Kirjoittaja Aihe: Tero ja lentävät laitteet  (Luettu 402183 kertaa)

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #200 : 16 Maaliskuu, 2014, 19:00:38 »
Lähinnä fbl conffausta varten tuo tulee..ompahan aina mukana kun on pultattu salkkuun kiinni. Ois mulla tossa 1280 x 800 resonen tablettikin mutta laitan mielummin ton Pixel Qi paneelin ja pikku emon kun se näkyy auringossakin.

Tsekkaa ihmeessä toi reso skaalaus..ois maailmalla varmaan muitakin kiinnostuneita..

Hienolta näyttää!

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #201 : 19 Maaliskuu, 2014, 22:24:21 »
Projekti TheSalkku3.0 etenee. Eka aine oli nk. kakkaa. Toinen oli parempaa. Huomenna uusiks, ois pitäny kattoo että kaikki oli samanlaisia, nyt pääsi yks akun liitin mukaan....


Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #202 : 22 Maaliskuu, 2014, 21:49:19 »
Salkku on saanut merkittävimmät runkorakenteet, vielä jäi huomiselle hiukan sahaustouhuja mutta näillä näkymin setti on sähköjä vaille valmis huomenna. Saa sitten viikolla hakea puuttuvia ruuveja ja sopivaa kontaktimuovia.

Ei oikeestaan puutu kun jotain ihan pientä sälää, ruuveja tosin joutunee hiukan metsästämään, pitää olla mustia kupukantasia, aika tiukassa tuntuu olevan. Ton kontaktimuovin kanssa joutunee hiukan kans jumppaamaan, yhden paikan löysin missä on just tota mitä haluan, reippaat 6.80 metri. Hitto ostin 10 metrin rullan tota viimeks alle viitosella.... Jos ei mansesta jostain löydy ni pitänee kai sit tilata tota pari metriä, kuiteski ryssii ekan laiton, pitäis parista paikasta vähä koittaa venyttää. (Mut oisha vinyylipinnote hianoo.... ;D )

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #203 : 22 Maaliskuu, 2014, 22:13:46 »
Pistäs kuvia rakentelun eri vaiheista ja toteutuksista. Mulla olis myös edelleen se rojekti vaiheessa, niin pahasti vaiheessa että pitäis alkaa suunnittelemaan. Kopioin sitten härskisti ilman tekijänoikeuskustannuksi a koko hienon idean jos niitä syntyy. Ei vaiteskaan, mutta jos siellä on käyttökelpoisia ideoita niin tällaiselle peukalo keskellä kämmentä rakentelevalle on ideat tervetulleita. Kolmas virtalähde tuli tänään kotiin, joten vois aloitella pikku hiljaa. Jos vaikka lähtis liikkeelle sopivan salkun etsimisestä.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #204 : 22 Maaliskuu, 2014, 22:37:40 »
Juu, kuvat tulee kerralla kun valmista, jos hiukankaan menee niinku pitäis ens viikon loppuun mennessä pitäis olla valmista.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #205 : 22 Maaliskuu, 2014, 22:55:16 »
Pliiis, pistä vaiheista kans, ne kertoo yleensä paljon enemmän kuin se valmis, jossa kaikki rakenteet on peitetty.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #206 : 22 Maaliskuu, 2014, 22:59:55 »
Ne vaiheet tulee siinä samalla, eli tulee samanlainen ku edellisestä. Jos teet salkkumallista ni TÄSSÄ on sen edellisen buildi, jos sieltä vinkkejä saat ni eikun käytät :)

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #207 : 22 Maaliskuu, 2014, 23:09:30 »
Jep, tuollaisia juuri. Kopioin sitten härskisti kun pääsen vauhtiin.  ;)

