Kirjoittaja Aihe: Iron_manin kopterit  (Luettu 293370 kertaa)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #275 : 24 Maaliskuu, 2014, 08:34:16 »
Itsellä oli sama homma kun viimeksi harjoittelin inverttejä. "Täh, miten se nyt noin päin nyt on siellä" ja sitte tultiinkin alas. Meni vaan moottori epätasapainoon siinä enkä ole uutta moottoria löytäny niin jääny homma sitte siihen pikkureksin kanssa. Se on paha kun se kopteri ei näytä samalta ilmassa mitä simussa ja tuntumakin on aika tavalla erilainen, pikkukopteri on kiikkerä ja sitä ei phoenixi osaa mallintaa kunnolla. Ja sitten pitää vaan olla kokemusta siihen että tietää miten päin se tulee kun tekee käännöksiä huonossa valossa, ettei luota siihen miltä luulee sen näyttävän. Silmät valehtelee. Ja oikealla kopterilla tekee kuitenkin käännöksiä eri tavalla mitä simussa, eikä sitä tajuakaan mitä sitä tekee eri tavalla. Ei voi muuta kuin varovasti harjoitella niin kyllä se siitä selkärankaan uppoaa.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa heikkit

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #276 : 24 Maaliskuu, 2014, 10:18:31 »
Oppimista tapahtuu! Hyvä siis!
Toistojen kautta se menee selkärankaan.
Tosin jotkut oppivat ilman niitäkin. Teemuk taisi lentää x vuotta alusta ilman torppia. Minulla niitä tuli parhaimmillaan 2 kpl per päivä.



Poissa Jalippo

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #27
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #277 : 24 Maaliskuu, 2014, 10:22:39 »
Niin ja 600:lla ei olis edes orientaatio kadonnu.  8)


SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #278 : 24 Maaliskuu, 2014, 12:05:34 »
Oppimista tapahtuu! Hyvä siis!
Toistojen kautta se menee selkärankaan.
Tosin jotkut oppivat ilman niitäkin. Teemuk taisi lentää x vuotta alusta ilman torppia. Minulla niitä tuli parhaimmillaan 2 kpl per päivä.

Juu tuo on kyllä kova suoritus jos pystyy vuosia lentämään torppimatta heti alusta. Itsellä taitaa harvassa olla ne kerrat, kun kentältä on päässyt kotiin ilman että mitään on rikki. Onneksi tuo 450:kin on kohtuu halpa ja nopea korjata ja mukavaahan tuo kopterin roplaaminen on, ainakin tiettyyn pisteeseen asti. :)
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Teemu K

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #46, Kainuun lennokkiseura, SIL
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #279 : 24 Maaliskuu, 2014, 12:46:00 »
Noin 2.5 vuotta ja 259 lentoa ilman torppauksia 260 lento oli kohtalokas :)
Salaisuus on simutus ja temppujen opettelu riittävän korkeella ( nössö tyyli mutta toimii ;) )
2013 DX8, T-rex 600E Pro, Icharger 4010 Duo
2012 Gaui 425, I charger 106b
2011 T-rex 450 pro FBL BeastX, Phoenix 4.0, Spektrum dx6i
2009 Big lama

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #280 : 24 Maaliskuu, 2014, 13:07:22 »

Niin ja 600:lla ei olis edes orientaatio kadonnu.  8)

Kyl se hukkuu isollaki... ;D

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #281 : 24 Maaliskuu, 2014, 13:47:03 »
Noin 2.5 vuotta ja 259 lentoa ilman torppauksia 260 lento oli kohtalokas :)
Salaisuus on simutus ja temppujen opettelu riittävän korkeella ( nössö tyyli mutta toimii ;) )

Juuh, simuttelu tuntuu tosin auttavan vaan tiettyyn pisteesee asti. Kyllä se oikea kopteri kuitenkin hieman epämääräisemmin tuntuu käyttäytyvän kun simussa. Näkyvyys ehkä isoin ero kuitenkin tuntuu olevan. Erityisesti jos on puita taustalla niin häiritsee orientaation hahmotusta pahasti.

