Kirjoittaja Aihe: ulkomaiset nettikaupat (arkisto)  (Luettu 598318 kertaa)

Happymen

  • Vieras
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #50 : 17 Marraskuu, 2008, 23:04:16 »
olikos se nyt niin että EU:sta tilattaessa ei tule tulleja/veroja? haluan vielä kerran varmistaa, ettei käy samalla tavalla kun viimeksi USA:sta tilattaessa...  :P

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #51 : 17 Marraskuu, 2008, 23:20:06 »
Juup,

Ei tule EU:n sisältä.. mutta turha tulla ovea kolkutteleen jos käy toisin  ;D

Tutkin googlea, eli verot peritään erikseen tuotteista jotka tulevat EU:n sisäään.. esim juuri USA:sta.

Näin ymmärsin.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Paikalla Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #52 : 18 Marraskuu, 2008, 00:02:40 »
Lainaus
olikos se nyt niin että EU:sta tilattaessa ei tule tulleja/veroja?
Juuri näin.
Tullitta aina, ALVitta yksityishenkilölle käytännössä aina (Myyjä on maksanut ALV:n). Valmisteveroja joutuu maksamaan esim Nuuska/Alkoholi/Tupakka osastolla, mutta varmaan jotain koptereihin liittyvää olet tilaamassa ;)

Linkki Tullin omaan dokumentti. Tämän mukaan kun toimii niin ei tule yllätyksiä.
http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/01_Asiakastiedotteet/04_Tulliselvitys_ja_tilastointi/ostaisinko_Internet_kaupasta.pdf

Muistanpa tosin erään tapauksen jossa EU:n sisältä tullut paketti jäi tulliin, mutta paketti saatiin ilman kuluja kun virkailijaa valistettiin:  "Kyllä, usko pois, Portugal on EU:ssa".

Eli sattuu niitä mokia Tullilekin, kannattaa pitää puolensa.

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #53 : 18 Marraskuu, 2008, 16:10:22 »
Hommassa on yksi poikkeus, vaikka tilaat EU:n alueelta, tavara voi silti tulla ulkopuolelta, ja tullit ja alvit kopsahti...eli siis myyjä (EU alueella) tilaa tavarat esim. Kiinasta suoraan sun osoitteeseen.

Näin on joillekin käynyt, kannattaa olla tarkkana jos EU aluella joku pieni putka kauppaa samaa tavaraa kuin muualla huomattavasti alle muiden hintojen....
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #54 : 26 Marraskuu, 2008, 17:35:15 »
Nyt pitää kommentoida vähän Blink Helicoptersin toimintaa. Kaksi pakettia olen sieltä tilannut ja kummatkin ovat tulleet perille. Ensimmäisessä tilauksessa tuli kolme akkua ja landarit. Heiltä kesti 4 päivää saada paketti lähetettyä, ja eivät vastanneet sähköposteihin joissa kysyin asiasta. Aiemmin kyllä vastasivat parin päivän viivellä kun kyselin postikuluja. Kovin mukavaa ei mielestäni ole jos paketti lojuu pöydällä 4 päivää eikä kukaan ilmoita miksi. Ehkä heillä ei ollut jotain varastossa mutta saisivat ilmoittaa viivästymisestä. Lähetyksestä kesti vielä vähän alle viikko että tuli perille. Vertailun vuoksi Real Raptorsilta tilatessa paketit on perillä max 4 päivää tilauksesta, viimeksikin tuli parissa päivässä.

Ekassa paketissa tuli siis 3 akkua, kaksi oikeaa mutta kolmas ei ollut samanlainen minkä tilasin. Halusin 3600mahisen vastariakun mutta sain 5000:sen. Laskuttivat pienemmästä joten sinänsä kotiin päin voittoa. Tuo vaan on turhan painava ja suurikapasiteettinen mielestäni.

Toinen huono juttu oli heidän pakkaus tyylinsä, laittoivat tavarat muovipussissa   ???. Siis sellainen harmaa, tosi ohuesta, mutta kestävästä muovista tehty pussi. Toisessa paketissa tuli kaksi paria lapoja ja jotain pikku kilkettä, ne oli myös pakattu kumplamuovikirjeeseen, vaikka pyysin pakkaamaan erityisen huolellisesti. Lapojen kotelot oli rutussa mutta onneksi ei menneet hajalle. Sekin paketti oli matkalla 6 päivää.

