Kirjoittaja Aihe: Tee se itse multikopteri  (Luettu 97538 kertaa)

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #50 : 01 Marraskuu, 2013, 21:55:13 »
Aika hanakasti on tavarat tulliin jääneet vaikka ovat olleet pienissä erissä. Helpommin jää kun tuota rajaa laskettiin siihen 22€. Itse olisin laittanu kaikki samaan ja kiltisti maksanu viulut jos ja kun jää tulliin.

Poissa petrim

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #51 : 01 Marraskuu, 2013, 23:48:35 »
Mulla on tullut flysky mankka kiinasta heittämällä läpi, ei tulleja. Riippuu varmasti aika pitkälle kuka sen kuljettaa. Pitäs tilata fpv rompetta, mutta jotenkin vaan luulen että tulliin jää.
Nyt on tulossa kameraa, hinta oli just 21.95.  ;D hilkulla on tulliraja.
Jos tulee dhl tms isomman kuriiriyhtiön kyydissä, niin se tullataan. Perus china mailina on paremmat mahkut ettei jää haaviin, kait se paketin kokokin vaikuttaa.
Pidetään peukkuja.  ;)

Ja muuten odottavan aika ON PITKÄ!  :(
Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #52 : 02 Marraskuu, 2013, 00:32:32 »
Tulli vissiin kiristi seulaa tässä syksyllä. Mullakin kiinasta tullut virtalähde-laturipakettia ilman tullausta, mutta nyt joku kuukausi sitten pieni paketti (viisi servoa + jotain muuta pientä) jäi haaviin.

Ei ne alvit niin pahat ole jos jää alle 150 euroa, kun ei joudu varsinaista tullia maksamaan. Tuosta 150 eurosta muutama kymppi ja tullauksen voi tehdä näppärästi netissä.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa petrim

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #53 : 02 Marraskuu, 2013, 00:42:26 »
Joo, onneksi aika kivuttomaksi saatu tuo prosessi, menee vain aikaa hukkaan ja kun pitäs saada osat heti hyppysiin.  ;D
Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #54 : 02 Marraskuu, 2013, 01:13:09 »
Joo, onneksi aika kivuttomaksi saatu tuo prosessi, menee vain aikaa hukkaan ja kun pitäs saada osat heti hyppysiin.  ;D
Sanoppa. Tilatessa ajattelee, että eihän tässä niin kiire ole, mutta kun seurantakoodin saa, alkaa tuskailla eikö se vieläkään ole tuota pidemmällä... :)
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #55 : 02 Marraskuu, 2013, 07:37:34 »

Tilasin nuo ei euroopasta tulevat hobbyking tuotteet pienissä erissä niin ei pitäisi jäädä tulliin.

Kävikö siinä nyt niin että maksoit Hk:lle ylimääräisiä postimaksuja sen mitä mahdollinen alv olisi ollut?
« Viimeksi muokattu: 02 Marraskuu, 2013, 07:40:24 kirjoittanut Tucho »

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #56 : 02 Marraskuu, 2013, 09:31:21 »
Kävikö siinä nyt niin että maksoit Hk:lle ylimääräisiä postimaksuja sen mitä mahdollinen alv olisi ollut?
Noin tossa nopeasti käy... Muutenkin ihmettelen miks tullia pidetään kauheana "mörkönä"? Tilataan tuotteita joita suomesta ei edes saa tai saa, mutta suomessa maksais triplat. Sit kauhea itku jostain kympin kahden tullista. Sori OT, mut aina ei ymmärrä...
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #57 : 02 Marraskuu, 2013, 12:19:25 »
Kävikö siinä nyt niin että maksoit Hk:lle ylimääräisiä postimaksuja sen mitä mahdollinen alv olisi ollut?

Ja todella huonolla tuurilla vois joutua pahimmassa tapauksessa maksamaan alvit silti. Koska tullilla on mahdollisuus käsitellä tarkoituksella osiin hajautettu tilaus yhtenä kokonaisuutena.
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa petrim

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #58 : 02 Marraskuu, 2013, 20:05:54 »
Onhan se sinänsä totta, että suomishoppia pitäisi tukea. Mutta, usein vain tuppaa olemaan niin pihi, tai persauki, ja koettaa säästää. Hinnat on kuitennin aika eri. takuu on tough luck, jos ei toimi.

Toi tullin homma on totta, mutta siinäkin jos jokaiselle paketille on oma lasku, ei tulli voi veloittaa niistä kokonaisuutena. Ainoastaan jos tavaran määrä lasketaan niin että se ei ole ns. Omaan käyttöön tilattua tavaraa, vaan voidaan katsoa että niillä harjoitetaan kauppaa, voi tulli tehdä päätöksen. Esim. Tilaat samaa tuotetta 10 kipaletta samasta firmasta putkeen.

