Kirjoittaja Aihe: Bavarian Demon 3X  (Luettu 49408 kertaa)

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #25 : 22 Joulukuu, 2014, 17:29:05 »
Näyttäs menevän jonkun TH-2 kontrollerin ja vastarin väliin. Jumahdin lueskeleen noita chinookin ja vertolin ratkasuja, mielenkiintosia...

Poissa jufo

  • Pro torppari
  • ****
  • Joo, mä tiedän...
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #26 : 22 Joulukuu, 2014, 18:14:01 »
Manuaalin mukaan tukenee suoraan tandemia mutta nupit ilmeisesti täytyy olla vähän spesiaalimmat

nano cp x, protos 380, goblin 380, logot 480 & 500 ja lennokei

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #27 : 22 Joulukuu, 2014, 18:43:15 »
Niin mikä ominaisuus tässä vehkeessä sitten on ylitse muiden? :) Setupin tekokin taitaa olla simppeliä vähän joka vehkeessä nykyään (paitsi Futaba). Nimi on kyllä hieno  8)

Perusperiaate on erilainen kuin muissa. Bavarian Demon ei perustu kiihtyvyysantureihin ja siksi ei ole herkkä tärinöille (siksi ei esim. tarvitse näitä tärinäanalysaattoreita.) ja toimii ainona turbiinien kanssa, joiden korkeat tärinät haastavia muille gyroille. Samoiten sen horisontin taju ei häiriinny tärinöistä ja osaa siksi aina pelastaa kopterin oikeaan suuntaan (SX mallit).

Setup on erittäin helppo ja Bavarianissa voi aktivoida RTT (Real Time Tuning) moden radiosta, jolloin hakee itse parhaat säädöt purkille.

Lisää tietoa näistä löytyy mm. näiltä foorumeilta:
http://www.rchelination.com/forum/bavariandemon/
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=504588
http://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=85634
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #28 : 22 Joulukuu, 2014, 18:50:29 »
Bavarianin omassa nettikaupassa on uudet lasketut hinnat. 3x maksaa 199e ja 3sx 379e. Ostin kokeeksi tuon 3sx:n[emoji2]

Nyt on uudet hinnat meilläkin. Saat taas halvemmalla Suomesta :). Itseasissa SX:n hinta laski niin paljon, että meni jo alle meidän nettohinnan... 
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #29 : 22 Joulukuu, 2014, 19:20:44 »
... toimii ainona turbiinien kanssa, joiden korkeat tärinät haastavia muille gyroille....

Uskaltaudun tähän kyllä toteamaan että aikasta paksu väite, mihin tämä perustuu? Siis muuhun kuin valmistajan myyntikehuun? Hyvin ovat pysyneet föönit ilmassa muillakin?

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #30 : 22 Joulukuu, 2014, 20:32:21 »
Sen enempää ottamatta kantaa kyseisen laitteen ominaisuuksiin niin ainakin kiinteäsiipisten gyrojen (vakautusjärjestelmie)kanssa on erikseen versiot turbiini käyttöön. Niistä huomautetaan että ei saa käyttää turbiinin kanssa jos on sähkö, nitro tai bensamotti. Eli jotain ero voisi olettaa niillä olevan. Turbiineissa ei värinää kyllä ole kun jos olisi niin ei tarvisi lentää :) Se että motti pyörii yli 100 000rpm niin ei kestä moottorissa olevan epätasapainoa. Se mitä reilut 50 lentoa noista kokemusta on niin käsin ei huomaa värinöitä vaikka kierroksia nostaa maassa. Todennäköisesti noin isoilla rundeilla värinä on niin hienojakoista.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #31 : 22 Joulukuu, 2014, 20:48:09 »
Lueskelin hiukan tuosta demonin anturieroista muihin. Muut käyttävät MEMS kiityvyysantureita kun taas piruparka käyttää MEMS Gyroa. Nyt ei puutu muuta kuin kuori auki ja katsomaan piirin tyyppi, näytti olevan piirejä alle taalasta tuonne tonnin nurkille, aivan akselista ja nopeudesta riippuen.

Lähtökohtaisesti voisin olettaa että siellä on kolme yhden akselin anturia pelkästään hintansa takia, totta hemmetissä voin olla väärässäkin, en käynyt kuiin parin piirivalmistajan sivuilla ronklaamassa.

