Kirjoittaja Aihe: moottorien lämpö  (Luettu 13037 kertaa)

Poissa phuul

  • Opetteleva torppari
  • **
moottorien lämpö
« : 13 Maaliskuu, 2015, 19:35:04 »
Mites teillä muilla on nuo moottorit lämmennyt lentojen yhteydessä?. Tänään tuli lennettyä 1 akullinen aurinkoisen päivän kunniaksi ja lennon jälkeen huomasin, että moottorit olivat lämmenneet huomattavan voisi jo sanoa, että kuumaksi. Onko normaalia vai tuliko aikanaan kiristeltyä akselit liian tiukkaan. Vaikka kiristin niin on silti hieman väljää. kopterilla lennetty varmaankin joku 25 akullista. Ei kai laakerit ihan siinä ajassa vielä hajoa.

kopterina toimii walkeran qr x350 pro

vielä sen verran, että kerran kyseisen lennon aikana laskeuduin ja kopteri  rupesi vain välkyttämään vasenta merkkivaloa tosi nopeasti. jonka se lopetti noin 10 sekunnin kuluttua jonka jälkeen jatkoin lentoa. Jotain hämärää taitaa olla.
« Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu, 2015, 19:41:37 kirjoittanut phuul »

Poissa sakke4321

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: moottorien lämpö
« Vastaus #1 : 17 Toukokuu, 2015, 19:05:28 »
Tuskin mitään "vikaa" moottoreissa
 Minullakin moottorit lämpenevät kuumiksi, ilmeisesti alitehoiset paskamoottorit ilman jäähdytystä tuossa kopterissa.

Itselläni on menossa laakerit moottoreista, Minkähänlaiset laakerit näissä mahdollisesti on ? (lattapäätyinen malli)



Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: moottorien lämpö
« Vastaus #2 : 17 Toukokuu, 2015, 20:11:32 »
Kolmesta quadista kokemusta ja ei noi moottorit oikein koskaan lämpene. Speksattu silleen että moottorit ei yleensä ole äärirajoilla, lämpötila ulkona aina alle 30C, yhdellä quadilla on oikein lennettykin ja pari muuta ollut enemmän sellaista leijuttelua.

ESC:eissä joskus tuntunut jotain lämpöjä, mutta ei noikaan varsinaisesti koskaan oo ollu kuumia.
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa Jugi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: moottorien lämpö
« Vastaus #3 : 17 Toukokuu, 2015, 20:57:15 »
Mulla on tuon x350:sen (ei PRO) tekniikka siirrettynä isompaan runkoon joka on noin 100-150 grammaa raskaampi kuin tuo alkuperäinen muovirunko ja vaikka lähes koko lento mennään kaasu tapissa niin moottorit ovat heti laskeuduttua hädintuskin haaleat.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
3117 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Joulukuu, 2008, 21:56:42
kirjoittanut Maikko
9 Vastauksia
3396 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Heinäkuu, 2008, 15:01:21
kirjoittanut k0pter1m1es
12 Vastauksia
3580 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Marraskuu, 2012, 12:03:45
kirjoittanut taski63
4 Vastauksia
2178 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Helmikuu, 2014, 22:02:37
kirjoittanut oskuk
4 Vastauksia
6337 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Maaliskuu, 2015, 18:57:21
kirjoittanut oskuk