Kirjoittaja Aihe: Bell 47 G ll  (Luettu 53861 kertaa)

Poissa mikuni

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #25 : 10 Tammikuu, 2014, 16:36:59 »
Aika jöötin oloinen, varmasti tukeva. Hintavat nu ovat kyllä.

Kuinka paljon tuossa möhkäleessä on painoa.
Gaui 425 X2
Aerodyne EC-135 500
Vario EC-135 1:6 skaalaprojekti
450 Pro Clone / pyörivät osat Align, HK 450 Heliartist 500D
Spectrum Dx6i / Futaba 8J

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #26 : 10 Tammikuu, 2014, 18:40:20 »
Käytin tota mekaniikkaa vaakalla, ja tähän mennessä painoa oli kertynyt 2.9 kg. Rojuahan siitä velä puuttu ennen pääakselia ja nuppia..
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #27 : 10 Tammikuu, 2014, 23:43:21 »
No nyt on pultattu lisää roinaa kiinni.
 
Servotelineet ja nuppi on niputettu. Tämä nuppi ei tarvitsekkaan Beasteja, eikä sen enempää V-Barejakaan, saatika stabilointilapoja, joita jotkut lennättäjät kuulemma vihaa yli kaiken... No tästä nupista saa ainakin sen "lapa-ura-login" ulos visuaalisesti..  ;D

Linkkien pituuksia swashista nuppiin ei ole manuaalissa annettu, mutta "kriittinen" mitta runkolaakerista swashiin (13mm) on annettu, joten linkistöt ja muut säätämiset pitäisi tehdä sitten sen mukaan. Siipä tarvitsee mitta-työkalu, sillähän siitä sitten pääsee.

Ylempään runkolaakeri-pakkaan, joka on myös on rungon tuki, ja jossa antirotation bracet on kiinni, oli niittimuttereissa väärät jengat. Piti olla M3, mutta myös M2.5 oli jotenkin sopimaton. Vein kikkareen tänään töihin, ja veivasin messinkibiitteihin uudet kierteet. Helppo homma. "Lainasin" tietty sen M3 tapin kotiin. Nyt on tappisarja kotona täydellinen M4 asti.

Yksi linkin pallo on jäänyt toimittamatta swashiin. No, eiköhän Carina pistä sen pakettiin seuraavan tilauksen yhteydessä...toivottavas ti.
Stabbaripunttien päihin tarvitsee päivittää hattumutterit, koska mekaniikan mukana tulevat nylocit ovat mielestäni liian rumat...

Nyt on kasattu mekaniikka suurinpiirtein, eli alkaa se sovittaminen runkoon ja Canobyyn, sekä molemmat kardaanit, ekan ja tokan, sekä niiden tukilaakerien asemoiminen... Itse en usko, että kaikki käy ihan "niks-naks"..., kunhan vain ei jokin alkaisi ulvomaan, eli menisi sudeksi..
 
Tämän hetkisiä mittoja: Korkeus: 44cm, Lavanpitimien kärkiväli 21cm, Stabbaripunttien väli on 36cm. Aivan kuin 700-800 kokoluokan välimaastossa liikutaisiin...
Lillekin meinas että: Onneksi et ottanut sitä isompaa versiota...  ::)
No olisihan se tietty ollut paljon mukavampaa ruuvata lavat paikalleen selkä suorana, kopun ollessa maassa... ;D No tällä kumminkin mennään..
« Viimeksi muokattu: 11 Tammikuu, 2014, 00:03:48 kirjoittanut Dutchman »
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #28 : 11 Tammikuu, 2014, 23:02:05 »
Tänään tiimaa kertyi rakentelulle noin 9 tuntia...

Jumppaa aiheutti kaasarille menevä linkki. Läpän akseli oli 6mm liian pitkä, eli siihen ei saanut armia kiinni, koska akseli otti pohjalevyyn kiinni. Dremelillä sopiva pätkä pois, poraus ja M2.5 jenkatapilla kierre. Nyt pitäisi saada kaasukin toimimaan.

Sovitin mekaniikan runkoon. Kaasari piti purkaa pois että mahtui. Pari palikkaa oli ohjeissa neuvottu pistettäväksi väärään paikkaan, mutta siirron jälkeen niidenkin mitoitus onneksi natsasi kohdilleen.

