Kirjoittaja Aihe: PC Ground Station / iPad Ground Station  (Luettu 9568 kertaa)

Copper

  • Vieras
PC Ground Station / iPad Ground Station
« : 29 Huhtikuu, 2015, 07:33:40 »
PC Ground Station / iPad Ground Station

Käyttökokemuksia kaivataan. Hankin tälläisen http://www.dji.com/product/2-4g-bluetooth-datalink + Pmu ja tarkoitus olisi asentaa se perus Phantomiin. Ajatus olisi rakentaa edullinen kuvauskopteri, jolla voisi kuvata tietyn alueen esim. metsäpalsta, viljapellon jne. ja tehdä kuvien perusteella erilaisia hoitoarvioita vaikkapa hakkuusuunnitelmia.
Kiinnostaisiko tietää millaiseen hyötykäyttöön kuvauskopterita käytetään.
« Viimeksi muokattu: 15 Toukokuu, 2015, 23:38:02 kirjoittanut Copper »

Copper

  • Vieras
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #1 : 30 Huhtikuu, 2015, 22:58:11 »
PC Ground Station / iPad Ground Station

Käyttökokemuksia kaivataan. Hankin tälläisen http://www.dji.com/product/2-4g-bluetooth-datalink + Pmu ja tarkoitus olisi asentaa se perus Phantomiin. Ajatus olisi rakentaa edullinen kuvauskopteri, jolla voisi kuvata tietyn alueen esim. metsäpalsta, viljapellon jne. ja tehdä kuvien perusteella erilaisia hoitoarvioita vaikkapa hakkuusuunnitelmia.
Kiinnostaisiko tietää millaiseen hyötykäyttöön kuvauskopterita käytetään.
Pienen pyörittelyn jälkeen palikat mahtuivat Phantomin kuorien sisälle. Testilento tehty. Hyvin toimii.
« Viimeksi muokattu: 15 Toukokuu, 2015, 23:37:59 kirjoittanut Copper »

Copper

  • Vieras
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #2 : 02 Toukokuu, 2015, 22:31:04 »
Pienen pyörittelyn jälkeen palikat mahtuivat Phantomin kuorien sisälle. Testilento tehty. Hyvin toimii.
Ei pääse testaamaan. Koko Vappu ja viikonloppu satanut.
« Viimeksi muokattu: 15 Toukokuu, 2015, 23:37:57 kirjoittanut Copper »

Poissa hamatiju

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #3 : 03 Toukokuu, 2015, 14:34:17 »
Iteltä löytyy f550:stä tuo palikka, kerran kokeilin määrittelemällä waypoint:it ja jäin katsomaan, hyvin toimi, kuumotti itseään vain kovasti seurata miten lento etenee.

Kokemuksen perusteella ensimmäiseksi pisteeksi kannattaa määritellä läheltä piste riittävällä korkeudella ja seuraaviksi pisteiksi sitten oikeat määränpäät, muuten käy helposti niin että korkeutta ei ole riittävästi ennen metsän reunaa ja... :'(

Kiva määritellä lentopisteet ja keskittyä enempi kameran suomaan kuvaan :)

Copper

  • Vieras
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #4 : 04 Toukokuu, 2015, 22:10:34 »
Nyt on koelennot tehty. Hiukan tuli yelloa asennuksen myötä. Molemmat lisäpalikat tuli asennettua samalle puolelle. Voisiko sillä olla vaikutusta. Toki kamera on kiinni ihan vakiotelineessä mutta ennen asennusta ei yelloa esiintynyt.
« Viimeksi muokattu: 04 Toukokuu, 2015, 22:12:35 kirjoittanut Copper »

Poissa hamatiju

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #5 : 04 Toukokuu, 2015, 23:00:49 »
Testasitko waypointeja lennättämällä? :)
Yksi muuten minkä itse olen huomanut ja kannattaa tarkistaa ennen multin lähettämistä ilmaan on että paljonko näyttää korkeudeksi maassa, harvoin tuntuu olevan nollissa...

miten muuten onko tuo naza lite?
Itse joskus kun hommasin gs:n niin jouduin päivittämään v2:seen raudan kun ei tainnut portit riittää enää gs:lle tai jokin vastaava syy, en enää muista ::)
Huomasinkin juuri kuvasta että taitaa olla v2:sen pmu?

Varmaan voi tuo tois puoleinen paino hieman jelloa aiheuttaa, varma en ole veikkaus vain...

