Kirjoittaja Aihe: Kaapon kepakot  (Luettu 86912 kertaa)

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #50 : 13 Huhtikuu, 2014, 20:59:25 »
Kyse ei ole ichargerin tuulettimesta vaan auton flektistä. Sen käynnistyminen tekee jännitteeseen jotain josta icharger ei tykkää.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #51 : 13 Huhtikuu, 2014, 21:01:36 »
Kyse ei ole ichargerin tuulettimesta vaan auton flektistä. Sen käynnistyminen tekee jännitteeseen jotain josta icharger ei tykkää.

No sit toi ei auta ;)


Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #52 : 13 Huhtikuu, 2014, 21:11:29 »
Tuossa rupesin miettimään josko tekisin tuollaisen kiinteän vedon akulta, jahka kerkeää.Auttaisikohan jos siihen suurehkon konkan laittaisi välille, niin pääsisi eroon tuosta latauksen pysähtymisestä kun flekti pyörähtää käyntiin.

Pitäs olla varmaan toosi iso konkkka ennen kun sillä on mitään vaikutusta. Flektille menee muistaakseni 30A sulake, niin kyllä varmaan melkosen piikin sieltä imasee käynnistyksen aikana. Näkee mulla ainakin valoje himmentymisestäkin sen että virtaa menee hetkittäin paljon. Minä tosin luulen että mulla on tuo laturin ohjauslogiikka jotenkin hidas reagoimaan tuossa ja siitä tulee tuo jännitteen notkahdus. Virtaa sieltä riittää kyllä. Sun autossa voi olla asia erilailla. Mikä laturi sulla muuten on?
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #53 : 13 Huhtikuu, 2014, 21:15:04 »
Toi mun laturi on Hyperionin EOS0615i-DUO3+
Pitää melekeen kokeilla ennen ku tekee asian liian vaikeeks

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #54 : 13 Huhtikuu, 2014, 21:18:51 »
Joo, kannattaa tosiaan kokeilla. Niinkuin Juhokin sanoo, 308B ei ole herkkä pienille jänniteen vaihteluille, 208B ja mun 206B selvästikin on. Myös Powerlab 6 tuntuu sietävän niitä paremmin.

Toisaalta, tässähän voi olla sekin taustalla että isolla laturilla ladattaessa todennäköisesti kuormituskin on isompi, silloin flektin aiheuttama suhteellinen kuorman muutos on paljon pienempi, eikä se välttämättä saa samanlaista jännitteen notkahdusta aikaan.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #55 : 13 Huhtikuu, 2014, 21:35:44 »
Toi mun laturi on Hyperionin EOS0615i-DUO3+
Pitää melekeen kokeilla ennen ku tekee asian liian vaikeeks
Näköjään tuo ei ole ihan niin tehokas kuin ajattelin, sillä ei saa 3C latausta 2600 mAh 6S akkuun. Tosin jää niin vähän ettei sillä liene käytännön merkitystä. Pitäis olla aika tavalla hyvän kokoinen 500 kokoiselle kopterille. Jos pari minuuttia joutuu odottelemaan akun latautumisa niin se tekee vaan henkisesti hyvää. En nyt äkkiä löytänyt balansointivirtaa, sehän määrittelee aika paljon kauanko lataus kestää.

Hyperion taisi olla aika herkkä noille vaihteluille, muistelisin ainakin noin. Se tosin selviää kuin kokeilee, savunhan ei pitäisi karata kuitenkaan, se menee vaan vikatilaan.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #56 : 13 Huhtikuu, 2014, 21:51:11 »
300mA näkyy olevan balansointivirta. Sillähän ei hirveästi ole merkitystä niin kauan kun akut on hyvässä kunnossa ja eivät mene itsekseen merkittävästi epäbalanssiin. Isoilla latausvirroilla tosin pieni balansointivirta saattaa johtaa siihen että kokonaisvirta laskee katkaisukynnyksen alle ennen kuin balansointi on valmis, eli akut ei tule kunnolla balanssiin. Tuota voi yrittää kompensoida sillä että vetää akun joskus täyteen niin pienellä virralla että se kykenee balansoimaan sen loppuun ilman että se tulee laturin mielestä täyteen liian aikaisin. Sillä olen saanut pahasti epäbalanssissa olevia akkuja täyteen.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #57 : 13 Huhtikuu, 2014, 22:26:21 »
Juu, tuossa rupesin laskeskelemaan kanssa.
Pitää testailla miten jaksaa pukata.