Eli tavara tulee mutta on toivomisen varaa, varaosia ym. nopeasti tarvittavia tavaroita en sieltä suosittele tilaamaan. Jos tarvetta Outrage akuille tai Sonix varaosille niin sitten kannattaa tilata tuolta.

-op-
« Viimeksi muokattu: 26 Marraskuu, 2008, 17:38:18 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #55 : 26 Marraskuu, 2008, 18:05:38 »
Toinen huono juttu oli heidän pakkaus tyylinsä, laittoivat tavarat muovipussissa   ???. Siis sellainen harmaa, tosi ohuesta, mutta kestävästä muovista tehty pussi. Toisessa paketissa tuli kaksi paria lapoja ja jotain pikku kilkettä, ne oli myös pakattu kumplamuovikirjeeseen, vaikka pyysin pakkaamaan erityisen huolellisesti. Lapojen kotelot oli rutussa mutta onneksi ei menneet hajalle. Sekin paketti oli matkalla 6 päivää.

Heliguy:lta olen nyt tilannut kaksi kerta ja molemmilla kerroilla olivat tavarat harmaassaa muovissa, hiukan pelotti sen ensimmäisen paketin sisältö, että missä kunnossa mahtaa olla lavat, ehjiä olivat kuitenkin.
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

seppomikael

  • Vieras
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #56 : 26 Marraskuu, 2008, 19:59:10 »
We are sorry to say that we are out of stock on this order your card has been refunded

Many Thanks

 

Rupert Oakley Blink UK

www.blinkhelicopters.co.uk

Opening Times:- 09.30 17.30 Mon/Fri

Tel:-01258 820009

Minäkin tilasin akkuja blinkistä viime torstaina... ;D
Eilen tuli tuo kohtelias vahvistus...

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #57 : 26 Marraskuu, 2008, 22:01:30 »
Jaahas no kestipä siinäkin jonkin aikaa vastata.. Ei näin. Ei kyllä uskoisi että heillä on niin paljon asiakkaita ettei kerkeä vastata. Tai jos on niin sitten lisää työvoimaa vastaamaan viesteihin  :).


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Happymen

  • Vieras
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #58 : 26 Marraskuu, 2008, 23:52:04 »
tilasin kokeilumielessä Fast Lad:ista hiilaripuomin ym pikkusälää, suoritin maksun ja seuraavana päivänä paketti lähti tulemaan. Ja pakkauksesta sen verran että hyvin oli pakattu! Puomi ja muut oli paksussa kartonkituubissa jonka päissä oli vielä muovitulpat teipillä kiinni. Hyvin pelaa mielestäni palvelu!

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #59 : 27 Marraskuu, 2008, 14:12:12 »
Ja pakkauksesta sen verran että hyvin oli pakattu! Puomi ja muut oli paksussa kartonkituubissa jonka päissä oli vielä muovitulpat teipillä kiinni. Hyvin pelaa mielestäni palvelu!

Kyl, noin niiden tavaroiden pitäisikin olla pakattu, ei missään muovipussissa. Olen tavannut Real Raptorsin, Fast Ladin ja Midland Helicoptersin porukat henkilökohtaisesti ja ovat kaikki mukavia tyyppejä  :).


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Jokusenpojan faija

  • Vieras
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #60 : 10 Joulukuu, 2008, 12:13:55 »
Semmystore ( irlannin ebayssa ) lähes ilmaiseksi huutelin tavaraa, mutta tyyppi ottaa sen postituskuluissa takas. Ebayn kautta on jakanut lähetykset kahteen settiin , ekassa arvo on 8.44£ ja toimituskulut 39.88£. Toisessa erässä tavarat on 8.77$ ja toimituskulut 72.43$ . Laittelin tuolle pyynnön yhdistää yhdeksi lähetykseksi, saas nähdä kuinka käy?

