Kirjoittaja Aihe: Paremmalla vanerilla torppailua (320 quad)  (Luettu 2749 kertaa)

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Paremmalla vanerilla torppailua (320 quad)
« : 18 Huhtikuu, 2014, 01:39:50 »
Nyt tuli vitun paha torppi (tm)!

Olin tekemässä sellaista kaarrosta vähän korkealta, kun tuli vähän liian alas... varmaan mulla alkukorkeuskin ihan liian matala tuollaiseen liikkeeseen jota koittaa vähän itse säätää kasaan. Kopun kallistus varmaan 100 astetta, ja olin vetämässä tikkua takaspäin ja lisää kaasua - eli siis lisää vauhtia maata kohden, kun huomasin että taas mennään, tuli aika vauhdilla enkä varmaan ehtinyt vetää holdia ennen maakontaktia. Nipusiteet lensi ilmaan kuin hampaat jääkiekkoilijalla kun toi osui.

No, vahingon tarkastelua: 2 moottoria kokonaan irti, 5 nippusidettä menetetty, 1 moottorin metallijalka taittunut muttei ole mitenkään kriittistä tässä runkomallissa. Kello käyntiin ja ropausta... moottorit asennettu uusilla nippusiteillä ja kopu tarkastettu 11:40 minuutissa, erittäin hyvä tulos, käyttäjä on tyytyväinen  ;D

No tuosta selvittiin... Mutta pienen lentopyrähdyksen jälkeen havaitsin että paristo oli ottanut rungon läpiruuveihin ja on nyt muutenkin entinen (tuosta voisi kirjoitella muualle hieman), vaatisi pientä optimointia rungolle. Toinen minkä havaitsin, niin moottorien käyntiääni on muuttunut kun pistää hieman kaasua. Kuuluu tarpeetonta ropinaa, ilmeisesti yhdestä motista kun sitä sormilla pyöritellessäkin kuuluu ääntä. Oliskohan fiksua korjata tuota jotenkin, lentää kyllä ihan hyvän oloisesti?
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Paremmalla vanerilla torppailua (320 quad)
« Vastaus #1 : 19 Huhtikuu, 2014, 22:50:21 »
Taitaa ko. mosan laakerit olla vaihtovalmiit  8)
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Quad

Aloittaja Trnquill « 1 2 3 4 » Protopaja

85 Vastauksia
47563 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Tammikuu, 2013, 15:47:26
kirjoittanut PatrikR
6 Vastauksia
7213 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Tammikuu, 2014, 14:11:40
kirjoittanut petrim
FPV-quad

Aloittaja Trnquill « 1 2 3 4 » Multikopterit

91 Vastauksia
57608 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Joulukuu, 2013, 10:12:08
kirjoittanut Trnquill
11 Vastauksia
8617 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Elokuu, 2013, 00:35:16
kirjoittanut varis
10 Vastauksia
5424 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Lokakuu, 2013, 18:48:10
kirjoittanut varis