Kirjoittaja Aihe: FatShark Base SD?  (Luettu 7299 kertaa)

Poissa M

  • Aloitteleva torppari
  • *
FatShark Base SD?
« : 16 Maaliskuu, 2015, 15:41:02 »
Ensimmäiset lasit olisi suunnitteilla.
Onkohan otsikon mukaiset lasit kuinka järkevä ostos nykyään?
Noissa on kuitenkin FOV 35 astetta , eli parempi kuin Predatoreissa. Ja resoluutokin lienee ihan ok.

Eli onko mitään syytä miksi kyseisiä laseja ei kannattaisi ostaa? Varsinkin kun tarkoitus olisi pitää kustannukset kurissa.
Nuo maksaa kuitenkin "vain" sen 220€, ja video lähetin/vastaanotin voisi jo löytyä omasta takaa.
Tietenkin aina voi sanoa että laita 60e lisää ja osta paremmat, mutta kohta sitten tuolla logiikalla on kalleimmat 600 euron lasit kourassa :)

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: FatShark Base SD?
« Vastaus #1 : 16 Maaliskuu, 2015, 16:04:16 »
Ei kai Baset nyt ihan huono valinta ole. itse olen lennellyt vanhanmallisilla Baseilla (FOV 45 astetta) jo yli kolme vuotta ja lasit toimivat yhä. Hinnassa kannattaa huomioida, että Basessa ei ole sisäänrakennettua vastaanotinta, eli joudut hankkimaan sen erikseen, kuten myös kameran ja videolähettimen.

Erillisen vastaanottimen hyvä puoli on se, että sinun ei tarvitse tyytyä Fatsharkin kahdeksaan kanavaan, vaan voit hankkia paremman 32-kanavaisen saman tien, esim. diversity-vastaanotin FR632 on saanut hyvää palautetta. Sen herkkyyden pitäisi huhupuheiden mukaan olla parempi kuin Fatsharkin omissa tuotteissa, mikä vastaavasti parantaa videolinkin kantamaa.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__66191__The_New_FR632_Diversity_5_8GHz_32Ch_Auto_Scan_LCD_A_V_Receiver.html

Minulla oli hetken aikaa aikaa käytössä se kallein 600$ malli - Fatshark Dominator HD, mutta lasit lähtivät pikaisesti kiertoon. Niihin ei kannata rahaa upottaa!

Poissa Kumppis

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #197, SIL, Ämmässuo
Vs: FatShark Base SD?
« Vastaus #2 : 16 Maaliskuu, 2015, 16:31:37 »
Eikös tohon Attitudeen saa kiinni ulkoisen vastaanottimenki 3.5mm plugilla.
"Use the AV cable to connect headset to the RCA AV port of external devices.
To share the base station power supply with your goggles, pick up a 3m Dominator AV cable
accessory from your retailer. Note; internal receiver must be shut off to properly display
external AV. "
SAB Goblin 630 - VBAR blueline
Trex 450 PLUS DFC 6S - SK540
TechOne Neptune EDF 3S
ZMR 250 quad 3S - CC3D
Futaba T14SG

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FatShark Base SD?
« Vastaus #3 : 16 Maaliskuu, 2015, 16:33:55 »
Itse kans oon juuri vaihtamassa tuohon FR632 diversityyn. Immersionin Uno tällä hetkellä ja viikonloppuna kyllä näki sillä kaukaisimpaan kohtaan metsän keskellä, mutta parannan silti helical+spiro yhdistelmällä.

Turha hoppulasta tilata. Kun laskee alvit+postit ja sen että venttaa vastaanotinta n.kuukauden, EuroRc:ltä saat yleensä seuraavaksi päiväksi...
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Certi

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Team PKS FPV
Vs: FatShark Base SD?
« Vastaus #4 : 16 Maaliskuu, 2015, 17:40:49 »
Mulla on Base SD:t pikkusen modattuina FR632:lla käytössä ja hienosti tulee kuva. Suosittelen comboa! 8)

Poissa IL3

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: FatShark Base SD?
« Vastaus #5 : 17 Maaliskuu, 2015, 08:02:42 »
Itse kans oon juuri vaihtamassa tuohon FR632 diversityyn. Immersionin Uno tällä hetkellä ja viikonloppuna kyllä näki sillä kaukaisimpaan kohtaan metsän keskellä, mutta parannan silti helical+spiro yhdistelmällä.

