Kirjoittaja Aihe: Harjoituslentolaitteen hommaus  (Luettu 27587 kertaa)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #50 : 24 Tammikuu, 2014, 08:11:01 »
Tuolleen piti tehdä aikoinaan deans liittimien kanssa ja unohtunut koko juttu. Pitää yrittää muistaa ens kerralla xt60:stä juotellessa.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #51 : 30 Tammikuu, 2014, 12:24:48 »
Akkuliittimiin käy jippo: vaikka jotain ohutta kangasta tai vahvaa teippiä väliin, niin on lisätilaa sormivoimalle.
Vähän samaa ideaa käytän servokoskettimiin. Servokoskettimet usein tosin niin syvällä vastarissa ettei saa oikein sormin otetta, jolloin tulee intoa vetää johdosta. Laitoin teipin kummallekin puolelle kosketinta ja ne teipit sitteen kiinni toisiinsa, siitä hyvä vetää.

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #52 : 30 Tammikuu, 2014, 12:46:55 »
ite huomasin kun ensimmäisen liittimeni juotin niin runko hieman pehmeni ja toinen kontakteista meni aavistuksen vinoon ja tämä liitin on vaikea irroittaa... seuraavat liittimeni juotin aina vastakappale kiinni(kun minulla ei ole jigiä tuohon) niin ne irtoavat järkevällä voimalla... tottakai ne ovat jämäkät mut ei älyttömän tiukat.

Itse myös juotan liittimet tällä taktiikalla. Yleensä kontaktit suoristuu lämmetessään nii ei ole sitten niin tiukat.
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa Jaava53

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Quad-kopteri
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #53 : 06 Helmikuu, 2014, 08:43:41 »
Se olis sitten kasassa, akku ladattuna ja asennettuna, samoin kuin vastaanotin (FrSky D4R II):

Seuraavaksi siihen pitäisi kytkeä sähköt! Siis liittää Mini JST:t toisiinsa. Ja sitten konfiguroida hieman KK0:n parametrejä. Tässä vaiheessa en asenna uutta ohjelmaversiota, enkä tee akkuhälytyslisäystä.

PS. Noi aiemmin keskustellut vastaanottimet on palautettu myyjälle Lauttasaareen. Maksoin myös postikulut 4:20€.
« Viimeksi muokattu: 06 Helmikuu, 2014, 08:51:04 kirjoittanut Jaava53 »
Elämä on taiteilua nuoralla - astalon kanssa huitoen tippuu ennenpitkää itsekin.

Poissa Waxwing

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Sapere Aude
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #54 : 06 Helmikuu, 2014, 13:13:41 »
Hieno, kompakti paketti.
Onko vastarissa alkuperäis-firmis, vai oletko päivittänyt 27ms versioon?
Utelen, koska vastaava on minulla edessä.
Aion päivittää 27ms:iin, jotta saan CPPM tilassa tarvittaessa käyttöön 8 kanavaa... ja vieläpä yhdellä piuhalla(?).
Kysymykseksi jää, saako vastaria enää piäivitettyä alkuperäiseen 18ms:iin, jos käyttökohde muuttuu (siis löytyykö päivitysohjelmaa mistään).

Taunu
*** Sillä varmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys asiasta antaa. ***

Poissa Kepuli

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #55 : 06 Helmikuu, 2014, 13:16:06 »
Moro vaan kaikille. o/

Ite oon hetken jo miettinyt tuota multilla kikkailua harrastuksena ja vihdoin on ladybug tilattuna.
Pääsin tollasta kokeilemaan ja ehkä jopa minä voin sen oppia, kun vähän harjottelee. :P

Sitten siihen kysymykseen.

Eli vaikka edes ekaa omaa ei vielä oo luukusta kolahtanut, niin vähintään suunnittelu pitää jo alottaa ekasta isommasta itserakennetusta.
Ajattelin ensimmäiseks isommaksi harjotusvispiläks tollasta uretaanilevystä väsättyä, ja pyrkisin painon pitään niin alhaalla ja osat niin hyvin suojattuna, että vaikka tulis maakosketuksia, niin pärjäis pienemmillä vaurioilla ja sen kun siirtäis palikat uuteen runkoon. Näin pääsis kokeileen kaikkee tyhmänrohkeetakin alkuun.