Copper

  • Vieras
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #6 : 05 Toukokuu, 2015, 07:23:01 »
Waypointit toimii mukavasti. Tuo korkeuden määrittämiseen kokeilin molempia tapoja absoluuttista ja relatiivista. Molemmat toimivat. Absoluuttinen on voi tuoda yllätyksiä jos lennätä veden päällä. Silloin korkeus määritellään pohjan mukaan ei vedenpinnan mukaan. Minulle tuo relatiivinen määrittely on sopivampi. Sinnä lähtöpaikan korkeus määrää muiden pisteiden aseman. Mutta varmasti molemmilla tavoilla on käyttökohteensa.
Phantom 1:ssä on Naza M ja PMU v2 asensin mukaan niin sain ne 16 waypointtia sekä liitäntä paikan datalinkille . Pitäisi varmaan lisätä jonkinlainen vaimennus kameran alle tai sitten gimbal. Olisiko ideoita alle satasen kameratelineestä.
« Viimeksi muokattu: 15 Toukokuu, 2015, 23:37:51 kirjoittanut Copper »

Poissa wesku84

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #7 : 14 Heinäkuu, 2015, 11:31:38 »
Auttakaa!! 😄
Nyt on gs asennettu ja valoja purkkien kylkiin syttyy , air endissä on vihreet valot ja ground endissä on vihreetä mutta btu palikassa palaa punainen, iPad ei löydä kopteria eikä bluetooth löydä btu:ta. Otan virran air endiin tietokoneen usb portista( onko tämä virhe) tietokoneenani on mac book pro .
Purkit olen päivittänyt pc koneella joten viimeiset ohjelmistot pitäisi olla :) kopterina dji phantom 2 ja lisä kilkkeinä gopro ja gimbaali sekä lähetin ja iosd mark 2 ja tietysti erillinen näyttö.
Millä siis saan koko setin toimimaan? En enään keksi mitään 😄

Poissa hamatiju

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #8 : 24 Elokuu, 2015, 20:09:21 »
Ootko wesku saanut gs:ää toimimaan?
Kuulostaa että ihan oikein olisit kytkennät tehnyt, ei niissä varmaan valoja olisi jos kytkennät olisi ketuillaan...

Poissa wesku84

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #9 : 28 Elokuu, 2015, 08:55:26 »
ei oo vieläkään toiminnassa :( voisiko olla niin ettei tuo sinihammas palikka keskustele ipadin kanssa koska se ei tuota kopteria löydä? siinä vaan valot vilkkuu mutta ipadi ilmottaa ettei oo kopteria, ketutta vielä sekin että kun käyttää mäkkiä niin en saa edes phantomia näkyviin tonne ohjelmaan enkä myöskään pääse naza-m liteä säätämään mitenkään :D onko noi dji:n ohjelmat tehty vaan pc puolelle ja noi mäkki softat on vaan tehty ku on pakko mut ei oo takeita toiminnasta? käyttääkö joku muu mäkkiä näissä kopteri hommis muuhunkin kuin editointiin ja kuvan käsittelyyn?

Poissa hamatiju

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #10 : 31 Elokuu, 2015, 21:31:05 »
Kyllähän tuon pitäisi toimi omppu laitteiden kanssa myös, itse käytän ipadilla...

Tosin tänään juuri yhteys kenkkuili, kentällä en saanut padilla yhteyttä joten annoin olla...kotona tarkistin ja hyvin pelasi.
Kopun palikassa pitäisi vilkkua vihreät ledit, maa-asemassa vilkkui punainen ja vihreä, sinihampaassa pitäisi palaa yhtenäinen vihreä kun yhteydessä...

Ootko koettanut resetoida palikoita jos on jokin bitti poikittain?

Poissa wesku84

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #11 : 30 Lokakuu, 2015, 11:42:37 »
Noniin gs on toiminut tähän päivään asti hienosti ja lentoja on tullut jo hyvin ja luottoa on laitteeseen :) mutta nyt ei gs ohjelma toimi pädillä :/ onko muilla ongelmia? Itelläni rupee se alku kopterin etsimis kuva pyörimään ja sit sammuu ohjelma  :o oon poistanu ohjelman ja hakenu uudestaan useamman kerran mutta ei auta, on ollut kopteri päällä ja ei.