Tuo lataus- ja balansointiliitinten kytkentä erityisesti miellyttä silmää. Kytkentälevylle tuo on helppo toteuttaa ja oma tarve kun on 3S ja 6S niin ei siihen tarvi enää muita liittimiä sotkea, niitä muita kun ei ole suunnitelmissa. Ellei sitten tule kopteria, joka lentää 14s setupilla, sitten menee kyllä laturitkin uusiksi ja se on sitten sen ajan migreeni. Sehän tarkoittais 800 kokoista. Mikadon "veturi" olis mukavan kokoinen, Goblin polttelis ulkonäön puolesta ja X-7 muuten.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #208 : 22 Maaliskuu, 2014, 23:11:09 »
Kävin toljottelemassa kun HeikkiT pörräili X7:lla, nätisti se menee :) Mua himottais joku seiskakokonen kans, pitää ny miettiä mitä tässä tapahtuu, ny ei o hetkeen liikaa löysää rahaa laittaa ni saa kattoo ny.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #209 : 22 Maaliskuu, 2014, 23:55:55 »
Kävin toljottelemassa kun HeikkiT pörräili X7:lla, nätisti se menee :) Mua himottais joku seiskakokonen kans, pitää ny miettiä mitä tässä tapahtuu, ny ei o hetkeen liikaa löysää rahaa laittaa ni saa kattoo ny.
Nyt herää kyllä kysymys mitä ihmettä saavuttaisit tuolla 700 kokoisella. Sulla on 500 ja 800, tuo 800 logo on vissiin hieman laiska jos vedetään ihan karua 3ahde:tä, mutta sulla tuskin on vielä siitä kinni ettei puppis riitä. Se 700 kokoinen jäis sulla hyllyn päälle täytekopterina. Tai sitten jos se tuntuis tosi hyvältä, tuon iso logo jäis sinne. Olen kohtuu varma että se olis vaan hetken hurmaa ja uutuuden viehätystä, mutta pannukakku lopulta.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #210 : 23 Maaliskuu, 2014, 00:00:54 »
Joo ja ei. Möhkö ite asias ri o laiska, eihän se tokikaan mikään miniprotos oo, mutta kyllä seki poistuu ku laittaa poistumaan. Ei vaan toi adhd oikeen o mun juttu.

Juu, nyt on 500 ja 800 noista "oikeista" koptereista, miksei se vois olla 700 ja 800?

Eikä täsä o mukään hätä mihinkään näiden juttujen kanssa :)

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #211 : 23 Maaliskuu, 2014, 07:35:35 »
Itse olen kans tykästynyt X5 ja X7. Joku niissä viehättää - en osaa sanoa mikä. Leiriää pääsee taas kuolaileen.

Piti ostaa X5 tammikuussa, mutta meni suunnitelmat uusiksi, kun pesukone + läppäri meni rikki. Piti osaa sitten pesutorni + läppäri eikä X5:sta..  (köyhä laitto vain vbarin nykyiseen..)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #212 : 23 Maaliskuu, 2014, 09:35:27 »
Itse olen kans tykästynyt X5 ja X7. Joku niissä viehättää - en osaa sanoa mikä. Leiriää pääsee taas kuolaileen.

Piti ostaa X5 tammikuussa, mutta meni suunnitelmat uusiksi, kun pesukone + läppäri meni rikki. Piti osaa sitten pesutorni + läppäri eikä X5:sta..  (köyhä laitto vain vbarin nykyiseen..)
X5 on ehkä vähän sikahintainen, ainakin jos alluun vertaa, mutta olen kyllä tykännyt. Varsinkin formula kopalla se näkyy hienosti ja on muutenkin virtaviivaisen näköinen. En sitten tiedä onko vastaavan kokoinen Mikado tai Goblin 500 sen halvempi. Äksässä ei ole edes moottoria lukuunottamatta mitää erityisen hyvää sähköä comboissa ja jos kitistä kasaa, alkaa homma heti nupin uudelleen rakentamisella, fes-kittiä ei saa ilman jotain sähköä.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #213 : 29 Maaliskuu, 2014, 09:45:27 »
Mä niin tykkään tosta laturista. Se kosahti taas. Kesken latauksen kuului outo piippaus ja nintendo pimeäksi. Virtalähteet ja akut on täysin ok, eli kai sille tuli tunnit täyteen. Johan se on pari viikkoa ollutkin käytössä.  >:(

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #214 : 29 Maaliskuu, 2014, 19:12:37 »
Mä niin tykkään tosta laturista. Se kosahti taas. Kesken latauksen kuului outo piippaus ja nintendo pimeäksi. Virtalähteet ja akut on täysin ok, eli kai sille tuli tunnit täyteen. Johan se on pari viikkoa ollutkin käytössä.  >:(

Tuntuu olevan tuurista kiinni tällä hetkellä miten nää uudet ichargerit kestää. Oma 308duo tuntuu nyt toimivalta, olen purkanutkin tällä useasti 6s pakkoja eikä ole hajonnut.

