Kirjoittaja Aihe: Kopteriviikonloppua Ouluun huhtikuun lopulle  (Luettu 8351 kertaa)

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kopteriviikonloppua Ouluun huhtikuun lopulle
« Vastaus #25 : 16 Maaliskuu, 2014, 18:37:56 »
Jep, siellä on sisällä verkkovirta tarjolla. Noissa kuvissa jossa näkyy se ns. päärakennus eli keskimmäinen. Kentältä päin katsottuna vasemman puolimmainen kaarihalli on lekohalli, sen vasemmalla puolen on kerhorakennus ja sen vasemmalla on tyhjillään oleva rakennus. Kerholta saa sähkön sisältä, mutta tuon lennätyspöydän luona ei ole sähköä tarjolla.

Mulla on gaatti, muutamalla muullakin on, veikkaan että niitä on tällä kertaa rivissä siellä. En tietysti voi muusta kuin omastani luvata, mutta mun gaatista joutaa virtaa lähes kilowatin verran muillekin ja siitä saa ottaa. Muiden gaattien omistajien kanssa pitää sitten neuvotella heidän kanssaan. Se tulee tuohon pöydän viereen niin ettei tarvi sisälle lähteä lataamaan.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Kopteriviikonloppua Ouluun huhtikuun lopulle
« Vastaus #26 : 16 Maaliskuu, 2014, 18:40:56 »
Ok, hyvä tietää jos tulee toi auto täyteen, mahollisesti olis se oma gaatti jo tuolloin, saa ny nähä. Kiitos infosta ja nähään siellä sit jos ei o vispilät osina :)

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kopteriviikonloppua Ouluun huhtikuun lopulle
« Vastaus #27 : 16 Maaliskuu, 2014, 18:46:21 »
https://www.youtube.com/watch?v=efp2bhBSAZw&feature=youtu.be
Tuosta videosta näkee vähän minkälainen paikka on ja mittasuhteita. Eli jotain 2:50 kun kamera kääntyy kuvaamaan sopivaan suuntaan niin keskellä on se kerhorakennus. Kahden lähimpänä olevan auton vieressä on se lennätyspöytä.

Siinä puolen minuutin kohdalla näkyy vasemmalla punainen "mökki" metsän reunassa, siinä on sauna.  ;)
« Viimeksi muokattu: 16 Maaliskuu, 2014, 18:47:53 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Kopteriviikonloppua Ouluun huhtikuun lopulle
« Vastaus #28 : 16 Maaliskuu, 2014, 19:16:04 »
Eikähä sinne mahduta, aurinkoki o melko hyvästi tuolla. Ainaki o munki tyylille tilaa pörrätä :)

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteriviikonloppua Ouluun huhtikuun lopulle
« Vastaus #29 : 16 Maaliskuu, 2014, 20:53:07 »
1. JuhoV, yötä paikalla
2. Kaapo, päivällä
3. Teemu K (yö/päivä?)
4. Kaapeli, päivällä
5. ryder, päivällä
6. maroach, päivällä
7. okallio, yötä ollaan jos kerta tullaan
8. zxiicci mukana
9. jaabe ,yötä päivää
10. Tero, yötä paikalla
11. Xen, yötä paikalla

Tuon muassani ig2600-genun.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kopteriviikonloppua Ouluun huhtikuun lopulle (huti lyönti )
« Vastaus #30 : 18 Maaliskuu, 2014, 17:59:20 »
Tämä menee sitten puihin, tätä ei kannata järjestää mun mielestä missään nimessä. Tai ainkaan en voi sitä hyvällä omalla tunnolla kehuoa että olisi tulossa Ouluun hieno leiri.

Menee kyllä kieltämättä mun piikkiin osittain. En ihan tajunnut kuinka pitkällä kausi on eli Ahmosuon kentällä heräävät muutkin lentäjät ja kautta rantain annettiin ymmärtää että sinne ei missään nimessä eikä olosuhteissa ole ainakaan nyt suotavaa edes yrittää notamia. Annettiin myös ymmärtää että kenttää käyttää kaikki koulutustarkoitukseen kyseisenä aikana jos on lentokelpoista keliä. Meille tarjottiin kentän päätä, jos ollaan kiltisti ja saadaan sovittua purjekoneita hinaavien lentäjien kanssa. Tai sitten toista päätä kaukana kaikesta eli pitäis autolla viedä kamat mökiltä kentän päähän heinikkoon. Silloinkin veikkaan että jos sieltä päästä tulee kone laskuun, on vaarana ainakin isommilla ajaa laskulinjalle.

Jos joku haluaa noilla ehdoilla mennä sinne kaljaa juomaan, juuri muuta ei ole tarjolla, niin mikä ettei. Itse en sinne jaksa lähteä läpäreitä viikonlopuksi katsomaan. Olisihan se kopteriporukan hengailua, mutta ei me lentämään päästä oikeasti. Muutan akullisen vois ehkä hyvällä tuurilla päästä kunnolla lentämään, mutta kyttäilyä se tulis olemaan.

Valitan ja olen pahoillani, mutta näin nyt ja eipä paljon parempaa luvattu muutenkaan. Viimeksikin notamista tuli kuulemma parilta ultralentäjältä kovasti napinaa. Notamia vois kuulemma hyvällä syyllä hakea SM-kisoihin ehkä, mutta ei missään nimessä leirille.

