Kirjoittaja Aihe: Rovaniemen kopukkaklubi  (Luettu 7747 kertaa)

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Rovaniemen kopukkaklubi
« : 29 Syyskuu, 2008, 21:48:09 »
Elikkääs, löytyykö täältä jänkhältä lennättäjiä? Itse vasta harrastukseen hullaantuneena ottaisn mielellään kokeneitten vinkkejä vastaan ja kävisi katselemassa missä ja miten muut lentävät  ;D
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #1 : 29 Syyskuu, 2008, 22:48:47 »
On siellä ainakin yksi, ilmeisesti nimimerkillä Jalzu täällä, ja itseni laskisin puoli-rovaniemeläiseksi. Asun nykyään Oulussa, mutta aina välillä tulee käytyä Roissa. Kopteria on lennätetty mm. raviradalla, hiihtostadionilla, lentokentällä, Pöykkölän pelloilla ja talvella jäällä.

Jalzu

  • Vieras
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #2 : 16 Marraskuu, 2008, 21:06:36 »
Moro,

Mulla tosiaan on nyt kopteri Roissa. Kävishän sitä lennättään, jos kelejä joskus ois ja jos on kelejä ni sit ei pääse.
Ei mulla kopteri vielä pitkään ole ollut. Vasta kaks gallonaa oon poltsikkaa polttanu.

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #3 : 18 Marraskuu, 2008, 12:30:42 »
sithän sitä ollaan miltei samalla asteella :) ei itelläkään beltti vielä hyppysissä pysy. Kun kopu on kunnossa ei oo kelejä ja kun on kelejä niin saa kopun rikki :) nytkin makaa kopu raatona hyllyssä ja oottelee osia. :) ite lennättelen täs rantavitikan alueella.
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Jalzu

  • Vieras
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #4 : 19 Marraskuu, 2008, 22:11:01 »
en sentään rikki oo saanu laitetta vielä. alussa reenasin simulla ja se kyllä auttoi paljon vaikka kyllä kädet eka lennoilla täris ihan törkeenä. siitä se sitte rentoutu..

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #5 : 19 Marraskuu, 2008, 22:46:19 »
Jep,

Leijuttelut oli hanskassa niin paskoin melkee housuu ku taivaalle lähin kokeilee ympyröitä...
Tontiinhan sieltä tultiin ku liian aikasten rupes temppuileen ^^

Edit:
Siis oli "joten kuten" hanskassa ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #6 : 20 Marraskuu, 2008, 11:04:42 »
Itse olen myös Rovaniemeltä kotoisin ja joskus jopa kopu tai pari matkassa kun käyn vanhempia tervehtimässä. Lennättelyt on jääny vähiin kun ei ole oikein ollu tiedossa paikkaa jossa lennättää ja jatkuvasti ei viitsi mennä lentokentällekään ja varsinkaan joulun seudussa sinne ei olekaan mitään asiaa kun charter koneet tukkii koko kentän.

Voin ilmoitella kun olen joskus joulun jälkeen siellä taas käymässä niin voidaan käydä lennättelemässä.

- Ilkka

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #7 : 20 Marraskuu, 2008, 16:57:45 »
Mikä on pohjoisin paikka missä ootte ajellu, entä vuoden aika ko. hetkellä, entä vuorokauden aika?

Itse käyn muutaman kaverin kanssa siellä vielä vähän pohjosempana joka vuosi. Viime loppukesästä tuli Hetassa leijuteltua ja vähän pihassa varovasti ees taas ajeltua.
Mietin sillon että vähän ennen juhannusta vois ajella jossain sopivassa paikassa ympäri vuorokauden, valoo riittäis... niin ja talvella joulun ja tammikuun taitteessa ei sitten nää ajella yhtään.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #8 : 20 Marraskuu, 2008, 19:35:17 »
Joo ei lentokentälle viitti mennä :D Varsinkin kun ne tuntee mut :D

Mut mut, pohjosin paikka itellä toistaseksi viel rollo kun ei oo montaa akkua takana. Nyt tilasin piuhan niin saa simulla eka harjotella.
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #9 : 20 Marraskuu, 2008, 23:05:49 »
Pankaas käyden Altassa tai jossain sillä suunnalla kun täältä on ½ pitempi lähtee vartavasten ottaan kuvia jäämeren rannassa lennättelystä :)
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Jalzu

  • Vieras
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #10 : 21 Marraskuu, 2008, 08:25:07 »
Kentällä oon käyny viimeks lennättään. Oukun stadionilla leijutteleen ihan aluks, mänskin raviradalla, nivavaaran koulun kentällä vois illalla valoissa leijutella. Ens kesänä vois käydä Utsjoella lennättään, jos vaan kamat mahtuu mukaan. Pitää yrittää keksiä uusia paikkoja.

