Kirjoittaja Aihe: escien häiriöt  (Luettu 4261 kertaa)

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
escien häiriöt
« : 16 Tammikuu, 2013, 21:12:48 »
Kalibroin äsken Turnigyn (40 A Plush) escit heksaani. Kun yhtä kalibroi, myös muut piirissä olevat  piippaavat, vaikka niitä ei ole kytketty vastariin/ohjelmointikorttiin. Kaikissa esceissä on tietysti virta, kun ne saavat ruokaa virranjakolevyn kautta, mutta ei vielä muuta ohjausta kun aivojakaan ei ole kytketty. Kalibrointi sujui ihan mukavasti kun hommassa mukana oli ohjelmointikortti. Nyt jäi vielä askarruttamaan onks tää joku paha, josta koituu romua?

-Jere
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #1 : 16 Tammikuu, 2013, 21:22:59 »
Ne vaan huutelee, että: "Hei jätkä, signaalikaapelis on irti! Missä meitin signaali on? Sähköä tulee, mut ohjaus puuttuu! Hei jätkä!" Eli ei ole vaarallista eikä sotke millään tavalla jo tehtyä kalibrointia.

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #2 : 16 Tammikuu, 2013, 22:32:06 »
Ne vaan huutelee, että: "Hei jätkä, signaalikaapelis on irti! Missä meitin signaali on? Sähköä tulee, mut ohjaus puuttuu! Hei jätkä!" Eli ei ole vaarallista eikä sotke millään tavalla jo tehtyä kalibrointia.

 ;D ;D ;D

Kateellista porukkaa: kun yksi saa, muut valittaa. Bluechipit vaikenivat edellisessä konfiguraatiossa kohteliaasti  ;D

Kiitos hauskasta vastauksesta:

Konffaus oli seuraava:

Cut off  “soft”
Cut off voltage to “low”
Start Mode  “normal”
Timing to “Middle”
Governor to “off”

-Jere

Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #3 : 16 Tammikuu, 2013, 22:35:10 »
Moon käsittäny että noi Cutoffit kannattaa multikoptereissa jättää käyttämättä.

Ennemmin pilaa akun kun tiputtaa koko kopterin sentakia kun joku moottori rupiaa leikkaamaan kaasua poijes akun tyhjetessä.

Eihän tällaista koskaan todellisuudessa tapahdu kun timerilla ajellaan, mutta...

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #4 : 16 Tammikuu, 2013, 22:55:49 »
Hyvä pointti!
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #5 : 17 Tammikuu, 2013, 08:44:02 »
Moon käsittäny että noi Cutoffit kannattaa multikoptereissa jättää käyttämättä.
Harmittavasti useissa ESCeissä akkuvahtia ei saa kokonaan pois, vaan nuo jekuusin mainitsemat asetukset ovat parasta mitä on tarjolla. Eli cutoff-jännite low (eikä middle tai high) ja cutoff-tyyppi soft (eikä hard).

Poissa Xen

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #6 : 17 Tammikuu, 2013, 09:19:19 »
Harmittavasti useissa ESCeissä akkuvahtia ei saa kokonaan pois
Saa pois kokonaan jos löytyy Ni-xx vaihtoehto akkuvalinnasta.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #7 : 17 Tammikuu, 2013, 11:45:37 »
Saa pois kokonaan jos löytyy Ni-xx vaihtoehto akkuvalinnasta.
Silloinko ei akkuvahti ole ollenkaan käytössä? Vai rajajännite vain niin matala, ettei tule heti vastaan?

Poissa Xen

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #8 : 17 Tammikuu, 2013, 11:51:45 »
Silloinko ei akkuvahti ole ollenkaan käytössä? Vai rajajännite vain niin matala, ettei tule heti vastaan?
Riippuen mallista, sen saa joko kokonaan pois tai raja on olematon. Esimerkki HW:n Pentium-ohjeesta (eli Turnigy Plush):
Lainaus
Low Voltage Protection Threshold(Cut-Off Threshold): For nickel batteries, low / medium / high cutoff voltages are 0%/45%/60% of the startup voltage (i.e. the initial voltage of battery pack), and 0% means the low voltage cut-off function is disabled

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #9 : 17 Tammikuu, 2013, 16:53:34 »
Entäs.toi timingin asetus, kun oletuksena on low?
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #10 : 17 Tammikuu, 2013, 17:07:27 »
Entäs.toi timingin asetus, kun oletuksena on low?
Riippuu täysin käyttämistäsi moottoreista, nopareista sekä potkureista. Hyvä testi on seuraava:
-Kopteri maahan
-Jalka kevyesti kopterin päälle tai muu varmistus siten, ettei vehje lähde lentoon
-Urku auki eli kaasu täysille
-Jos moottorit nikottelee, timingia ylöspäin. Muuten voi mennä sillä low:lla tai normalilla.

Mulla oli yhden ison quadin kanssa ongelmia, kun aina agressiivisissa lentoliikkeissä kuului "sqwiuuuu!" moottoreista ja vehje heitti volttien kautta katolleen maahan. Lopulta kokeilin tuota jalka-kopterilla -kikkaa ja huomasin, että moottorit yksinkertaisesti pysähtyvät, kun kaasun nostaa yli 75%:n. Kun nostin timingin normalista high:lle, alkoi homma rokkaamaan.