Tuossa googletin tuon laturin nimellä, siitä on näköjään tuo 360W ja 600W versio.
600W versio ei kerinnyt olla kauaa markkinoilla , tuo teho lisäys on tehty käsittääkseni softapäivityksellä.
Aika moinen softa päivitys  :o

Omistan siis tuon 600W:n version mikä pukka 300W per kanava, mikä perjaatteessa jaksais pukata noihin mun 6s 3300mAh akkuihin 4c:nä per kanava. Laskinkohan oikein?

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #58 : 13 Huhtikuu, 2014, 22:36:32 »
300W/25.2V/3.3A = 3.6C
300W/22.2V/3.3A = 4.1C

Eli tyhjällä akulla menis jo ylikin 4C mutta täydellä alkaa jäämään jo alle. Nyt en muista enää mikä se maksimivirta oli tuolle laturille, sitäkään ei voi ylittää vaikka watteja riittäisi.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #59 : 13 Huhtikuu, 2014, 22:41:22 »
Juu, tuossa rupesin laskeskelemaan kanssa.
Pitää testailla miten jaksaa pukata.

Tuossa googletin tuon laturin nimellä, siitä on näköjään tuo 360W ja 600W versio.
600W versio ei kerinnyt olla kauaa markkinoilla , tuo teho lisäys on tehty käsittääkseni softapäivityksellä.
Aika moinen softa päivitys  :o

Omistan siis tuon 600W:n version mikä pukka 300W per kanava, mikä perjaatteessa jaksais pukata noihin mun 6s 3300mAh akkuihin 4c:nä per kanava. Laskinkohan oikein?

Tuolla väittävät että 15A max ja yli 180 wattia vain jos virtaa tulee yli 24 volttia.. eli autosta ei sais kuin tuon 180 wattia..

http://www.rplanes.nl/?page_id=3&category=7&product_id=76

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #60 : 13 Huhtikuu, 2014, 23:09:30 »
Juu niinpä näyttääkin olevan noin. Hyvä kun huomasit en turhaan hakkaa päätä seinään.
Kiitokset vinkistä.

Eli tuolla tupla serveripowerilla saan kotona ladattua tehokkaamin,  mutta auton akusta hitaammin.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #61 : 14 Huhtikuu, 2014, 15:50:24 »
Lentoaikahan pitäisi noilla akuilla olla todella pitkä, sanoisin että jo ylipitkä. Yleensä tuossa kokoluokassa on käytety 2600 mAh akkuja ja niillä saa lentotyylistä ja kierroksista riippuen 4 - 5 minuuttia. Noilla akulla pitäis nopean laskutoimituksen perusteella lentää noin 5 - 6:30. Yleensä tuo riittää yhdelle lennolle paremmin kuin hyvin. Akkuahan ei ole pakko ajaa tyhjäksi asti, eli jos päädyt vaikka 5 minuutin lentoaikaan, lataus tuleekin nopeammin kun akku ei ole tyhjä. X5 lentäisi mun isommilla pakoilla pidempäänkin, mutta jo 5 minuuttia tuntuu pitkältä ajalta.