Turha hoppulasta tilata. Kun laskee alvit+postit ja sen että venttaa vastaanotinta n.kuukauden, EuroRc:ltä saat yleensä seuraavaksi päiväksi...

Mikäs helical olisi hyvä tohon?

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: FatShark Base SD?
« Vastaus #6 : 17 Maaliskuu, 2015, 08:14:28 »
Itse valitsisin diversity-vastariin joko yhdistelmän 3-turn helical + Skew Planar Wheel, tai kaikkein mieluimmin Crosshair + Fan, koska Crosshairissa yhdistyvät suunta-antennin kaikki hyvät puolet.

Ensimmäisen vaihtoehdon saa hankittua Madpilotilta Suomesta mutta jälkimmäisen setin joutuu tilaamaan joko TrueRC Canadalta tai ReadyMadeRC:ltä Atlantin toiselta puolen.

Antenniliittimien polariteetti (SMA / RP-SMA) kannattaa varmistaa ennen tilausta tai muuten saatat joutua hankkimaan adapterin antennin ja vastaanottimen väliin!

http://www.truerc.net/canada/index.php?main_page=product_info&cPath=30_49_50&products_id=213

http://www.madpilot.fi/58g-helix-fpv-antenni-sma-liittimella-p-3854.html
http://www.madpilot.fi/finnsky-58ghz-rxtx-sma-0deg-antenni-ferriitti-balunilla-p-3188.html


« Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu, 2015, 08:20:05 kirjoittanut Picofly »

Poissa IL3

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: FatShark Base SD?
« Vastaus #7 : 17 Maaliskuu, 2015, 12:24:25 »
Meinasin jo laittaa tilauksen tuosta FinnSkyn Helixistä Madpilotilta, mutta mulla on Spironetit LHCP:inä, joten pitääpä etsiä jotain muuta.

Poissa Certi

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Team PKS FPV
Vs: FatShark Base SD?
« Vastaus #8 : 17 Maaliskuu, 2015, 13:27:02 »

Poissa IL3

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: FatShark Base SD?
« Vastaus #9 : 17 Maaliskuu, 2015, 13:54:14 »
Mutta olisko se tää versio kun tulee diversiteettivastariin eikä laseihin (eli tässä ei ole kulmamallinen toi SMA liitin?

http://www.getfpv.com/ibcrazy-5-8ghz-9-5dbic-helical-lhcp.html

Poissa kylmis72

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: FatShark Base SD?
« Vastaus #10 : 17 Maaliskuu, 2015, 14:06:24 »
Madpilotilta saa noita antenneja myös LHCP:nä. Mä tilasin viime syksynä ja ne tehtiin erikseen. Kannattaa soitaa ja kysyä!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa IL3

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: FatShark Base SD?
« Vastaus #11 : 17 Maaliskuu, 2015, 14:12:28 »
Madpilotilta saa noita antenneja myös LHCP:nä. Mä tilasin viime syksynä ja ne tehtiin erikseen. Kannattaa soitaa ja kysyä!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hei kiitos vinkistä!

Sitten ehdottomasti sieltä!
 :)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
13 Vastauksia
5810 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Maaliskuu, 2009, 18:04:18
kirjoittanut MJPilot
21 Vastauksia
10557 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Lokakuu, 2014, 15:10:19
kirjoittanut Nurffe
15 Vastauksia
10845 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2014, 20:50:01
kirjoittanut Petsku
9 Vastauksia
8399 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Maaliskuu, 2018, 17:33:46
kirjoittanut jupe
5 Vastauksia
6194 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Maaliskuu, 2015, 14:00:50
kirjoittanut Potkuri