Kirjoittaja Aihe: 700E kysymyksiä  (Luettu 16797 kertaa)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 700E kysymyksiä
« Vastaus #25 : 27 Maaliskuu, 2014, 08:12:54 »
« Viimeksi muokattu: 27 Maaliskuu, 2014, 08:16:18 kirjoittanut Matti Häkkinen »
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa HJK

  • Jäsen 2023
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: 700E kysymyksiä
« Vastaus #26 : 27 Maaliskuu, 2014, 13:07:41 »
Laita Googleen hakusana t-rex 700e. Sitten painat sitä kuvia aiheesta/kuvahaku täppää. Ja eikun katselemaan.

Paljon kuvia, mutta olematon informaatio johdotuksista. Jostain (?) löytyi Google haku: "esc anti spark resistor" - joka avasi hienot kytkentäkuvat, myös noista sarjaan kytketyistä pakoista.
XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l
 Align T-Rex 600 Pro  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 700E kysymyksiä
« Vastaus #27 : 27 Maaliskuu, 2014, 13:47:49 »
Paljon kuvia, mutta olematon informaatio johdotuksista. Jostain (?) löytyi Google haku: "esc anti spark resistor" - joka avasi hienot kytkentäkuvat, myös noista sarjaan kytketyistä pakoista.


En ymmäärrä mitä teitoa kaipaat??


Kuvissa on monta noparin asennuspaikkaa.


En ymmärrä mihin noita anti spark piirejä tarvitaan CC:n noparin kanssa. Minusta yli 800 kytkentää on riittävä määrä liittimille. Varsinki kun ne ovat edelleen käytyössä eikä välitöntä vaihtotarvetta ole.


Otan illalla kuvia omastani ja laitan tänne josko ne selvittäisivät asiaa. :)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa HJK

  • Jäsen 2023
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: 700E kysymyksiä
« Vastaus #28 : 27 Maaliskuu, 2014, 15:09:57 »
Ihan oikein! - haluan nähdä valmiita sovelluksia, ettei syntyisi jälleen turhia sakkolenkkejä.
Olen vuosikymenet harrastellut ihan omin päin ilman vieraan apuja! - joten en enää arvosta omia "oivalluksia" koska kohta ne on tehtävä uusiksi tiedon lisääntyessä.
Esimerkkinä nämä flättikäyrät ja Holdin käyttö. Ne sotiki ihan kaiken mun tutussa setupissa (lennätystuntuma katosi täysin). Tässä sitä nyt taas opetellaan kaikkea alusta ja yritetään unohtaa väärin opitut tottumukset. 3G purkeissakin on kyllin wanhalle kärsimistä (tolkuton märä säädettäviä parametreja) ja kaikki info vieraalla kolmannella kotimaisella. Wanhalla aika kuluu kokeillessa... - tai käännöspalvelut maksaa taas satasia  >:( Syystä yritän "kurkkia olan yli" asennusvinkkejä kysellen.

XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l
 Align T-Rex 600 Pro  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 700E kysymyksiä
« Vastaus #29 : 27 Maaliskuu, 2014, 16:04:30 »
Ihan oikein! - haluan nähdä valmiita sovelluksia, ettei syntyisi jälleen turhia sakkolenkkejä.
Olen vuosikymenet harrastellut ihan omin päin ilman vieraan apuja! - joten en enää arvosta omia "oivalluksia" koska kohta ne on tehtävä uusiksi tiedon lisääntyessä.
Esimerkkinä nämä flättikäyrät ja Holdin käyttö. Ne sotiki ihan kaiken mun tutussa setupissa (lennätystuntuma katosi täysin). Tässä sitä nyt taas opetellaan kaikkea alusta ja yritetään unohtaa väärin opitut tottumukset. 3G purkeissakin on kyllin wanhalle kärsimistä (tolkuton märä säädettäviä parametreja) ja kaikki info vieraalla kolmannella kotimaisella. Wanhalla aika kuluu kokeillessa... - tai käännöspalvelut maksaa taas satasia  >:( Syystä yritän "kurkkia olan yli" asennusvinkkejä kysellen.


Ymmärrän!


