Kirjoittaja Aihe: Ensi kuvauskopteri suosituksia..  (Luettu 6447 kertaa)

Poissa Gils75

  • Aloitteleva torppari
  • *
Ensi kuvauskopteri suosituksia..
« : 03 Syyskuu, 2017, 16:10:14 »
Moro! Mitään en näistä vielä toistaiseksi ymmärrä, mutta siis hakusessa olisi laadukas ensikopteri millä pärjäilisi pidemmänkin ajan=) Siis kahta kopteria olen katsellut mutta tätä toista en löydä siis enään mistään, hinnan puolesta kiinnosti enemmän kun tämä toinen laittamani linkki, mutta siis ajattelin kumminkin että sijoitan nyt alkuun vähän enemmän kun köydänhän ei kannata huonoa ostaa vai miten se nyt menikään..
http://roinanen.com/tekniikka/chroma-4k-kuvauskopteri/#comment-5466

Ja tässä tämä toinen mihin nyt vissiin sitten tulen päätymään..
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/61763/grthv/DJI-Phantom-4-nelikopteri-kotiinkuljetus-kaupan-paalle

Vai olisiko mielessä joitain muita vaihtoehtoja ihmisillä jotka ovat harrastusta jo pidempään harrastaneet? Mites käytetyn kanssa, kannattaako edes harkita? uudessa kumminkin uuden takuu. Kiitoksia jo etukäteen =)

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: Ensi kuvauskopteri suosituksia..
« Vastaus #1 : 03 Syyskuu, 2017, 18:54:24 »
Hei ja tervetuloa kopterit.net sivulle!

Itsellä on nyt ollut tässä YouTube-kanava melkein 3 vuotta. Kolmella kuvauskopterilla olen kuvaillut

Aloitin huonommalla kopterilla CX-20:llä jolla sain manuaalilla lentämisestä myös kokemusta. Vaihdoin sitten Phantom 3 Advancediin, jonka ostin UK:sta. 2017 kesän alussa ostin kolmannen kopterini, päädyin Mavic Pro:hon. Ostin sen verkkokaupasta. Kaikki DJI:n kopterit ollut tarkkakuvaisia ( vähän rikki kyllä Phantom 3 Advancedin kamera, jonka takia vaihdoin Maviciin.)

Mavic on ollut todella kätevä ja pieneen kokoon menevä kopteri. Tämä on etu matkustamisessa. Ulkomailla oli helpompi ja kätevämpi kantaa kopteri repussa kuin salkussa. Mavic Pro  on 100€ Phantom 4  kalliimpi, mutta se tuo mukanaan enemmän hyödyllisiä ominaisuuksia. Kopterin voit ostaa käytettynä, mutta kannattaa varmistaa toimivuus ennen ostoa. Jotkut valittaa etteivät kotiinpaluu-toiminnot toimi ja kopteri karkaa ja crashaa, mutta minulla ongelmaa ei ole. Takuu on joo uudessa, mutta kahden vuoden aikana en ole niitä tarvinnut.
Aerial Finland

Poissa TimoK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ensi kuvauskopteri suosituksia..
« Vastaus #2 : 03 Syyskuu, 2017, 19:18:52 »
Ja ennen sitä ensimmäisenkään kuvauskopterin ostoa kannattaa tutustua tähän, jos et ole jo tutustunut.
http://www.droneinfo.fi/fi
|Logo 690SX|Logo 550SX|VBC|ja pari kiinteä siipistä|

Entiset:
|Goblin BT650|G420 Sport|G 570KSE|380KSE|Mini Protos|Goblin 700|Goblin 380|T-Rex 450L|Gaui NX4|MSH Protos (carbon) R.I.P|MSH Protos (plastic)|Logo 550SX|

Poissa Gils75

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Ensi kuvauskopteri suosituksia..
« Vastaus #3 : 03 Syyskuu, 2017, 19:41:44 »
Kiitoksia vastauksista ja linkistä tuonne droneinfon sivustolle=) Juu siis olen koittanut kovasti opiskella netin kautta aiheesta mutta vielä on paljon uutta asiaa ja kaikki linkit/ vinkit ovat tervetulleita! Eli nämä kopterit tulevat vain androit laitteita, ei win puhelimia? Sillä ei toisaalta niinkään väliä kun kumpoinenkin löytyy itseltä, sitä en tosin tiedä onko liian vanhaa mallia tuo minun honor 7 premium kun on vuosi sitten ostettu ja edelleen paketissa  ;D
Tuota Phantom 4:sta harkitsen sillä, kun yhdellä tuttavallani on kyseinen laite ja on ollut todella tyytyväinen kopterin toimintaan.