Molemmat kardaanit on sovitettu, joka veikin varmasti sen 7 tuntia. Ohjeissa ei ollut mitään mittoja kardaaniputkille, joten monta kertaa piti tarkastaa mitoitukset, varsinkin taaemman kardaanin osalta. Tukilaakerit on vielä kiinnittämättä, ja taaempaa pitää muokata, että mahtuu kehikon tukien sisälle. Olisi pitänyt laskea, että montako kertaa koko peräkardaani tukilaakereineen tuli vedettyä putkesta ulos...  ;D

Ohjeet ovat kovin huonot. Huonoja valokuvia riittämätön määrä, ja hyvin vähän mitoitusta. Onneksi on työkaluja, joiden kanssa saa ihmeitä aikaan.

Paljoa näkyvää ei tänään saatu aikaiseksi...


JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #29 : 14 Tammikuu, 2014, 17:03:00 »
Tost tuli tommone...
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #30 : 19 Tammikuu, 2014, 16:44:45 »
Koppa on sovitettu runkoon kiinni. Seuraavaksi pitäisi saada ohjaamo kiinnitettyä koppaan, että siihenkin saisi kolon runkoa varten.

Landareillekkin annoin viilaa putkien päihin, että sai suurimmat jäysteet pois. Pitää viedä duuniin loppumuotoilua varten.
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #31 : 19 Tammikuu, 2014, 20:06:00 »
En antanutkaan vielä periksi, vaan kaivoin kopun uudestaan esille ja päätin tehdä paskamaisen, edessä olevan työn pois. Mikä kopusta tekee työlään, on se että paljon on kasaamista, ja sen jälkeen taas pakollista purkua.

Tukilaakereiden asemoiminen teetti töitä, koska "Lätkissä" ei ollut mitään merkkejä reikiä varten. Eli klipsit tankoihin paikoilleen, ja kardaani paikalleen sitten merkkaus ja kardaanin purku sekä reikien poraus. Taaempi tuki oli liian iso, joten molemmilta sivuolta piti niistää noin 10mm pois. Mielestäni Variolla ei ole tuon kehikon kasaus täysin onnistunut. Jotenkin on sellainen olo, että se on ihan hivenen ropeli. Mutta eiköhän siitä vielä kopun saa taikinoitua... Kolmas taipuisa käsi olisi kyllä ollut laakerihommissa eduksi.

Pari kuvaa:
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #32 : 21 Tammikuu, 2014, 20:02:35 »
Ja painiminen jatkuu...

Tänään ohjaamo ja landarit sovitettiin paikoilleen. Ohjaamon alaruuvit, ja niille tuet ei ollut mikään ihme-juttu asentaa. Ne tuli 1.5mm alumiinilevystä, jotka kanttasin ylikulmaksi, jotka muotoilin paikalleen, ja epoksilla kiinni. Mutta kun penkkien välistä otti palan pois, niin takaseinä valahtikin löysäksi. Siihen pitikin vetästä muutama mietintä-rööki, että miten selkänojat saa kiinteäksi... No, lamppu onneksi syttyi, ja töissä väkersin alumiinista selkänojien levyiset alumiinikulmat 1.5mm alumiinlevystä, ja aikani niitä sitten veistelin, niin näkyväksi ei jäänyt enää kuin kiinnityskohdat. Loppuosan liimasin epoksilla selkänojien yläosiin kiinni. Lopputulos oli oikeinkin tukeva. Ohjaamon yläruuvit ovat samassa kiinnityspisteessä kuin kopan ruuvit.

Varsinainen painiminen tulikin landareitten kanssa. Ensimmäisen sovituksen kanssa olin varma, että nyt on Variolla mennyt mitoitus pieleen..
Puolen millin reikien avarrus, sekä ovaaliksi muotoilu, miesmäinen ote ladareista, ja kunnon runttaus, niin ruuvit sai pistettyä paikoilleen. Onneksi sovitin ennen maalausta.

Huomenna voisi ohjaamon ottaa duuniin maalattavaksi, niin pääsisi sen jälkeen levittämään "lattiamattoa".... ;D

Pari kuvaa:
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit SIL-LeT SIL-TT TreRC
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #33 : 21 Tammikuu, 2014, 20:28:17 »
Laitas jotain toho kuvaan vähä mittakaavaks, vaikka mankka?