Otan kuvia!


Toi 3GX on siittä hyvä purkki että asetuksia ei tavalliseen taivaslentoon tarvitse muuttaa.
Kopun ominaisuudet toki tarvitsee kertoa purkille. Tästäkin suurin osa tehdään lähes samalla tavalla kun tako vehkeessä.



Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 700E kysymyksiä
« Vastaus #30 : 27 Maaliskuu, 2014, 22:35:15 »
Ohessa muutama kuva mun kopusta.
Johdotus ei ole erityisen siisti mutta toimiva se on.



Sekalaisen noparin johdotuksesta tekee mm. telemetria.


Nopari on piilossa puhaltimen takana
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa HJK

  • Jäsen 2023
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: 700E kysymyksiä
« Vastaus #31 : 28 Maaliskuu, 2014, 07:25:59 »
En ymmärrä mihin noita anti spark piirejä tarvitaan CC:n noparin kanssa. Minusta yli 800 kytkentää on riittävä määrä liittimille. Varsinki kun ne ovat edelleen käytyössä eikä välitöntä vaihtotarvetta ole.

Tarkoittaako "CC" Castelen nopareita? (Castle 120). Eli onko näissä jokin "kipinänsammutuspiiri"? Minulla tuollaiset liki tuhannen "kytkennän" (kilpailukaudet) on jo taakse jäänyttä elämää ja nekin vain lennokkien polttispuolella. Koptereissa olen ikuinen aloittelija, siksi vain kopukat jäi jäljelle (yli 50-harrastusvuoden jälkeen)  8)

Ohessa muutama kuva mun kopusta.
Johdotus ei ole erityisen siisti mutta toimiva se on.
Sekalaisen noparin johdotuksesta tekee mm. telemetria.
Nopari on piilossa puhaltimen takana

Kiitoksia! Ainahan ahtaat ristevät johdotukset muodostaa "hässäkän" ja säästit kuvillasi paljon asennusselityksiä!

Mainitsit telemetrian. Millä systeemillä valvot akuston hälytysrajoja? Itsellä vain Quanum, joka mittaa vain 6s pakan jännitettä ja virtoja.

Ilmeisesti sinulla on takimaisen akun johdotus tuotu eteen pidennetyillä kaapeleilla? - ja nopari tuotu kätevästi liittimien viereen.

Kaapelipäiden ulostulot akkujen välistä otettuna (kiskon keskeltä) on kaiketi hankala pujoteltava akun vaihdon kannalta? Vaihdan akkuja, en lataile kentällä, eli asialla on merkitystä. Minulla on vain kitin mukana tullut pienempi 120A Castle, eli 3-4 nopeasti toistuvaa lentoa voi tuottaa lämpökertymää (?) ja vaatinee myös tuollaisen lisäjäähdytyksen? Ilmeisesti tavalliset 12V tuulettimet riittää, mutta minkä kautta otat tuuletinvirrat? (7,4V vastariakulta? vai erillisellä regulla?)

Olen käyttänyt myös Jeti Spin säätimiä, joissa on kätevä databoksi. Onko Casteen saatavissa vastaavaa datan purkusysteemiä (lämpötilat, virrat ym.)?

Onko tosiaan niin että DFC - rungossa akkukasettia ei voi vaihtaa takakautta? - säästäisi kopan irroitukselta. Vaikka olen ensikuussa eläkeiässä, niin kiireisenä yrittäjänä lennätän vielä pitkään vain "ruokatunnilla" omalla kentällä. Näihin hetkiin haluan keskittyä lennätykseen, enkä viritellä hankalasti toteutettuja johdotuksia  >:(  Puuhan pitää siis olla kaikin puolin sujuvaa, siitä tämä teoreettinen ennakkopähkäilyni "ALIGN T-Rex 700E PRO DFC Super Combo"- laatikon äärellä (sain vaimolta lahjaksi), joten tästä on tulossa vielä kunniakysymyskin  ;D
« Viimeksi muokattu: 28 Maaliskuu, 2014, 17:33:53 kirjoittanut HJK »
XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l
 Align T-Rex 600 Pro  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: 700E kysymyksiä
« Vastaus #32 : 28 Maaliskuu, 2014, 08:31:32 »
Tarkoittaako "CC" Castelen nopareita? (Castle 120). Eli onko näissä jokin "kipinänsammutuspiiri"? Minulla tuollaiset liki tuhannen "kytkennän" (kilpailukaudet) on jo taakse jäänyttä elämää ja nekin vain lennokkien polttispuolella. Koptereissa olen ikuinen aloittelija, siksi vain kopukat jäi jäljelle (yli 50-harrastusvuoden jälkeen)  8)

