Kirjoittaja Aihe: 450 vian määritystä  (Luettu 2948 kertaa)

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
450 vian määritystä
« : 01 Lokakuu, 2013, 12:44:57 »
Eli rexiä on vaivannu jo jonkin aikaa perän pitämättömyys. Mekaaniset säädöt on ok. Nupissa ja perällä on turnigyn s306g-hv servot. Tein klooniperään grib modin ja kokeilin pitäiskö sillä yhtään paremmin mut ei. Tämä toimii kloonissa hyvin jossa on nupissa savöxin servot, mutta muuten samat vehkeet kuin rexissä. Kummassakin on 3gx 4 firmiksellä.

Rexissä alkaa olleen kaikki uutta mutta ei selviä.

*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 450 vian määritystä
« Vastaus #1 : 01 Lokakuu, 2013, 13:18:39 »
Eli rexiä on vaivannu jo jonkin aikaa perän pitämättömyys. Mekaaniset säädöt on ok. Nupissa ja perällä on turnigyn s306g-hv servot. Tein klooniperään grib modin ja kokeilin pitäiskö sillä yhtään paremmin mut ei. Tämä toimii kloonissa hyvin jossa on nupissa savöxin servot, mutta muuten samat vehkeet kuin rexissä. Kummassakin on 3gx 4 firmiksellä.

Rexissä alkaa olleen kaikki uutta mutta ei selviä.
Millaisessa tilanteessa perä ei pidä?
 
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 450 vian määritystä
« Vastaus #2 : 01 Lokakuu, 2013, 16:17:21 »
Millaisessa tilanteessa perä ei pidä?

Esim, mun "tiktokkeissa". Ja perä edelle inverttinä pienessä vauhdissa alkaa jo vatkaan ja sit päästää irti. Myöskin nupin toiminta tuntuu oudolta verrattuna toiseen.

*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 450 vian määritystä
« Vastaus #3 : 01 Lokakuu, 2013, 16:32:44 »
Et oo koittanu vaihtaa purkkeja päittään?
Nada

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 450 vian määritystä
« Vastaus #4 : 01 Lokakuu, 2013, 16:46:32 »
Esim, mun "tiktokkeissa". Ja perä edelle inverttinä pienessä vauhdissa alkaa jo vatkaan ja sit päästää irti. Myöskin nupin toiminta tuntuu oudolta verrattuna toiseen.

Lisää sitä perän valikossa ylinnä olevaa arvoa (RLGA), joka vaikuttaa suoraan lentoon.


Mulla se on 450 kokoisissa tapissa tai miltei tapissa. Lisäksi perälavanpitimien laakereiden täytyy olla lähes välyksettömät ja perän herkkä liikkumaan. Perän liikealue täytyy säätäään niin tappiin kun se menee etenkin sisään päin. Lisäksi on tärkeää, että koipussa on riittävästi kierrokoksia eikä se saa missään tapauksessa puutua liikeiden aikana.
Itse säädän pitin kulmat niin, että kopu jaksaa hyvin mennä nopeat ylösvedot myös pitt tikku laidassa. Tarkkoja nupin kulmia en tiedä mitta linee siellä +- 11 astetta.
[size=78%] [/size]
V4.0 näyttäis olevan myös nupin osalta krantumpi kun vanhemmat. Välykset aiheuttavat värähteyjä nupissa. Toinen mahdollisuus on se, että servojen omunaisuuksilta vaaditaan enemmän. Mulla on 4.0 700E:ss ja 450:ssä missä molemmissa on MKS:n punaset servot.
700N:ssä tuli värähtelyjä joten pävitin sen takaisin 3.1 versioon.


Mutta 4.0 on myös tarkempi ja parempi lentää.

« Viimeksi muokattu: 01 Lokakuu, 2013, 17:13:55 kirjoittanut Matti Häkkinen »
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 450 vian määritystä
« Vastaus #5 : 01 Lokakuu, 2013, 17:09:20 »
Et oo koittanu vaihtaa purkkeja päittään?

En oo vielä tätä kokeillu. Tätä kokeillaan jos muuta ei enään keksi :) Rexin purkki on kylläkin jo useanpaan otteeseen torpattu. Kloonia ei.

Lisää sitä perän valikossa ylinnä olevaa arvoa joka vaikuttaa suoraan lentoon
Mulla se on 450 kokoisissa tapissa tai miltei tapissa. Lisäksi perälavanpitimien laakereiden täytyy olla lähes välyksettömät.
V4.0 näyttäis olevan myös nupin osalta krantumpi välyksien suhteen. Mutta se on myös tarkempi ja parempi lentää.

Tuo sun tarkoittama arvo mahtaa olla miltein tapissa. Perässä ei voi vika kyl olla ku se kloonissa näyttää toimivan hyvin. Ja kloonissa on enemmän välystä nupissa ku tuossa rexissä.
Toi klooni on kasattu vanhoilla rexin osialla, paitsi moottori on uusi.
Kunhan saan nuppiin osat niin voisin kokeilla auttaako jos gyron teipin uusii. Käytättekö yhtä vai useanpaa teippia gyron alla?
 Ja tuon moottorin vois tarkistaa että akseli on suora.

Tulisko muuta mieleen mitä vois tarkistaa??
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3