Kirjoittaja Aihe: V-Bar Rudder kylmässä  (Luettu 5369 kertaa)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
V-Bar Rudder kylmässä
« : 14 Tammikuu, 2014, 16:12:40 »
Hola!

Tässä nyt viimepäivinä pakkaslennätyksiä suorittaneena tullu vastaan sellanen juttu V-Barissa että noin joka viidennellä akun kytkemisellä perä alustuu väärin ja slideri ryömii laitaan. tätä on nyt täällä idässä tavattu ainakin kolmella eri yksilöllä ja oireet on samat. akku irti ja uus yritys ni toimii just niinku kuuluukin eikä ryömi mihinkään. tätä tapahtuu ihan randomisti eikä sillä tunnu olevan väliä onko eka lento kun purkki on ns kylmä vai onko alla vaan nopea akun vaihto.

mä lentelin yhen akullisen tosta välittämättä ja pirorate oli sellanen että 360 piro kesti about 5sek eli aika kova autopiro :D ei haitannu ku vetelin muutenki piroliikkeitä mutta isot silmukat jne oli aika jänniä :D

mulla ei ainakaan viimetalvena ollu tällasta missään koneessa. onko tää joku tän 5.3.1 softan juttu? onko joku keksiny mistä johtuu?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar Rudder kylmässä
« Vastaus #1 : 14 Tammikuu, 2014, 16:14:22 »
sinäänsä toi ei ole vakavaa ku sen tiedostaa ja kattoo etttä slideri pysyy paikallaan akun laiton jälkeen.

onhan se silti kylmässä aina paskaa ku joutuu uudestaan ottamaan canopya pois jos ei heti huomaa.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: V-Bar Rudder kylmässä
« Vastaus #2 : 14 Tammikuu, 2014, 17:01:30 »
mulla ei ainakaan viimetalvena ollu tällasta missään koneessa. onko tää joku tän 5.3.1 softan juttu? onko joku keksiny mistä johtuu?

Mulla pitäis olla xxtremessä 5.2 softa ja tekis siis saman. "auto"piro oli niin rauhallinen, että kans vetelin akun loppuun. Ny kun muistelen, niin olikohan tuo juuri se akullinen, kun ääneen ihmettelin, että ei tainnu tehdä swashi sitä pitch jumppia alustuksen loppuun, mutta seläntakaa tuli kommenttia että "räkänä ilmaan ja kyllä se toimii"  :D

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar Rudder kylmässä
« Vastaus #3 : 14 Tammikuu, 2014, 17:03:16 »
Jaa mää vai. Ei pidä paikkansa :D ainakaan julkisesti :D mä en oo kiinnittäny huomiota että olis nytkäykset puuttunu
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar Rudder kylmässä
« Vastaus #4 : 14 Tammikuu, 2014, 18:27:55 »
Täälläpäin ei olla havaittu mitään tuommosta. Eikä kyllä muutakaan.
Täällä on tyytyväisinä lennelty.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: V-Bar Rudder kylmässä
« Vastaus #5 : 14 Tammikuu, 2014, 18:33:05 »
Samanlainen ongelma tuli KL:llä viime la 700E ja 3gx.. Täytyy tarkkailla tätä omassa minibaarissa
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar Rudder kylmässä
« Vastaus #6 : 14 Tammikuu, 2014, 20:13:19 »
mitään lämpötilaryömintää tämä ei ole koska pirorate pysyy samana. ja jos ottaa akun irti ja laittaa takas ni toimii hyvin eikä ryömi ollenkaan.

samilla taitaa olla fullsize joka teki ja mulla on mini. oliko sami silver vai blue?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Teo Mähar

  • Seniorijäsentorppari
  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #315 EastSide
Vs: V-Bar Rudder kylmässä
« Vastaus #7 : 14 Tammikuu, 2014, 20:19:33 »
Midado speksaa Mini VBarin käyttölämpötolaksi 0 - 50 °C  ;)
Teo

"Kallein vaihtoehto on yleensä edullisin vaihtoehto!"

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: V-Bar Rudder kylmässä
« Vastaus #8 : 14 Tammikuu, 2014, 20:21:36 »
samilla taitaa olla fullsize joka teki ja mulla on mini. oliko sami silver vai blue?

