Kirjoittaja Aihe: Belt-Cp aloittelijalle?  (Luettu 9711 kertaa)

Miku

  • Vieras
Belt-Cp aloittelijalle?
« : 17 Syyskuu, 2008, 14:56:20 »
Eli, on tuossa kesän aikana tullut yksi Honeybee kopteri tuhottua ja haluaisin ostaa hieman isomman, vakaamman, kestävämmän ja sitä myötä helpommin lennettävän kopterin.
Olisiko Belt-Cp tuollainen? Hieman arveluttaa vielä nuo E-sky:n kopterit sillä Honeybeestä kirjaimellisesti paloi se "4 in 1 controller". Remontti olisi ollut hieman liian
kallis kopterin hintaan verrattuna, joten päätin ostaa kokonaan uuden. Onko Belt-Cp:ssä paremmat osat vai kärähtävätkö nekin itsestään?

Poissa gonzo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #1 : 17 Syyskuu, 2008, 16:17:51 »
Sä taidatkin tietää jo vastauksen, hyvä ja halpa ei useinkaan kohtaa samassa tuotteessa.
2x HK450 (osina, palikoita puuttuu)

Poissa Hermis

  • Moderator
  • *****
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #2 : 17 Syyskuu, 2008, 17:35:40 »
Korjaa se honey bee (=pienen budjetin ratkaisu) tai osta MiniTitan tai TRex 450 kaikkine tarpeineen (=isomman budjetin ratkaisu, taatusti kestävä ja helppo kone)
-flybarless, sedative stabilized head-

bobbyorr

  • Vieras
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #3 : 17 Syyskuu, 2008, 20:12:21 »
Itse ostin belt cp:n pari viikkoa sitten ensi kopteriksi ja so far so good.. Kovasti kanssa luin jokapuolelta ettei kannata ostaa halpaa, mutta ei uskaltanut hypätä uuteen harrastukseen heti riistoporvaribudjetilla ostamalla kunnon koneen.
Olen saanut beltin lennettäviin säätöihin. Tosin lentämiseni on pelkkää leiuttelua siellä täällä enkä paremmasta kopterista tiedä joten en osaa sanoa kuinka hyvä se on verrattuna n. 1000e kopteriin tai eskyn honey beehen. Aloittelijan varmaan kannattaa hommata headlock gyro stocki paketin kylkeen, niin harjoittelu helpottuu kun voi unohtaa hetkeksi sen rudder namiskan.
Beltin osat on ymmärtääksni korvattavissa pätevämmillä kilkkeillä sitten kun tilille turhaa rahaa kertyy.

belt cp: Mielestäni harkinnan arvoinen vaihtoehto

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #4 : 18 Syyskuu, 2008, 02:07:45 »
Belt CP on varmasti ok vaihtoehto jos ei ole heti alussa todellakaan irrottaa enempää rahaa harrastukseen, pitkän päälle se voi tulla kalliiksi jos harrastukseen hurahtaa oikein tosissaan, toisaalta siinä vaiheessa kun hurahtaa niin kalliiksi se tulee joka tapauksessa ;)

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #5 : 18 Syyskuu, 2008, 21:41:26 »
Belt-CB tilattu tännekkin aloittelijalle :)

Maltti on VARMASTI valttia :) Katso liikaa youtuben "ensikertavideoita" joissa kaasut täysille ja sit humpsahtaa...

T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa Vilho

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #6 : 19 Syyskuu, 2008, 09:04:27 »
Belt-CB tilattu tännekkin aloittelijalle :)

Maltti on VARMASTI valttia :) Katso liikaa youtuben "ensikertavideoita" joissa kaasut täysille ja sit humpsahtaa...



Maltti on todellakin valttia. Noin vuosi sitten ostin beltin, jolla tullut treenailtua lennättämistä. Alkuun ehdottomasti harjoitusjalakset kiinni vispilään ja sitten vaan treenaamaan leijuttamista. Itse maltoin yllättävän hyvinkin leijutella, eikä taivaslentoon ollut kovin kovaa kiirettä. Takana siis vuosi aktiivista harrastamista ja vain yksi torppaus. Tuokin tuli siinä vaiheessa, kun harjoittelin flippejä hiukan turhan kaukana ja asennontaju katosi hetkeksi.