             Huusin yhden servo-erän 4kpl 0.99$ ,  p&p kulut 13,99$
                                            lapakeinun 0.95$,  p&p kulut  12,95$     
harjattoman 3900 mosan ja 10 rattaan 4,95$  p&p kulut  13,95$     
keittiövaakan        1g-5000g                   0,99$  p&p kulut  16,99$
7-osaisen työkalusetin kopterille            0,99$  p&p kulut   14,55$

nämä yhteensä                                                                   72,43$
   
tarkkuusvaakan 0.01g -1000g                0.01£  p&p  kulut 6,55£
 Alusetin ja parin lapoja HBK2:een          4,99£  p&p kulut 18,99£
5 paria puulapoja                                    0,99£  p&p kulut 9,99£
parin perähihnoja                                    2,45£  p&p kulut 4,35£

Nämä yhteensä                                                                 39,88£


eli mr. Hui Jai Lee on laskenut vaan rahankiilto silmissään nuo toimituskulut yhteen , tosin ei tuossa kuluissakaan tunnu olevan mitään loogista linjaa.

Siellä ebayssä on valittavissa oleva paikka, jossa nuo niputukset saa poistetuksi , jos mä poistan ne valinnat ja toivon, että mr. Ku Set Taa kerää niistä uuden nipun rehellisimmillä kuluilla.

itseasiassa mä laitoin jo ennen ensimmäistä huutoa tiedustelun monenkohteen huutamisesta yhdistetyilla postikuluilla ja vastauksen mukaan ei ole ongelmaa.

edit: yhteenlaskua ja kertomuksia
« Viimeksi muokattu: 10 Joulukuu, 2008, 18:36:21 kirjoittanut Jokusenpojan faija »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #61 : 10 Joulukuu, 2008, 12:17:02 »
Semmystore ( irlannin ebayssa ) lähes ilmaiseksi huutelin tavaraa, mutta tyyppi ottaa sen postituskuluissa takas. Ebayn kautta on jakanut lähetykset kahteen settiin , ekassa arvo on 8.44£ ja toimituskulut 39.88£. Toisessa erässä tavarat on 8.77$ ja toimituskulut 72.43$ . Laittelin tuolle pyynnön yhdistää yhdeksi lähetykseksi, saas nähdä kuinka käy?

             Huusin yhden servo-erän 4kpl 0.99$ ,
                                            lapakeinun 0.95$,       
harjattoman 3900 mosan ja 10 rattaan 4,95$       
keittiövaakan        1g-5000g                   0,99$ 
7-osaisen työkalusetin kopterille            0,99$     
tarkkuusvaakan 0.01g -1000g                0.01£
 Alusetin ja parin lapoja HBK2:een          4,99£ 
5 paria puulapoja                                    0,99£ 
parin perähihnoja                                    2,45£ 

Huh huh, onpa törkeän hintainen toimitus...
Tuntuu että ei ole edes hyötyä tilata moisesta vaikka olisi ilmaista tavaraa  >:(

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #62 : 10 Joulukuu, 2008, 12:18:42 »
Ebayssa ne ottaa voitot postikuluista kun eivät siitä tietääkseniin joudu makselee ebaylle prosentteja ;) Tuo nyt oli arvattavissa kun kattelee tavaroiden hintoja...

Jokusenpojan faija

  • Vieras
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #63 : 10 Joulukuu, 2008, 12:31:23 »
Jospa tuon saisi edes yhteen pakettiin niin ei tekis niin kipeää , vaihtohto b on ottaa negatiivista palautetta, mutta "selityskenttään" kertoa nuo suuret toimituskulut kaupan perumisen syyksi.

Muutenkin kun tuota semmynstoren tarjontaa katsoo, niin jotenkin on jakomielitautinen meno, samalla tuotteella on 6-10 eri lähtöhintaa , toimituskulut on ihan hatusta vedetty jne.

Muutenhan tyypin palautteissa ei ole suurempaa vikaa.

edit: Viimeinen viesti
Koodia: [Valitse]
Hi
Ok.we will put them one packet all together
thanks--semmystore

- semmystore
« Viimeksi muokattu: 10 Joulukuu, 2008, 12:33:30 kirjoittanut Jokusenpojan faija »

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #64 : 10 Joulukuu, 2008, 12:33:32 »
eipä se yhteen pakettiin laittaminen taida auttaa kun postikuluja noista hinnoista ei taida paljoa olla. Loput on sitten "pakkaus ja käsittelykuluja" ts. ottavat voittonsa niistä...

z0tis

  • Vieras
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #65 : 10 Joulukuu, 2008, 13:45:48 »
Tuohan on ihan kusetusta...mä jättäsin ne vermeet sinne jos et oo tienny noista postikuluista enneku oot huutanu...