Castlen noparissa ei ole kipinäsuojaa, räpsii siis kytkennässä aikalailla. Mutta ei se siitä ihan heti rikki mene, jos Matilla on kestäny 800 lentoa niin luulis riittävän. Itsellä on noin 100 lentoa räpsyttelyä takana. Ei se kynsille lyö vaikka vähän räpsähtääkin.

Kaapelipäiden ulostulot akkujen välistä otettuna (kiskon keskeltä) on kaiketi hankala pujoteltava akun vaihdon kannalta? Vaihdan akkuja, en lataile kentällä, eli asialla on merkitystä. Minulla on vain kitin mukana tullut pimpii 120A Castle, eli 3-4 nopeasti toistuvaa lentoa voi tuottaa lämpökertymää (?) ja vaatinee myös tuollaisen lisäjäähdytyksen. Ilmeisesti tavalliset 12V tuulettimet riittää, mutta minkä kautta otat tuuletinvirrat? (7,4V vastariakulta? vai erillisellä regulla?)

Mulla on Synergyssä ihan vain niin että Y-haaran toisessa päässä on vähä pidemmät johdot, kytken siitä toisen akun kiinni ennen kun pakka on työnnetty kokonaan perille asti. Toisen akun johdot jää sitte siihen paremmin hollille.

Itselläni ei ole puhaltimia noparille. Castle lämpenee kyllä ihan reilusti, varsinkin jos osakaasulla kuormittaa paljon. Kannattaa mitottaa pinjoni siten että saat ajettua sitä aina yli 85% kaasulla, tällä turha lämpeneminen jää paljon vähemmälle. Suosittelikohan ne Castlen omissa ohjeissa että yli 90% pitäs ajaa. Aika turha nopari muuten jos säätövaraa on vaan se 10% tai muuten se syttyy palamaan :) Johonkin 40 asteeseen se on mulla nyt lämmenny, mutta olen lennätelly sillä vasta tämän talven. Logien mukaan govi antaa sille suurimman osan ajasta sen 90% throttlea. Kesällä vois olettaa että nousee jo yli 60 asteen lämmöt.

Olen käyttänyt Jeti spin säätimiä, joissa on kätevä databoksi. Onko Casteen saatavissa vastaavaa datan purkusysteemiä (lämpötilat, virrat ym.)?

Castle Link vai mikäseoli, sillä saa dataa ulos.

Onko tosiaan niin että DFC - rungossa akkukasettia ei voi vaihtaa takakautta? - säästäisi kopan irroitukselta. Vaikka olen ensikuussa eläkeiässä, niin kiireisenä yrittäjänä lennätän vielä pitkään vain "ruokatunnilla" omalla kentällä. Näihin hetkiin haluan keskittyä lennätykseen, enkä viritellä hankalasti toteutettuja johdotuksia  >:(  Puuhan pitää siis olla kaikin puolin sujuvaa, siitä tämä teoreettinen ennakkopähkäilyni "ALIGN T-Rex 700E PRO DFC Super Combo"- laatikon äärellä (sain vaimolta lahjaksi), joten tästä on tulossa vielä kunniakysymyskin  ;D

Ei muuten ihan joka kopteristin vaimo anna koptereita lahjaksi :D
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: 700E kysymyksiä
« Vastaus #33 : 28 Maaliskuu, 2014, 09:33:49 »
Tarkoittaako "CC" Castelen nopareita? (Castle 120). Eli onko näissä jokin "kipinänsammutuspiiri"? Minulla tuollaiset liki tuhannen "kytkennän" (kilpailukaudet) on jo taakse jäänyttä elämää ja nekin vain lennokkien polttispuolella. Koptereissa olen ikuinen aloittelija, siksi vain kopukat jäi jäljelle (yli 50-harrastusvuoden jälkeen)  8)

Kiitoksia! Ainahan ahtaat ristevät johdotukset muodostaa "hässäkän" ja säästit kuvillasi paljon asennusselityksiä!