Tietysti "rohkeammalla" otteella kehitys olisi varmasti ollut aika paljon nopeampaa, mutta nyt korjauskustannukset ovat olleet minimaaliset ja lennättäminen on kuitenkin ollut palkitsevaa. Välillä ihmetyttää hiukan "kaikkimullenytheti" -suhtautuminen lajiin. Aiheuttaa kuitenkin kalliita torppeja, kun ei malteta treenata perusasioita ensin kuntoon. Mieluummin lennätän, kuin teen koneelle ruumiinavausta...

Poissa Soakki

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #7 : 22 Syyskuu, 2008, 00:22:44 »
Itse ostin varoitteluista huolimatta belt cp:n itelle ekaksi helikopteriksi.. Leijuttelin sillä pari viikkoa, mutta isompaan lentoon lähtemisen kynnys oli beltillä liian suuri. Kävin leluja.netistä hakemassa harjoitteluun honey bee kopterin, ja olen ollut sairaan tyytyväinen hankintaani.. Nyt kun olen honey beellä hiljalleen alkanut melko mukavasti onnistua lentämään, niin siitä on ollut apua myös beltillä lennossa.. :)

Yhden honey been verran säästää rahaa jo muutamassa mokassa beltin kanssa..

Risu

  • Vieras
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #8 : 06 Marraskuu, 2008, 17:09:22 »
Hei.

Uusi alottelija täälläkin.

Kokemusta on puistolennokeista (cessna, e-starter, P51, pari oma kokeiluu...) mutta ei koptereista. Alkoi vaan tuo kopteri kiinnostaa jos vaik kameran laittas kyytiin  ::)

Radiona löytyy Graupner Mx-16s ja viikon aiheeseen tutustuneena tulin ajatuksiin hommata Belt CP kit suomesta ja kiinan sähköt. Miltä vaikuttaisi seuraavat:

servot: HXT900 9g
Gyro:Assan GA-410 Tail Lock Gyro
BEC:TURNIGY 3A UBEC

Moottori ja säädin jotkut sopivat. Nämä on vissiin alkuperäiset? ja luultavasti myös riittävät minun leijuttelu harjoituksiin. Rattaaksi 10 hampainen?

Perään olin myös katsellut vaihtoehto servoksi tätä HG 201 Carbonite Gear BB

Lisäksi rutkasti kärsivällisyyttä  ;D
Miltäs nämä eväät vaikuttaisi? Onko kokoonpanossa pahoja virheitä? Mitään en ole vielä tilannut joten kerkee hyvin korjaamaa jos pahoja virheitä

Poissa Soakki

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #9 : 06 Marraskuu, 2008, 17:17:58 »
Itse ostin beltin koska se oli RTF setti, akku täyteen ja menoksi.. Ei ollut kokemuksia lennokeista eikä sen koommin koptereista. Sinuna laittaisin rungoksi Alignin 450 :) Henk koht kokemuksia ei Alignista ole mutta kovin sitä täällä kehuvat. Ei mene montaa kymppiä enempää kun belttiin ja mukana tulee kunnon motti ja säädin eikä sellaset paskat kun beltissä!

Jos Belt CP:n valitset, niin onnea valitsemallasi tiellä. Minulla on 450 kokoluokassa Beltti ja olen tullut sen kanssa hyvin toimeen.. Joskin ostin sen ekaksi kopteriksi.. Jos nyt ostaisin, niin kallistuisin TREX suuntaan :)
« Viimeksi muokattu: 06 Marraskuu, 2008, 17:27:49 kirjoittanut Soakki »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #10 : 06 Marraskuu, 2008, 17:34:00 »
Itse voin suositella 450 rexää, oikein manio peli.. omassa tosin on asetukset vähän hakusessa vielä mutta silti oikein hyvin lennettävä  :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

timberjack

  • Vieras
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #11 : 06 Marraskuu, 2008, 18:37:33 »
Itse ostin beltin ja nyt niitä on jo kolme. Kaikki akut täyteen ja lentämään kaikilla kolmella  ;D