Jokusenpojan faija

  • Vieras
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #66 : 10 Joulukuu, 2008, 14:19:42 »
No homma jatkuu...

Koodia: [Valitse]
Dear jaska_jjokunen,

Hi jaska_jjokunen,
Because you buy it from different state Ebay,so we cann't send the invoice to you all together,
but we have give youe some discount and we will put them on one package,thanks--semmystore

Eihän noista postikuluista / toimituskuluista voinut olla varma, ennen kuin sain kerätyksi tarpeeksi ison nipun ( siis omasta mielestäni ) Yksittäistä kohdetta on turhan kallis kotiuttaa erikseen.

Nyt kun tuota ebayn maksu systeemiä katsoin niin toimituskulut oli hävinneet  ;D
pitää varmasti maksaa heti pois , ennen kuin lisäävät ne takaisin.

edit: maksukohtaan ebayssa siirtyessäni ne tolkuttomat toimituskulut putkahtivat taas esiin. Mitäs toi Semmy meinaa ? Jos mä vähänkään ymmärsin niin toi discounttaus olis joku hinnanpudotus, mutta ei ainakaan vielä näkynyt.
« Viimeksi muokattu: 10 Joulukuu, 2008, 14:32:02 kirjoittanut Jokusenpojan faija »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #67 : 10 Joulukuu, 2008, 16:13:55 »
pää pointti on se kai se et ne antaa sulle jonku verran alennusta koko summasta ja laittaa samana pakettiin.. :D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

z0tis

  • Vieras
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #68 : 10 Joulukuu, 2008, 16:33:04 »
pääpointti taitaa olla se että tuo on kusetusta :P , viel nettihuutokaupassa tommosta nii täyttää selvät kusetuksen piirteet jos ei oo ilmotettu noin kohtuuttomista postikuluista, jossian normaalissa kaupassa tuo viel menis ku ainahan voit jättää tilaamatta kun huomaat paljon postimaksut on, mutta tuolla sun niinku mukamas pitäs ostaa ne tuotteet ku oot huutanukki...vois itekki alkaa myymää puolee hintaa uusia tuotteita ja kirjottaa siihe että ostaja maksaa pakkaus ja postikulut ja lätkästä 200€ pakkauskuluja päälle ja vaatia jotain maksamaa....
« Viimeksi muokattu: 10 Joulukuu, 2008, 16:35:26 kirjoittanut z0tis »

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #69 : 10 Joulukuu, 2008, 23:47:10 »
pääpointti taitaa olla se että tuo on kusetusta :P , viel nettihuutokaupassa tommosta nii täyttää selvät kusetuksen piirteet jos ei oo ilmotettu noin kohtuuttomista postikuluista, jossian normaalissa kaupassa tuo viel menis ku ainahan voit jättää tilaamatta kun huomaat paljon postimaksut on, mutta tuolla sun niinku mukamas pitäs ostaa ne tuotteet ku oot huutanukki...vois itekki alkaa myymää puolee hintaa uusia tuotteita ja kirjottaa siihe että ostaja maksaa pakkaus ja postikulut ja lätkästä 200€ pakkauskuluja päälle ja vaatia jotain maksamaa....

Kannattaisi edes vilkaista niitä sivuja ennenkuin alkaa vaahdota, ensiksi, ne ei ole postikuluja vaan TOIMITUSKULUJA, kaksi eri asiaa, toiseksi ne on siellä todella selvästi ilmoitettu joka tuotteessa, kolmanneksi, jos aiot huutaa Ebaysta jotain ja myyjä ei ole ilmoittanut toimituskuluja Suomeen (Europe tai Worldwide kattaa Suomen) sinun pitää kysyä itse, ennenkuin huudat, suostuuko myyjä yleensäkään lähettämään tänne ja paljonko tulee olemaan kulut.