En usko että tuon laturin kanssa tulee sulla ongelmaa eteen vaikket saisikaan täyttä tehoa ulos kentällä. Pitkä lentoaika antaa myös lataukseen enemmän aikaa. Tuossa kun on tavallaan kaksi erilistä laturia samoissa kuorissa, se tekee siitä käytännössä paljon tehokkaamman kuin yksi 600 wattinen järeä laturi. Mielummin kaksi rajalla olevaa kuin yksi ylisuuri, niin päin se toimii paljon nopeammin.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #62 : 14 Huhtikuu, 2014, 16:26:53 »
Juu oon ymmärtänny että on ylikokoset, mutta kun tuota 3d:tä ei ole tarkoitus lennellä vaan ihan jos oppisi tällaista softis tyylistä taivas lentoa. Ja vara kun ei venettä kaada  niin parempi jättää kapasitettiä akkuun, kuin se että vetää liian kuiviin.

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #63 : 23 Huhtikuu, 2014, 21:35:54 »
Harraste ajan puute rupee syömään miestä   :'(
Ei vaan tunnu liikenevän aikaa, täällä sitten lueskelen sen vähäsen ajan mitä on. Simun donglekin vielä korjaamatta vaikka ihan yksinkertaisesti juottamalla saisi korjattua.

TUommonen satttu silimään http://www.helifreak.com/showpost.php?p=5786703&postcount=574
jotenki tuon valmistajan kepakot ruvennu kiinnostamaan, vaikka tietää että ne on ulottumattomissa hintansa vuoksi.
Mutta joo, eipä tässä mitään asiaa ollut, Kaapo hiljenee...

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #64 : 23 Huhtikuu, 2014, 23:21:05 »
...Mutta vain hetkeksi ;D
Pahuksen xt90 liittimet, meni niihin hermot.
Ei voi olla totta että ekat parit lähti nätisti irti jonka johdosta ajattelin että nämähän on käytännölliset. Ja nämä mitä nyt on niin saa hampaat irvessä repiä, siltikään ei lähe irti.  .....talttapämensseli piti hakee että sai irti  >:(
Onneks tilasin noita ec5:sia  ku nitä suositeltiin.

Eli  summa summarum, olisi pitänyt kuunneella eikä todeta kantapäänkautta tätäkin, jotta porukka puhuu asiaa

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #65 : 02 Toukokuu, 2014, 16:31:18 »
Juu tännekkin vähän tekstiä, on sitten eläkkeellä kiva lueskella keinustuolissa mitä sitä on tullu tehtyä ;)
Eli koitin tuossa kotopihalla 450:stä mennäviikolla. Hammaspeikkohan sitä kävi kyläilemässä kun ruoho/heinätuppo nappas kii takaroottorista ja rupes kuulumaan selkäpiitä karmiva rätinä.

Osat tulossa ja saa senkin joskus sitten taasen kuntoon, todennäköisesti jos olisi alikilin rattaat ollu nuin ei olis käynny.
-Kaapo


Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #66 : 02 Toukokuu, 2014, 16:45:26 »
Juu tännekkin vähän tekstiä, on sitten eläkkeellä kiva lueskella keinustuolissa mitä sitä on tullu tehtyä ;)
Eli koitin tuossa kotopihalla 450:stä mennäviikolla. Hammaspeikkohan sitä kävi kyläilemässä kun ruoho/heinätuppo nappas kii takaroottorista ja rupes kuulumaan selkäpiitä karmiva rätinä.

Osat tulossa ja saa senkin joskus sitten taasen kuntoon, todennäköisesti jos olisi alikilin rattaat ollu nuin ei olis käynny.
-Kaapo
Menee ne myös, se on aika herkkä kohta hajoamaan lähes joka kerta kun perälavat raapaisee. Toisaalta mukava että menee hallitusti jotain rikki, jonka voi järjellisesti vaihtaa kuin että vääntyy kaikkea mahdollista kun vähänkään osuu.

Äksässä on sama juttu, rotaatio hankeen tai heinikkoon syö helposti tietyt hammasrattaat. Äksässä hajoavat rattaat on vaan vielä helpompi vaihtaa kuin trexsissä.

Illalla lentämään.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #67 : 02 Toukokuu, 2014, 18:40:01 »
Rouvalla iltavuoro, ei onnistu tänään.