Nyt sitten se mielenkiintoinen, ihan heti mulle ei fysiikkapuolelta aukea miten gyro (tunnistaa liikkeen suunnan, nopeuden) ) olisi epäherkempi tärinälle kuin kiihtyvyysanturi (tunnistaa liikkeen suunnan, nopeuden). Tärinäkin on liikettä, samoin esim koptereissa se liike on välillä hyvinkin terävää.

Se mikä tulee mieleen on tärinän taajuus, yksikään meistä ei kopteriansa saa väpätettyä niin nopealla taajuudella että se olisi lähellä nk. "kunnon tärinää", voblaukset mekaniiikan virheistä on asia erikseen, siihen en usko että auttaa edes piruparka.

Mun mielestä on hiukan outoa että ei ole tärinäanturia nk. "high-end"-tuotteessa joksi tämä piruparka on pyrkimässä. Okei, valmistaja sanoo että "ei tarvi ku ei tää niistä välitä" mutta mutta.... Se kun on on joskus todella loistava kopterin mekaniikan tarkastukseen ja vianhakuun. Olkoot kuinka vaan "tärinänkestävät anturit" niin pitää sen kopterin olla tärinätön.

Vertikaalihan pistääki mulle tommosen testiin, lupaan pistää pitkän testi- ja VBar-vertailukirjoituksen. Lupaan olla ruuvaamatta auki ;D

EDIT: Juu, Anssi kerkesikin, jäin itsekin miettimään tuota turbiinin erikoisuutta. Esim wrenin heliföönissä max-tehot on 195 000 rpm kohdalla, se ei tärise. Jos tärisisi se laukeaisi käsiin. Muut tärinät ovat vastaavat kuin millä tahansa muullakin kopterilla eli lavat, rattaat, torque-tuubi jne.
« Viimeksi muokattu: 22 Joulukuu, 2014, 20:50:22 kirjoittanut TeroS »

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #32 : 22 Joulukuu, 2014, 20:59:54 »
Näinhän se on että moottorin värinät ovat osa kokonaisuutta. Mutta se on jo sähkön kanssa huomattu että värinät väheni ja samalla niiden muiden tekijöiden ongelmat myös. Ja toisaalta niistä tuli eilaisia ja haastavampia välillä selvittää.

Mielenkiintoista olisi jos joku avaisi noita gyroja selvittäisi niiden komponentien eroja. Eli onko ns. laadukkaaksi arvioidussa yhtään sen paremmat komponentit vai onko vain kyseessä softan onnistuminen niihin käytettäviin komponentteihin. Niitä tonnien arvoisia komponentteja käytetään oikeissakin koneissa ja ne laadultaa ovat eri standareilla. Uskon että jos purettaisiin nämä Futaba, JR, VBar, Demonit ym. ja joukko kiinalaisia niin voisi tulla yllätyksiä :)
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #33 : 22 Joulukuu, 2014, 21:04:00 »
Mm. mini-VBareja on purettu ja tutkittu noita anturipiirejä, eroja löytyy. Joskus oli kolme yhden akselin piiriä, nyt on yksi kolmen akselin piiri. Juju on siinä että kun puhutaan MEM-antureista verrattuna MEMS Gyroihin niin (mutu) tuntuma olisi että gyro-.anturissa kolmiakselinen on jo sen verran hinnakkaampi kun kuitenkin vaaditaan enemmän nopeutta kun se 20 astetta per sekunti.

Mutta joo, eiköhän vertikaalilla ole yks torpattu jossain jota saatais aukoa, ihan vaan vähän ;D

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #34 : 22 Joulukuu, 2014, 21:12:00 »
Tämä aihe oli mielenkiintoinen reiltu 10 vuotta sitten kun HH gyrot alkoivat yleistyä. Silloin mekin käytettiin aikalailla JR gyroja ja niiden kanssa oli ryömimis ongelmaa ja lämpötilan vaihtelun vaikutuksia. Silloin ihmeteltiin mistä johtui kun Futaballa ei ollut sitä ongelmaa. Niitä availtiin ja huomattiin että sensorin tyyppi oli eri ja lisäksi futaba oli silikonilla vaimentanut sensorin boksin sisältä. JR tappeli ongelman kanssa muutaman vuoden ajan ennenkuin vaihtoivat sensoria. Saatiin silloin niitä JR:n gyroja Japanin MM-kisoissa varmaan 4 tai 5 kappaletta tehtaan edustajalta tyyliin kokeilkaa mikä noista sattuisi toimimaan :) Taitaa vieläkin olla varastossa niitä muutama hyllyllä...