Mutta juu, tarpeeksi korkeutta niin on enemmän pelivaraa. Torppi seurasi kahta peräkkäistä inverttiä joista jälkimmäinen oli jo aika matalalla. Nyt ehkä muistaa ettei seuraavalla kerralla koita vastaavaa, ellei ole ihan kunnolla ilmaa alla.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #282 : 24 Maaliskuu, 2014, 14:29:52 »
Oman kopun hukkasin kanssa koivikkoa vasten, ja vielä talvilomaa edeltävällä viikolla. Hämärä pääsi yllättämään ja ei auttanu kun holdata ja kopu pystyyn peltoon.
Tuossa oli tosi petollinen valo. Taivas oli selkeä ja aurinko painui puiden taka, tuntu että olis vielä valoa reilusti, mutta niin se vaan katosi varjoon.
Lomaviikon sitten saikin odotella uusia servoja :(
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #283 : 24 Maaliskuu, 2014, 14:38:55 »
Joo, auringon laskut on kyllä petollisia. Taivas näyttää niin kirkkaalta vielä mutta kopteriin ei enää valoa tule eikä orientaatiota hahmota enää niin hyvin. Kaiken lisäksi taivaskin hämärtyy nopealla vauhdilla. Kunnes sitten tulee se torppi ja homma loppuu siihen :D
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #284 : 24 Maaliskuu, 2014, 15:56:39 »
Itselläni eka kunnon torppi oli lento numero 191. Tässä menikin sitten heti 200e+ rexiin osia. Muutama pieni kippaaminen ja peräservon rattaiden meno tuota aiemmin. Itse tosin oon sellainen sunnuntaipelkurilentäjä (ja ahkera simuttaja)  8)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #285 : 24 Maaliskuu, 2014, 16:19:03 »
Mulla on sitten torppeja "vähän" enemmän. Aikoinaan hurricanen rungon vaihto alkoi käydä kuin renkaan vaihto F-ykkösissä.  ;D Sen verran tuttua puuhaa se oli.

Kaapelin 700 kokoista olen kerran kokeillut ja yhdellä akullisella menetin orientaation kahdesti, ei se autuaaksi tee, mutta kyllä se helpottaa merkittävästi kuitenkin. Etenkin siitä isommasta saa helpommin kiinni kun menettää asennon. Sitten kun tottuu, voi kopterin ajaa kohtuu rauhallisella kaarroksilla, silmukoilla tms. helpostikin niin ettei asentoa näe, sitä oppii luottamaan siihen että kyllä se tulee sieltä halutussa asennossa takaisin kun ei tee mitään ylimääräistä vaan ohjaa loppuun kyseisen liikkeen.

Oma kokemus on että olen joutunut jokaisen orientaation opettelemaan myös silmälle. Ei riitä että simussa pystyy lentämään jotain tiettyä uutta orientaatiota. Se näyttää livenä erilaiselta ja mun on pitänyt opetella mitä se näky tarkoittaa. Vaikka tikut kulkeekin suhteellisen oikein, silmän pitää oppia näkemään ja siinä menee paljon aikaa.

Myös kopterin erilainen väritys vaikuttaa ainakin mulle. Kaverin protosta kun kokeilin, se tuntui aivan ihmeellisen väriseltä ja hankalalta hahmottaa. Piti lentää kohtuu lähellä jottei asento katoa.
« Viimeksi muokattu: 24 Maaliskuu, 2014, 18:00:31 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #286 : 24 Maaliskuu, 2014, 21:47:12 »
Argh, yksi DS430 servo hajosi kokonaan. Hammas puuttui yhdestä rattaasta, mutta ei auta vaihtaminen kun koko servomoottori lakkasi pelaamasta. Ovatpa nuo kehnoja.  :-\

Muuten näyttäisi että aika vähillä vaurioilla selvisin. Purin nupin ja koko nuppi näyttäisi olevan ihan kunnossa ja lepari suora. Pääakseli vääntyi sen verran, ettei tullut ihan helpolla ulos laakereiltaan, eli se menee vaihtoon. Kaikki hammasrattaat näyttävät täysin ehjiltä.

*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Konna

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Do yourself a favor and buy premium electronics!
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #287 : 24 Maaliskuu, 2014, 21:56:07 »
Argh, yksi DS430 servo hajosi kokonaan. Hammas puuttui yhdestä rattaasta, mutta ei auta vaihtaminen kun koko servomoottori lakkasi pelaamasta. Ovatpa nuo kehnoja.  :-\
Ihan hyviä ne on. Saattaa vaan jäädä torpissa joku servo pinteeseen ja palaa ennenkuin kerkeää kopun luo.
Mikado Logo 700, Mikado GLOGO 690SX
Mikado Logo 550SX, Mikado Logo 480 XXtreme,
Mikado Logo 200,Goblin thunder sport 700,
Gaui NX4 -- Ja styroksipaaleja :D
Mikado Vbar Control Touch

