Kirjoittaja Aihe: RC kopteri tappoi  (Luettu 14947 kertaa)

Poissa znake

  • Pro torppari
  • ****
  • Taivaslentelyn alkeita :)
Vs: RC kopteri tappoi
« Vastaus #25 : 05 Marraskuu, 2009, 21:40:39 »
Koptereita voisi kai hyvin verrata käsiaseisiin. Oikein käytettynä turvallisia ja mukava harrastus, huolimattomuuden seurauksena tappavaa tavaraa. Jos nyt unohdetaan tarkoitukselliset sivullisten ammuskelut - ihan heti ei tule mieleen minkälainen ruuvi pitäisi olla kuupasta löysällä että lähtisi suorittamaan "koulukopterointia". Ja vaikka aseilla tapahtuu onnettomuuksia, ei niitä silti olla kieltämässä. Suurempi kieltomyönteisyys vaati pari kouluammuntaa, eli tarkoituksellista ja alleviivaavan julmaa tekoa.

Joo, oot kyllä ihan oikeessa siinä. Esim. aseiden laet on tiukentuneet vasta vähän ja takana on kuitenkin lukuisia ja lukuisia tahallisia ampumistapauksia... Kopterilla olis tod näk. kyseessä onnettomuus, sillä tuhoja saa aikaan tahtoessaa paljon helpomminkin kun rc helillä. Mut siinä mielessä rc helillä tollainen paljon julkisutta saanut onnettomuus ei olis kiva, että muutenkaan niiden imago ei välttämättä ihan huipussaan tälläkään hetkellä olis. Nyt niitä pidetään leluina, sit niit pidettäs tappavina leluina.
CopterX CX 450AE V2 + Gy401 + S9257 + 3xDS410 +Turnigyn nopari&motti
Trex 250  - edelleen hankinnassa
Spektrum DX7
Phoenix RC

Poissa joppe

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Amig 450
Vs: RC kopteri tappoi
« Vastaus #26 : 21 Toukokuu, 2013, 19:56:40 »
Millaisia leikkausvoimia näissä muuten on?
kokoluokka/voima ?

Vanha juttu jo, mutta vastaan silti :) Kerran on kokemusta, kun hölmöyksissä 700:lla laskua yritettiin "terassimaton päälle" mikä oli heinikossa. Kopteri holdilla alas, mutta reunat nousi ja naps ne oli lavoissa sillä seurauksella, että metossa yli puolen metrin repeämä. Hyvin tuntui energiaa olevan lavoissa vaikka holdi oli päällä.
Amig 450 + BeastX
Trex-550 + Vbar
DJI F550 + Naza Lite M + kiina 2-axis gimbaali & GoPro 4s + Immersion RC Rx & Tx

kuvia joppe.kuvat.fi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: RC kopteri tappoi
« Vastaus #27 : 21 Toukokuu, 2013, 20:18:58 »
Valistakaa nyt minua, kun mä en ole keksinyt mitä asiaa se matto ajaa nousu ja laskupaikalla?
Isolla kepakolla ainakin voi laskea vaikka mihin kivikkoon tai heinikkoon.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa joppe

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Amig 450
Vs: RC kopteri tappoi
« Vastaus #28 : 21 Toukokuu, 2013, 20:48:00 »
Valistakaa nyt minua, kun mä en ole keksinyt mitä asiaa se matto ajaa nousu ja laskupaikalla?
Isolla kepakolla ainakin voi laskea vaikka mihin kivikkoon tai heinikkoon.

Ei siitä muuta iloa ole kuin jännitys tuleeko torppi :D Kaipa sitä ajateltiin, että näin saisi heinäpellon lentokentäksi :/
Amig 450 + BeastX
Trex-550 + Vbar
DJI F550 + Naza Lite M + kiina 2-axis gimbaali & GoPro 4s + Immersion RC Rx & Tx

kuvia joppe.kuvat.fi

JCA

  • Vieras
Vs: RC kopteri tappoi
« Vastaus #29 : 21 Toukokuu, 2013, 20:57:43 »
Hiekkasella alueella ihan kiva kun ei se hiekka lenna lapoihin tai vaikka kone ime sisäänsä (liekö ees mahollista?).

En mä muualle sitä mattoa laittas, Henttaalla sellanen oli jo vähän pakollinen loppuvaiheessa ku hiekka pöllysi ja kivet lenteli. Tosin joku kiinteämpi alusta lienee parempi kun matto.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: RC kopteri tappoi
« Vastaus #30 : 21 Toukokuu, 2013, 21:11:33 »
Mulla melkein aina hiekka-alusta eikä ole pölynny. Jaa nyt valhettelen, pari jälkeä on seiskasatasen takalavoissa.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa heikkit

  • Pro torppari
  • ****
Vs: RC kopteri tappoi - KIINNI
« Vastaus #31 : 21 Toukokuu, 2013, 22:07:15 »
sulkekaa tämä tread.

Juttua nyt jostakin muusta nyt kuin vakavasta otsikosta. Ei leikin asia!

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
14 Vastauksia
7428 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Syyskuu, 2008, 21:29:01
kirjoittanut Jyri
12 Vastauksia
8581 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Heinäkuu, 2011, 22:09:31
kirjoittanut SJo1
Bladez 3d kopteri

Aloittaja usjeremy Muu keskustelu

2 Vastauksia
2475 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Toukokuu, 2009, 20:42:09
kirjoittanut usjeremy
6 Vastauksia
4096 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Heinäkuu, 2009, 09:52:37
kirjoittanut MIKKELSONNI
1 Vastauksia
2914 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Heinäkuu, 2009, 13:08:46
kirjoittanut 1m4s0_