Sanotaan näin että henkilökohtaisesti tilasin kaiken Suomesta jos vaimo ja per** antais myöten.  ;D

(Vaimo sai kyllä just eilen uuden auton, niin kait tässä vois vähän törsätä). ;)
Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #59 : 02 Marraskuu, 2013, 21:39:04 »
Kotimaista tietenkin olis kiva tukea, mutta kuten tämän yhden toimijan kanssa ollaan huomattu, saattaa asiakaspalvelu olla täysin onnetonta. Onneksi taitaa olla ainut tässä harrastuksessa, mutta edustaa merkkejä joita harrastusta aloitteleva tulee monesti hankkineeksi. Kun aloittelija rakentelee ensimmäistä multiaan ja kaikki on uutta, eipä tarvitse olla kuin pieni moka asetuksissa/asennuksissa ja sormi on suussa. Ja tietenkin apua haetaan myyjäliikeestä. Jos myyjää ei kiinnosta pätkääkään auttaa ja apu lopulta löytyy tältä foorumilta, miksi tuo asiakas enään ikinä tilais samasta liikkeestä? Ja fiilis on helposti et miks edes suomesta tilais. Itse olen hoitanut kiinalaisten kanssa asioita ja laittoi vaan kuvat et nyt muuten tuli väärää tavaraa, lähettivät oikeat samantien ISOJEN pahoittelujen kera. Ja väärää tavaraa eivät todellakaan haluneet takaisin vaan se jäi minulle. Tuon suomalaisen liikeen kohdalla syyttivät kerrankin samantien postia ja että ovat hukanneet lähetyksen, vaikka monien mutkien kautta lähetys kyllä tuli minulle, mutta liike oli iskenyt pakettiin totaalisen väärät osoitetiedot.

Itse en edes vois tilata kaikkea suomesta, koska kaikkea ei täältä ole tarjolla. Isommat hankinnat tulee huomattavasti edullisemmaksi muualta, mutta ihan muutamien egejen takia on ihan turha lähteä tilaamaan muualta. Itse olen ollut yrittäjänä kohta 9 vuotta (niin siis ihan eri alalla) ja on ihan selvä ettei suomalaiset firmat voi ikinä kilpaillakaan kiinan hintojen kanssa. Jos velvoitteet hoitaa asiallisesti ja oikein, jää katetta todella vähän.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #60 : 03 Marraskuu, 2013, 01:02:58 »
Menee kyllä säie aika hurjasti off-topicin puolella jo  :D

Itse en edes vois tilata kaikkea suomesta, koska kaikkea ei täältä ole tarjolla. Isommat hankinnat tulee huomattavasti edullisemmaksi muualta, mutta ihan muutamien egejen takia on ihan turha lähteä tilaamaan muualta. Itse olen ollut yrittäjänä kohta 9 vuotta (niin siis ihan eri alalla) ja on ihan selvä ettei suomalaiset firmat voi ikinä kilpaillakaan kiinan hintojen kanssa. Jos velvoitteet hoitaa asiallisesti ja oikein, jää katetta todella vähän.

Joo, vähän mietityttää että miten tässä maassa voi hengissä selvitä X multikopujen verkkokauppaa kun hintataso ei ikinä voi olla sitä mitä Kiinassa, ja monella on se budjetti. Jäljelle jäävät ne jotka osaavat hyödyntää mahdollisia vahvuuksia:

-Toimitusaika
-Palvelu
-Asiakkaat jotka eivät ikinä uskaltaisi tilata mitään itse Kiinasta

Oliskohan noita muitakin  ???

Toki sitten pitää kilpailla myös UK ym. firmojen kanssa. 7pv nyt varmaan kaikki jaksaa odottaa osia jos uusi kopu on rakenteilla, mutta mitäs sitten kun on uusi setti käsissä ja huomaa, että mähän tarviinkin vähän isommat potkurit, tai että 1 akku ei riitä? Silloin 30 egeä akusta ei tunnu enään niin kovalta taksalta, jos tietää että seuraavan päivän iltana saa iskettyä sen kopuun kiinni.
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #61 : 07 Marraskuu, 2013, 19:38:06 »
Kävikö siinä nyt niin että maksoit Hk:lle ylimääräisiä postimaksuja sen mitä mahdollinen alv olisi ollut?

vähän tuli halvemmaksi  ::)

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #62 : 07 Marraskuu, 2013, 19:48:35 »
Tässä mennään tilauksien suhteen. http://aijaa.com/qHM66r

Nyt omien päätelmien mukaan puuttuu enää propellit niin lennetään.

Mutta 9", 10", 11" vai 12" ?? Miten vaikuttaa kopterin lentoon ja käyttäytymiseen? Ripeä isoilla vai pienillä huiskilla?

Ja mistä europaasta saa halvalla noita potkureita? Hobbykingissä aika suppea valikoima euroopan suhteen.

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #63 : 07 Marraskuu, 2013, 20:43:31 »
Tässä mennään tilauksien suhteen. http://aijaa.com/qHM66r

Nyt omien päätelmien mukaan puuttuu enää propellit niin lennetään.

Mutta 9", 10", 11" vai 12" ?? Miten vaikuttaa kopterin lentoon ja käyttäytymiseen? Ripeä isoilla vai pienillä huiskilla?

Ja mistä europaasta saa halvalla noita potkureita? Hobbykingissä aika suppea valikoima euroopan suhteen.

