Kirjoittaja Aihe: Bell 47 G ll  (Luettu 53858 kertaa)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #50 : 14 Helmikuu, 2014, 22:14:28 »
Eikä mitä, sinne suhahti putki käppyröineen, ja jäi vissiin pari milliä tilaakin, ja sehän riittää kyllä. Hieno homma!

Kardaanin tukilaakereita ja niiden pesiä asentaessa tuntui, että kehikon on mielestäni oltava jotenkin vino. Tänään kun sen sitten pistin kehikon pöydälle, niin vahingossa pisti silmään alusta johon mekaniikka kiinnitetään, niin ei ollutkaan tasainen pöytää vasten. Kehikko on tosiaan nupista perään katsottuna ropeli myötäpäivään. Eipä siis ollut mikään ihme, että taaemman tukilaakerin pesän aihion joutui leikkaamaan hivenen sivuun. Tietty toinen vaihtoehto olisi ollut, että kardaanin olisi laittanut kaarelle...  ;D
Vaikka tätä kapistusta joutuukin viilailemaan aika paljon, niin kyllä mä uskon että tästä vielä jotenkin lentokykyinen tulee.
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #51 : 15 Helmikuu, 2014, 16:37:37 »
DDT-säiliöt on muokattu sopiviksi. Paikallisessa ruuvikaupassa ei ollut M2x4mm ruuveja, joten tankin ruuvit joutui tekemään M2x8 ruuveista. Ohje pyysi neljää ruuvia, mutta poikkesin taas ohjeista ja pistin 6kpl. Horisontaali-vakaaja sai myöskin tänään lopullisen muotonsa, ja sovituksen. Seuraavaksi pitää varmasti suunnistaa maalikauppaan...
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #52 : 20 Helmikuu, 2014, 17:03:54 »
Päivitystä tännekkin...
Osat on maalattu. Moottorituen sain sopimaan paikalleen, kun pistin sen kolmeen osaan. Kiinnikeosat voi käyttää, ja loput roskiin. Ei ollut kameraa mukana...
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa JokiKarhu

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • T-Rex 600E Pro DFC GPro, Futaba 14SG
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #53 : 21 Helmikuu, 2014, 10:13:54 »
Mie näistä vispilöistä mittään tiiä, mutta eikö toi kaasukahva pitäisi olla vasemmalla puolella myös tuossa oikeanpuoleisessa ohjauspisteessä. Eli kaasukahva aina vasemmassa kädessä ja sauva oikeassa. Näin ainakin mitä minä olen nähny.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #54 : 21 Helmikuu, 2014, 10:42:22 »
Mie näistä vispilöistä mittään tiiä, mutta eikö toi kaasukahva pitäisi olla vasemmalla puolella myös tuossa oikeanpuoleisessa ohjauspisteessä. Eli kaasukahva aina vasemmassa kädessä ja sauva oikeassa. Näin ainakin mitä minä olen nähny.
Kaasu, rudderi ja lapakulmat vasemmassa tikussa, swashin kallistukset oikeassa tikussa.
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #55 : 21 Helmikuu, 2014, 11:57:31 »
Kaasu, rudderi ja lapakulmat vasemmassa tikussa, swashin kallistukset oikeassa tikussa.
Eikun varmaan tarkoitettiin tuota oikeaa ohjaamoa... :)

Poissa JokiKarhu

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • T-Rex 600E Pro DFC GPro, Futaba 14SG
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #56 : 21 Helmikuu, 2014, 12:26:31 »
Juu,,, "oikeaa" ohjaamoa tarkoitin  :)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #57 : 21 Helmikuu, 2014, 15:35:29 »
Ohjaamoon olen kapulat kiinnitetty ohjeen mukaan. Keskelle tulee vielä servoteline, joka vie ison tilan, ja kiinnitetään ennen tuulilasia. Parempi on, että se kapula on tuolla toisessa reunassa, vaikka olisikin skaalamaisesti väärin.
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #58 : 22 Helmikuu, 2014, 19:39:52 »
Niputus on alkanut. Sekään ei alkanut hyvin, koska tietty ainut osa mitä en koe-sovittanut ennen maalausta, niin se ei tietysti sopinut. Kardaani ei mahtunut pyörimään poikittaisvakaajan alla. Pettymyksen jälkeen dremeli käteen, ja aika ison fliisun joutui veistämään vakaajasta pois. Onneksi lopputulos miellytti.

Muutama pikainen räpsy, ja verrokkina 5.68dl.
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #59 : 01 Maaliskuu, 2014, 17:48:01 »
Valot ovat löytäneet paikkansa, ja on tietty kytketty myös. Perävalolle ja majakalle piti tehdä teline. Molemmista vein piuhat kehikkoputkien sisään. Kaikki loput roinatkin on nyt kotona. Periaatteessa siis koelentoa vaille..., paitsi pilotti vielä puuttuu, koska tehdas väsää siitä jotain uutta versiota.
« Viimeksi muokattu: 01 Maaliskuu, 2014, 19:21:24 kirjoittanut Dutchman »
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #60 : 01 Maaliskuu, 2014, 17:55:28 »
Tuu huomenna Maskuun esittelemään tota? Haluu nähdä  :)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #61 : 04 Maaliskuu, 2014, 22:17:33 »
Projekti vähän hyydyksissä, mutta pari uutta kuvaa mahdollisille kiinnostuneille...
« Viimeksi muokattu: 04 Maaliskuu, 2014, 22:28:06 kirjoittanut Dutchman »
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #62 : 04 Maaliskuu, 2014, 22:22:08 »
On se vaan hieno vehje! Koska lentää?
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #63 : 05 Maaliskuu, 2014, 21:16:14 »
En ole päättänyt koelennätyspäivää.