Minusta hyvä aloittelijan kopteri. Ei ole ongelmia ollut kyseisten vekottimien kanssa kertaakaan  ;)

Risu

  • Vieras
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #12 : 06 Marraskuu, 2008, 18:58:28 »
Belt CP:tä katselin koska sillä saan setin kasaan alle 190 e investoinneilla (kit+sähköt toimitus kuluineen) T-REX 450 nostaa hintaa yli satasella  :'( (jota minulla ei ole)

Mutta tämä saa vielä sen toisenkin viikon muhia ennen tilauksia. (jos vaan maltan)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #13 : 06 Marraskuu, 2008, 20:37:58 »
Itse ostin beltin ja nyt niitä on jo kolme. Kaikki akut täyteen ja lentämään kaikilla kolmella  ;D

Minusta hyvä aloittelijan kopteri. Ei ole ongelmia ollut kyseisten vekottimien kanssa kertaakaan  ;)

3 ??? ???
Mitä tekee kolmella beltillä :D  :P

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #14 : 06 Marraskuu, 2008, 20:51:26 »
3 ??? ???
Mitä tekee kolmella beltillä :D  :P

Yhdellä lentää, toisen ruuvaa tuulettimeksi kattoon ja kolmannella puhaltaa pölyt sohvien alta.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #15 : 06 Marraskuu, 2008, 20:53:39 »
Itse ostin beltin ja nyt niitä on jo kolme. Kaikki akut täyteen ja lentämään kaikilla kolmella  ;D

Minusta hyvä aloittelijan kopteri. Ei ole ongelmia ollut kyseisten vekottimien kanssa kertaakaan  ;)

3 ??? ???
Mitä tekee kolmella beltillä :D  :P
Myy pois ja ostaa vaikka Leptonin.  ;D

timberjack

  • Vieras
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #16 : 06 Marraskuu, 2008, 20:59:46 »
Itse ostin beltin ja nyt niitä on jo kolme. Kaikki akut täyteen ja lentämään kaikilla kolmella  ;D

Minusta hyvä aloittelijan kopteri. Ei ole ongelmia ollut kyseisten vekottimien kanssa kertaakaan  ;)

3 ??? ???
Mitä tekee kolmella beltillä :D  :P
Myy pois ja ostaa vaikka Leptonin.  ;D


Kolmella tekee samaa kuin yhdellä  :D

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #17 : 06 Marraskuu, 2008, 21:01:31 »
Itse ostin beltin ja nyt niitä on jo kolme. Kaikki akut täyteen ja lentämään kaikilla kolmella  ;D

Minusta hyvä aloittelijan kopteri. Ei ole ongelmia ollut kyseisten vekottimien kanssa kertaakaan  ;)

3 ??? ???
Mitä tekee kolmella beltillä :D  :P
Myy pois ja ostaa vaikka Leptonin.  ;D


Kolmella tekee samaa kuin yhdellä  :D

Mutta jos sulla on ne kaikkien kolmen akut niin pärjäät yhdellä :D :D
Mutta onnea valitsemallasi tiellä :P

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

timberjack

  • Vieras
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #18 : 06 Marraskuu, 2008, 21:07:03 »
Itse ostin beltin ja nyt niitä on jo kolme. Kaikki akut täyteen ja lentämään kaikilla kolmella  ;D

Minusta hyvä aloittelijan kopteri. Ei ole ongelmia ollut kyseisten vekottimien kanssa kertaakaan  ;)

3 ??? ???
Mitä tekee kolmella beltillä :D  :P
Myy pois ja ostaa vaikka Leptonin.  ;D


Kolmella tekee samaa kuin yhdellä  :D

Mutta jos sulla on ne kaikkien kolmen akut niin pärjäät yhdellä :D :D
Mutta onnea valitsemallasi tiellä :P