En spekuloi oikeuden mukaisuudesta sen enempää kun en tiedä kentän omistus-, vuokra-, enkä kunnossapitokuvioista mitään. Se olis kuitenkin saletti ettei me maksettaisi kentän käytöstä mitään, ainoastaan mökin vuokraa ja se taas on täysin eri taho.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Kopteriviikonloppua Ouluun huhtikuun lopulle
« Vastaus #31 : 18 Maaliskuu, 2014, 18:23:23 »
Lauantaina 19/4 pikku lentelyä puhdistamolla. Sain sen vaimolta synttäri lahjaksi. Pikku maistelua edenin ravintolassa ja ehkä ulos jonneki oluet ottamaan. Se käy mulle hyvin ;). Voi räkä kun sitä on vanha ukko.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Kopteriviikonloppua Ouluun huhtikuun lopulle
« Vastaus #32 : 24 Maaliskuu, 2014, 23:16:48 »
No höh. :(

Poissa K.Kangasluoma

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Kopteriviikonloppua Ouluun huhtikuun lopulle (huti lyönti )
« Vastaus #33 : 25 Maaliskuu, 2014, 08:05:11 »
Tämä menee sitten puihin, tätä ei kannata järjestää mun mielestä missään nimessä. Tai ainkaan en voi sitä hyvällä omalla tunnolla kehuoa että olisi tulossa Ouluun hieno leiri.

Menee kyllä kieltämättä mun piikkiin osittain. En ihan tajunnut kuinka pitkällä kausi on eli Ahmosuon kentällä heräävät muutkin lentäjät ja kautta rantain annettiin ymmärtää että sinne ei missään nimessä eikä olosuhteissa ole ainakaan nyt suotavaa edes yrittää notamia. Annettiin myös ymmärtää että kenttää käyttää kaikki koulutustarkoitukseen kyseisenä aikana jos on lentokelpoista keliä. Meille tarjottiin kentän päätä, jos ollaan kiltisti ja saadaan sovittua purjekoneita hinaavien lentäjien kanssa. Tai sitten toista päätä kaukana kaikesta eli pitäis autolla viedä kamat mökiltä kentän päähän heinikkoon. Silloinkin veikkaan että jos sieltä päästä tulee kone laskuun, on vaarana ainakin isommilla ajaa laskulinjalle.

Jos joku haluaa noilla ehdoilla mennä sinne kaljaa juomaan, juuri muuta ei ole tarjolla, niin mikä ettei. Itse en sinne jaksa lähteä läpäreitä viikonlopuksi katsomaan. Olisihan se kopteriporukan hengailua, mutta ei me lentämään päästä oikeasti. Muutan akullisen vois ehkä hyvällä tuurilla päästä kunnolla lentämään, mutta kyttäilyä se tulis olemaan.

Valitan ja olen pahoillani, mutta näin nyt ja eipä paljon parempaa luvattu muutenkaan. Viimeksikin notamista tuli kuulemma parilta ultralentäjältä kovasti napinaa. Notamia vois kuulemma hyvällä syyllä hakea SM-kisoihin ehkä, mutta ei missään nimessä leirille.

En spekuloi oikeuden mukaisuudesta sen enempää kun en tiedä kentän omistus-, vuokra-, enkä kunnossapitokuvioista mitään. Se olis kuitenkin saletti ettei me maksettaisi kentän käytöstä mitään, ainoastaan mökin vuokraa ja se taas on täysin eri taho.

Tästäpä tulikin mieleen yks juttu. Itse kuulun tuohon purje- että ultralentoporukkaan joka toimii Ahmosuolla. Tosin ultrailen lähinnä Pudiksella, mutta satunnaisesti käyn myös Ahmosuollakin. Oulun Ilmailukerho on järjestänyt muutaman vuoden ajan eräänlaista ilmailijoiden iltaa Jumprussa. Tähän miitinkiin on ottanut osaa lukuisa määrä eri ilmailuharrastajien jäseniä useista eri kerhoista Oulun alueelta. Edellisen tapaamisen jälkeen heräsi kysymys haluaisiko lenokkitoimintaan / kopteritoimintaan osallistuvat harrastajat myös ottaa osaa tähän tapaamiseen ja näin voitaisiin jakaa tietoa tulevista tapahtumista ja suunnitelmista? Näin saataisiin kattava kuva mitä kukin seura on tekemässä ja suunnittelemassa lähitulevaisuudessa. Olisimme lähettäneet kutsun myös lennokki / kopteri -porukoille, mutta meiltä puuttui yhteystietoja keille kutsun voisi lähettää.

Oulun Ilmailukerho haluaa edistää ja ylläpitää suhteita kaikkiin Oulussa toimiviin (varsinkin Ahmosuolla) ilmailun harrastajiin lajista riippumatta. Jos kiinnostusta Ahmosuolla toimivilta porukoilta löytyy, ottakaa yhteyttä allekirjoittaneeseen tai OIK:n Internet-sivuilla olevien yhteystietojen kautta. Tällä keinoin edistämme ja helpotamme yhteistyötä Ahmosuolla jota käyttää varsin moni taho. Mun omasta mielestä olemme mahtuneet toimimaan Ahmosuolla hyvin monien vuosien ajan, eikä itselläni ole koskaan ollut mitään valittamista lennokkiporukoista. Aina on purtsikka tai ultra tullut tullut turvallisesti laskuun kentällä toimivista lennokeista huolimatta.

[edit: typeriä kihrotusvihreitä]
HK-450 + Spektrum DX7
Nine Eagles 228P
ESky Lama
OH-U670

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2741 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Helmikuu, 2017, 18:59:23
kirjoittanut TeroS