Kirjoittaja Aihe: Tee se itse multikopteri  (Luettu 97210 kertaa)

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #150 : 11 Maaliskuu, 2014, 11:12:41 »
Eipä olekaan tullut mieleen tuo pyörintänopeusasia. Googletin vähän, ja Bearing Worksin sivulta löytyi tällaista:
Lainaus
Along with RPM ratings bearing speed limitations can be expressed using the following formula:

dN=Bearing bore in millimeters multiplied by RPM
---
For example --- Deep groove radial ball bearings with standard metal retainers should not exceed around 250,000 dN.

Jos lasketaan täyden akun 4.2V x 4 x 900 = 15120 rpm maksimi. Joten 15120 x 3 = 45360 dN, eli aika turvallisilla vesillä ollaan tässä kokoluokassa.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #151 : 11 Maaliskuu, 2014, 14:44:30 »
Brtianian rc laakerikaupassa on paljon valinnanvaraa.

Britannian laakerikaupoisskain on valinnanvaraa ;-)

 http://www.smbbearings.com

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #152 : 11 Maaliskuu, 2014, 15:03:49 »
Onhan noissa laakereissa myös toleranssikin ilmoitettu, jottei osta liian väljää tai kireetä.

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #153 : 11 Maaliskuu, 2014, 22:28:55 »
Kameran värinöiden kanssa tässä viime päivät myös raapinut päätäni.
Mobius action kamera nyt kuvan mukaisesti 9mm armaflexin päällä ja lyhyestä youtube videosta näkyy värinä.
Taitaa tulla potkureista joita en ole tasapainottanut? Ja noissa ntm:än moottoreissa on nuo luodin muotoset päät joista näkee jo pyöriessään että eivät "pyöri suorasti".

Onko tuo minun kameran vaimennus jo riittävä että pitää alkaa etsimään vika muualta?




Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #154 : 11 Maaliskuu, 2014, 22:55:26 »
Putkurit tasapainottaa ja NTM:n koneissa moni käyttää ihan nylon mutteria tuon hatun sijaan. Kyllä tuon vaimennuksen luulis riittävän.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa zapster

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #155 : 12 Maaliskuu, 2014, 06:39:47 »
Putkurit tasapainottaa ja NTM:n koneissa moni käyttää ihan nylon mutteria tuon hatun sijaan. Kyllä tuon vaimennuksen luulis riittävän.

Nyloc mieluummin kun nylon :)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #156 : 12 Maaliskuu, 2014, 08:02:53 »
Nyloc mieluummin kun nylon :)
Juu tietenkin. Kännyllä kun näpyttelee...
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa rotomoto

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #157 : 12 Maaliskuu, 2014, 09:43:42 »

FPV ideoita

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #158 : 12 Maaliskuu, 2014, 21:55:20 »
Otin ropellit pois kopterista ja kokeilin jalaksesta moottorien pyöriessä, aika jäätävät värinät jo ilman ropelleja.. Voiko muka potkureiden tasapainotus auttaa asiaan..  ???

Samalla purin yhden ääntävän moottorin ja todettua ylemmän laakerin (3x7x3) hieman rohisevan ja pyörii paljon huonommin kuin alempi (3x8x4) joka rullaa todella nätisti.

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #159 : 13 Maaliskuu, 2014, 09:10:48 »
tuli tilattua laakerit tuolta rcbearing:iltä, n. 11€ joka mottii uudet laakerit.

Poissa zapster

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #160 : 13 Maaliskuu, 2014, 10:14:19 »
Moottorin balansointia

Poissa rotomoto

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #161 : 13 Maaliskuu, 2014, 10:21:18 »
Mielestäni potkurin kääntö 45 - 90 astetta on myös kätevä kotokonsti.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #162 : 13 Maaliskuu, 2014, 11:59:44 »
Ihan hirveä duuni... Just ton takia on rungoissa lisääntynyt dirty/clean tyylinen suunnittelu. Kunnollinen pehmustettu kiinnitys FC:hen ja kameralle on itsellä aina riittänyt. Multiwiissä ja cc3d:ssä saa noita FC:hen tulevia värinöitä filtteröityä softassa. Tosin nyt kun tulee noila mineillä kikkailtua, on +2000kv:n koneet niin nopeasti pyöriviä ettei iso värinöitä edes tule.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #163 : 19 Maaliskuu, 2014, 18:20:32 »
Mites tuo naza m liten gimbal ohjaus..
Olenko ymmärtänyt oikein että nazaan voi litttää suoraan esim. servo gimbalin? Harjattomia moottoreita varten vaatii jo jonkinmoisen oman ohjaimen?

Tuollaista servo gimalia voisi ohjaimesta kääntää esim. näyttämään alaspäin?

