Kirjoittaja Aihe: Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla  (Luettu 7277 kertaa)

Poissa Miikis RC Sr

  • Aloitteleva torppari
  • *
Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla
« : 29 Helmikuu, 2016, 12:27:52 »
Voiko enää mikään ohjeistus, puhuttelu, lentoturvallisuudesta kertominen, jne saada tätä kaveria toimimaan toisin?

http://www.dronethusiast.com/complete-retard-flies-drone-over-istanbul-airport/

Käsitin kaverin nettisivuista että hän on valokuvauksen ja videokuvauksen ammattilainen ...

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla
« Vastaus #1 : 29 Helmikuu, 2016, 15:14:11 »
Video on jo toista vuotta vanha, mutta käsittämätön temppu kaiken kaikkiaan.

Toivon todella ettei seuraavalla lomamatkalla joku idiootti fiilistele Phantomillaan kohdekaupungin kiitotien päällä...

Poissa Miikis RC Sr

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla
« Vastaus #2 : 29 Helmikuu, 2016, 16:18:45 »
Näistä vastuuttomista lennättäjistä olen miettinyt että voiko sittenkin olla niin, että suuri osa on kamera-ammattilaisten puuhaa omiin tuotantoihin ja showreel julkaisuihin ... Kyllä droneja näkyy vähän väliä, mutta lennot kokoontuneiden ihmismassojen päältä, keskellä kaupunkia, liikenneväylien yllä jne. niin silloin on ollut kamera-ammattilainen puikoissa. Ajatteleekohan ne yksinkertaisesti niin, että kyse on vain lentävästä kamerasta ja se on heille vain työkalu muiden joukossa. Jos jotain sattuu niin vakuutukset korvaa ...

Poissa hukkapätkä

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla
« Vastaus #3 : 29 Helmikuu, 2016, 16:26:26 »
Jostain syystä minä olen niin arka ja varovainen noiden vehkeiden kanssa, että meinaa olla lennätyspaikat aika tiukassa. Yks vanha kaatopaikka joka on nykyään paintball kenttä on se missä uskallan nostaa koneen ilmaan. Lähin naapuri 1,5km päässä.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla
« Vastaus #4 : 29 Helmikuu, 2016, 16:56:26 »
Kyllähän se ongelma on varmasti just se ettei itse lentäminen kiinnosta vaan se kuvaus on pääasia. Se yhdistettynä sopivaan väliinpitämättömyyteen on avain hölmöilyyn.

Jos noista laitteista jotain ymmärtää ja ne kiinnostaa ni ei varmasti uskalla mennä ihmisten päälle leikkimään.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla
« Vastaus #5 : 29 Helmikuu, 2016, 17:37:29 »
Loppuu sanat...

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla
« Vastaus #6 : 29 Helmikuu, 2016, 23:36:56 »
Eihän tähän pysty kuin toteamaan kaverille että miten meni noin niinku omasta mielestä?

No tässä syy kaikille säännöille ja rajoituksille...
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla
« Vastaus #7 : 01 Maaliskuu, 2016, 00:25:52 »
Eikö tuosta kuuluisi saada satikutia, vaikka sakkoa reippaasti enemmän kuin yhden parkkisakon verran?
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla
« Vastaus #8 : 01 Maaliskuu, 2016, 06:38:11 »
Pitäis olla joku jolla ampua alas välittömästi tuommonen, jos kentän tms päälle tulee.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla
« Vastaus #9 : 01 Maaliskuu, 2016, 08:58:51 »
Näistä vastuuttomista lennättäjistä olen miettinyt että voiko sittenkin olla niin, että suuri osa on kamera-ammattilaisten puuhaa omiin tuotantoihin ja showreel julkaisuihin ... Kyllä droneja näkyy vähän väliä, mutta lennot kokoontuneiden ihmismassojen päältä, keskellä kaupunkia, liikenneväylien yllä jne. niin silloin on ollut kamera-ammattilainen puikoissa. Ajatteleekohan ne yksinkertaisesti niin, että kyse on vain lentävästä kamerasta ja se on heille vain työkalu muiden joukossa. Jos jotain sattuu niin vakuutukset korvaa ...

Juurikin näin. Viimeksi pari kolme viikkoa sitten minulla oli auto parkissa Helsingin ydinkeskustassa Kalevankadulla Tornihotellin edessä. Siellä oli pari jonkun ilmakuvausfirman kaveria lentämässä DJI Inspireä lauantai-iltapäivän ihmisvilinässä ja kadun ripustusvalaisinten vaijerien välissä. Nousu- ja laskupaikkana oli tyhjä parkkiruutu oman autoni edessä. Turvatoimina oli kopterifirman standi joka oli pystytetty firman pakun viereen. Ei ehkä samat riskit kuin Istanbulin lentokentän yllä mutta aika tyhmää kuitenkin. Helppo ymmärtää, että joku saattaa ärsyyntyä.
« Viimeksi muokattu: 01 Maaliskuu, 2016, 09:00:40 kirjoittanut Picofly »

Poissa Murgo

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla
« Vastaus #10 : 01 Maaliskuu, 2016, 09:23:39 »
Sinänsä riskejä vähättelemättä, onkohan missään tutkittu että pystyykö joku Phantomi edes pudottamaan liikennekoneen? Ne kai kumminkin on suunniteltu kestämään isoihinkin lintuihin törmäämistä.

