Kirjoittaja Aihe: Ensimmäiset FPV-lasit  (Luettu 10465 kertaa)

Poissa RCMaisteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Ensimmäiset FPV-lasit
« : 09 Huhtikuu, 2016, 12:08:54 »
Hei!

Olen ostamassa itselleni nyt ensimmäistä kertaa FPV-lasit.
Haluaisin että kokemus tuntuisi mahdollisimman paljon että istuisin pilotin paikalla / 3D.

Joten, olen ajattelut jompaa kumpaa näistä:

1. http://www.rangevideo.com/headplay-/1134-headplay-pcs-diy-fpv-goggle-kit.html

2. http://www.banggood.com/Eachine-Goggles-One-5-Inch-5_8G-40CH-Raceband-HD-1080p-72-Degree-HDMI-FPV-Goggles-Video-Glasses-p-1043694.html

Kumpaa suosittelette minulle?

Poissa flamero

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Ensimmäiset FPV-lasit
« Vastaus #1 : 09 Huhtikuu, 2016, 17:18:42 »
Itsellä myös ensimmäiset hakusessa.

Mielessä pyörinyt Quanum V2 Pro lisukkeineen, mutta mietityttää pitäisikö odottaa noiden Goggles One julkaisua.

Banggoodin foorumeilla staff kommentoinut noista Goggles Oneista, että olisi fresnel linssillä eikä tarkennusetäisyys olisi säädettävissä eikä rillit mahtuisi sisään. BG staff ei kuitenkaan aina ole täysin kartalla asioista niin ei ole kovin varmaa tietoa vielä.

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Ensimmäiset FPV-lasit
« Vastaus #2 : 09 Huhtikuu, 2016, 18:15:04 »
Hei!

Olen ostamassa itselleni nyt ensimmäistä kertaa FPV-lasit.
Haluaisin että kokemus tuntuisi mahdollisimman paljon että istuisin pilotin paikalla / 3D.

Joten, olen ajattelut jompaa kumpaa näistä:

1. http://www.rangevideo.com/headplay-/1134-headplay-pcs-diy-fpv-goggle-kit.html

2. http://www.banggood.com/Eachine-Goggles-One-5-Inch-5_8G-40CH-Raceband-HD-1080p-72-Degree-HDMI-FPV-Goggles-Video-Glasses-p-1043694.html

Kumpaa suosittelette minulle?

Headplayn diy-fpv kittiä ei kannata hankkia missään nimessä. Kyseessä on ikivanhat RangeVideon HeadPlay SVGA-lasit, joita on ilmeisesti jäänyt varaston nurkkaan lojumaan ja joita myydään nyt uudelleenbrändättynä.

Eachine Goggles One vaikuttaa kiinnostavalta mutta kannattaa varmaan odottaa kunnes ensimmäiset tosielämän arvostelut putkahtavat youtubeen. Kukaan ei vielä tunnu tietävän edes näytön fyysistä resoluutiota (todennäköisesti ei full HD vaan skaalaa HD-kuvan heikompaan resoluutioon). Lasit tulevat myyntiin useissa paikoissa yhtä aikaa joten saatavuus on varmaan kuitenkin kohtuullinen.

Poissa mikkox9x

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Ensimmäiset FPV-lasit
« Vastaus #3 : 09 Huhtikuu, 2016, 18:49:12 »
Ei kai mitään 3D-hässäköitä FPV-lentelyyn kannata, vai onko jollain positiivisia kokemuksia? Lisää painoa ainakin tuo, tarttee kaks videokanavaakin ym. Itte oon hieman skeptinen, mahtaa tulla vaan paha olo  :o.

Ei liene noista fullHD-paneeleista hyötyä, kun se analogi vehkeiden kuva on kumminki jotain ihan muuta ja skaalataan. Eachine lasien hinnalla sais jo erillisen FR632 diversiteettivastarin ja Quanum V2 lasit, sekä akun tarttee hommata vielä erikseen. Diversiteettivastarin kans joutuu/kannattaa hommata sitten sitten se yksi ekstra-antenni perus sieniantenni setin lisäksi, joka voi olla voiki sitte olla joku suuntaava, kuten Helicail.


Poissa RCMaisteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Ensimmäiset FPV-lasit
« Vastaus #4 : 09 Huhtikuu, 2016, 20:06:27 »
No kannattaisiko mieluummin hommata esim. fatsharking lasit?
Predator v2...

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Ensimmäiset FPV-lasit
« Vastaus #5 : 10 Huhtikuu, 2016, 10:31:53 »
Eachine VR Onen pitäisi olla ensi viikolla kaupan hyllyllä joten pikapuolin tulevat myös ensimmäiset arvostelut. Itse odottaisin niitä ja päättäisin vasta sitten.