Kuten Affenan kirjoituksesta käy ilmi, tuo hinnan siirto toimituskuluihin on Ebayssa melko yleinen käytäntö, koska ne ei ota provikkaa niistä. Pitäshän se jo noista hinnoista älytä, ei ne Ebayssakaan tavaraa ilmaiseksi jakele.

Samaten, jos myyjä ei erikseen mainitse olevansa halukas yhdistämään lähetyskuluja, sitä ei ole mikään pakko tehdä.

BTW; ne tavarat muuten tulee Honkkarista, eli jos jää tulliin niin ALV napsahtaa tohon päälle.....   
« Viimeksi muokattu: 10 Joulukuu, 2008, 23:55:56 kirjoittanut JariN »
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Jokusenpojan faija

  • Vieras
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #70 : 10 Joulukuu, 2008, 23:53:38 »
Mä tiedän tuon, mutta niinkus kirjoitin, nuo postituskulut on laskettu yhteen kaikista huutamistani tuotteista.

Myyjä lupautui erillisessä mailissa yhdistämään nuo huutamani kohteet yhdeksi lähetykseksi, tosin sitä ei ole vielä tapahtunut , liekö nukkuuvat. 

Ihan saletti on, etten maksa noita yhteenlaskettuja kustannuksia koska heebo vedättää sillä hintaa ebayn kustannuksella ylemmäs. Mulla on kirjeenvaihto ylhäällä ja ebaylle siitä oman versioni laitan jos menee kipeäksi.

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #71 : 11 Joulukuu, 2008, 00:15:33 »
Mä tiedän tuon, mutta niinkus kirjoitin, nuo postituskulut on laskettu yhteen kaikista huutamistani tuotteista.

Myyjä lupautui erillisessä mailissa yhdistämään nuo huutamani kohteet yhdeksi lähetykseksi, tosin sitä ei ole vielä tapahtunut , liekö nukkuuvat. 

Ihan saletti on, etten maksa noita yhteenlaskettuja kustannuksia koska heebo vedättää sillä hintaa ebayn kustannuksella ylemmäs. Mulla on kirjeenvaihto ylhäällä ja ebaylle siitä oman versioni laitan jos menee kipeäksi.

Mun vastaus oli lähinnä suunnattu zOtikselle, siksi lainaus, sehän tuossa enempi vaahtosi.

Tuo tosiaan on melko yleinen käytäntö Ebayssa, voithan sä siitä alkaa tapella ja ottaa negatiivisen palautteen, sen jälkeen voi kyllä kaupankäynti muidenkin kanssa olla nihkeää.

Riippuu paljon siitä, onko sulla samoilla tunnuksilla paljon aikaisempia kauppoja, jos ei ole, niin et mitään menetä, ota uusi tunnus, jos taas on, niin kannattaa harkita, toteutuneitten kauppojen määrä antaa myyjille tietynlaista luottamusta ostajaan. Nähtävasti et paljon kyllä ole Ebayssa kauppaa tehnyt jos et aikaisemmin ole tuohon hinnan siirtämiseen toimituskuluihin törmännyt.

Ne ei muuten ainakaan noissa sun tänne laittamissa maileissa lupaudu yhdistämään pakkaus/ lähetyskuluja, ainoastaan pistämään ne tavarat samaan pakettiin ja antamaan vähän alennusta....

Mun ei ole tässä tarkoitus tuota käytäntöä puolustella, olen samaa mieltä että se on p**seestä, mutta voitatko mitään alkamalla asiasta taistella, on toinen asia.
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Jokusenpojan faija

  • Vieras
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #72 : 11 Joulukuu, 2008, 00:42:03 »
Lainaus
Dear semmystore,

Hi !

If i auction you more item, will you pack & post them one packet and one payment ?

- jaska_jjokunen

Lainaus
Dear jaska_jjokunen,

Hi jaska_jjokunen
OK,we will do it just you said,--semmystore

- semmystore

Lainaus
Dear semmystore,

Hi !
Hold on delivery i might buy some other things and im very happy if you please send the items i might buy in one packet all together

- jaska_jjokunen

Lainaus
Dear jaska_jjokunen,

Hi
Ok.we will put them one packet all together
thanks--semmystore

- semmystore

Eihän tuossa ole mitään käsittämätöntä ! Tuon ekan viestin laitoin ennen ensimmäistä huutoani !

