Kirjoittaja Aihe: SK360 Digital Flybar  (Luettu 6270 kertaa)

Poissa riku

  • Tavallinen torppari
  • ***
SK360 Digital Flybar
« : 06 Syyskuu, 2008, 13:15:29 »
Taas yksi flybarless systeemi:
http://www.skookumrobotics.com/

Ainakin tämän manuaali vaikuttaa aika kattavalta:
http://www.skookumrobotics.com/downloads/SK360_Manual.pdf

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: SK360 Digital Flybar
« Vastaus #1 : 10 Syyskuu, 2008, 16:49:58 »
Aika veikeältä laitteelta vaikuttaa, kovat on ainakin lupaukset. Onko joku löytänyt käytännön kokemuksia tuosta laitteesta, itse en ainakaan vielä onnistunut löytämään?

juha.A

  • Vieras
Vs: SK360 Digital Flybar
« Vastaus #2 : 10 Syyskuu, 2008, 17:17:07 »
Tuohan oli testissä rotorworldin uusimmassa numerossa.Tuntuivat tykkäävän siitä,eikä ollut mitään pahaa sanottavaa siitä.
ja pieni sen on,testasivat sitä mini titanissa ja rapukassa.


Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: SK360 Digital Flybar
« Vastaus #4 : 30 Joulukuu, 2008, 14:10:03 »
Odottelen paketti HeliRND:ltä:D
Pitäs kohta tulla tohon pöydälle, sit kun FBL nupin palikat tulee, niin saa tehtyä base setupin.
Lentotestin ajattelin suorittaa vasta ilmojen lämmettyä. ;)
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa riku

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: SK360 Digital Flybar
« Vastaus #5 : 10 Tammikuu, 2009, 16:30:36 »
Odottelen paketti HeliRND:ltä:D
Pitäs kohta tulla tohon pöydälle, sit kun FBL nupin palikat tulee, niin saa tehtyä base setupin.
Lentotestin ajattelin suorittaa vasta ilmojen lämmettyä. ;)

Joko laite on asennettu ja kokeiltu?

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: SK360 Digital Flybar
« Vastaus #6 : 20 Tammikuu, 2009, 09:34:02 »
Paketti saapui viidessä päivässä Hongkongista Helsinkiin.
Nyt sit vaan täytyy odotella, josko tuo kesä tulisi.
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: SK360 Digital Flybar
« Vastaus #7 : 15 Maaliskuu, 2009, 08:07:51 »
Ensilento suoritettu

Henttaalla oli jengiä aikas paljon ja Protos suoritti ensi FBL lentonsa mallikkaasti, mitä nyt unohdin perän maadoituksen ja Joni kauhistu pikku pomppua:)

Eka lento tapahtui etäällä muista aika jännissä merkeissä, kun en moista ole koskaan kokeillut...

Dualrate ja expo oli default 100% ja Lin. Oli muuten aika kiivas peli:)

Nyt Dualrate ja expo on luokkaa 70% ja 45% noilla on mukavan pehmeä.

Eikun lisää lentoja plakkariin, niin voi kertoa enempi. Mut nopea se on:)

Nupin kierrokset nousi jotain 200 rpm, joten pitää pudottaa jonkun verran.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Emty

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • RC-Kopterit Ry
Vs: SK360 Digital Flybar
« Vastaus #8 : 15 Maaliskuu, 2009, 16:56:23 »
500:sen nupin kierrokset nous 160 rpm, nyt nupissa 2660 rpm +-14 ja hyvältä vaikuttaa. Siitä huolimatta masun über 600N flippaa nopeammin kun mun FBL perus 3D asetuksilla.
XairCraft 650: DJI WKM, 4s 6000mAh, Olympus E-MP1
FBL T-Rex 700E: 12s 5000mAh, cc ICE HV 160, 3G
FBL T-Rex 500: 6s 2600mAh, cc ICE 75, 4 x S9257, ds760, sk360, 14T
T-Rex 250: Super Combo, 3s 850mAh

Poissa nurmipora

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: SK360 Digital Flybar
« Vastaus #9 : 17 Huhtikuu, 2009, 08:31:39 »

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: SK360 Digital Flybar
« Vastaus #10 : 17 Huhtikuu, 2009, 11:20:56 »
Lisää rahareikiä... ;)

http://www.skookumrobotics.com/products/slcd.html


Taitaa olla helpompi ottaa se läppäri mukaan.