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #288 : 24 Maaliskuu, 2014, 22:57:57 »
Tai sitten ei pala heti, vaan menee 5-10 lentotuntia ennen kuin palaa tai kuolee muuten vain. Itselläni kävi näin. Kaikki nupin servot kuoli, kahdesta meni trankku oikoseen ja sitten tuli savut, kolmannesta meni trankku poikki ja savu jäi sisälle. Se mikä oli hyvää tuuria tuossa oli se kun vain yksi servo meni ilmassa. Kaksi muuta hajosi juuri laskun jälkeen ja juuri ennen nousua, maassa siis. Kyllä ne sitten torppaamatta kesti sen 400 lentoa. Alko kyllä vanhemmiten olemaan välystä aika hyvin ja ainakin yhdessä meni potikka kovin epälineaariseksi. Hassusti swassi kiemurteli kun heilutti kollektiivia ylös-alas.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #289 : 24 Maaliskuu, 2014, 23:48:42 »
Tai sitten ei pala heti, vaan menee 5-10 lentotuntia ennen kuin palaa tai kuolee muuten vain. Itselläni kävi näin. Kaikki nupin servot kuoli, kahdesta meni trankku oikoseen ja sitten tuli savut, kolmannesta meni trankku poikki ja savu jäi sisälle. Se mikä oli hyvää tuuria tuossa oli se kun vain yksi servo meni ilmassa. Kaksi muuta hajosi juuri laskun jälkeen ja juuri ennen nousua, maassa siis. Kyllä ne sitten torppaamatta kesti sen 400 lentoa. Alko kyllä vanhemmiten olemaan välystä aika hyvin ja ainakin yhdessä meni potikka kovin epälineaariseksi. Hassusti swassi kiemurteli kun heilutti kollektiivia ylös-alas.

Siis oliko kyseessä 430 servot vaiko 410 tai 415?
 
Mulla on 450L:ssä 430 joilla on ajettu n 250 lentoa ja vielä pelaa..
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #290 : 25 Maaliskuu, 2014, 08:17:33 »
Nehän muuten oli 415M servot, niitähän ne tuli 450 DFC rekkulan mukana. Eli ei nyt osunu meikäläisen vuodatus ihan kohdilleen :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #291 : 29 Maaliskuu, 2014, 16:06:51 »
Tänään taas pinsiössä lentämässä. Mahtava sää oli ja porukkaa ihan kivasti paikalla.

Tänään oli ohjelmassa myös Trex 600:n ensilento, joka sujui ongelmitta. Erittäin rauhallista leijuttelua / lentelyä. Todella vakaaltahan tuo vaikutti verrattuna 450:een. Jännitystä oli kyllä tosin sen verran ilmassa, että hyvin hyvin rauhallisesti mentiin. Kopteri kuitenkin ilmaan ja takaisin kunnialla kahden akullisen verran.

450:n huono onni sen sijaan vaan jatkuu. Tällä kertaa olin onnistunut yhden servon vaihdon jälkeen saamaan aileron ohjaussuunnan päinvastaiseksi. Eihän siinä hyvin käynyt sitten kun huomasin noin metrin korkeudella ilmassa että suunnat väärin. Holdilla laskeuduin, mutta korjasin tietysti autorotaatiossa väärään suuntaan ja lavat iskivät maahan. Tulipa tästä opittua se, että AINA ennen lentoon lähtöä kun kopu on lähtökuopissaan niin pitää tarkistaa että ohjaus toimii oikeaan suuntaan.

Kentältä en kaikessa jännityksessä tietenkään muistanut kuvia ottaa, mutta tässä fleetti poseeraa lähtövalmiina:

*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Jalippo

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #27
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #292 : 29 Maaliskuu, 2014, 16:15:03 »
Onnittelut onnistuneesta ensilennosta ISOlla kopterilla! Eikö ookkin hieno ja vakaa laite ilmassa? ;)

Se on kyllä jännä, että niin paljon ku se isompi on "helpompi", niin vähintään yhtä paljon tulee enemmän jännitystä mukaan.
Itse melkein kokeilisin mielummin uusia temppuja Goblinilla, koska se näkyy paremmin ja on rauhallisempi, mutta torpin pelon ollessa vahvasti läsnä, tulee kuitenkin yleensä roiskaistua ne ens 500 trexillä, missä on tietysti se hyvä puoli että moka (lue torppi) maksaa vähemmän ja jos se onnistuu pienellä, niin onnistuu melko varmasti isommalla vielä paremmin.