Itse lähtisin veikkaamaan jotain 10-11 tuumaista tuohon. Tuolla HK:n sivuilla olevat koot on aika suurella nousulla, mutta multikäytössä vois olla hyvä joku 4-5 välillä. Eli se koon jälkimmäinen numero...

Pienet potkurit, enemmän kierroksia moottorissa ja nopeampi reagointi.
Suuret potkurit, vähemmän kierroksia, laiskempi kopteri ja pidempi lentoaika.

Noin kärjistettynä omien kokemusteni ja muistin mukaan.

Ropelleita saa vaikka EuroRC, Videovaruste, Multikopterit.fi...

Ropelleiksi kannattaa valita mielestäni alussa "carbon + nylon" tai vastaavaa materiaalia olevia. Ne on kestävämpiä jos sattuu vähän johonkin osumaan ja hajotessaan eivät mene hankalasti teräviksi piikeiksí kuten hiilikuituropellit.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #64 : 07 Marraskuu, 2013, 20:46:58 »
Potkureita voi kokeilla erillaisia. Itsellä tuossa rungossa todellakin 9x4.7 800KV koneilla. Oon kokeillu 8" sekä 10" ja 9" välistä on just täydellinen. Noihin sun 900KV koneisiin suosittelisin 9". Siitä on hyvä lähteä.

MUTTA ÄLÄ OSTA PERUSMUOVISIA!!!! Itsellä noita napsahteli poikki ilmassa ja ihmettelin mistä johtui. Yksinkertaisesti ei kestä tuon painoisessa kopukassa, väsyy ja napsahtaa poikki. Eli ehdottomasti nylon carbon sekoitteiset. EuroRc:ltä saa todella nopeasti ja edullisesti. Sekoitteisena löytyy 8", 9" sekä 10" kokoisena.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #65 : 22 Marraskuu, 2013, 20:53:03 »
Noniin tällä viikolla tuli osia aika hyvin. Osien tilanne http://aijaa.com/3i23vp

Vielä puuttuu laturi ja noparit.

Mistä saan nopeasti XT-60 - HTX 4mm adaptereita kun tilasin väärän mallisen.
Tämän tilasin http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=31458
Tämä olisi pitänyt tilata http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16373__HXT_4mm_to_XT_60_Battery_Adapter_2pcs_bag_.html

Saako tuo turnigyn vastari sähköt kk2.0:lta?


https://www.dropbox.com/s/tmwxruivfnd8j8u/PIC000446.jpg


Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #66 : 22 Marraskuu, 2013, 20:58:27 »
Lainaus käyttäjältä: henry.lindgren
Saako tuo turnigyn vastari sähköt kk2.0:lta?
Saa.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #67 : 22 Marraskuu, 2013, 21:15:03 »
Vaihda suoraan oikeat liittimet niin jää noi turhat adapterit pois.

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #68 : 23 Marraskuu, 2013, 07:32:58 »
Adapterin saanee nopeiten kun tekee itse  ;) Vanhoilta harrastajilta löytyy liittimiä helposti.

Pitemmän päälle lie helpoin vaihtaa paristoon asialliset liittimet (xt-60).
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa petrim

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #69 : 23 Marraskuu, 2013, 09:33:14 »
Noita XT-liittimiä saa nopeasti ainakin tuolta silshopista (suomen ilmailukauppa).

http://www.ilmailukauppa.fi/shopnew/advanced_search_result.php?search_in_description=1&keywords=xt60&x=0&y=0

Laitappas sitten videota kehiin kun saat kopun ilmaan.
Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #70 : 05 Joulukuu, 2013, 10:14:34 »
Noniin, akkuun vaihettu XT-60 -liitin.

Tänään olisi postista haettavissa laturi ja noparit. Mites noiden nopareiden ohjelmointi, tilasin tuon usb-tikun kanssa?
Onko afroissa valmiina jo oikea ohjelmisto vai mitä pitää tehdä?


Yksikään tilaamani tuote ei jäänyt tulliin!

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #71 : 05 Joulukuu, 2013, 10:18:45 »
Afroissa on SimonK jo valmiina, eikä niitä oikeen pystykkään ohjelmoimaan.

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #72 : 05 Joulukuu, 2013, 16:25:40 »
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #73 : 05 Joulukuu, 2013, 18:00:10 »

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #74 : 05 Joulukuu, 2013, 19:47:57 »
Tuolla kikkareella päivitetään firmware, eli juuri tuo SimonK softa.

näköjään... mut yleisesti... eihän niitä afroja kuuluisikaan päästä ohjelmoimaan... sehän on jo valmiiksi "tikissään" ellei ole valittavissa firmiksiä eri asetuksilla...
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
4948 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2010, 07:53:00
kirjoittanut maek
16 Vastauksia
9582 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Kesäkuu, 2011, 00:48:40
kirjoittanut Puhi
44 Vastauksia
37543 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2015, 21:53:16
kirjoittanut Hazardi
0 Vastauksia
2623 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Huhtikuu, 2013, 13:19:05
kirjoittanut ssulti
76 Vastauksia
30520 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Huhtikuu, 2015, 15:13:17
kirjoittanut taski63