Ainahan voit laittaa tuollaisen http://www.revolectrix.com/dpl_description_tab.htm

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #215 : 29 Maaliskuu, 2014, 19:16:38 »
Ei voi ;D tähän salkku 3.0:aan o ny laitettu niin paljo aikaa ja koodia että tää kortti katotaan loppuun saakka :)

Tuskin tässä enää kauaa menee kun joku valmistaja tekee saman ku minä eli vääntää softaohjauksen tabletilta/kosketusnäytöltä. Mitä se niitten tekemänä maksaa on toinen juttu. Taatusti vähemmän ku tämä :P

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #216 : 29 Maaliskuu, 2014, 19:22:34 »
Ei voi ;D tähän salkku 3.0:aan o ny laitettu niin paljo aikaa ja koodia että tää kortti katotaan loppuun saakka :)

Tuskin tässä enää kauaa menee kun joku valmistaja tekee saman ku minä eli vääntää softaohjauksen tabletilta/kosketusnäytöltä. Mitä se niitten tekemänä maksaa on toinen juttu. Taatusti vähemmän ku tämä :P

mut sun pitää muistaa... tämä on tuotekehitystä... se ei ole koskaan halpaa... sekä työvoima on taattua suomalaisen selkänahasta kaavittua... eli ei muuta ku tutkimaan täyttyykö avainlipun kriteerit  ;D
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #217 : 29 Maaliskuu, 2014, 20:05:12 »
Ton powerlabin mukana tulee tabletti/pc käyttö softa...

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #218 : 29 Maaliskuu, 2014, 20:06:37 »
Se ei o ite tehty! Mitä hauskaa siinä o? ;D

Kuten sanoin, tää kortti katotaan ny loppuun saakka...

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #219 : 29 Maaliskuu, 2014, 20:28:33 »
Jep. Ja kun itse tekee saa sellasta kun sattuu tulemaan ;)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #220 : 29 Maaliskuu, 2014, 21:40:16 »
Mä niin tykkään tosta laturista. Se kosahti taas. Kesken latauksen kuului outo piippaus ja nintendo pimeäksi. Virtalähteet ja akut on täysin ok, eli kai sille tuli tunnit täyteen. Johan se on pari viikkoa ollutkin käytössä.  >:(
jätkät ajaa täysillä kokoajan. Ei autokaan kestä kaasun painamista pohjassa jatkuvasti ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #221 : 29 Maaliskuu, 2014, 21:41:41 »
Prkl ollu ees täysillä! Kaukana siitä. Ja taatusti ei ollu user error ku ite löhäsin soffalla. Sitäpaitti hittooko mainostetaan jotain 40A per kanava ja 1400W lataustehoja jos ne ei sitä kestä vaikka 24/7 ;)

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
The Salkku 3.0 (osa 1)
« Vastaus #222 : 30 Maaliskuu, 2014, 19:49:46 »
Tein salkun itselleni viime kesänä. Sitten ostin logon ja eka salkku jäi pieneksi eli tein uuden. Siinäpäs ei sitten toiminutkaan aiottu pc-lokitoiminto niin meni rauta uusiksi siltä osin. Ja koska nintendo on ruma kuin anoppi voi ikinä olla niin piti tehdä kolmas salkku. Tästä tosin tuli "salkku" eli ei se ihan enää ole yhdellä kädellä raahattava. Kuljetettava kuitenkin eli painaa vähemmän kuin kipori. Se isompi :D

Muutama perusidea oli millä tätä lähdin tekemään:
- Laturi ja kaikki elektronikkaa piilossa
- YHTÄÄN johtoa ei saa olla näkyvissä
- Salkku 2.0 ssa oli käteväksi todettu tasurilauta/EC-liitinpatteristo, niinpä samat tähän, hiukan paranneltuna versiona.
- Kosketusnäyttö Project 4010 Touchin takia
- Ja avoin mieli rakennuksen aikana :)

Lähtökohtana siis Thomannilta 40x40x60 flight-case, halvalla saa ja kestävää ja tyylikästä laatikkoa kun kerran oltiin hakemassa.

Eli ei muuta kuin reikää kylkeen samana iltana kun keissi tuli kotiin:



Ropelleiksi 3 kpl 80x80 12VDC värkkiä per puoli, tuuletusteho on "riittävä"



Sekä ilmanotolle että poistolle on pölyfiltterit, ei ne kentät kuitenkaan ihan pölyttömiä ole.



Layoutin suunnittelu tuotti päänvaivaa, kuitenkin lopputulos oli helppo kun vähän mietti.
Koska tarkoituksena oli myös funtsia laturin tehokkuutta ja tarkkuutta nii kaapelivetojen tulee olla mahdollisimman lyhyitä, sen sai ratkaistua melko helposti, eli tasurit ja virtalähdöt keskelle, laturin yläpuolelle. Esim. tasurijohdot ovat orkkisjohdot eli melkoisen lyhyet.



Sisäosien mallausta kohdilleen, kaikki on jo lopullisella paikallaan, erona valmiiseen se että puuosat on maalattu mustaksi. (Tanpereen kooraudassa tietämätöntä porukkaa, eivät tienneet mikä on kilikalitölkki...)