Oot kyllä oppinu kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin murheet näköjään kantapaan kautta ton sun 450 kanssa, mut nyt alkais selvästi näyttää siltä että tästä se ura urkee ja lentoaika saattaa pian ylittää korjausajan.  ;) Sun fleettiä ku lukee, niin kokee kyllä ittensä tosi onnekkaaksi, kun tässä ekan 3 kk aikana on tullut itselle vaan 1 tekniikkatorppi isoilla koptereilla.


SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #293 : 29 Maaliskuu, 2014, 18:48:16 »
Juu, näin on. Koko tuo vakautta mutta jotenkin se ihan erilailla jännittää kun tietää että torppi maksaa satasia. Eli varmaan aika hissukseen tuolla lentelen nyt aluksi. Mutta mahtava fiilishän isolla kopterilla lentäminen on. Nyt kun vielä uskaltaa reippaammin ruveta kopua viemään niin tuntuu varmasti vielä paremmalta.

Huomenna uusi lentokeikka suunnitelmissa. Melkein voisin ottaa vaan tuon 600:n mukaan, jotta saa tuolle useamman lennon alle. Pitää vaan ottaa latauskalusto mukaan, kun ei ole kuin kaksi akkuparia.  Onko auton akusta lataamisessa mitään erityistä huomioitavaa? icarger 306b laturi löytyy, jonka mukana tuli hauenleuat. Eli noilla vaan laturi auton akun napoihin ja lataus käyntiin?

*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #294 : 29 Maaliskuu, 2014, 18:50:44 »
Juu, mutta en ehkä 30A:lla latais autosta :)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #295 : 29 Maaliskuu, 2014, 21:57:31 »
Itse olen tuola powerlabilla vetäny sen pikkusen vajaan 40A auton akusta (eli 20A kopterin akkuihin) ongelmitta. Onhan tuossa muutama asia mitä pitää ottaa huomioon. Yks on ainakin se, että kaapeleiden tulee kestää jatkuvaa isoa virtaa. Kaikki hauenleuat eivät sitä kestä. Jos ei kestä niin ne lämpenee liikaa. Alussa tuota kannattaa tarkkailla jos ei ole varmuutta virran kestosta.

Toinen, ehkä vielä tärkeämpi juttu, on se että kestääkö akusta ylipäätänsä ottaa isoja virtoja ulos. Oma -07 mallin kutosmazda näkyy olevan riittävän "tyhmä" jotta se antaa laturilta suoraan niin paljon ampeereja akulle kun se vaan on vailla, eli sen puolesta ei ongelmia tule. Monissa uudemmissa autoissahan on kaiken maailman latausautomatiikkaa akulle ja ne tekee omatoimisia päätöksiä sen suhteen että ladataanko akkua vai ei, vai mitä tehdään. Näissä pahimmillaan saat vedettyä akun tyhjäksi kun automagiikka on sitä mieltä että eihän sitä nyt tarvi ladata kun ei se voi tyhjäkään olla. Voi olla että sat myös vikakoodeja aikaan kun ajotietokone on sitä mieltä ettei se nyt akku noin vain yhtäkkiä voi tyhjäksi mennä auton käydessä. Ne ei vaan kertakaikkiaan ole tehty siihen että sieltä voisi akun navoilta varastaa virtaa noin vain muualle. Oli miten oli, kannattaa seurata auton akun napajännitettä latauksen aikana. Pitää pysyä siellä 14.5 voltin tietämillä. Jos laskee johonki 12V paikkeille tai alle, niin silloin auton akku tyhjenee. Isoja kopterin akkuja et saa ladattua kuin yhden parin ja auton akku alkaa olemaan jo sillä merkittävästi tyhjentynyt. Eli auto pitää olla aina käynnissä ja virtaa on riitettävä ulos.

