Kirjoittaja Aihe: Riittääkö 25C 2.2 Ah  (Luettu 6555 kertaa)

Poissa juuseppi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Riittääkö 25C 2.2 Ah
« : 06 Kesäkuu, 2014, 17:43:58 »
Hei

Tulipas tehtyä Hobbykingiltä ensimmäinen tilaus, akkuja piti lisää saada. Samaisesta paikasta tilattiin multikopterin osat kimpassa. Nyt jäljestä kuitenkin huomasin tilanneeni ajattelemattomuutta 25C akkuja 2200 mAh, hetkellinen piikki 10 sekunnin ajan saa olla 35C.
Akku on tulossa Quadkopteriin, jossa seuraavat komponentit:
- Q brain 4x20 Ah
- NTM Prop Drive Series 2826 1000kv, ottaapi 15 A
- Huiskat 10x4.5
- Kampe painaa 1,1 kg

Moottorit ottaa 15Ax4A=60A
Akku antelee 25Cx2.2=55A, (10 sec 35Cx2,2=77A)

Mitä luulette, mahtaako akku tulla kuinka äkkiä tiensä päähän?

Tällä hetkellä kokoonpanossa on 40C 2200mAh. Kaikki puhutut akut ovat Turnigy -merkkisiä. Lisäksi mainittakoon, että olen uusi multiharrastaja ja näin ollen kaasu ei ole tainnut käydä vielä koskaan yli 70 %:n.

Mutuilenkohan oikein, jos sanon että minun rauhallisessa opetteluvaiheessa tuosta ei tule ongelmaa?

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Riittääkö 25C 2.2 Ah
« Vastaus #1 : 06 Kesäkuu, 2014, 19:13:41 »
Kyllä noilla varmasti lentää, mutta enemmän hanaa antaessa ne varmasti pikku hiljaa pullistuvat ja antavat periksi. Osta sitten uudet kun ovat pyöreitä kuin pallot ;D
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: Riittääkö 25C 2.2 Ah
« Vastaus #2 : 06 Kesäkuu, 2014, 22:00:26 »
Minulla on vastaavan oloisen multin kyydissä hoppulan vastaavat akut kestäneet hyvin, mutta toisen myyjän akut ei. Genssit (45c) ei lämpiä oikein edes oikeassa kopterissa.
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa juuseppi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Riittääkö 25C 2.2 Ah
« Vastaus #3 : 06 Kesäkuu, 2014, 22:45:55 »
Kiitoksia vastauksista. Siitäpähän tuon näkee kun kokeilee ja seurailee tilannetta. Olisipahan tuota levollisemmin lennellyt 40C akuilla, sellainen paikoillaan nyt onkin.

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Riittääkö 25C 2.2 Ah
« Vastaus #4 : 06 Kesäkuu, 2014, 23:57:00 »
25C akkuja 2200 mAh, hetkellinen piikki 10 sekunnin ajan saa olla 35C.

HK:n akuissa en hirveästi luottaisi noihin spekseihin... yleensä oon itte laskenu siihen jatkuvaan virtaan asti omissa seteissä.

Tärkeä yksityiskohta mutta varmaankin on kyse 3S akuista?

Laske paljon nuo propellit ottaa max kierroksilla ecalcissa ja vertaa akun spekseihin.

Luultavasti tuo nyt ei ole ongelma, mutta hyvä aina olla reserviä. Lähinnä ihmettelen akun pientä kapasiteettia, lentoaika ei ole kovin huima ja jos ei lennä acroa niin ei painoakaan tarvitse pitää niin kurissa. Joku 3.7Ah akku vois sopia paremmin?
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Riittääkö 25C 2.2 Ah
« Vastaus #5 : 07 Kesäkuu, 2014, 00:00:24 »
Paljos sulla on lentoaikaa yleensä noilla 2,2 Ah akuilla? Siitä voi laskeskella karkeeta keskikulutusta. Jos ne motit ottais tuon 60 A koko ajan niin lentoaika olis vajaa 2 min tai vähän reilu, jos akun ajaa ihan kuivaksi..

Muutenkin semmonen mielikuva, että Turnigyn sinisissä on noissa pienemmän C-luvun akuissa parhaat hintalaatusuhteet. Ajoa vaan, sillähän se selviää.  8)
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa juuseppi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Riittääkö 25C 2.2 Ah
« Vastaus #6 : 07 Kesäkuu, 2014, 07:47:33 »
3S akuista on kyse. Aina näkyy jäävän joku olennainen tieto pois kyydistä.

Ecalciakin kävin kokeilemassa, mutta ei ole noita moottoreita ja controlleria, jotka minulla on käytössä.

Lentoaika minun lentelyllä vaihtelee 9 minuutin ympäristöön.
Pitääpä laitella isompi akkukin harkintaan. Lentoajan lisäys ei olisi pahitteeksi.