Juu mulla on fullsize blue

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar Rudder kylmässä
« Vastaus #9 : 14 Tammikuu, 2014, 20:33:21 »
Midado speksaa Mini VBarin käyttölämpötolaksi 0 - 50 °C  ;)
niin tekee moni muukin. Viimetalvena tuli satoja lentoja kolmella eri veepaarilla ja yksikään ei ryöminy mihinkään. En ainakaan muista. En keksi muuta ku softaeron.

Ootko sami varma ettei sulla ole toi 5.3? Mistä sä oot edes saanu ton vanhan?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: V-Bar Rudder kylmässä
« Vastaus #10 : 14 Tammikuu, 2014, 21:19:49 »
niin tekee moni muukin. Viimetalvena tuli satoja lentoja kolmella eri veepaarilla ja yksikään ei ryöminy mihinkään. En ainakaan muista. En keksi muuta ku softaeron.

Ootko sami varma ettei sulla ole toi 5.3? Mistä sä oot edes saanu ton vanhan?

No en ole varma.  :-\  Em mä muutenkaan tästä baarista mitään ymmärrä, mutta ainaki tuo vstabi pc softa on 5.2

Puhutaanko me ny tuosta ite morkulan firmwaresta? Mä silloin, kun sain ton xxtremen niin asensin pc:lle eka sen 5.3 softan, mutta se herjas jotain yhteensopimattomuutta itse v-barin kanssa ja  taas 5.2 softa toimi, niin en ole jaksanut sen jälkeen koskea siihen. Tein setupin ja räkänä ilmaan vai mite se ny meni  :)
Miten mulla on muistikuva että tuohon xxtreme 800 on myös vbaariin oma spessu firmware jossa oli jotain pieniä twiikkauksia. Saataan olla nähnyt untakin?
Tuolta mä latasin ton softan: http://www.vstabi.info/en/node/662

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar Rudder kylmässä
« Vastaus #11 : 14 Tammikuu, 2014, 21:23:48 »
Siihen on xxtreme-softa juu, ymmärtääkseni on vaan vähän esiasetuksia eikä muuta, samat siä o säädöt? Jollei sitte jossain kontrolliluupeissa oo jotain.

Ei muuta Sami ku päivittään, ei se pahaa tee :)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar Rudder kylmässä
« Vastaus #12 : 14 Tammikuu, 2014, 21:29:19 »
Joo 5.1 5.2 ja 5.3 on omat säätösoftansa jotka on nimetty samalla tavalla. On sulla sitte vissiin 5.2 joka mulla tais olla viimetalvena käytössä.

Nyt en kyllä sitte ymmärrä ollenkaan.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: V-Bar Rudder kylmässä
« Vastaus #13 : 18 Tammikuu, 2014, 15:27:40 »
Tänään miniVbar ryömi toiseen reunaan vaikka teki mitä?? Silti toimi ilmassa ihan normaalisti. Robirdissä sama juttu. Mitä hittoa tää oikeen on?
Radion monitorissa rudder keskellä.
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: V-Bar Rudder kylmässä
« Vastaus #14 : 18 Tammikuu, 2014, 15:35:23 »
Lennättelin tänään 4 akkua MiniProtosta jossa Mini VBar kiinni. Ulkolämpötila -12 ja Mini VBar toimi todella hyvin.
En ole vastaavaa perän ryömimistä huomannut viime enkä tänä talvena oamlla kohdallani.... mistäköhän johtuu?

Noin joka 20-30 kerta kun kytken akun kiinni swashi ei nyökkää yhtä ripeasti tai siististi kuin normaalisti gyron setupin (tms.) merkiksi - joka kerta kun noin käy, irrotan akun uudestaan, odotan muutaman sekunnin ja kytken akun uudestaan. Tämän jälkeen swashi nyökkää normaalisti aina.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
2097 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Maaliskuu, 2009, 14:25:28
kirjoittanut JiriK
86 Vastauksia
35294 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Helmikuu, 2010, 17:19:22
kirjoittanut mnentwig
swashplate jäykistyy kylmässä

Aloittaja Einari Lindberg « 1 2 » Align Sähkökopterit

36 Vastauksia
10070 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Joulukuu, 2009, 20:17:49
kirjoittanut Kallio
14 Vastauksia
7810 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Huhtikuu, 2013, 21:34:01
kirjoittanut joppe
2 Vastauksia
2318 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Lokakuu, 2014, 06:16:37
kirjoittanut Dutchman