Olen aina vihannut "sarjatuotantoa", EC3 ja EC5 liitinten juottaminen sarjatuotantona oli myrkkyä, hyi saakeli...
Koska mistään ei löytynyt teemaan sopivia mustia EC-liittimiä värjäsin itse. Ja ennenkuin kukaan kysyy, väri ei lähde, on meinaan sen verran syvässä tuolla muovissa.



Virransyöttö laturilta on tehty 6mm2 kaapelilla joka on kiinni 1mm paksuisessa noin 10mm leveässä kuparilevyssä. Luulisi piisaavan.



Kokonaisnäkymä valmiista setistä siis tämän näköinen:


« Viimeksi muokattu: 25 Kesäkuu, 2016, 00:01:20 kirjoittanut TeroS »

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
The Salkku 3.0 (osa 2)
« Vastaus #223 : 30 Maaliskuu, 2014, 19:51:03 »
Tasurilaudat on taattua suomalaista käsityötä teetettynä halvalla lapsityövoimalla aasiassa.
Suunnittelu on siis omaa jälkeä, eräs täälläkin vaikuttava kaveri piirsi eaglellä ja aasiasta tilattuna. Nopeasti tuli, jäi varallekin eikä nyt ihan mahottomia edes maksanut.
JST-XH liittimiäkään ei saa mustina niin taas värjättiin sitten keittiössä mustaa. Melko jees tuli.



Salkussa siis myös yhdessä nurkassa USB-ulosotto jos nyt joku jotain kännyänsä haluaa latailla. Itse latailen iiluurini tuossa edemmällä näkyvässä aukossa eli iiluurin telakassa. Samalla kun siis luuri latautuu pääsee siitä vaikka laturin näytöllä kopteri-voorumille kahtomaan mitä maskussa tapahtuu ;D

WLAN-antenni on salkun tekemää WLAN-hotspottia varten, kaikki salkun softan toiminnot on siis hallittavissa selaimella vaikka luurista, kenttätuolista muumilimpparin äärestä.



Jotta voorumille kirjottaminen olisi sujuvampaa ja koodin bugien korjaaminen helpompaa niin pikkunäppis on kätevä olla olemassa. (Tämä oli oikeasti kätevä, yllätyin!)



Detaljikuva vielä liitännöistä, salkku ei siis tarvi muuta kuin sähköä ja verkon jos ollaan kotosalla. Voisihan tuohon tietysti laittaa vaikka toisen WLANin jotta kotona olisi aina verkossa sitä kautta mutta eipä se nyt niin ole tarpeellinen.



Pieni mittakaavakuva, eli pari 7S 5000mAh akkua ja yksi mankka:



Ainiin. Lopuksi vielä pikkukikkakolmonen :)

http://www.youtube.com/watch?v=PyKoC_0DieM#ws

Speksit

Laturi: Nintendo 4010DUO
Virtalähteet: 4kpl DELL 7000418, 12VDC 700W, yhteensä 2.8kW
Ohjausjärjestelmä: Odroid XU + 10" 1280x800 kosketusnäyttö, 5VDC virransyöttö viivepiirillä, salkun sammutuksen jälkeen viivepiiri syöttää Odroidille jännitettä 3S LiPosta 5 volttiinreguloituna 30 sekunnin ajan jolloin Odroid kerkeää sammua hallitusti.
Mitat LxKxS (cm): 40x40x60
Paino: 26.3 kg

Miksi? - Koska se on mahdollista.
Mitä toi maksoi? - Liikaa.
Teetkö mulle? - Ooks järjissäs?
Mitä seuraavaksi? - On idis tai pari ;D
« Viimeksi muokattu: 30 Maaliskuu, 2014, 20:07:44 kirjoittanut TeroS »

Poissa Jalippo

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #27
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #224 : 30 Maaliskuu, 2014, 20:05:57 »
Käsittämättömän hienoa työtä. Tollasella salkulla vois tulla ihan vaan vaikka latailemaan akkuja kentälle ilman yhtään lentoa!

Wau, siis todellakin wau!
Et kuitenkaan tee mulle samanlaista ja pian sua alkaa ärsyttää pikkujutut, niin myy toi mulle ja tee salkku #4 ;D


SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
4734 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Lokakuu, 2008, 20:19:44
kirjoittanut seppinen
10 Vastauksia
13612 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Heinäkuu, 2012, 08:11:31
kirjoittanut Aimo Kulaus
15 Vastauksia
8628 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Toukokuu, 2014, 11:04:38
kirjoittanut Simo_M
0 Vastauksia
2863 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Kesäkuu, 2015, 19:03:32
kirjoittanut hamatiju
0 Vastauksia
1900 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Tammikuu, 2017, 09:30:57
kirjoittanut Pekka