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #11 : 21 Marraskuu, 2008, 15:34:25 »
Tossa yliopiston parkkiksella on asiallinen valaistus kans
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa alarauta

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #12 : 01 Elokuu, 2009, 13:17:05 »
hei,

löytyiskö rovaniemeltä hienosäädön ja ensilennon tekijää trex450 kopterille?
velipojan kopteri pitäisi saada lentokuntoon ja epäilen että tulee halvemmaksi kysyä hommaan kokeneempi kaveri.
puolivuotta kopteria on kasattu, mutta järki puuttui peliin, jottei ensilento olisi myös viimeinen.

jos joku rovaniemeläinen on linjoilla niin minulle voi kilauttaa nolla neljä nolla 5353364

jyrki

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #13 : 16 Maaliskuu, 2010, 11:23:41 »
Mikä on tämänhetkinen tilanne rovaniemen kopterimäärissä?
Sitähän vois alkaa kattomaan jo yhteistreenejä kun mullekkin tulee tuo HK450 ;)
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Eetu73

  • Vieras
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #14 : 16 Maaliskuu, 2010, 12:41:51 »
Mooi,
Mie oon kans Rovaniemeltä ja yritän opetella trex 500sella lentämistä. Onhan tuossa toi beltkin mutta... (ollut ilmassa noin minuutin ja 10cm. Remonttikuluilla olisin ostanut uuden trex500 kopterin)
On täällä vielä toinenkin. Mun työkaveri.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #15 : 16 Maaliskuu, 2010, 20:25:33 »
Harmi kun loppui tuo valtionloma kesken eikä tartte enään kulkea rovaniemellä, ois voinu joku iltavapaa katsoa teidän vispilät kuntoon  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #16 : 16 Maaliskuu, 2010, 22:28:45 »
Harmin paikka. Mullakin loppu valtioloma 2kk sitten. Lapin lennoston, lentokonekorjaamon, maalaitehuollossa olin palveluksessa. Siellä ei valitettavasti ollu koptereita mitä rassata. Tosin ei ois ollu lupiakaan ;D
Onkos se Trex 500 minkä kokonen kopu. Käsittääkseni n. 1000mm lapojen kärkiväli..
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #17 : 16 Maaliskuu, 2010, 22:45:30 »
Jos siellä Rovaniemellä on vielä säätämättömiä koptereita, kannattaa tulla ensi viikonloppuna käymään Kemissä lennokkileirillä niin laitetaan koput lentokuntoon. Saa tulla muutenkin :).

http://lennokit.net/showpost.php?p=510093&postcount=27

Eetu73

  • Vieras
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #18 : 16 Maaliskuu, 2010, 23:11:34 »
Trex500sen lspeksit:
Specifications:

■Length: 850mm
■Height: 310mm
■Main Blade Length: 425mm
■Main Rotor Diameter: 970mm
■Tail Rotor Diameter: 200mm
■Motor Drive Gear: 12T/13T
■Main Drive Gear: 162T
■Autorotation Tail Drive Gear: 145T
■Tail Drive Gear: 31T
■Drive Gear Ratio: 1:13.5:4.68 / 1:12.46:4.68
■Weight(w/o power system): 955g
■Flying Weight: Approx 1700g

Niin muistan tapauksen, ajattelimme kyllä käydä Kemissä kaverin kanssa.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #19 : 18 Maaliskuu, 2010, 11:05:55 »
Jos siellä Rovaniemellä on vielä säätämättömiä koptereita, kannattaa tulla ensi viikonloppuna käymään Kemissä lennokkileirillä niin laitetaan koput lentokuntoon. Saa tulla muutenkin :).

http://lennokit.net/showpost.php?p=510093&postcount=27

Olisin ollut innokas käymään siellä, mutta GOLFista! meni Ohjaustehostin ja saan sen korjattuna vasta ensiviikolla.Olis voinut katsoa jotain pientä hienosäätöä. Pahus!

Edit: Olisko joku täältä menossa? Joka ottais kyytiin.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #20 : 18 Maaliskuu, 2010, 11:48:37 »
Hitsi. Mulla tulee kopukka vasta joskus ens viikon puolessa välissä kotia. Oiski ollu se lennokkileiri vk 12 viikonloppuna :)
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #21 : 18 Maaliskuu, 2010, 11:50:28 »
Fillarimees, eiköhän lähetä käymään siellä?
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #22 : 18 Maaliskuu, 2010, 13:14:39 »
Niin, leiri on siis 26.-28.3 eli viikolla 12. Laitahan kopteri kasaan, jos saat sen ennen ensi viikonloppua, niin päästään kokeilemaan leirillä.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #23 : 18 Maaliskuu, 2010, 16:11:13 »
Ounou!
Olin viikon liian ennen tulossa.
Silloin vko 12 mulla pitäisi olla auto kunnossa ;D
Eli aion tulla käymään siellä Leptonin kanssa. Jos Ville minun kanssa katsoisi ne loputkin hienosäädöt kohilleen.
Voisin myös ottaa mukaan Walkeran CB100 ja 4G6:sen.

Edit: Elikkä kyydillä pääsee Kemiin lauantaina. Tai jos minut huolitaan jonkun kyytiin, sekin käy.
« Viimeksi muokattu: 18 Maaliskuu, 2010, 18:01:48 kirjoittanut vee73 »
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Rovaniemen kopukkaklubi
« Vastaus #24 : 18 Maaliskuu, 2010, 18:00:43 »
Itse olen menossa juurikin viikon 12 viikonloppuna ouluun. Se ei ole vielä varmaa, mutta kovastihan se haluttais tulla käymään siellä kopterin kanssa :) Eihän siitä ois kuin 80km kun suikasis kemiin, oikeastaan allekkin. ::)
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
61 Vastauksia
16817 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2018, 09:19:01
kirjoittanut virtakuono