Kolmas on sitten se että mitä se itse auton laturi tykkää siitä kun tyhjäkäynnillä paikallaan seistessä vedetään isoja ulos pitkiä aikoja. Ainakaan talvipakkasilla ei ole tullut ongelmia minulla, kesähelteellä en varmaan lähtis kokeilemaan että miten pitkään se kestää.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #296 : 30 Maaliskuu, 2014, 08:04:34 »
Se on tullut aika lähteä agregaatti ostoksille ja lataussalkkua rakentamaan. Ei siinä mikään muu auta.
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #297 : 30 Maaliskuu, 2014, 10:10:41 »

Toinen, ehkä vielä tärkeämpi juttu, on se että kestääkö akusta ylipäätänsä ottaa isoja virtoja ulos. Oma -07 mallin kutosmazda näkyy olevan riittävän "tyhmä" jotta se antaa laturilta suoraan niin paljon ampeereja akulle kun se vaan on vailla, eli sen puolesta ei ongelmia tule. Monissa uudemmissa autoissahan on kaiken maailman latausautomatiikkaa akulle ja ne tekee omatoimisia päätöksiä sen suhteen että ladataanko akkua vai ei, vai mitä tehdään. Näissä pahimmillaan saat vedettyä akun tyhjäksi kun automagiikka on sitä mieltä että eihän sitä nyt tarvi ladata kun ei se voi tyhjäkään olla. Voi olla että sat myös vikakoodeja aikaan kun ajotietokone on sitä mieltä ettei se nyt akku noin vain yhtäkkiä voi tyhjäksi mennä auton käydessä. Ne ei vaan kertakaikkiaan ole tehty siihen että sieltä voisi akun navoilta varastaa virtaa noin vain muualle. Oli miten oli, kannattaa seurata auton akun napajännitettä latauksen aikana. Pitää pysyä siellä 14.5 voltin tietämillä. Jos laskee johonki 12V paikkeille tai alle, niin silloin auton akku tyhjenee. Isoja kopterin akkuja et saa ladattua kuin yhden parin ja auton akku alkaa olemaan jo sillä merkittävästi tyhjentynyt. Eli auto pitää olla aina käynnissä ja virtaa on riitettävä ulos.

niinpä... Eli autot joiden ohjekirjassa sanotaan, että autolla EI SAA antaa apuvirtaa tai vastaavasti sielä ei neuvota miten annetaan apuvirtaa ovat yleensä tällaisia mistä ei saa missään nimessä mennä ottamaan sähöö suoraan akusta... tai tällainen kuvitelma ainakin itselläni on.
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #298 : 31 Maaliskuu, 2014, 13:19:05 »
Minä olen kuvitellut että apuvirran antaminen on yksiselitteisesti kielletty about kaikissa autoissa, lähinnä sillä perusteella että oletetaan ettei käyttäjä sitä osaa tehdä kuitenkaan.. En kyllä ole omasta ohjekirjasta katsonutkaan että onko siellä mainintaa asiasta :D
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Iron_manin kopterit
« Vastaus #299 : 04 Huhtikuu, 2014, 09:19:39 »
Tänään aamukeikka kentälle. 5 akkua lentoa 450:llä ja tällä kertaa jopa kopteri ehjänä kotiin. Alan ehkä oppia pikkuhiljaa  8)

Hienosti lentää nyt tuo 450 kyllä. Viime kerralla oli hieman ongelmia perän nykimisen kanssa, mutta nyt kun hieman löysytin ruuveja tuolta perälapojen mekanismista rupesi toimimaan todella hyvin. Parit invertit per akku tuli myös tehtyä. Aika nopeita pyöräytyksiä. Kopteri ympäri, kulmat negalle, kopteri nopeasti takaisin oikein päin. Pikkuhiljaa voisi koittaa pidempikestoisia leijutuksia inverttinä. Liian nopeasti noiden kanssa ei voi edetä. Simureeni ei noihin tunnu enään juuri auttavan, tarvin harjotusta nimenomaan oikealla kopterilla.

« Viimeksi muokattu: 04 Huhtikuu, 2014, 09:25:16 kirjoittanut Iron_man »
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2696 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2008, 18:02:46
kirjoittanut Mikaelni
Jaska.t kopterit

Aloittaja jaska.t « 1 2 ... 19 20 » MyFleet

494 Vastauksia
178990 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2020, 19:53:15
kirjoittanut Matti Häkkinen
4 Vastauksia
4174 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2008, 18:35:15
kirjoittanut Mikaelni
njs:n kopterit

Aloittaja njs « 1 2 ... 9 10 » MyFleet

230 Vastauksia
133724 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Elokuu, 2018, 20:11:57
kirjoittanut TimoK
Ves@n kopterit

Aloittaja Ves@ « 1 2 3 4 5 » MyFleet

119 Vastauksia
75290 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Kesäkuu, 2018, 12:39:47
kirjoittanut Ves@