Kirjoittaja Aihe: 600N Fan mountin asentaminen (OS Hyper)  (Luettu 1906 kertaa)

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
600N Fan mountin asentaminen (OS Hyper)
« : 22 Syyskuu, 2008, 20:17:44 »
Mä oon nyt miettiny, että pitäskö alkaa purkamaan tuota konetta irti kopterista, kun se täristää kohtuullisen paljon. Aikaisemmin mulla oli se stock muovinen tuuletin ja govin asennuksen yhteydessä vaihdoin sen Quick UK alumiiniseen tuulettimeen. Tuntuu, että tuon operaation jälkeen se on tärissy enemmän. Lisäksi mietityttää tuo fan mount. Se oli niin sairaan tiukka siihen akselille, että oli työtä ja tuskaa saada se menemään siihen. Ei paljon sitä mutteria kaipaa se kiinnitys. Mutta siinä "kampiakselissa" itsessään on pieni klappi. Koska se klappi painuu pohjaan, kun sitä fan mounttia painaa sinne pohjaan vasten sitä prikkaa niin sitä ei saa millään pois. Sitten kun vetää ulospäin siitä tuulettimesta niin siihen tulee se klappi. Tiedättekö mitä tarkoitan?

Onko tuon asennukseen jotain hyviä vinkkejä? Jos jaksas vielä purkaa sen ja kattoa, että se tuuletin on varmasti hyvin ja suorassa siellä ja sain sen fan mountin pohjaan asti niin, että se ei voi periaatteessa olla vinossa akseliin nähden...

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N Fan mountin asentaminen (OS Hyper)
« Vastaus #1 : 22 Syyskuu, 2008, 22:12:30 »
Nyt tajusin miten se ois pitäny tehdä kun avasin moottorin peräkannen. Eli ois pitäny olla se kampiakselinlukitsintyök alu ja vetää se fan mount sillä mutterilla perille asti. Tosin se on niin sairaan tiukka että ei ois tuo mukana tullu alumiinimutteri kestäny. Ois vetäny teräsmutterilla kiinni ja sit ruuvannu ne kaks lukitusruuvia paikalleen ja vaihtanu sit sen teräsmutterin siihen alumiiniseen.

Edit: Ois tietty voinu lämmittää sitä alumiinista fan mounttia, jos se olisi sitten menny helpommin paikalleen, niin ei tarvitsisi vääntää niin kovaa. Silti tarvitsisi saada se mäntä lukittua. Moottorin ohjeessa sanotaan erikseen ettei männän väliin saa tunkea mitään. Silti mukana ei toimiteta sitä kampiakselin lukitsinta mikä on käytännössä välttämätön. Paljonkohan semmonen muovipala sitten moottorin valmistajalle maksaisi? Täytyy hommata semmonen ja uusi fan mount ja joskus talven kylminä ja pimeinä iltoina purkaa vielä kerran koko härveli. Kasaa ja tasapainottaa sitten sen koko fan mountin tuulettimineen ja änkee kunnolla paikalleen.
« Viimeksi muokattu: 23 Syyskuu, 2008, 09:13:32 kirjoittanut masu »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
2717 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Tammikuu, 2009, 23:45:51
kirjoittanut riku_t
2 Vastauksia
1694 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Toukokuu, 2010, 12:38:28
kirjoittanut Eetu73
11 Vastauksia
16767 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Syyskuu, 2012, 19:06:47
kirjoittanut Silli
1 Vastauksia
2051 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Joulukuu, 2014, 21:47:47
kirjoittanut Korppi
0 Vastauksia
1976 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Elokuu, 2016, 11:41:52
kirjoittanut kamukamu