Eli voisin tälläisen liittää suoraan nazaan?: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__40643__ActionCam_Inline_Gimbal_for_FPV_and_Multi_Rotor.html

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #164 : 08 Huhtikuu, 2014, 20:42:19 »
Hoi,

Mistä saa noita dji jalkoja? Pitäisi yksi musta saada melko pian. Videovarusteesta loppu.

Huomenna tulee frysky moduli ja servogimbal postiin joten aatttelin purkaa koko laitteen taas atomeiksi ja samalla voisi vaihtaa mustat jalat tuohon eteenpäin osoittamaan. Se yksi silloin meni poikki ku tippu...

Poissa rotomoto

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #165 : 08 Huhtikuu, 2014, 21:32:12 »
mulla on espoossa..YV

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #166 : 14 Huhtikuu, 2014, 09:31:16 »
Purin nuo ntm 900kv motit laakerinvaihtoa varten ja yksi sokka meni rikki.

Moteissa on 3mm akseli joten meneekö noiden sokkien koot akselikoon mukaan?

Käykö esimerkiksi nämä sokat noihin: http://fi.eurorc.com/product/2467/zeppin-racing-e-clip-3mm-10

Olivat nuo alkuperäiset c sokkia ja nuo löytämäni ovat e sokkia. Onko jotain merkitystä ettei lentäessä vain irtoa?
« Viimeksi muokattu: 14 Huhtikuu, 2014, 09:52:57 kirjoittanut Henry. »

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #167 : 14 Huhtikuu, 2014, 09:53:40 »
Menee akselikoon mukaan ja noi on ok.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #168 : 18 Huhtikuu, 2014, 21:28:21 »
1,5mm lasikuitulaminaattilevy, Black&Decker kuviosaha, Dremel pylväsporatelineellä ja aikaa.

https://www.dropbox.com/sh/qg03kb1dstbv9ar/pklJYfAitC

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #169 : 18 Huhtikuu, 2014, 21:37:20 »
1,5mm lasikuitulaminaattilevy
Mistä ostit tuota levyä?
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #170 : 18 Huhtikuu, 2014, 21:42:00 »
Mistä ostit tuota levyä?
Sitä oli kärkkäisellä just passeli pala nettikaupassa. En vaan tänään enään löytäny ku kattelin lisää. Tuo oli viimenen hyllystä. Toivottavasti ottavat lisää sillä tuo on aika jämptiä tavaraa ja tuosta vois vaikka askarrella kopteriin runkolevyn tai muuta osaa jos särkyy. Pienempiä paloja tosin saa täältä.

http://www.uraltone.com/catalogsearch/result/?q=FR4

E: Hetkone löyty sieltä millin paksusta ainaki vielä. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/ap-g10-1-0-mm-levy
« Viimeksi muokattu: 18 Huhtikuu, 2014, 21:44:13 kirjoittanut Toeh »

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #171 : 18 Huhtikuu, 2014, 22:13:11 »
Juu kiitti linkeistä. Noi pienet palat olis aika passeleita minih näpertelyyn :)
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #172 : 19 Huhtikuu, 2014, 09:28:21 »
Juu kiitti linkeistä. Noi pienet palat olis aika passeleita minih näpertelyyn :)
Niin on, cadilla piirretyt kuvat on jo soviteltu tuollaisen 180x300 levyn päälle. Enää tartttis saada raivattua moto-saw:lle pöytätilaa. :)
Ainoa kysymysmerkki on paino, toi levy tais painaa 209 grammaa. Kevennysreikiäkin on kyllä piirretty valmiiksi, mutta katsotaan nyt.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #173 : 19 Huhtikuu, 2014, 10:33:24 »
Hitto... Aika painavaa. Pitää punnita himassa, mut jos en ihan väärin muista, oisko 100x500mm 2.5mm vaneria painanut jotain 80 grammaa. Mut sit pitää vaan reijitellä reilusti. Ostin mustaa, sinistä ja punaista. Saas nähdä mitä tulee ;-)

Millä terällä vetäset moto-saw:lla? Perus vai metalli?
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #174 : 19 Huhtikuu, 2014, 11:37:09 »
Omalla vähäisellä kokemuksella suosittelisin metalliterää. Tuo 1,5mm levykin saattais piisata miniH:hon. Ois kevyttä ja mitä nyt eilen käsissä vääntelin niin on jäykkää.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
4925 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2010, 07:53:00
kirjoittanut maek
16 Vastauksia
9532 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Kesäkuu, 2011, 00:48:40
kirjoittanut Puhi
44 Vastauksia
37371 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2015, 21:53:16
kirjoittanut Hazardi
0 Vastauksia
2612 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Huhtikuu, 2013, 13:19:05
kirjoittanut ssulti
76 Vastauksia
30287 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Huhtikuu, 2015, 15:13:17
kirjoittanut taski63