Poissa hamatiju

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #12 : 02 Marraskuu, 2015, 17:49:22 »
Menit vissiin päivittämään tablettiin ios9:n?
Gs:llä ja ois9:llä yhteensopivuus ongelma, ollut siitä asti kun julkaisivat ios9:n.
Dji sanoo ratkovansa ongelmaa ja että korjaus päivitys on tulossa, kukaan ei vain tiedä koska, alkuun puhuivat 2-3 viikosta, mutta siitäkin on jo 3-4 viikkoa! >:(

Tarkemmin viellä, että ongelma on bluetoothissa, gs käynnistyy kun käynnistät ilman bt:tä, kun kytket bt:n päälle gs kaatuu samantien.

Itselläkin on hermot menneet tämän vian takia...

Ymmärrän kyllä ohjelmistojen päivitysten aiheuttavan toisinaan ongelmia, mutta tämä on asiakkaiden aliarvioimista ja välinpitämättömyyttä ettei voida pitää asiakkaita ajantasalla missä mennään...gs kuitenkin maksaa rahaa ja hirveästi ei kiinnosta lennättää purkkeja joilla ei ole mitään käyttöä...

Mutta katellaan minä vuonna se korjaus voisi tulla...

Poissa wesku84

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #13 : 05 Marraskuu, 2015, 22:20:55 »
No niinpä tietenki taas päivitys ongelmia ;D juu ei noilla purnukoilla paljoo virkaa oo jos ei ohjelmat toimi mutta luulis nyt päivittävän kun mailmalla näitä käytetään varmaan melko paljon eri toimioiden hommissa, mutta ootellaan ootellaan onneks tulloo talvi  :)

Poissa hamatiju

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #14 : 17 Marraskuu, 2015, 22:44:41 »
Päivitys tuli vkl:na.
Nyt tuntuisi gs toimivan ios9:n kanssa.
Mitään puhutuista uudistuksista ei tullut, ainoastaan korjaus ettei kaadu, parempi kai sekin kuin ei mitään, mutta luvattoman kauan dji:n kokoisella kioskilla meni saada tuotteensa kuntoon, itse ainakin koen että nyt on dji:llä lommo kilvessä.

Poissa wesku84

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #15 : 26 Marraskuu, 2015, 14:12:38 »
Juu taas toimii gs:ssä ja tossa sen päälle kopterin kanssa laitoin ja kiven kovaa väitti ipadi et oon jossain rovaniemellä :D vaikka omastamielestäni olin jokelassa no täytyy varmaan kopterin gps kalibroida ni saattais löytää oikeen paikan :D

Poissa hamatiju

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #16 : 26 Marraskuu, 2015, 20:20:45 »
Juu taas toimii gs:ssä ja tossa sen päälle kopterin kanssa laitoin ja kiven kovaa väitti ipadi et oon jossain rovaniemellä :D vaikka omastamielestäni olin jokelassa no täytyy varmaan kopterin gps kalibroida ni saattais löytää oikeen paikan :D

Haha ;D
Tuohan selittää dji:n tuotteiden karkailut ;D
Nyt joukolla rovaniemelle etsimään phantomeita, inspireitä ja muita dji:n tuotteita ;)
No rehellisesti sanottuna voihan se olla, että jos olit sisällä niin sillä koneella ei edes ollut gps lukitusta :)
Millaisella multilla muuten wesku lentelet?(ihan mielenkiintoa)

Poissa wesku84

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: PC Ground Station / iPad Ground Station
« Vastaus #17 : 26 Marraskuu, 2015, 21:02:15 »
Joo sisäl kokeilin ni varmaa siitä johtu rovaniemen löytyminen 😎 Mulla on phantom 2 ja sit on rakentelun alla taron 680 kaikilla sekalaisilla kamoilla kuvauskopteriksi tulossa.
Phantom 3 ehkä vielä ostos listalla 👌🏿

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
10 Vastauksia
6134 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Joulukuu, 2007, 16:28:05
kirjoittanut juza
53 Vastauksia
25897 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Joulukuu, 2009, 16:02:22
kirjoittanut Eetu73
15 Vastauksia
5843 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Heinäkuu, 2008, 16:19:34
kirjoittanut mnentwig
0 Vastauksia
3236 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Heinäkuu, 2008, 16:11:56
kirjoittanut Jyri
29 Vastauksia
12741 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Toukokuu, 2014, 05:29:43
kirjoittanut Pursi