Kirjoittaja Aihe: walkera x350 + devo f7, rikki vai säädöt sekaisin?  (Luettu 9032 kertaa)

Poissa choplifterman

  • Aloitteleva torppari
  • *
walkera x350 + devo f7, rikki vai säädöt sekaisin?
« : 23 Marraskuu, 2014, 20:41:45 »
Kaverin uudehko walkera qr x350 pro + Devo f7 ohjain on tuossa ihmeteltävänä,
on kuulemma pelannut muutaman kerran, mutta ei enään..

Se mitä tekee: virrat päälle ohjaimeen (texti: devention warning throttle stick)
kopteri päälle ja oikean puoleista vipua alas, kopterin vasemman puoleinen vihreä
valo vilkkuu hetken ja sammuu, ilmeisesti parittuu. Mutta sen jälkeen en saa
moottorilukitusta tai kalibrointia tehtyä vaikka kuinka olen ohjekirjaa lukenut
ja netistä ohjeita katellut. Joten voisiko olla laitevika tai joku muu pielessä?

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: walkera x350 + devo f7, rikki vai säädöt sekaisin?
« Vastaus #1 : 23 Marraskuu, 2014, 20:51:31 »
On varmaan väärä mode päälle, kun pitää oikeaa tikkua siirtää alas, jotta kaasun varotus lähtee pois. Laitappa mode 2 päälle asetuksista. Eli asetuksissa on nyt eri tikkuasetelma päällä.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa choplifterman

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: walkera x350 + devo f7, rikki vai säädöt sekaisin?
« Vastaus #2 : 23 Marraskuu, 2014, 21:18:53 »
eipä auttanut, muutti vaan tikut toisinpäin. nyt vasta huomasin, että ohjain toimii aivan
samalla tavalla on kopteri sitten päällä tai pois. Eli ilmeisesti ongelma on "code bindingissä"?
sen mitä yhtä youtube videoita katselin niin paritus meni automatic ilman että koski säätimeen.
eli mitäpäs kokeilaan seuraavaksi?

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: walkera x350 + devo f7, rikki vai säädöt sekaisin?
« Vastaus #3 : 29 Marraskuu, 2014, 19:11:41 »
Voit tarkistaa parituksen, kun katsot kopterin sisälle. Jos vastarin valo vilkkuu, niin ei ole paritunut lähettimen kanssa. Jos palaa tasaisesti, niin ok.

Voit tarkistaa lähettimestä, ettei siellä ole Fixed ID päällä.  Muuten voi sitten olla laitevikakin. Kopteri tarkistaa alussa Flight controllerin, kompassin ja akun. Jos jokin näistä ei ole kunnossa (akun jännite liian alhainen), niin ei käynnisty.

Me voidaan huollossa tarkistaa mikä tuossa on vikana ja korjata sitten. Ota yhteyttä, jos haluat huoltoon tuon.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa choplifterman

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: walkera x350 + devo f7, rikki vai säädöt sekaisin?
« Vastaus #4 : 30 Marraskuu, 2014, 11:20:00 »
Kokeiltu, paritus taitaa sittenkin toimia! Punainen valo sisällä alkaa palaa tasaisesti kún tikun laittaa ala-asentoo. Eli ongelma kai kalibroinissa joka lukitsee moottorit?

Poissa choplifterman

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: walkera x350 + devo f7, rikki vai säädöt sekaisin?
« Vastaus #5 : 03 Joulukuu, 2014, 23:11:36 »
Hahaa! Ongelma on vihdoin ratkaistu!

1. päivitin kopterin firmwaren v1.2 -->v1.5
2. kokelin mission plannerilla että moottorit toimii (arm/disarm)
3. ajoin mission plannerilla accel & compass calibraatiot
4. kokelin mission plannerilla "arming_check"=disable ja takas enable
5. muutin video select inhibit, koska kameraa ei ole
6. tein uuden modelin ohjekirjan arvoilla
7. räpeltelin fixedid juttua
8. tarkistin että kaikki trim arvot on nollissa näytöllä
9. ajoin stick calibraation
10. virtapois ja lähti pelaamaan!

Kalibrointia ulkona en ole vielä tehnyt, mutta hyvältä näyttää nyt!
Vähänhän tuo arvailuksi meni, enkä edes tiedä mikä noista oli se oleellisin juttu?