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #34 : 21 Tammikuu, 2014, 20:38:14 »
Tuossa:
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Jetikka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #35 : 21 Tammikuu, 2014, 21:07:46 »
Moro! Noille metalli osille olis jauhe maalaus paikallaan.Pysyy kun tauti  ja on siisti pinta.
Kierteet vaan pitää suojata.Omassa Jet Rangerissa maalautin jalakset paikallisessa jauhe maalaamossa
ja hyvin on pysynyt maalit kiinni.Värejäkin on kivasti valittavina RAL:n värikartasta :)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #36 : 21 Tammikuu, 2014, 21:10:18 »
Mulle tulee ulkopuolelle maaliksi 2-K maali. Kestää bensat ja nitrot...
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #37 : 25 Tammikuu, 2014, 20:28:16 »
Nilkoista amputoitu latino-mirri halusi välttämättä ottaa kojarit pilotin pallilta...
« Viimeksi muokattu: 25 Tammikuu, 2014, 20:36:44 kirjoittanut Dutchman »
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit SIL-LeT SIL-TT TreRC
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #38 : 25 Tammikuu, 2014, 20:33:06 »
Komee mirri :D

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #39 : 25 Tammikuu, 2014, 21:13:55 »
"Oikea" pilotti Adrian on 19cm pitkä. Amputoitu mirri on 21cm, eli skaala-pilotinkin koivet pitäisi suurin piirtein ylettyä polkimille..
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #40 : 26 Tammikuu, 2014, 21:14:04 »
Tänään meinasin pitää lepopäivän, mutta päätinkin asemoida peräkasetin paikoilleen. Vario halusi, että peräkasetti olisi lukittu kahdella peltiruuvilla. Hylkäsin ohjeet, ja lukitsin peräkasetin kahdella M2.5 ruuvilla. Eli ensin reijät ja jengat perään.

Tankkeja kanssa vähän ihmettelin, mutta tunnin pähkäilyn jälkeen pistin takaisin laatikkoon, koska lopullista ratkaisua ei löytynyt. Tehtaalla ovat tehneet tankkien läpivienti reiät  sivuun keskilinjasta, eli joko kyselyä Variolle kuvien kera, tai sitten pitäisi keksiä jotain tai antaa olla. Jos reiät olisi edes peilikuvina, niin ymmärtäisin, mutta kun ei ole sitäkään vaihtoehtoa. No, katsotaan mitä tehdään.
« Viimeksi muokattu: 26 Tammikuu, 2014, 21:22:26 kirjoittanut Dutchman »
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #41 : 07 Helmikuu, 2014, 19:05:27 »
Variolle on pistetty tilausta, sekä asiakaspalautetta.

Tankkien läpivientireiät on selkeästi sivussa noin puolen reiän verran. Kysyin Variolta, että mielestäni reiät pitäisi olla keskellä. Vastaus oli, että reiät ovat sivussa vamistuksellisista syistä, ja kaikki tankit ovat samanlaisia. Kuva lähti siitäkin. Reijät tuottavat mulle lisää jumppaa, mutta eiköhän siitäkin selvitä jotenkin.

Näppäsin kuvan myös lavanpitimen pultista. Pultin haluavat korvata uudella. Olisihan tuollainen kotoontakin löytynyt, mutta kunhan otin kuvan siitäkin.

Ohjeessa oli sivu, joka on pelkkiä tyhjiä ruutuja täynnä. Niistä pitäisi selvitä roottorin halkaisija, sekä sille maksimi kierrokset. Lupasivat lähettää uuden sivun. Siitä myöskin lähetetty kuva.

Olivat postin mukaan kiitollisia asiakaspalautteesta, ja lupasivat pistää terveiset palautteesta tehtaalle.
Muutama kuva:
« Viimeksi muokattu: 07 Helmikuu, 2014, 19:07:00 kirjoittanut Dutchman »
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Jetikka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #42 : 07 Helmikuu, 2014, 23:45:53 »
Saksalaista Laatua... ;)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #43 : 07 Helmikuu, 2014, 23:58:04 »
Saksalaista Laatua... ;)
Ja täsmällisyyttä. Nuo tankit pistää raapimaan päätä, että mitä niille keksisi. "Reiät umpeen ja uudet reiät"-olisi yksi vaihtoehto. Mielestäni tankit kannattaisi toimittaa ilman läpivienti-reikiä, joita voisi sitten kairata mielen mukaan.
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #44 : 08 Helmikuu, 2014, 23:17:48 »
Joo, o, tuhtattu on taas...