Onko tässä ajatuksessa mitään järkeä?
Entäs tuuli? Onko Oltava täysin tyyntä, että tollasella lentelee?

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #56 : 06 Helmikuu, 2014, 13:28:35 »
Uretaanilevystä? Tee mielummin puusta. Neljä keppiä, kaks pientä vaneripalaa, muutama ruuvi ja mutteri. Kaikki löytyy bauhaussista. Nippusiteillä moottorit kiinni jalkoihin, niin antaa periksi torpatessa eikä hajoa koneet. Potkurit on halpoja ja niitä iso läjä valmiiksi. Ja siinä oot todellakin oikeassa, yksinkertasella ja helposti korjattavalla oppii paremmin kun ei tarvitse pelätä isoja vaurioita.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #57 : 06 Helmikuu, 2014, 13:30:56 »
Tässä vaiheessa en asenna uutta ohjelmaversiota, enkä tee akkuhälytyslisäystä.
Jos päivittäisi KK:n heti, ei tarvitsisi opetella kahteen kertaan meua. Vaikka toki persasiat pysyy samana.
Itsekin siirsin sitä johdon juottamista, mutta minulla olikin erillinen akkuhälytyspalikka tilattuna samalla...

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #58 : 06 Helmikuu, 2014, 13:32:59 »
Uretaanilevystä? Tee mielummin puusta. Neljä keppiä, kaks pientä vaneripalaa, muutama ruuvi ja mutteri. Kaikki löytyy bauhaussista. Nippusiteillä moottorit kiinni jalkoihin, niin antaa periksi torpatessa eikä hajoa koneet. Potkurit on halpoja ja niitä iso läjä valmiiksi. Ja siinä oot todellakin oikeassa, yksinkertasella ja helposti korjattavalla oppii paremmin kun ei tarvitse pelätä isoja vaurioita.

Tai kolme keppiä: jos yksi olisi täysmittainen, olisi jäykkyys saavutettu paljon helpommalla. Tosin kamasijoitelussa on hieman enemmän  pohdintaa.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #59 : 06 Helmikuu, 2014, 14:00:18 »
Neljä mielummin niin on helpompi korjata. Ja jokainen jalka vaan yhdellä ruuvilla kiinni niin antaa periksi torpatessa.

KK2.0:aan riittää kun juottaa yhden pinnin siihen ainokaiseen reikään joka kortissa on. Siihen pelkkä + piuha akusta servoliittimellä.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Kepuli

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #60 : 06 Helmikuu, 2014, 14:04:40 »
mikäs tollasen puisen paino akkuineen kaikkineen on keskimäärin?
Ilmeisesti 2xnostetta painoon nähden on hyvä sääntö?

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #61 : 06 Helmikuu, 2014, 14:09:52 »
mikäs tollasen puisen paino akkuineen kaikkineen on keskimäärin?
Ilmeisesti 2xnostetta painoon nähden on hyvä sääntö?
Mä olen sitä mieltä ettei kaikkien tarvitse laskea näitä konffeja ja keksiä hyvää, kopsaa vaan jonkun muun setin ja sillä hyvä.
Ja tuo puurunko luultavasti painaa vähemmän kuin vastaava kiinanaluhökötys, joten tuskin siitä murhetta tulee. Itse varmaan ottaisin vähän ylipitkät kepit, niitä kun on ajattelun kirkastuessa helpompi pätkäistä poikki, kuin jatkaa...Eli jos olisin vuntsinut 50cm kokoluokkaa, ottaisin varmaan kepit 80cm laitteelle ;-)

Poissa Waxwing

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Sapere Aude
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #62 : 06 Helmikuu, 2014, 14:13:31 »
Onko Tricopteri aloittelijalle vaikeampi lennätettävä kuin Quadi?

Taunu
*** Sillä varmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys asiasta antaa. ***

Poissa Kepuli

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #63 : 06 Helmikuu, 2014, 14:21:31 »
No täytyypä surffailla ja hakee edullinen ja toimiva setti.
Kuitenkin nälkä kasvaa syödessä, niin halvalla on hyvä alottaa.

Sen verran kerkesin lueskemaan, että toi "hoppula" on niin nopea paikka, että parempi kerätä lista mitä tarvitaan ja pistää pian tilaukseen, jos kesäks meinaa saada tavarat. ;D Voi sitten noista suomalaisista täydentää, mutta persaukisen on pakko venyttää penniä.