Poissa Hughes 300

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: walkera x350 + devo f7, rikki vai säädöt sekaisin?
« Vastaus #6 : 13 Joulukuu, 2014, 16:03:36 »
Terve. Voisiko joku laittaa säädöt kohdalleen. Ostin Walkera qrx 350 pro kopterin ja sain sen jopa
Lentämään olohuoneessa. Mutta sitten menin räplään radion asetuksia,kun katselin että on lento
Konemoodi päällä. Vaihdoin helimoodiin ja kopteri lopetti toiminnan.sitten katselin ohjeita ja
Youtuupia tajusin ,että pitääkin olla lentokonemoodi päällä, mutta olin jo kerinnyt resetoimaan varmaankin koko radion?? oon viikon muutelllut asetuksia ja oon saanut jo lavat pyöriin, mutta ei
 Nouse ilmaan onneksi. Olisko jollain samanlainen kopteri ja radio tai muuten tietäisi nää jutut.
Asun virroilla voin ajella kopterin kanssa haluamaanne paikkaan

Poissa pah

  • Pro torppari
  • ****
Vs: walkera x350 + devo f7, rikki vai säädöt sekaisin?
« Vastaus #7 : 13 Joulukuu, 2014, 16:23:32 »
Sorry, mutta tulen tähän samaan ketjuun kuokkimaan ja kyselemään omiani.
Mulla sama kopu, mutta mankkana Devo 7E. Toimii hyvin, ja kotiinpaluuki tosi hyvin. Mutta paikallaanleijuttelua en osaa laittaa hold vipuun. Vipuja kun ei ole kuin kaksi, molemmat kaksitoimisia, niin siihen holdiin se pitäisi saada. Vai onko edes mahdollista?.
Goblinit G380 & G630    Futaba T8J
Bantam BC820

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: walkera x350 + devo f7, rikki vai säädöt sekaisin?
« Vastaus #8 : 13 Joulukuu, 2014, 22:17:59 »
Devo 7E ohjaimesta ei kokemusta.

Itsellä F7 ja siinä MIX-kytkimessä eka naksaus leijunta ja toka naksaus RTF.


Perusmalli QRX-350

  • Vieras
Vs: walkera x350 + devo f7, rikki vai säädöt sekaisin?
« Vastaus #9 : 23 Joulukuu, 2014, 19:51:38 »
Devo 7E ohjaimesta ei kokemusta.

Itsellä F7 ja siinä MIX-kytkimessä eka naksaus leijunta ja toka naksaus RTF.

Pitäisiköhän minunkin hommata tuo F-7, kun tämä nykyinen Devo-7 ei anna säätää käytännössä mitään, enkä saa gimbaaliakaan toimimaan sillä eli liikkumaan mitenkään? Säädän mitä säädän, eivät pysy sammuttamista pidempään. Kun olen lukenut näitä viestejä tässä joutessani, alkoi tuntumaan siltä, että juuri tuossa Devo-7:ssa on jotakin perusvikaa. Sitten siitä puuttuu joku flap-kanava/valikko, josta säätö kuulemma tehtäisiin.

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: walkera x350 + devo f7, rikki vai säädöt sekaisin?
« Vastaus #10 : 24 Joulukuu, 2014, 00:01:24 »
Ei muutakuin hankkimaan.

Modasin F7 radiota tänään hiljaisten iltojen iloksi :)

Pitäis parantua tuo FPV-signaali kun on antenni ulkona :D
« Viimeksi muokattu: 24 Joulukuu, 2014, 00:03:24 kirjoittanut Makke76 »

Perusmalli QRX-350

  • Vieras
En hankikaan.
« Vastaus #11 : 24 Joulukuu, 2014, 16:59:54 »
Annoit nimittäin tuolla muualla vihjeen, miksi ei säädöt pidä radion sulkemisen jälkeen. Ne pitikin tehdä aero-tilassa ja sitten palata taas heli-tilaan. Nyt toimii myös radiosta!

Mutta onkohan normaalia, että gimbaali liikkuu vähän summittaisesti eli kuin katkaisimesta? Ei siis ole portaattomasti yhtä-samanlainen nupin asennon kanssa, vaan nuppia käännetään vain vähän aikaa ja sitten pitää palata nopeasti takaisin, ettei käänny liikaa.