Kallista vahinkoa toki varmasti voi syntyä.

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla
« Vastaus #11 : 01 Maaliskuu, 2016, 09:45:16 »
Vastahan se iso liikennekone tippu kun iso lintu meni molemmista moottoreista läpi. Ehkä pikkufanttomi ei vielä saa helposti fataalia tuhoa aikaan, mutta helposti kuvittelisin että törmäys semmosen kanssa johtaa vähintäänkin pakkolaskuun, toivottavasti takaisin kentälle. Isommalla heksalla voi sitten tulla huomattavasti enempi vahinkoa ihan jo siitä että törmätessä massaa on enempi ja sitä myöten tuhovaikutus paljon isompi. Moottoriin jos osuu siinä on se hyvä puoli että moottorit on suunniteltu kestämään tuhoutuminen ja sen ei normaalisti pitäisi estää laskeutumista. Siiven lentopintoihin jos osuu niin voi olla hankalempi jos esimerkiksi laipat ei enää toimi toiselta puolen tai muuten noste muuttuu epäsymmetriseksi niin siellä voi olla kabiinissa bussikuskilla kädet täynnä töitä että päästään ehjänä alas. En tiedä harjoitellaanko tämmöisiä tilanteita simulaattoreissa. Ei ole vielä yhtään törmäystä multiin tapahtunut niin ei ole tietoa siitäkään mitä voi pahimmillaan tapahtua.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla
« Vastaus #12 : 01 Maaliskuu, 2016, 11:12:03 »
Ja pitääkö sitä riskiä ylipäätään edes kuvitella ottavansa ? Tä ?

Poissa Pohjola

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Tulossa jostain menossa jonnekin, ei pääse perille
Vs: Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla
« Vastaus #13 : 01 Maaliskuu, 2016, 11:27:05 »
Sinänsä riskejä vähättelemättä, onkohan missään tutkittu että pystyykö joku Phantomi edes pudottamaan liikennekoneen? Ne kai kumminkin on suunniteltu kestämään isoihinkin lintuihin törmäämistä.

Kallista vahinkoa toki varmasti voi syntyä.

Ilmailussa pyritään aina minimoimaan riskit. Koptereiden yms. seikkailu lentokoneiden lähellä ja niille kuulumattomilla alueilla ei mahdu siihen. Ei vaikka se Bussi ei osumasta menisikään kokonaan heti rikki.
Finaalissa kun kopteri rämähtää lentokoneen tuulilasiin, on pilotilla vitsit vähissä. Siinä saattaa
hätkähtää ja ohjaimet heilahtaa ja maapallo on lähellä.

Tuohon eväsvoileipien(?) sekaan pitäisi lisätä yksi Phanttomi.
https://www.youtube.com/watch?v=r1f0Tk-tD6k
Trex600CF,-ESP,-pro DFC Spartan VX1e
Blade Nano CPX
Trex800G, Trex700N
Phoenix
DX7, DX9

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla
« Vastaus #14 : 01 Maaliskuu, 2016, 11:46:31 »
Komeaa kuvaa kylläkin mutta aika riskipeliä. Kumma homma että koneet lentelee vielä vaikka yks idiotti djileilee. Onkohan toi jäbä saanut mitään tosta? Vai onko toi vaan rutini hommaa istanbulissa. Parempi että dji eikä tomahawk.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa privy

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Lopullinen todiste lentoaseman ylilennosta fanttomilla
« Vastaus #15 : 19 Maaliskuu, 2016, 23:47:19 »
Kuka se oli? Harrastaja, ammattilainen, amatööri. Näitä punnitaan jos yksikin ihmisen ohjaama tai ohjaamaton lentävä esine käy lähelläkään sopimattomaksi katsottua paikkaa.

Ajattelematonta, tyhmää. Itselleni ei tulisi mieleenkään moinen. Näin ajatellaan ja syystäkin.

Kaikkien pitäisi ajatella moneen kertaan lennätys paikkoja oli sitten tarkoitus lentää, esittää tai kuvata.

Mutta kuinka monta vaarallista ja välinpitämätöntä temppua tehdään ihan oikeilla autoilla yhtä "ilmatilan loukkausta" kohden? Asialla niin huono tapaiset amatöörit kuin ammattilaiset teipattuine pelli laatikoineen mukamas kiireisinä.

En todellakaan hyväksy lentoliikennettä vaarantavaa lennätystä tai niitä valkoisia koiran luita ihmisten päällä.
Toiset typeryydet vaan ovat hyväksytympiä kuin toiset lukumäärään katsomatta, valitettavasti.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
131 Vastauksia
87518 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2011, 18:13:18
kirjoittanut Luigi Cravatto