Mainitsit telemetrian. Millä systeemillä valvot akuston hälytysrajoja? Itsellä vain Quanum, joka mittaa vain 6s pakan jännitettä ja virtoja.

Ilmeisesti sinulla on takimaisen akun johdotus tuotu eteen pidennetyillä kaapeleilla? - ja nopari tuotu kätevästi liittimien viereen.

Kaapelipäiden ulostulot akkujen välistä otettuna (kiskon keskeltä) on kaiketi hankala pujoteltava akun vaihdon kannalta? Vaihdan akkuja, en lataile kentällä, eli asialla on merkitystä. Minulla on vain kitin mukana tullut pimpii 120A Castle, eli 3-4 nopeasti toistuvaa lentoa voi tuottaa lämpökertymää (?) ja vaatinee myös tuollaisen lisäjäähdytyksen. Ilmeisesti tavalliset 12V tuulettimet riittää, mutta minkä kautta otat tuuletinvirrat? (7,4V vastariakulta? vai erillisellä regulla?)

Olen käyttänyt Jeti spin säätimiä, joissa on kätevä databoksi. Onko Casteen saatavissa vastaavaa datan purkusysteemiä (lämpötilat, virrat ym.)?

Onko tosiaan niin että DFC - rungossa akkukasettia ei voi vaihtaa takakautta? - säästäisi kopan irroitukselta. Vaikka olen ensikuussa eläkeiässä, niin kiireisenä yrittäjänä lennätän vielä pitkään vain "ruokatunnilla" omalla kentällä. Näihin hetkiin haluan keskittyä lennätykseen, enkä viritellä hankalasti toteutettuja johdotuksia  >:(  Puuhan pitää siis olla kaikin puolin sujuvaa, siitä tämä teoreettinen ennakkopähkäilyni "ALIGN T-Rex 700E PRO DFC Super Combo"- laatikon äärellä (sain vaimolta lahjaksi), joten tästä on tulossa vielä kunniakysymyskin  ;D

Voi sen näinkin tehdä eikä tartte tuulettimia. http://www.dropbox.com/sh/nu2lykws9p3t156/vwaWD5EHBy#lh:null-assault700dfc%20084.JPG  Lisäksi koko roska ei välttämättä pala jos nopari päättää palaa. Runkohan ei ole align mutta hyvin lähellä kuitenkin. Muutenkin lentojen välillä on ihan hyvä käyttää koppa irti niin näkee onko sinne esim kertynyt jotain hienoa purua esim. rattaista.. Meinaa noi isot tykkää syödä välillä rattaita. Viimeksi eileen lähti hampaita ilmassa 700N fbl. Sähköllä meni kolme ratasta ilmassa. Alkoi kestämään mustilla vinohampaisilla..
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Jalippo

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #27
Vs: 700E kysymyksiä
« Vastaus #34 : 28 Maaliskuu, 2014, 09:38:41 »
Castle Link vai mikäseoli, sillä saa dataa ulos.

Jep, eli tämä http://www.fast-lad.co.uk/store/castle_link_programming_link_csephxl_010-0005-00-p-8054.html
Ainoa ärsyttävä puoli on se, että vastarista pitää aina nypätä tuo Castlelta tuleva servojohto irti throttle paikasta, kun haluaa datat lukea.

Siihen on lääkkeenä tämmöinen Y-haara, jolloin lukuportti on aina käytettävissä: http://www.fast-lad.co.uk/store/castle_quick_connect_010-0079-00-p-11004.html
Huom. pitää olla tuo Castlen oma "quick connect" Y-haara, normaali servojohdon haaroitin ei toimi.