Minulla on nyt takana varmaan parikymmentä lentoa 600N:llä, missä on RJX:n FBL-nuppi ja SK360. Toimii hienosti ja 3D onnistuu hyvin - myös kräkkäys :o vaikka onkin se vakauttava vikine siinä välissä. Käytän 'kahta pankkia' siten, että Norm-modessa on Hiller-gainia paljon ja Belliä taas vähän, sekä Damping-gainia enemmän kuin ID1 ja ID2-modessa.

Hiller-gaini vakauttaa, Bell-gain säätelee sitä miten paljon sauvan liikettä menee suoraan swash-platelle ja Damping-gainin lisääminen on sama kuin laittaisi raskaammat lavat kopuun. Norm-modessa siis 'raskaat lavat' ja paljon vakautta, ID1- ja ID2-modessa taas 'kevyemmät lavat' ja vähemmän vakautta ja enemmän liikettä swashille - haen siis liikehtimiskykyä.

Roll-ratet saa myös säädettyä erikseen sekä aileronille että elevaattorille. Rolla-ratea saa haluamakseen, koska nupista lähtee riittävästi kulmia. Norm-modessa siis pienemmät ja IDleissä suuremmat arvot. 3D:ssä nuo arvot on minulla elevaattorille 230 deg/s ja aileronille 260 deg/s.

Lentoaikaa tuli kaksi-kolme minuuttia lisää tankilliselle, kierrosten säätöön käytän RevMaxia.

Huom. jos otatte käyttöön tuon Aux-kanavalla ohjattavan 'pankin vaihdon', niin Advanced 1 -valikossa PITÄÄ OLLA rasti ruudussa 'Use Base Gains Directly', muuten pitää ennen lentoa vaihtaa pankkia, että laite tajuaa lähteä säätämään (vaikka valo on vihreä). Tein tästä support casen Skookum roboticsille - ottivat listalle ja korjaavat seuraavaan ohjelmaversioon, mitä juuri työstävät. En tiedä milloinka tuo uusi versio julkaistaan, sitä eivät sähköpostissa kertoneet, kyselivät vain mitä lähetintä/vastaanotinta käytän. Asia voi siis liittyä Spectrumin linkin aktivoitumiseen virtoja kytkettäessä.

Kaiken kaikkiaan yllättävän hyvä ja toimiva laite, hyvää on mm. tuo FW-päivitysmahdollisuus, missä tulee uusia ominaisuuksia ja mahdollisia bugeja voidaan korjata. FBL on tullut jäädäkseen myös RC-kopuihin.

- 4D

(Ps. Aina ennen lentoa kannattaa kallistella kopua, että näkee SK360:n säätävän nuppia)
« Viimeksi muokattu: 17 Huhtikuu, 2009, 18:50:28 kirjoittanut 4Dee »
fourdee

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: SK360 Digital Flybar
« Vastaus #11 : 17 Huhtikuu, 2009, 18:44:00 »
(Ps. Aina ennen lentoa kannattaa kallistella kopua, että näkee SK360:n säätävän nuppia)

Tai ainakin odottaa niin kauan, että SK360 näyttää vihreää valoa (noin 5sek.) :)

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: SK360 Digital Flybar
« Vastaus #12 : 17 Huhtikuu, 2009, 18:48:59 »
(Ps. Aina ennen lentoa kannattaa kallistella kopua, että näkee SK360:n säätävän nuppia)

Tai ainakin odottaa niin kauan, että SK360 näyttää vihreää valoa (noin 5sek.) :)

-Samppa

Se voi olla säätämättä vaikka valo on vihreä, siksi on varminta testata kallistamalla kopua. (Viittaan tuohon AUX-kanavalla tapahtuvaan 'pankin vaihtoon')

- 4D
« Viimeksi muokattu: 17 Huhtikuu, 2009, 20:03:37 kirjoittanut 4Dee »
fourdee

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
2650 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2009, 00:15:25
kirjoittanut Sammy
4 Vastauksia
3858 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Maaliskuu, 2011, 16:33:44
kirjoittanut Lauri P
11 Vastauksia
5699 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Helmikuu, 2012, 13:13:02
kirjoittanut JiriK
0 Vastauksia
12244 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Elokuu, 2012, 13:47:43
kirjoittanut Tumppi T
13 Vastauksia
17936 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Joulukuu, 2020, 19:50:59
kirjoittanut Picofly