Headplay HD on myös yksi vaihtoehto jos haluat katsoa mahdollisimman isoa kuvaa. Banggood myy niistä myös diversitettivastaanottim ella varustettua kloonia nimellä SJ-V01 (229 USD). 72 asteen FOV on ylivoimainen muihin vaihtoehtoihin errattuna. Alkuperäisten Headplay HD:n vastaanottimen herkkyys ei ole mitenkään erinomainen joten tämä diverstiteettiversio vaikuttaa houkuttelevammalta:

http://www.banggood.com/Skyzone-SJ-V01-5_8G-40CH-FPV-Goggles-7-Inch-1280x800-HD-Video-Glasses-with-HDMI-Input-p-1041124.html

HD-näytöt, kuten Headplay HD ovat sinänsä kivoja koska niissä on myös hdmi-sisääntulo. Kuva myös skaalautuu hyvin ruudulle. Ainut ongelma on hieman isompi latenssi ja pienimuotoinen 'häntiminen' (ja lasien mähkälemäinen koko).

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ensimmäiset FPV-lasit
« Vastaus #6 : 23 Heinäkuu, 2016, 20:13:30 »
Eachinen one:t olleet käytössä nyt jonkin aikaa. Kuvanlaatu todella loistava. Kokeilin jopa pelata vähän insurgencyä ja kuva oli hyvää pelattavaa. Laitteet ainakin tunnistaa näytön FullHd:nä ja siltä se minusta näyttääkin. Oli kyllä loistavaa lentelyä tarotinkanssa kun lipui menemään. Nyt jopa erottaa oksat selvästi. Suosittelen lämpimästi hintalaatusuhteen myötä. Video vastaanotin on saanut jonninverran moitteita,itsellä kyllä stock antennillakin toiminut hyvin ilman että yhteys olisi poikennut.

Edit:Vaikka lasit ovat kokoset niin todella kevyet ja miellyttävät pitää päässä. Silmät ei väsy kun ei tarvitse tehdä työtä tarkentamisessa vaan ruutu tuntuu olevan juuri sopivan kaukana, ainakin minulle sopii tuo. Itsellä silmät väsyivät eachine 007 laseissa todella nopeasti, ja kuva oli huomattavasti surkeampi.
« Viimeksi muokattu: 23 Heinäkuu, 2016, 22:04:33 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa sjobbe

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Ensimmäiset FPV-lasit
« Vastaus #7 : 19 Marraskuu, 2016, 14:33:03 »

Poissa linkosal

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Ensimmäiset FPV-lasit
« Vastaus #8 : 17 Toukokuu, 2018, 19:30:10 »

Saakos täällä kysyä myös toisista FPV-laseista? Olen lennellyt Tiny Whoopilla sisällä ja pihalla. Laseina on Eachinen VR-007, joissa on mielestäni liian huono resoluutio. Ei oikein tarkasti näe, mitä on ympärillä. Joten enemmän resoa tahtoisin. Mahtaako EV-900:t olla mistään kotoisin? Resoluutiota niissä ainakin rittäisi. Semmoiset pienemmänkokoiset lasit olis tietysti ihan kivat kanssa, mutta kun tuo FPT-lennättelyni on aika satunnaista, niin en viitsisi 300 euroa laseihin laittaa.


Poissa EMO FPV Drones

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Ensimmäiset FPV-lasit
« Vastaus #9 : 17 Toukokuu, 2018, 21:42:11 »
Hieman vanhempi threadi näköjään.. En noista EV900 tarkemmin tiedä, mutta veikkaan että on ihan hyvät! EV800D on 800x480 pixelin näyttö, ja se on jo tosi hyvä, ja 120° FOV. Fatshark Dominator V3 on sama tarkkuus, 30° FOV. HD3 taas 800x600 (4:3 kuva), 42° FOV.

Itellä ollut EV800D ja Aomway Commander V1 käytössä, ja Commanderin parempi tarkkuus lähes huomaamaton. FOV ero iso, 32° vs 120°, mutta se nyt makuasia. Itselle 30° on ihan hyvä.. eikä oikein voi kuin keskelle muutenkaan katsella kun kovaa menee :D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
4920 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Syyskuu, 2008, 23:10:06
kirjoittanut sWaltsu
9 Vastauksia
6077 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Toukokuu, 2010, 21:09:47
kirjoittanut MJPilot
25 Vastauksia
13684 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Marraskuu, 2009, 21:39:38
kirjoittanut Lepatus
4 Vastauksia
2311 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Elokuu, 2009, 12:01:24
kirjoittanut J-m-s
3 Vastauksia
4479 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Kesäkuu, 2016, 14:25:46
kirjoittanut mikek