EI muuta kuin Tero aukoon ja antaa raporttia meille jotka ei sen syvällisemmin noista ymmärrä. Eli siis tekniikankielestä suomennettuna ymmärrettäväksi kieleksi, kiitos :)
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #35 : 22 Joulukuu, 2014, 21:20:35 »
Eiköhän tuo keskustelunne ole mennyt yli suurimman käyttäjäkunnan yli :o
Mutta oikeesti olisi mielenkiintoista jos joku suomentaisi Tahvolle onko se kallis kikkara syystäkin kalliimpi.
« Viimeksi muokattu: 22 Joulukuu, 2014, 21:26:03 kirjoittanut Mh »

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #36 : 22 Joulukuu, 2014, 21:24:33 »
Juurikin tätä kanssa ajan takaa että avattaisiin kiinalaisten tuotteiden ja alkuperäisen eroja konkereettisesti. Silloin ymmärtäisi paremmin miksi kannattaa maksaa esim. 100€ enemään jostain tuotteesta.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #37 : 22 Joulukuu, 2014, 21:25:03 »
Löysin datashittiä digitaalisista MEMS gyroista, hätäseen katottuna toi nopeus tuntuis olevan se hintaa nostattava tekijä. Mitä avaamiseen tulee niin en ois yllättyny vaikka piruparoille ois tehtaalla tehty perinteiset eli viilattu mallimerkintä piireistä pois...

Kuriositeetti, toi ysk piiri mitä kattelin kestää 2000 G:n iskun, ei ainakaa piiri hajoo torpissa ;D

tosa muuten on mini VBarin sensorit, kolme anturia, yksi per akseli:



Vastaavasti tässä on Silverlinen sensori, eli MEMS-"rinkula" joka makaa pienen "tolpan" päällä, tyhiössä.



Itse asiassa aihe on mielenkiintoinen, harmi ettei näistä oikein saa luotettavaa tietoa mistään. Esim. piruparasta ei oikein löydy mitään. Ok, softa ja äly ja periaatekin voi olla patentoitu mutta olettaisin että joku on jo aukonut tommosen ja selvitellyt vähän rakenteellisia saloja.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #38 : 22 Joulukuu, 2014, 21:30:14 »
Eiköhän tuo keskustelunne ole mennyt yli suurimman käyttäjä kunnan yli :o
Mutta oikeesti olisi mielenkiintoista jos joku suomentaisi Tahvolle onko se kallis kikkara syystäkin kalliimpi.

Useimmiten hinnalla saa ohjelmoitavuutta lisää ja hyvässä laitteessa se ohjelmointi oikeesti vaikuttakain johonkin....

Tällähän Mikadokin ratsastaa, eli osta VBar joka riittää peruslentoon vallankin mainiosti, sitten kun haluat niitä viimeisiä viilailla niin maksat sen 35€ lisää ja saat säätää prosenttikuola suupielistä valuen kaksi viikkoa testaten joka prosentin vaikutusta lentoon, niin haluttaessa. TÄmän tarpeellisuudesta voidaan olla montaa mieltä mutta se ainakin on perusteltua että taatusti saa toimimaan oman maun mukaisesti ja omaan kalustoon/lentotyyliin sopivaksi.

Ikävä kyllä useimmiten se nyt on niin että "käyttömukavuus != täydellinen säädettävyys" eli aina jää jotain. Paljon säädettäviä ominaisuuksia on pirullisen haknala tehdä helposti esitettävään ja käytettävään ulkoasuun.