Itse laitoin aikanaan 500 Trexissä ton Y-haaran lukuportin kuumaliimalla tollaseen simppeliin paikkaan:



Ps. Hyviä lentoja ruokatunneilla ja jos siltä tuntuu, niin simulaattorikin voisi olla aika mukava, ainakin kahvitauoille. ;)


SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa HJK

  • Jäsen 2023
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: 700E kysymyksiä
« Vastaus #35 : 28 Maaliskuu, 2014, 18:23:19 »
Voi sen näinkin tehdä eikä tartte tuulettimia. Lisäksi koko roska ei välttämättä pala jos nopari päättää palaa. Runkohan ei ole align mutta hyvin lähellä kuitenkin.

Eihän se kokonaan palanut, mutta hirveä haju ja nokea riitti. Minulta on kärähtänyt peräti kaksi säädintä, Aling 100A ja kalliimpi Jeti Spin 99, mikä olikin jo ispompi harmi. Molemmat suhahti lennossa (Jetistä komea oranssi pöllähdys) ja lisänä karmeat hajuhaitat, jota tuulettelin säilyttämällä kopukkaa muutaman päivän ulkosalla  >:( Aling kärähti kirkkaalla leimahduksella ja samat hajuhaitat siinäkin.

Itselläni ei ole puhaltimia noparille. Castle lämpenee kyllä ihan reilusti, varsinkin jos osakaasulla kuormittaa paljon. Kannattaa mitottaa pinjoni siten että saat ajettua sitä aina yli 85% kaasulla, tällä turha lämpeneminen jää paljon vähemmälle. Suosittelikohan ne Castlen omissa ohjeissa että yli 90% pitäs ajaa. Aika turha nopari muuten jos säätövaraa on vaan se 10% tai muuten se syttyy palamaan :) Johonkin 40 asteeseen se on mulla nyt lämmenny, mutta olen lennätelly sillä vasta tämän talven. Logien mukaan govi antaa sille suurimman osan ajasta sen 90% throttlea. Kesällä vois olettaa että nousee jo yli 60 asteen lämmöt.

Tässä saattoi hyvinkin olla mun säätimien tuhon syy ja seuraus, eli lämpökertymät osatehoilla (vanhan papan "hiljaa ja matalalla" teema). Vasta nyt on matkassa myös Quanumin lämpötila-anturi (jos vaan  tulee seurattua ennen seuraavaa savupöllähdystä).

Jep, eli tämä http://www.fast-lad.co.uk/store/castle_link_programming_link_csephxl_010-0005-00-p-8054.html
Ainoa ärsyttävä puoli on se, että vastarista pitää aina nypätä tuo Castlelta tuleva servojohto irti throttle paikasta, kun haluaa datat lukea.

Siihen on lääkkeenä tämmöinen Y-haara, jolloin lukuportti on aina käytettävissä: http://www.fast-lad.co.uk/store/castle_quick_connect_010-0079-00-p-11004.html
Huom. pitää olla tuo Castlen oma "quick connect" Y-haara, normaali servojohdon haaroitin ei toimi.

Tuo oli hyvä! Sillä Jetin purkiin en löytänyt tuollaista näppärää haaroitusta. Välillä oli jatkojohto välissä (jonka liittimestä sain datayhteyden), mutta jätin pois kun joskus on ollut ylimääräisistä liittimistä kontaktikiusaa. Castle onkin minulle ihan hyvä päivityspalikka :)

Lainaus
Ps. Hyviä lentoja ruokatunneilla ja jos siltä tuntuu, niin simulaattorikin voisi olla aika mukava, ainakin kahvitauoille. ;)

Tuosta olen ikäänkuin "eri mieltä", sillä talven jälkeen kertyneet simulaattoritottumukset on ikävän kaukana kopteritodellisuudestani . Kopujeni viritykset on hyvinkin omintakeiset ja täynnä vääriä käsityksiä / tottumuksia. Toisaalta, Real Flight mallinnukset on nyt se mihin vertaan koptereillani. Kevään shokki, kun lennätystaito on talven mittaan "kadonnut" johonkin, joko "ikälisien" myötä tai sitten vaan uuden opettelemisen tuskaa (flättikäyrät ja Hold mausteina). Vanha Real Flight 4.5G on hyvä vanhojen retro-hihnaperäisten mallinnuksessa (GY 401) jne, mutta nämä uudet 6.5 ja 7 päivitykset sisältääkin jo uusien flättikäyrien mallinnuksen.