Päivän saldo: Arkki keltaista tarraa (tietty samaa sävyä maalin kanssa), kirurginveitsi, ja muutama tunti taistelua sekä monen sudeksi menneen palan jälkeen sain kuomuun veistettyä itseäni tyydyttävät teippaukset. Pilotinkin pitäisi olla tulossa Canadasta... ::)
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #64 : 06 Maaliskuu, 2014, 13:50:24 »
Pelkäätkö että jalaksille tulee kylmä?  ;)
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #65 : 06 Maaliskuu, 2014, 15:38:37 »
Pelkäätkö että jalaksille tulee kylmä?  ;)
;D Ei ku ne on jo lämpimät. Eristeet on tietty sitä varten, ettei jäähdy liian nopeasti. Maalausten suojaamisella ne ei ole missään tekemisessä...
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit SIL-LeT SIL-TT TreRC
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #66 : 06 Maaliskuu, 2014, 17:45:56 »
On kyllä komiaa...

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #67 : 07 Maaliskuu, 2014, 21:19:01 »
Ruuvasin piruuttani lavat kiinni. Roottorin halkaisijaksi tuli 1827mm, ja kopun äärimitaksi 2150...

Värkkäämiseksi meni muutenkin. 90.Hirobon päälapojen kuljetustuki ei sopinut lapoihin. Kaksi kun pisti yhteen ja aukkoja avarsi, niin lavat alkoi sopimaan tukeen.

Ai niin, pyörät ruuvasin kanssa landareihin kiinni. Jotenkin ne puki kokonaisuutta. Erikoista mielestäni oli se, että vanteen julkisivu oli valittavissa monipuola-vanteesta flat disck-vanteeseen...
« Viimeksi muokattu: 07 Maaliskuu, 2014, 21:45:05 kirjoittanut Dutchman »
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit SIL-LeT SIL-TT TreRC
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #68 : 07 Maaliskuu, 2014, 21:33:58 »
selkee 800 :)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #69 : 07 Maaliskuu, 2014, 22:05:50 »
selkee 800 :)
Mikäs muuten protoksen tai logon roottorin halkaisija oikeasti on?
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit SIL-LeT SIL-TT TreRC
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #70 : 07 Maaliskuu, 2014, 23:09:39 »
Just teen säätöjä ni mittasin samalla, 1815 oli.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #71 : 07 Maaliskuu, 2014, 23:30:58 »
Just teen säätöjä ni mittasin samalla, 1815 oli.
Joo, ihan selvästi on alamittainen..  ::)

Kaikkia Warning-tarroja ja muita juttuja liimailin eukon mielipiteen mukaan kiinni. Jos ei lopuksi omasta mielestä sovi, niin saa kumminkin nypättyä tarrat irti.

Illan aikana eukko heitti kysymyksen: Mikäs ehkä seuraavaksi.....? Sä oot varmasti sitäkin jo miettinyt..
« Viimeksi muokattu: 07 Maaliskuu, 2014, 23:41:58 kirjoittanut Dutchman »
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit SIL-LeT SIL-TT TreRC
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #72 : 07 Maaliskuu, 2014, 23:32:12 »
ei iha viitti epäsymmetrisiä lapoja laittaa.... Mut oliha se joku 1000-luokkane, mitähä lapoja siinä o ;D

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #73 : 07 Maaliskuu, 2014, 23:48:36 »
ei iha viitti epäsymmetrisiä lapoja laittaa.... Mut oliha se joku 1000-luokkane, mitähä lapoja siinä o ;D
Tyypillinen aloittelijan virhe luulisi olevan, että laittaa semit 3-D kopuun kiinni. Tietty semeillä temput on varmasti haastavimpia.  :)
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit SIL-LeT SIL-TT TreRC
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #74 : 07 Maaliskuu, 2014, 23:50:12 »
Iha tarpeeks haastavia ne o jo nytki :) Emmä lentää osaa ni teen vaan semmosia taivaskaarroksia, siihen toi o aivan hemmetin mahtava laitos :)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
1968 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Elokuu, 2009, 09:18:25
kirjoittanut masu
17 Vastauksia
9112 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Elokuu, 2011, 14:12:24
kirjoittanut Flying Finn
7 Vastauksia
7659 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Heinäkuu, 2016, 16:13:22
kirjoittanut akkuh
0 Vastauksia
2174 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Marraskuu, 2018, 10:29:45
kirjoittanut Boss
0 Vastauksia
1736 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Marraskuu, 2019, 18:33:50
kirjoittanut Slowari