Sinänsä tuo Tahvolle selitettävä asiahan on vaikea, moni lennättää mitä ihmeellisimpiä laitteita mitä ihmeellisimmillä gyroilla, ja lentäähän ne. Pitäisi ehkä laittaa kysymys vastapalloon eli "Mitähän se Tahvo haluaa?" ;D

Oiskohan mun aika vaikka käydä iltasavuilla, muuten mä höpisen täällä loppuillan itekseni :)

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #39 : 22 Joulukuu, 2014, 21:31:51 »
Jatka selvittelyjä :) Tai jos vaikka Verticalista torpattu gyro jossain vaiheessa tulisi pöydälle avaukseen. Aihe on mielenkiintoinen kun miettii kuinka kaikenlaisilla vippaskonsteilla kuten metallilevy alla, silikonia sisällä ym. sitten yritetään niitä heikkouksia korjata. Ja että jonkun moottorilla tai säätimellä tehdään eri juttuja antaa ainakin mulle sen kuvan että komponeteissa on hinnan vuoksi säästetty. Etenkin kun me ostajat ei haluta maksaa gyrosta 1000€.... vai haluttaisiko jos se antaisi niin paljon paremman lopputuloksen että sillä olisi merkitystä?
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #40 : 22 Joulukuu, 2014, 21:39:12 »
Löytyhän se, piruparka ilman vaatteita:





- Piirit töhnän alla, eipä paljastu ihan heti
- Toisella puolella ei ole oikeastaan kuin prossu.
- Erittäin simppeli mekaanisesti

Mutta yksi juttu: MIKSI servoliittimet lähtee YLÖS? Mä oon vähän kaapelifriikki, en voi sietää näkyviä kaapelointeja. Millä hemmetillä asennat tuon siististi?

EDIT: Uteliaisuuden herättäjä: MSH-Brainin MEMS-chipissä olis kiihtyvyysanturit JA gyrot, yhdessä piirissä, kolmelle akselille.... Softalla rescue? ;D
« Viimeksi muokattu: 22 Joulukuu, 2014, 21:43:17 kirjoittanut TeroS »

Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #41 : 22 Joulukuu, 2014, 21:40:19 »
Mielellään kuuntelen nippelitiedon tietäjää.. Uskon myös oma mielenkiintosi riittävän siihen.
Jostain syystä tämä mikä on pop menee sykleittäin joka asiassa ja suurin osa ostaa pirun kalliin härpäkkeen vain koska nyt pitää. Vain pieni joukko oikeesti pystyy hyödyntämään kaikkia ominaisuuksia.

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #42 : 22 Joulukuu, 2014, 21:43:21 »
Ei tullut kuvia pirusta näkyviin...
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #43 : 22 Joulukuu, 2014, 21:49:25 »
Anssi: Katos tuolta jos ei näy: http://rc.runryder.com/helicopter/t733122p1/

Mä mitään tiedä, mä osaan lukea nettiä lähdekritiikillä varustettuna ja jotain ymmärrän lontoota, ei siihen kummepaa vaadita pienen perusfysiikan lisäksi.

Helifriikin demon-puolella on myös mielenkiintoisia juttuja, ei ole nämäkään vehkeet idioottivarmoja niinkuin ei tietenkää mitään. Yhdellä sankarilla oli X5 pamahtanut täysillä ketoon kun oli mennyt negatiivinen rescue täysillä kulmilla päälle kesken lennon ;D

Sinänsä mielenkiintoinen että kun ohjelmallisesti tehdään jokin toiminto se voi myös joskus häiriintyä. Eikä vaan voi, vaan häiriintyy.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #44 : 22 Joulukuu, 2014, 21:52:14 »
Juurikin tätä kanssa ajan takaa että avattaisiin kiinalaisten tuotteiden ja alkuperäisen eroja konkereettisesti. Silloin ymmärtäisi paremmin miksi kannattaa maksaa esim. 100€ enemään jostain tuotteesta.
jos nyt ihan rankasti karrikoidaan ni kiinalaisten ja kalliiden erot on helppo sanoa ihan ilman teknisiäkin selityksiä. Kiinalaiset on usein jonkin asteisia kopioita ja näin ollen ainakin softiensa puitteissa melko samoja joskin esim v-bar / k-bar kuviossa jotain vanhempaa versiota.

En arvosta enkä laita tollaseen latiakaan.

Jos ei nyt mennä tähän ni onhan toi anturiteknologia kilpailevilla merkeillä luultavasti aikalailla saman kaltaista. Softilla ne isoimmat erot sitte syntyy.

Esim v-bar kohdalla blueline ja silverline sisältää etityyppisen anturin. Silti ne lentää jokseenkin identtisesti. Ilmeisesti silveri sietää paremmin tärinää joka koskee lähinnä nitroja. Softalla taas on paljon isompi merkitys lopputulokseen.