Lähetetty minun SM-T315 laitteesta Tapatalkilla


Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #68 : 02 Toukokuu, 2014, 18:43:28 »
Rouvalla iltavuoro, ei onnistu tänään.

Lähetetty minun SM-T315 laitteesta Tapatalkilla
Niinpä tuossa kävi itelläkin, sen verran meni taas aikaa ettei viitsi enää lähteä roudaamaan kaikkea ympäriinsä ja akutkin pitäisi vielä ladata, se onkin ilta ennen kuin on kentällä.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #69 : 02 Toukokuu, 2014, 19:38:40 »
Toisena päivänä, uudet kujeet

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #70 : 03 Toukokuu, 2014, 22:26:09 »
Jees, eli tänään kävin Ahmolla leijuttelemessa 500:sta ja JuhoV teki testilennonkin kyseisellä kepakolla. Ja kyllä oli kiva kattoo miten kepakko teki mitä JuhoV käski.
Vinkkejä sain lapakulmista ja muusta.
Nyt säätelemässä kahivkuppi seurana kun muu väki nukkuu. Huomenna ehkä (iso ehkä) testaileen.
Saas nähä mitä saa aikaseks.

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #71 : 10 Toukokuu, 2014, 23:16:30 »
Nonnii,  kerkes vähän taas harrastaa näitä :D
450:n sai TT: rattaat eteen. Tuli ostettua koko runko varaosiksi, käytettynä tietysti kun mennään lähes nolla budjetilla  ;)
nytten  on kierros varaosia hyllyssä.

G31:n säätösoftaa kattelin, tuota kuminauhamaisuutta pitäisi saada pois 500:sta. Pitää ottaa läppäri kentälle matkaan niin saa säätää kentän laialla tarvitaessa lisää.


Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #72 : 11 Toukokuu, 2014, 00:13:56 »

G31:n säätösoftaa kattelin, tuota kuminauhamaisuutta pitäisi saada pois 500:sta. Pitää ottaa läppäri kentälle matkaan niin saa säätää kentän laialla tarvitaessa lisää.
Älä hätäile sen kanssa. Sillä ei ole väliä miltä se mun mielestä tuntui, sitä ei tarvi säätää mulle. Tärkeämpää on että saat itse siihen tuntuman. Aloita tuolla ja kiristä sitä mukaa kun tuntuu tarvetta olevan.

Mun mielestä siinä ei ollut kuminauhamaisuutta, enemmänkin liikkeitä oli vaan vähän tarjolla. Samoin kierroksia oli vähänlaisesti. En itsekkään enää lennä hirveillä kierroksilla, mutta tuossa oli mun mielestä vähän voimaa lavoissa.

Katellaanpa ja yritetään yhtä aikaa kentälle. Tällä tavalla on hankala varmistaa että puhutaan samasta asiasta, naamakkain saadan varmasti parempi aikaan.

Mun mielestä osaat sen tärkeimmän eli osaat nostaa sen ilmaan, saat sen leijumaan ja ennen kaikkea saat hallitusti alas. Tuossa on kaikki eväät että pääset sen kanssa eteen päin, loppu on enemmänkin sopiva annostus kokeilunhalua ja malttia. Se kopteri tottelee ohajusta kun rauhallista lentoa lennetään, siihen voi luottaa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #73 : 11 Toukokuu, 2014, 00:19:43 »
OK, jätänpä nuo säädöt velä tekemättä, voipi olla parempi.
 Juu katellaan jos osutaan samaan aikaan kentälle, katotaan sitte tuota kepakkoo,


Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #74 : 11 Toukokuu, 2014, 12:33:07 »
Siinähän setupissa on pikanappi asetuksille sport ja 3D. Koita vaikka niillä asetuksilla mitä se tarjoaa 3D napin takaa ja lähe siitä tiputtelemaan agilityä ja flipratea mieleiseksi. Omasta mielestä todella kelpo purnukka.
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
9013 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Elokuu, 2009, 15:02:43
kirjoittanut Mikka