Itse olen tehnyt kauppaa parhaan ymmärtämykseni mukaan ja siksi en voi ymmärtää moisia kuluja !

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #73 : 11 Joulukuu, 2008, 01:00:10 »


Itse olen tehnyt kauppaa parhaan ymmärtämykseni mukaan ja siksi en voi ymmärtää moisia kuluja !

Sitä en epäile yhtään.

Älä nyt loukkaannu, mutta ennen kuin alat enemmin sotia niin käy näyttämässä nuo viestit jollekin, joka todella osaa Englantia...
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

z0tis

  • Vieras
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #74 : 11 Joulukuu, 2008, 01:53:25 »
Empä mä mitään vaahonnu :P en mä oo mitää ostamassa nii mulle se nyt on aivan sama, sanoin vaa oman näkemykseni, tuo jokusenpojan faija sanoi tässä aikaisemmin ettei siellä selvästi mainittu TOIMITUSKULUJA ja postikuluja ja sen perusteella tuon oman kommentini kirjoitin, tottakai siinä tapauksessa asia on eri mikäli ne on siellä selkeästi esillä, silloin ei voi syyttää kuin itseään, itsehän en ole edes koko sivulla käynyt niin enhän mä voi tietää mitä siellä lukee. Edeleenkin oon sitämieltä että jos nuo kulut ei ollu selkeästi esillä niin se on kusetusta, jos taas ne oli nii sitten omaa hölmöyttä / kielitaidottomuutta.


Mä tiedän tuon, mutta niinkus kirjoitin, nuo postituskulut on laskettu yhteen kaikista huutamistani tuotteista.

Myyjä lupautui erillisessä mailissa yhdistämään nuo huutamani kohteet yhdeksi lähetykseksi, tosin sitä ei ole vielä tapahtunut , liekö nukkuuvat. 

Ihan saletti on, etten maksa noita yhteenlaskettuja kustannuksia koska heebo vedättää sillä hintaa ebayn kustannuksella ylemmäs. Mulla on kirjeenvaihto ylhäällä ja ebaylle siitä oman versioni laitan jos menee kipeäksi.

Mun vastaus oli lähinnä suunnattu zOtikselle, siksi lainaus, sehän tuossa enempi vaahtosi.

Tuo tosiaan on melko yleinen käytäntö Ebayssa, voithan sä siitä alkaa tapella ja ottaa negatiivisen palautteen, sen jälkeen voi kyllä kaupankäynti muidenkin kanssa olla nihkeää.

Riippuu paljon siitä, onko sulla samoilla tunnuksilla paljon aikaisempia kauppoja, jos ei ole, niin et mitään menetä, ota uusi tunnus, jos taas on, niin kannattaa harkita, toteutuneitten kauppojen määrä antaa myyjille tietynlaista luottamusta ostajaan. Nähtävasti et paljon kyllä ole Ebayssa kauppaa tehnyt jos et aikaisemmin ole tuohon hinnan siirtämiseen toimituskuluihin törmännyt.

Ne ei muuten ainakaan noissa sun tänne laittamissa maileissa lupaudu yhdistämään pakkaus/ lähetyskuluja, ainoastaan pistämään ne tavarat samaan pakettiin ja antamaan vähän alennusta....

Mun ei ole tässä tarkoitus tuota käytäntöä puolustella, olen samaa mieltä että se on p**seestä, mutta voitatko mitään alkamalla asiasta taistella, on toinen asia.
« Viimeksi muokattu: 11 Joulukuu, 2008, 01:56:14 kirjoittanut z0tis »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
kotimaiset nettikaupat

Aloittaja JCA « 1 2 3 » Muu keskustelu

69 Vastauksia
33897 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Maaliskuu, 2015, 18:06:00
kirjoittanut IL3
8 Vastauksia
5262 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Maaliskuu, 2012, 16:02:56
kirjoittanut jesi
1 Vastauksia
2650 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2012, 21:37:30
kirjoittanut jesi
694 Vastauksia
266504 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Maaliskuu, 2024, 17:54:33
kirjoittanut matipa 74