Olet oikeassa. Enpä ole ennen tuota hoksannutkaan  ;D

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #19 : 06 Marraskuu, 2008, 21:08:44 »
Itse ostin beltin ja nyt niitä on jo kolme. Kaikki akut täyteen ja lentämään kaikilla kolmella  ;D

Minusta hyvä aloittelijan kopteri. Ei ole ongelmia ollut kyseisten vekottimien kanssa kertaakaan  ;)

3 ??? ???
Mitä tekee kolmella beltillä :D  :P
Myy pois ja ostaa vaikka Leptonin.  ;D


Kolmella tekee samaa kuin yhdellä  :D

Mutta jos sulla on ne kaikkien kolmen akut niin pärjäät yhdellä :D :D
Mutta onnea valitsemallasi tiellä :P

Olet oikeassa. Enpä ole ennen tuota hoksannutkaan  ;D
No hyvä että tuli nyt tietoisuuteen ;)  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #20 : 06 Marraskuu, 2008, 21:12:15 »
Tuohan on aivan loistava idea. Torppaa yhden kopterin, niin voi vetää taskusta ehjän tilalle. Ei sitten heti seiso kopteri viikkoa hyllyssä osia odottaessa. Toisellekin kämmille on mahdollisuus ennenku pitää alkaa ottamaan varovasti. Parempi kolme Belttiä taskussa kuin yksi reksi hyllyllä! ;)

timberjack

  • Vieras
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #21 : 06 Marraskuu, 2008, 21:13:47 »
On siinä kyllä se juttu että säästyy patterin vaihdolta jos kolmella laskettelee menemään yksitellen  ;D

Sillä laiska kun hieman olen  ;)

Ei vaan kyllä siirryn yhdellä lentelemään tässä jatkossa. Yksi torppaus riittää hyvinkin kolmen sijasta  ::)

Tosin tuuria on ollut ettei mitään ole vielä sattunut. "Koputtaa puuta"

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #22 : 07 Marraskuu, 2008, 00:15:01 »
Heh,
Kumpi on halvempi vaihto ehto
1x reksiin varaosat vai 3x belttii osat?  :D
Ja voi ottaa jo sillä ensimmäisellä beltillä varovasti  :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Risu

  • Vieras
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #23 : 07 Marraskuu, 2008, 16:52:55 »
Belt CP:tä katselin koska sillä saan setin kasaan alle 190 e investoinneilla (kit+sähköt toimitus kuluineen) T-REX 450 nostaa hintaa yli satasella  :'( (jota minulla ei ole)

Mutta tämä saa vielä sen toisenkin viikon muhia ennen tilauksia. (jos vaan maltan)
Pistise viel mietityttää. vaik se belt halvemmal lähtiski ni 450 trex kään ei ole niin kallis kun muistin. tai sit niit vaa saa hobbylinnasta tällä hetkellä halvalla.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Belt-Cp aloittelijalle?
« Vastaus #24 : 07 Marraskuu, 2008, 17:01:35 »
Belt CP:tä katselin koska sillä saan setin kasaan alle 190 e investoinneilla (kit+sähköt toimitus kuluineen) T-REX 450 nostaa hintaa yli satasella  :'( (jota minulla ei ole)


Muista että Trex ei ole RTF kopteri, nettikauppojen hinta sisältää pelkän kitin! Lentokunnossa radion kanssa maksaa halvimmillaan 550-600€. Tosin järkevä budjetti v2 rexälle on n. 700€, sisältäen hyvän radion, sähköt, laturin ja useamman akun.


-op-
« Viimeksi muokattu: 07 Marraskuu, 2008, 17:03:32 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
99 Vastauksia
35798 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Lokakuu, 2009, 18:42:10
kirjoittanut znake
15 Vastauksia
6385 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Toukokuu, 2010, 13:05:19
kirjoittanut Rity
39 Vastauksia
29471 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Heinäkuu, 2015, 21:59:06
kirjoittanut Creature
38 Vastauksia
15212 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Helmikuu, 2015, 13:24:09
kirjoittanut Aiv
4 Vastauksia
1698 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Joulukuu, 2020, 21:31:42
kirjoittanut SelcoBoy