Kirjoittaja Aihe: Moottori ei pyöri  (Luettu 13724 kertaa)

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Moottori ei pyöri
« : 29 Tammikuu, 2016, 23:41:46 »
Mun pikkuinen ei lähde oikein iloisesti pörrääämään. Kyseessä on siis Super CP, jonka olen päivittänyt harjattomaksi. Siitä katkesi moottorin akseli (oli kohdannut nuorena väkivaltaa ratasta laitettaessa), joten vaihdoin uudet osat.

Nyt olis uusi c05m moottori ja myös uusi MX-10A-CP esc yhdistelmä, mut se ei haluu lähtee pyöriin. Usealla yrityksellä olen pari kertaa saanut pyörittää roottorii, mutta yleensä se vain nytkähtää vähän ja pysähtyy. Ilman kuormaa irrallaan se lähtee paljon paremmin. Servot ja perä toimii normaalisti, mutta toi päämoottori ei pyöri.

Esc pitäisi olla blheli yhteensopiva ja mulla olis joku ohjelmointi laite, mutta ei ole konetta ikkunalla, millä saisin softat pyöriin. Voisko toi joillain esc asetuksilla korjaantua?

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Moottori ei pyöri
« Vastaus #1 : 29 Tammikuu, 2016, 23:47:27 »
Tarkennuksena, että toi ei oo multi vaan CP kopteri. Huomasin vast jälkikäteen, että tää alue on erikseen multeille.

Poissa Bnito

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Moottori ei pyöri
« Vastaus #2 : 30 Tammikuu, 2016, 00:52:17 »
Jotenkin muistelen että tuo brushless ei jostain syystä oikein tykkää toimia tuon supercp:n mainboardin kanssa, mut voi olla et muistan väärin. Muistelen ainakin että vastaavia ongelmia olis mailmalla ollut..
Protos 380 , Protos Max V2 , Futaba 8FGS, NeXt

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Moottori ei pyöri
« Vastaus #3 : 30 Tammikuu, 2016, 01:21:09 »
Jotenkin muistelen että tuo brushless ei jostain syystä oikein tykkää toimia tuon supercp:n mainboardin kanssa, mut voi olla et muistan väärin. Muistelen ainakin että vastaavia ongelmia olis mailmalla ollut..

Saman mallinen nopari on toiminut siinä aiemmin. Mulla on uusi versio tosta supercp mainboardista, jossa on lisätty konkka suodattamaan häiriötä, minkä piti korjata jotain esc yhteensopivuus ongelmia. Vähän googlailtua paljastu, että maailmalla jotkut on pistäneet blheli jännite leikkurin pois päältä. Kyykkäisköhän vanhojen akkujen jännite liian pahasti startissa? Ehkä pistän pari uutta akkua laturiin ja katon mitä niillä käy. Nykäys on ihan muutama kunnon rundi roottoria pyörittäen, ei semmonen pieni väpätys siten kun yksittäinen moottorin johto irti.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
3322 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Maaliskuu, 2009, 23:41:41
kirjoittanut mokkis
5 Vastauksia
3276 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Tammikuu, 2015, 17:16:58
kirjoittanut Aj
1 Vastauksia
2040 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Kesäkuu, 2015, 19:54:10
kirjoittanut SiB77
3 Vastauksia
8117 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Maaliskuu, 2016, 23:19:28
kirjoittanut Kopterinlennättäjä55
7 Vastauksia
10674 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Lokakuu, 2016, 12:16:20
kirjoittanut calicha92