Ei tosiaan ihan vielä acroa mennä. Enempi pelottaa lisääntyvän painon kanssa, milloin nuo muoviset propellit napsahtaa :)

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: Riittääkö 25C 2.2 Ah
« Vastaus #7 : 07 Kesäkuu, 2014, 08:46:29 »
Mulla on 2200/3s akuilla kanssa noita seutuja lentoajat, mutta rexillä max 5 min. 25c leimatut turnigyt on pärjänny silti ihmeenkin hyvin. Nuo tuli mulle käytettyinä ja ihte lentänyt noin 50 sykliä/ pakka. Toiset akut ostin syksyllä ja ne on aivan loppu. Genssit on vielä sisäänajossa, mutta vaikuttaa loistavilta
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Riittääkö 25C 2.2 Ah
« Vastaus #8 : 07 Kesäkuu, 2014, 10:58:01 »

Ei tosiaan ihan vielä acroa mennä. Enempi pelottaa lisääntyvän painon kanssa, milloin nuo muoviset propellit napsahtaa :)

Jos käytössä kunkun muoviröpellit jotain kymppikokoa lähelle niin äkkiä vaihtoon. Ne kyllä sanovat sopimuksensa irti. Leijuttelussa ehkä menevät aika pitkään, mutta viimeistään pienen kaahailun jälkeen kuuluu naps ja sitten on varret solmussa ;D
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa juuseppi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Riittääkö 25C 2.2 Ah
« Vastaus #9 : 07 Kesäkuu, 2014, 11:26:26 »
Nehän on muoviset slow flyer 1045 huiskat, aika joustavan näköistä tavaraa.

Suositelkaapas nyt hyvät lapaset mulle tuohon kokoon. Löytyykö kotimaisista kaupoista vai meneekö suosiolla ulkomaanhommiksi?

Jospa ne nuo Turnigyt mullakin kestäisi sitten jonkin aikaa. 3 kpl vielä tilasin, kun halavalla sai :D

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Riittääkö 25C 2.2 Ah
« Vastaus #10 : 07 Kesäkuu, 2014, 17:33:30 »
Itsellä on mosat mille on ilmoitettu max 30A, 930kv... 10x4.5 huiskilla quadissa menee leijussa 20A(5A/nopari) hujakoilla ja täydellä kaasulla(maahan köytettynä) 27A. Eli se riippuu ihan mitä ne moottorit nyt tarvii käyttöönsä tuolla kuormalla. Eli eipä sieltä sullakaan taida aivan hirveitä lähteä.
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Riittääkö 25C 2.2 Ah
« Vastaus #11 : 07 Kesäkuu, 2014, 21:45:45 »
Suositelkaapas nyt hyvät lapaset mulle tuohon kokoon. Löytyykö kotimaisista kaupoista vai meneekö suosiolla ulkomaanhommiksi
APC MR:t on loistavia potkureita.
Ei taida ihan just nyt löytyä 10x4,5" huiskia mutta seuraava koko 10x5.5 löytyy kotimaasta.
http://www.verticalhobby.com/kauppa/apc-multi-rotor-prop-10x55-p-3483.html

Ellet nyt jatkuvasti paina urku pohjassa, niin moottorit kyllä kestää nuokin potkurit.
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa juuseppi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Riittääkö 25C 2.2 Ah
« Vastaus #12 : 07 Kesäkuu, 2014, 21:47:28 »
Kiitosta vaan paljon ihan mitatuista tuloksista. Mittaaminen yleismittarilla kävi mielessä, mutta sepä kestää vain 10 A.

Mutta näistä päätellen ongelmaa ei ole, mutta muistanpahan jatkossa tilata parempia akkuja. Sähköhommat RC-hommissa ovat mulle uutta, polttomoottorien voimalla menty aiemmin.

Poissa juuseppi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Riittääkö 25C 2.2 Ah
« Vastaus #13 : 07 Kesäkuu, 2014, 21:50:49 »
Ellet nyt jatkuvasti paina urku pohjassa, niin moottorit kyllä kestää nuokin potkurit.

Juu ei.. muutama viikko vasta harrasteltu kiinteäsiivetöntä lennättelyä, niin tuskin urku auki mennään vielä tänä suvena.. :)

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Riittääkö 25C 2.2 Ah
« Vastaus #14 : 08 Kesäkuu, 2014, 00:35:18 »
Potkureille vaihtoehtoja: http://www.kopterit.net/index.php?topic=22712.0

Ne APC:t voi olla toimiva, tai sit joku carbon-nylon-sekoite tai muuten edullinen potkuri.
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa juuseppi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Riittääkö 25C 2.2 Ah
« Vastaus #15 : 16 Kesäkuu, 2014, 07:57:16 »
Vielä tuohon potkuriasiaan.
Tällaiset minulla siinä paikoillaan ovat: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__34509__Slow_Fly_Electric_Prop_1045R_SF_RH_Rotation_4_pc_EU_warehouse_.html

Ei ole noita värillisiä Slow Flyer -huiskia kuitenkaan, lisätiedoissa mainitaan ainoastaan composite. Miten kestänevät..


 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
149 Vastauksia
99633 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Helmikuu, 2022, 19:03:17
kirjoittanut Dutchman