Kuinkahan noi mummot suhtautuu noihin päristimiin, kun tässä nurkilla on paljon tollasia isoja niittyalueita vaikka kaupunkialueella asunkin.
Entäs lakiasiat? Saako tollasella kaupunkialueella päiväsaikaan pöristellä, jos pitää huolen, ettei se kenenkään niskaan tule?

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #64 : 06 Helmikuu, 2014, 14:28:14 »
---
Sen verran kerkesin lueskemaan, että toi "hoppula" on niin nopea paikka, että parempi kerätä lista mitä tarvitaan ja pistää pian tilaukseen, jos kesäks meinaa saada tavarat. ;D Voi sitten noista suomalaisista täydentää, mutta persaukisen on pakko venyttää penniä.

Hobbykingiltä jos tilaat, niin EU-varastolta  tavarat tulee about viikossa. Eikä tarvitse pelätä tullia.

Lainaus
Kuinkahan noi mummot suhtautuu noihin päristimiin, kun tässä nurkilla on paljon tollasia isoja niittyalueita vaikka kaupunkialueella asunkin.
Entäs lakiasiat? Saako tollasella kaupunkialueella päiväsaikaan pöristellä, jos pitää huolen, ettei se kenenkään niskaan tule?
Saa pöristellä.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #65 : 06 Helmikuu, 2014, 14:31:58 »
Maailmassa on miljoona erilaista ohjetta, mutta mitään ei menetä, vaikka tämän jannun jutut kuuntelisi:
http://www.youtube.com/watch?v=TPH7k7x1ox8#ws

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #66 : 06 Helmikuu, 2014, 15:21:44 »
Onko Tricopteri aloittelijalle vaikeampi lennätettävä kuin Quadi?
Eipä ole eroa. Säätäminen on vähän erillaista lähinnä tuon servon takia. Hahmottaminen lentäessä on helpompaa kun perus Xquadissa.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Waxwing

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Sapere Aude
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #67 : 06 Helmikuu, 2014, 17:36:42 »
Eipä ole eroa. Säätäminen on vähän erillaista lähinnä tuon servon takia. Hahmottaminen lentäessä on helpompaa kun perus Xquadissa.

OK: Kiitti infosta.
Siispä simppeliä trikopua tekemään.

Taunu
*** Sillä varmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys asiasta antaa. ***

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #68 : 06 Helmikuu, 2014, 17:59:56 »
OK: Kiitti infosta.
Siispä simppeliä trikopua tekemään.
Itse oon väsäilly erillaisia kopuja sekä acro trin. On niin simppeli kuin olla ja voi. Davidin The Tricopter on ihan klassikko. Tuo yaw mekanismi on kolmijalkaisissa ainut haastava osa. Mulla on noita ohjauspalikoita muutamia ylimääräisiä jos jotakuta kiinnostais.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Waxwing

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Sapere Aude
Vs: Harjoituslentolaitteen hommaus
« Vastaus #69 : 06 Helmikuu, 2014, 18:26:27 »
Itse oon väsäilly erillaisia kopuja sekä acro trin. On niin simppeli kuin olla ja voi. Davidin The Tricopter on ihan klassikko. Tuo yaw mekanismi on kolmijalkaisissa ainut haastava osa. Mulla on noita ohjauspalikoita muutamia ylimääräisiä jos jotakuta kiinnostais.

Tuo Davidin mallin mukainen kopu on itse asiassa jo aloitettuna. Osat on jo yhteen koneeseen.
Runko vaneria ja yksinkertaisempi muodoltaan, aisoina 10 mm:n kepit (ei hanki saada mistään valmiina vahvempia).
Jaw-mekanismi tulee Davidin ohjeen mukaan.
Moottorit on mahdollinen ongelma? Kun en saanut noita DT-750:iä, niin otin DT-700:t. Lieneekö alimittaiset? Ei ehkä aloittaessa?
Potkureita täytynee varata iso (?) kasa.

Homma tällä hetkellä pysäyksissä toisen projektin takia. Mutta hautuu...

Taunu
*** Sillä varmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys asiasta antaa. ***

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
45 Vastauksia
21394 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Kesäkuu, 2014, 21:14:23
kirjoittanut Ves@