Tämähän tuottaa suuria vaikeuksia, jos kopteri ei ole näköyhteydessä, palata siihen alkuperäiseen kallistuskulmaan.

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: walkera x350 + devo f7, rikki vai säädöt sekaisin?
« Vastaus #12 : 25 Joulukuu, 2014, 23:03:58 »
Sorry, mutta tulen tähän samaan ketjuun kuokkimaan ja kyselemään omiani.
Mulla sama kopu, mutta mankkana Devo 7E. Toimii hyvin, ja kotiinpaluuki tosi hyvin. Mutta paikallaanleijuttelua en osaa laittaa hold vipuun. Vipuja kun ei ole kuin kaksi, molemmat kaksitoimisia, niin siihen holdiin se pitäisi saada. Vai onko edes mahdollista?.

Devo 7E:ssa on vain kaksi toimiset kytkimet ja GPS hold ja RTH ominaisuudet on tavallisesti kolmiasentoisessa kytkimessä, eli ei saa tuohon Devo 7E:hen. Voi hold kytkimeen ohjelmoida toki, että se liikuttaa tuota samaa 50%, jolloin saat GPS holdin siihen. Tai sitten muutat sen RTH kytkimen liikuttamaan 50%, jolloin saat GPS hold:in kotiinpaluun sijasta.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: En hankikaan.
« Vastaus #13 : 25 Joulukuu, 2014, 23:08:35 »
Annoit nimittäin tuolla muualla vihjeen, miksi ei säädöt pidä radion sulkemisen jälkeen. Ne pitikin tehdä aero-tilassa ja sitten palata taas heli-tilaan. Nyt toimii myös radiosta!

Mutta onkohan normaalia, että gimbaali liikkuu vähän summittaisesti eli kuin katkaisimesta? Ei siis ole portaattomasti yhtä-samanlainen nupin asennon kanssa, vaan nuppia käännetään vain vähän aikaa ja sitten pitää palata nopeasti takaisin, ettei käänny liikaa.

Tämähän tuottaa suuria vaikeuksia, jos kopteri ei ole näköyhteydessä, palata siihen alkuperäiseen kallistuskulmaan.

Radion pitää olla aero tilassa, ei heli-tilassa.  Tuo gimbaali liikkuu vain hieman hitaasti, mutta pitäisi liikkua ihan suoraan tuon potikan mukaan muuten. Jos ei, niin sitten jossain asetuksissa vikaa.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Perusmalli QRX-350

  • Vieras
Vs: walkera x350 + devo f7, rikki vai säädöt sekaisin?
« Vastaus #14 : 27 Joulukuu, 2014, 23:34:23 »
Juu, huomasin, että aero-tila pitää olla. Asetuksista varmaankin löytyy jostakin jotain, että gimbaalin asennon voisi nähdä pyöritysnupin asennosta. Nyt sitä ei näe! Toisaalta opettelen koko ajan sitä miten paljon gimbaali siirtyy, kun nuppia kääntää eli arviolta on nyt mentävä.
« Viimeksi muokattu: 06 Lokakuu, 2015, 19:37:20 kirjoittanut Walkera QRX350 Pro »

Perusmalli QRX-350

  • Vieras
Vs: walkera x350 + devo f7, rikki vai säädöt sekaisin?
« Vastaus #15 : 29 Joulukuu, 2014, 14:32:10 »
Löytyihän se  selitys. Gimbaalissa SW (slide switch) pitää olla 1-asennossa. Toinen vaihtoehto olisi 0.
« Viimeksi muokattu: 06 Lokakuu, 2015, 19:37:33 kirjoittanut Walkera QRX350 Pro »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
25 Vastauksia
70531 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Elokuu, 2014, 22:40:54
kirjoittanut VERTICAL
0 Vastauksia
1659 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Toukokuu, 2015, 23:14:31
kirjoittanut metwursti
2 Vastauksia
2574 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Kesäkuu, 2015, 14:27:18
kirjoittanut juke80
1 Vastauksia
2302 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Helmikuu, 2017, 16:25:36
kirjoittanut KMikko
2 Vastauksia
2588 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Lokakuu, 2017, 08:22:38
kirjoittanut tontsa