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #11 : 17 Tammikuu, 2013, 17:33:00 »
Moi,  ;

Tuon kyllä voisi testata ilman rupeleitakin, ettei jaloista tule spagettia :D
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #12 : 17 Tammikuu, 2013, 18:27:17 »
Tuon kyllä voisi testata ilman rupeleitakin, ettei jaloista tule spagettia :D
Ei voisi. Moottoreilla pitää olla se kuorma, joka normaalistikin lentäessä on. Kyllähän sitä nyt moottoria ilman mitään kuormaa pyörittelee vaikka millä timingeilla.

Jos pelkäät jalkojesi puolesta, pistä kumisaappaat. :) Tai sido kopteri muilla keinon maahan.

Poissa kalasatu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Re: escien häiriöt
« Vastaus #13 : 17 Tammikuu, 2013, 20:58:40 »
Pyydä naapuria pitämään kopteria paikallaan. >:D
Mut tosiaan kuten ylempänä ohjeistettiin kuormaa pitää olla moottoreilla.

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #14 : 18 Tammikuu, 2013, 00:10:08 »
Ehdottomasti. Pitää vain laittaa tarpeeksi hanaa ja hoitaa homma niin että heksa vie naapurin mennessään... :P
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa Tepipetteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #15 : 24 Maaliskuu, 2013, 17:03:01 »
Iltaa!
Sellaisella asialla tässä päätäni vaivaan kun Itselläni Toisessa TBS Discoveryssä DJI 30A ESC:it ja 920kv motit!
Nyt poiki jo kolmas ESC:i n.10-15 lennetyn akullisen aikana ja aina tipahtanut kuin märkä rätti alas ja yksi nopari aina pimeänä!
Olen aina vaihtanut uuden ESC:in ja seuraavaksi napsahtaa aina seuraava pelistä pois... nyt vaihdettuna kummatkin takimmaiset ja tänään napsahti 2 puomin nopari!!
Onko tähän ongelmaan jokin järkevä selitys!! Ei viitsisi enään nostaa kopua ilmaan jos taas tipahtaa ja pahimmassa tapauksessa rikkoo kamera yms...

Toisessa Discoveryssä TBS:n omat 30A noparit ja 900kv:n pannut ja ei mitää ongelmia!!
2X TBS Discovery, Futaba T8FGS & T8J

Poissa Tepipetteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #16 : 24 Maaliskuu, 2013, 23:17:44 »
Itseasiassa syykin jo löytyi! ESC:n ja pannun väliset liittimet liian väljiä joten juotin moottorin piuhat suoraan ESC:iin!
Juuri kokeiltuani huomasin että kopu nousi ilmaan ja leijui ilman minkään moista driftaamista, mitä aikaisemmin oli jonkin verran vasemmalle ja taaksepäin!
Hyvä näin!  ;D
2X TBS Discovery, Futaba T8FGS & T8J

Poissa jlaitila

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #17 : 04 Syyskuu, 2013, 15:42:46 »
Itseasiassa syykin jo löytyi! ESC:n ja pannun väliset liittimet liian väljiä joten juotin moottorin piuhat suoraan ESC:iin!
Juuri kokeiltuani huomasin että kopu nousi ilmaan ja leijui ilman minkään moista driftaamista, mitä aikaisemmin oli jonkin verran vasemmalle ja taaksepäin!
Hyvä näin!  ;D

Tutkitko noita ESC:jä tuhon jälkeen oliko saman näköisiä kun tuossa?

http://www.kopterit.net/index.php/topic,20340.0.html

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: escien häiriöt
« Vastaus #18 : 22 Syyskuu, 2013, 13:01:31 »
Moon käsittäny että noi Cutoffit kannattaa multikoptereissa jättää käyttämättä.

Ennemmin pilaa akun kun tiputtaa koko kopterin sentakia kun joku moottori rupiaa leikkaamaan kaasua poijes akun tyhjetessä.

Eihän tällaista koskaan todellisuudessa tapahdu kun timerilla ajellaan, mutta...

Sekä genssin että zippyn jännitteet tippuu mulla 1V normaalissa sporttiajossa. Eli kuormituksessa tota voisi tapahtua. Mulla on myös ollut ongelmaa jossa kopteri flippaa jos kaasun vetää ~täysille jonkin aikaa, epäilen että johtuu tuosta.

Cutoffit on kai sitä varten että jos joku ajelee ilman hälytystä, osaa ottaa kopun alas ennen kuin akku on liian tyhjä. Nanoissa tää ominaisuus on mulla toiminut oikein hyvin ja on tarpeenkin.
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
1271 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Lokakuu, 2008, 13:51:55
kirjoittanut Maikko
3 Vastauksia
1514 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Joulukuu, 2012, 23:15:47
kirjoittanut jekuusi
17 Vastauksia
7026 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Huhtikuu, 2015, 10:08:10
kirjoittanut Certi
6 Vastauksia
2138 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2015, 00:26:11
kirjoittanut JCA
1 Vastauksia
1187 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2016, 17:29:04
kirjoittanut hukka