Tankin reiät on ummistettu. Kittausvaihe on menossa, ja ehkä ensi viikolla alkaa nekin saamaan maalipintaa kelpaavan pinnan.

Kopun nuppiservot on herätetty henkiin. Ajattelin, että tuosta vain "niks-naks" pistän sähköt päälle, ja nupin paikalleen, että saan mitattua puuttuvat nupin loput linkkitangot..
Eipäs lähtenyt toimimaan 7 kanavaisella vastarilla. 8 kanavaisella lähti, koska 4 servoa on nupille. Hienoa, servot sain toimimaan. Ajattelin että ei muuta kun nuppi paikalleen, ja linkit kiinni.. No, ei mennytkään ihan tuolla tavalla. Pääratas ei sujahtanutkaan paikalleen, niin kuin yleensä. Vaati pientä jumppaa ennen kuin tuokin onnistui.. Piti purkaa taka-kardaani, etu-kardaanin siirto, landareiden purku ja mekaniikka irti kehikosta...
En ole enää laittanut lukitetta mihinkään, koska näyttää siltä, että ruuveja saa aukoa ihan riittävästi. Kopu oli aika pitkälle nipussa, mutta nyt on taas monessa kappaleessa.
« Viimeksi muokattu: 09 Helmikuu, 2014, 01:26:39 kirjoittanut Dutchman »
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #45 : 11 Helmikuu, 2014, 21:06:04 »
Tankit on kunnossa, sovitettu runkoon ja purettu maalausta varten. Tein sellaiset läpiviennit, että nyt jokainen letku menee tankkiin sisälle.

Tänään tuli lisää osia. Moottorin tuki ei tietenkään sopinut, eikä tule sopimaankaan, vaikka kuinka viilailisi. Hyvän fiiliksen toi kumminkin kehikon päälle tuleva majakka, joka palaessaan näyttää siltä kun sisällä olisi joku pyörivä mekanismi. Sille pitää tehdä jonkin sortin alusta.

Vertikaali-fini on myöskin sovitettu ja purettu maalausta varten. Horisontaali-finin kun sovittaa, pitää irroittaa kardaani tukineen, mutta se on huomisen hommia.
 
« Viimeksi muokattu: 11 Helmikuu, 2014, 21:10:32 kirjoittanut Dutchman »
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Jetikka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #46 : 12 Helmikuu, 2014, 18:51:28 »
Jep!Tulee niin muistoja mieleen kun Jet Rangeriani rakensin.Kaikki oli vähän sinne päin.
osa ruuvi-tavarasta lens suoraan roskiin.Ohjeet vain vähän suuntaa antavia.Mutta
muuten ihan hyvä aihio,josta loppujen lopuksi tuli ihan komia ja toimiva kopteri ;)Mutta kyllä
välillä meinas usko loppua ja yoivoin että miksi tämä ei voi olla Hirobon valmistama kitti.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #47 : 14 Helmikuu, 2014, 18:31:48 »
Pakoputki tuli. On kyllä oikein hieno putkilo, mutta arvatkaas meneekö heittämällä paikalleen, vai joutuuko taas viilailemaan....
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #48 : 14 Helmikuu, 2014, 20:53:47 »
No ilmeisesti ei mene ;)
(Skaala EC-135)
(Futaba.14SG.
(Trex-600N FBL.Vbar.Silverline)
(Trex-600E FBL.Brain)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: Bell 47 G ll
« Vastaus #49 : 14 Helmikuu, 2014, 21:00:08 »
No ilmeisesti ei mene ;)
Joo, ei mennyt ei. Nyt sopii paikoillensa ainakin mekaniikan osalta. En ole koittanut että sopiiko sitten, kun mekaniikka on istutettu kehikkoon. Ei kyllä olisi mikään ihme, eikä ensimmäinen osa jos se jotenkin nojaisi kehikon putkiin. Peräkardaanin istukka ei mahtunut pyörimään ilman kehikon muokkaamista.
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
1969 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Elokuu, 2009, 09:18:25
kirjoittanut masu
17 Vastauksia
9114 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Elokuu, 2011, 14:12:24
kirjoittanut Flying Finn
7 Vastauksia
7659 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Heinäkuu, 2016, 16:13:22
kirjoittanut akkuh
0 Vastauksia
2174 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Marraskuu, 2018, 10:29:45
kirjoittanut Boss
0 Vastauksia
1737 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Marraskuu, 2019, 18:33:50
kirjoittanut Slowari