En jaksa uskoa että esim veepaarin anturi olis yhtään laadukkaampi ku joku kiinalainen xyz tms. Sitä vaan hyödynnetään softan kautta paremmin. Tottakai antureita on erilaisia ja toisissa on vielä lisänä kiihtyvyysanturit.

Pointti oli että tuskin noissa on missään muutamaa euroa kalliimpia piirejä sisällä. Täähän on tietty ihan mutua :)

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #45 : 22 Joulukuu, 2014, 21:55:31 »
En mäkään siihen oikeen jaksa uskoa, se että piruparan tekijät keksi toimivan tavan käyttää gyroa eikä kiihtyvyysanturia mahdollisti just tän horisontti-tiedon tallentamisen ja sitä kautta rescuen.

Tuohon liittyen:

- Voiko piruparan alustaa missä asennossa vaan?
- Tekeekö piruparka rescuen oikeasti suoraan ylös? MIelestäni joissain videoissa menee hiemen "sivuun" joka vois viitata esim vinolla alustalla alustettuun, näin maalaisjärjellä ajateltuna. Ei kentillä vatupassipöytiä oo...
- Onko kukaan meilläpäin oikeasti kokeillut tuota lapakulmaisessa vehkeessä?
- Invertistä?

EDIT: Ny oli nii paljo typoo, pakko editoida vähä

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #46 : 22 Joulukuu, 2014, 21:59:24 »
Esim. piruparasta ei oikein löydy mitään.
Pah, ehit ensin. Mutta onhan tuo PCB-suunnittelu karseen näköistä, ainakin näin insinöörin näkökulmasta ja jokusen levyn piirtäneenä.

Sensoreista, ei sopivia ole markkinoilla kovin montaa:
PinPoint MEMS ring: CGY-750, Vbar silver, Spartan VX1(n)
MPU60(0/5)0: Brain, Spartan VX1e

Ja hinnasta, kalleinkaan sensori (pinpoint) ei taida maksaa montaa kymppiä. MPU6xxx on tusinatavaraa joka löytyy jokaisesti lähes multiFC:stä, hinta taitaa olla 3-8e riippuen mistä ottaa. Mini-vbarin sensorit eivät ole järin kalliita eikä valmistuskustannukset (2-5e cpu+sensorit kalleimmat osat) ole kaksiset kuten vbar-klooneista näkee. Se, mistä noissa maksetaan, on se softa. Ja siitä, että se on saatu toimimaan hyvin tai huonosti.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #47 : 22 Joulukuu, 2014, 22:03:36 »
Tulihan se toinenki piiriguru sieltä ;D mitä jos tehtäis oma gyro ;D

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #48 : 22 Joulukuu, 2014, 22:03:56 »
Mielenkiintoisesti tuonne töhnään upotettu ne palikat joita olisi halunnut nähdä :) Syy ei liene piiloittelu vaan jotain värinään liittyvää voisi olettaa olevan. Tuolla aiemmin oli maininta että kestoa komponentilla olisi 2000G niin liitoksilla ei tai montaa G äkkipysähdykselle olla... Vbar jossa ne kaksi pystyakselia ovat 90 asteen kulmassa piirilevyyn kiinni näyttää maallikon silmään sellaiselta jossa potentiaali irtoamisvaara.

Tohtorille, juuri sitä tässä haen että jos avattaisiin noita niin tuskin isoja eroja noissa komponenteissa olisi. Se tiedetään ettei kiinalaista softan vääntäminen näihin kiinnosta kun se sitä aikaa vievää ja testausta vaativaa olisi :) Nopeasti vaan rahat pois...
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Bavarian Demon 3X
« Vastaus #49 : 22 Joulukuu, 2014, 22:17:21 »
Juu, toi mini-vbarin rakenne on just tota sarjaa "testaa huolellisesti kovan torpin jälkeen", tämähän nyt toki pätee kaikkeen elektroniikkaan. Nimim. konkka tärisi irti vastarista, lennossa.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
9 Vastauksia
13007 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Joulukuu, 2015, 12:49:54
kirjoittanut VERTICAL
12 Vastauksia
5881 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Joulukuu, 2014, 06:00:24
kirjoittanut Tohtori R
27 Vastauksia
11013 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Tammikuu, 2016, 21:03:14
kirjoittanut jkkmobile