Mutta kunhan pikkuhiljaa löydän (?) koptereihin samaa ajotuntumaa mikä on simulaattorin mallinnuksissa, niin ehkä pysyn vielä hetken perässä? - ei enää mukana mutta perässä kuitenkin  ::)

t. HJK "ikuinen pikkupoika" ja aloittelija - 64v.
« Viimeksi muokattu: 30 Maaliskuu, 2014, 08:56:07 kirjoittanut HJK »
XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l
 Align T-Rex 600 Pro  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 700E kysymyksiä
« Vastaus #36 : 28 Maaliskuu, 2014, 18:59:58 »
Lainaus
Mainitsit telemetrian. Millä systeemillä valvot akuston hälytysrajoja? Itsellä vain Quanum, joka mittaa vain 6s pakan jännitettä ja virtoja.


Futaban 14SG sisätää telemetrian kun käytttää sopivaa vastaria.

Lainaus
Ilmeisesti sinulla on takimaisen akun johdotus tuotu eteen pidennetyillä kaapeleilla? - ja nopari tuotu kätevästi liittimien viereen.


Normaalit akkukaapelit riittävät.

Lainaus
Kaapelipäiden ulostulot akkujen välistä otettuna (kiskon keskeltä) on kaiketi hankala pujoteltava akun vaihdon kannalta?


Kupun rungossa on sellaiset muodot, että akkukaapelit mahtuvat näppärästi.
Mulla on 6 akkua joita vaihtelen. Jatkuvaan lennätykseen tarvitsen 4 akkua ja latauskaluston, jolla lataan kolmea pakkaa yhtä aikaa. Mun latauskalusto on vain 2 kW.

Lainaus
Onko tosiaan niin että DFC - rungossa akkukasettia ei voi vaihtaa takakautta? - säästäisi kopan irroitukselta.

Takapäässä on poikittaistuki, joka estää akun vaihdon takakautta. Lisäksi lukituksen saa rakennettua ainoastaan etupäähän.


Ei CC pala ylilämmöstä. Se rajoittaa tehoja kun lämmöt nousevat liikaa. Näihin laukaisuihin tarvittiin viimekesänä 22 astetta lämmintä jatkuvaa lennätystä ja melkoista rankaisua.
Kaveri vetelee ilman puhalinta koko ajan. Ja hyvin pelaa.


Idle 1:llä mulla on n.1900 rpm govissa ei se nopari silloin lämpene. Kopu on silloin sen verran laiska että ei sillä mitään rasittavaaa tehdä.
Tällä lentomoodilla voi ajaa joka 3 vuotta vanhoilla yli 300 sykliä lennetyillä sinisillä turnipseilla


Idle 2:lla on se 2130 rpm ja silloin virtaa maistuu ja poppia on enemmän.

Noparin viralliset asennuspaikat ovat mootorin edessä pystysssä ja tuolla takalevyssä.
Näissä molemmissa nopari jäähtyy paremmin kuin tuolla radio-osassa missä se kyllä näyttäis lähes kaikilla tallikuskeilla olevan.


Takalevyn paikka lienee jäähdytyksen kannalta paras. Johdotukset tulevat vaan turhan pitkisi. Varsinkin kun mulla on BEC otettu ajoakusta.
« Viimeksi muokattu: 28 Maaliskuu, 2014, 19:07:51 kirjoittanut Matti Häkkinen »
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
5102 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2008, 18:06:47
kirjoittanut koha
3 Vastauksia
6140 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Heinäkuu, 2011, 21:15:11
kirjoittanut Rity
60 Vastauksia
29914 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Syyskuu, 2012, 20:48:22
kirjoittanut Heptocopter
3 Vastauksia
2993 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Elokuu, 2012, 02:27:06
kirjoittanut rane78
50 Vastauksia
34449 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Kesäkuu, 2016, 17:59:21
kirjoittanut Luigi Cravatto