Kirjoittaja Aihe: Voi hitsi kärähtikö kopteri?  (Luettu 5073 kertaa)

Poissa colazo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Voi hitsi kärähtikö kopteri?
« : 30 Elokuu, 2017, 16:57:33 »
Moikka kaikille. Mulla on x210 kopteri (quad) jossa on f4 flame, 30a v2 esc ja 2205s pro 2600kv moottorit.
Sain sen viimein lentämään loistavasti ja Tossa eilen sit menin ja lensin katuvalojen johtoihin  :'(
Kamera ym vielä toimii mutta kun kiinnitän akun, niin alku piipitykset ei soi kokonaan eikä kopteria saa siis lentämään. En myöskään saa sitä liitettyä koneeseen. Osaako kukaan sanoa mikä Tossa olis mahdollisesti kärähtänyt? Fc ilmeisesti, mut voisiko olla myös esct ja jopa moottorit palaneet? En oikeen tiedä miten noita lähtee testaamaan kun mittarilla näyttää virta kulkevan.

Poissa TomiFPV

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Voi hitsi kärähtikö kopteri?
« Vastaus #1 : 30 Elokuu, 2017, 17:56:33 »
Moi, harmin paikka.

Mulla tosiaan on melkein sama setup, mutta ite lähtisin tarkistamaan ainakin FC kuntoa, periaattessa ostaisin uuden heti koska siinä on heikkoja elektroniikka osia jotka voivat olla mäsänä. Mutta ei siinä varmaa muuta kun on sitten uusi FC niin sähköt päälle. Pahemmassa tapauksessa ESCitkin ovat ottaneet vahinkoa. Onko siis sulla siinä kopterissa minkäänlaisia visuaalisia vahinkoja?

Poissa colazo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Voi hitsi kärähtikö kopteri?
« Vastaus #2 : 30 Elokuu, 2017, 21:52:31 »
Moi. Kiitos nopeasta vastauksesta.
Mulla kävi tavallaan hyvä onni kun olin tilannut uuden fc joka tuli tänään. (oli tarkoitus tulla uuteen kopteriin) Nyt kun purin osia huomasin että yhdessä escissä oli reunat mustunu(palanu) eli ilmeisesti se ainakin rikki. Oli juuri se joka johtoon osui.
Mä nyt otan toisesta kopterista esc:t ja asennan kun ne ainakin toimivat. Yritin myös pelkkää fc liittää tietokoneeseen niin ei valot syty eikä saa BF avattua.:( 
Eli en saa osia erikseen mitenkään kokeiltua?

Poissa TomiFPV

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Voi hitsi kärähtikö kopteri?
« Vastaus #3 : 31 Elokuu, 2017, 09:40:38 »
No hyvä! Haluasitko lähettää kuvat siitä FC:stä molemmilta puolilta? Ja ne osathan voi sitten erikseen kokeilla sillä uudella FC:llä.

Poissa colazo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Voi hitsi kärähtikö kopteri?
« Vastaus #4 : 01 Syyskuu, 2017, 16:25:42 »
Moi. Vitsi tulikin vähän kalliimpi tyrä kun alkuun luulin. Eli kärähti fc, ainakin yksi esc ja vastaanotin  :'(
Vastaanotin ja fc kun liitin kiinni niin eivät toimineet (ei leditkään vilku) mutta kuumenevat yllättävän paljon. Fc katoin suurennuslasin kanssa enkä huomannut siinä mitään jälkiä. Yhdessä esc:ssä oli tosiaan reunat tummunu ja singnaali johdossa pieni palamisen jälki ja vastaanottimessa oli muoviin( kutistesukka vai mikä sen nimi nyt onkaan) tullut reikä. Voin laittaa niistä myöhemmin vielä kuvat.
Pitää jossain vaiheessa vielä osat erikseen kokeilla niin näkee monta esctä loppupelissä hajos.

Poissa TomiFPV

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Voi hitsi kärähtikö kopteri?
« Vastaus #5 : 06 Syyskuu, 2017, 08:30:32 »
No voihan harmin paikka.. joo laitahan kuvat tulemaan, itseäni ainakin kiinnostaa paljon ne jälet ja mistä kohin tarkalleen palanut.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
14 Vastauksia
7407 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Syyskuu, 2008, 21:29:01
kirjoittanut Jyri
2 Vastauksia
3260 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Maaliskuu, 2011, 13:00:13
kirjoittanut Vispilä
4 Vastauksia
3634 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Joulukuu, 2012, 19:40:42
kirjoittanut Waldemar
1 Vastauksia
3290 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2016, 02:06:58
kirjoittanut Late
6 Vastauksia
4675 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Elokuu, 2016, 20:30:13
kirjoittanut virtakuono