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: Ensi kuvauskopteri suosituksia..
« Vastaus #4 : 03 Syyskuu, 2017, 22:09:16 »
Kiitoksia vastauksista ja linkistä tuonne droneinfon sivustolle=) Juu siis olen koittanut kovasti opiskella netin kautta aiheesta mutta vielä on paljon uutta asiaa ja kaikki linkit/ vinkit ovat tervetulleita! Eli nämä kopterit tulevat vain androit laitteita, ei win puhelimia? Sillä ei toisaalta niinkään väliä kun kumpoinenkin löytyy itseltä, sitä en tosin tiedä onko liian vanhaa mallia tuo minun honor 7 premium kun on vuosi sitten ostettu ja edelleen paketissa  ;D
Tuota Phantom 4:sta harkitsen sillä, kun yhdellä tuttavallani on kyseinen laite ja on ollut todella tyytyväinen kopterin toimintaan.

En 100% varmuudella voi sanoa, mutta pitäisi tukea Honor 7. Joo Windows-puhelimia ei tosissaan tue tuo DJI Go. Phantom 4 on joo hyvä ja se on vähintään sinulle yhtä hyvä kuin Mavic, mutta, mitä mieltä olisit Mavicista?
Aerial Finland

Poissa Gils75

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Ensi kuvauskopteri suosituksia..
« Vastaus #5 : 03 Syyskuu, 2017, 23:39:58 »
Niin, mitä enemmän noita videoita katselee niin sen nälkäisemmäksi tässä näköjään tulee  ::) Siis juu, eittämättä molemmat ovat varmasti ihan huippulaitteita=) Mä nyt mietin huomisen ja sit tiistaina teen päätöksen jompaan kumpaan noista koptereista! Suht pelottavaa oli lukea että jollain oli kopteri lähtenyt lähes ensimmäisen lennon jälkeen omille teilleen.. Mulle olisi nyt tarjottu käytettyä lähes uutta Phantomia ja sekin nyt vähän painaa vaakakupissa. Mutta enköpähän sitten tänne huutele kun kaupat jompaan kumpaan laitteeseen syntyy, mutta siis tämän viikon aikana haluaisin jo päästä laitetta testaamaan.

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: Ensi kuvauskopteri suosituksia..
« Vastaus #6 : 04 Syyskuu, 2017, 07:16:27 »
Niin, mitä enemmän noita videoita katselee niin sen nälkäisemmäksi tässä näköjään tulee  ::) Siis juu, eittämättä molemmat ovat varmasti ihan huippulaitteita=) Mä nyt mietin huomisen ja sit tiistaina teen päätöksen jompaan kumpaan noista koptereista! Suht pelottavaa oli lukea että jollain oli kopteri lähtenyt lähes ensimmäisen lennon jälkeen omille teilleen.. Mulle olisi nyt tarjottu käytettyä lähes uutta Phantomia ja sekin nyt vähän painaa vaakakupissa. Mutta enköpähän sitten tänne huutele kun kaupat jompaan kumpaan laitteeseen syntyy, mutta siis tämän viikon aikana haluaisin jo päästä laitetta testaamaan.

En noista flyawaysta niin hirveästi tiedä mistä johtuvat, voi olla laitteistossa joku vika tai sitten lentäjäperäinen ongelma, jota syytän itse tilanteesta. Minulla jos näkyy häikkää kopterin signaaliksi ym niin en kyllä halua lennättää. Silloin kalibroin kompassit ja kaikki muut uudelleen. Näitäkään ei pidä kalibroida joka lennolla, vaikka ohjekirjassa niin sanotaan. Ei kannata kalibroida täysin toimivaa vanhaa kalibrointia ellei ole joku ongelma tai että vaihdat paikkaa esim ulkomaille. Jos kalibroit jatkuvasti ja jossain kalibroinnissa joku menee pieleen niin se vie sitä toimivuutta vaan huonommalle tasolle.
Aerial Finland

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
4093 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Lokakuu, 2007, 23:37:08
kirjoittanut Ege
19 Vastauksia
8464 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Syyskuu, 2009, 18:24:56
kirjoittanut Sammy
1 Vastauksia
2601 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Syyskuu, 2014, 15:54:18
kirjoittanut VERTICAL
4 Vastauksia
2973 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Elokuu, 2015, 14:20:38
kirjoittanut lauka
0 Vastauksia
8128 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Syyskuu, 2016, 11:06:44
kirjoittanut Tyylimylly