Äänestys

Vieläkö lennatät raptoria ?

En ole kuullutkaan, lienee kiinalainen hexa kopio.
15 (34.9%)
En, siitä loppui ominaisuudet jo viime vuosikymmenellä.
9 (20.9%)
En mutta olisihan se mukavaa verestää muistoja.
13 (30.2%)
Joo mut vain pyhäpäivinä. Flybar forever......
6 (14%)

Äänestäjiä yhteensä: 41

Kirjoittaja Aihe: Vieläkö lennätät raptoria ?  (Luettu 12397 kertaa)

Poissa Silli

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • VLK, KELKO, Loviisan ilmailijat
    • Galleria
Vs: Vieläkö lennätät raptoria ?
« Vastaus #25 : 13 Maaliskuu, 2016, 21:12:39 »
Just kasailin 50 torpin jäljiltä ja osat sai ostettua Ahoselta kuten ennenkin. Callielta kun tulee kirje niin saa kopun valmiiks .Kasatessa mietin et kuinka mukavaa on ilman ccpm/ flybarless, kun voi käyttää mitä servoja haluaa ja setuppi on hetkessä tehty. Tällasia pitäis olla nykyisinkin tarjolla, vähemmän on enemmän.

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Vieläkö lennätät raptoria ?
« Vastaus #26 : 13 Maaliskuu, 2016, 21:19:56 »
On muuten niin, että nykyään kaikki ei edes tiedä, minkälainen se vanhempi mekaniikka ja servovaatimukset on...
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Vieläkö lennätät raptoria ?
« Vastaus #27 : 13 Maaliskuu, 2016, 22:01:05 »
Mulla ois tossa kaapinpäällä mun eka kopteri, 30 rapu (joka ei koskaan oo vielä lentänyt).
Se tuli ostettua jotta voi purkaa ja koota, puulavat ja CCPM????

JariN kanssa suunniteltiin että ajettais kombattia näillä, sillä kun sattuu löytymään samanlainen helmi kopteritalosta.

Pitäisi varmaan etsiä ton moottori (.39 Irvin) jostain ja alkaa harrastaan taas oikein urakalla.


Laitetaas nyt liite vielä, vasta bnapattua tosistusaineistoa olohuoneesta kyseisen harvinaisuuden  olemassaolosta.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Silli

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • VLK, KELKO, Loviisan ilmailijat
    • Galleria
Vs: Vieläkö lennätät raptoria ?
« Vastaus #28 : 15 Maaliskuu, 2016, 21:49:14 »
Mulla ois tossa kaapinpäällä mun eka kopteri, 30 rapu (joka ei koskaan oo vielä lentänyt).
Se tuli ostettua jotta voi purkaa ja koota, puulavat ja CCPM????

JariN kanssa suunniteltiin että ajettais kombattia näillä, sillä kun sattuu löytymään samanlainen helmi kopteritalosta.

Pitäisi varmaan etsiä ton moottori (.39 Irvin) jostain ja alkaa harrastaan taas oikein urakalla.


Laitetaas nyt liite vielä, vasta bnapattua tosistusaineistoa olohuoneesta kyseisen harvinaisuuden  olemassaolosta.
Örh, nyt nallekarkit takas kaappiin vaikka se onkin nykyisin muotia tulla ulos sieltä. Peräputki on katkastu pitkästä mutterista ja muitakin innovaatioita. Niitä ei saatu kaupaks kun turussa koska siellä ei eroteta kopukkaa vaihdelaatikosta.
Nyt sitä rapukkaa taivaalle niin huomaat mistä nuoruudessas oot jääny paitsi  ;D

Poissa Reima2009

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Vieläkö lennätät raptoria ?
« Vastaus #29 : 28 Maaliskuu, 2016, 18:25:17 »
Jokos Sammyn .30 Rapukka lensi  :o
Tänään oli molemmat Raptor 90 STD:t ilmassa.  ;D
Kuva jäi ottamatta.
Lääkkeeksi toiselle oli letkun vaihto. Pieni viilto letkun kyljessä esti Yssin käynnistyksen.

---Raptor90STD1----Raptor90STD2---
HK 450 GT, Hirobo Embla, Hirobo Freya, Hirobo Freya Steysee, TT Raptor 90 STD, TT Raptor 90 STD. YS91ST *4, Futaba 12Z

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Vieläkö lennätät raptoria ?
« Vastaus #30 : 30 Maaliskuu, 2016, 23:11:36 »
Nyt sitä rapukkaa taivaalle niin huomaat mistä nuoruudessas oot jääny paitsi  ;D
Mäkin alan hiljaksiin olemaan snadisti vanhempaa porukkaa, joten lienee toi Rapukalla reenaaminen sopivan haastavaa "pienen" tauon jälkeen :D

Viimekerralla reenatessa tuli reenattua vastajulkaistulla Phoenixin v1.6, Haribon Quark S.R.B'llä sekä Alignin 450 SE rekkulalla.

Jokos Sammyn .30 Rapukka lensi  :o
Oles visuste, ei se kukkokaan käskemällä :D
Onhan mulla toi vasta torpattu Reijokin vielä purkamatta loppuun...

Taidan etsiä rapukan osat ja kasata sen, etsiä startterin ja muut kilkkeet, tiedä jos 2016 opettelis taas leijutteleen (nyt muuten radiossa vinkuu joku "mä mä mä leijun mä leijun"?? )
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Silli

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • VLK, KELKO, Loviisan ilmailijat
    • Galleria
Vs: Vieläkö lennätät raptoria ?
« Vastaus #31 : 31 Maaliskuu, 2016, 15:05:42 »
Näillä meininki on rauhallista ja mukavaa eikä sellaista nykysähkiksien "mihin xittuun se meni" adhdeilua. Tässä oottelen et nahkahousujen tekemä pakoputki tulee niin sit 50 pitäis kuulostaa sellaselta pehmeältä kuten aikanaan. Edellisen zimmermanin tonttasin melko littanaks olisko ollu 2006  :)
Callielta saa vielä tarrasarjoja, omat tuli viimeviikolla.
« Viimeksi muokattu: 31 Maaliskuu, 2016, 15:09:04 kirjoittanut Silli »

petri1971

  • Vieras
Vs: Vieläkö lennätät raptoria ?
« Vastaus #32 : 09 Marraskuu, 2017, 19:58:31 »
terve, huomasin tämmösen vanhan ketjun. olikos jotain sisäpiiri vinkkejä mistä raptorin osia sais helposti. itsellä on 30 v2 johon vaihdoin muutama vuosi sitten sähkömoottorin ja  syksyllä tippu taivaalta jonkun radio häiriön takia. tilasin hobbypeoplesta tähän operaatioon tarvittavat osat ja saa nähdä kauan niissä menee.

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Vieläkö lennätät raptoria ?
« Vastaus #33 : 10 Marraskuu, 2017, 19:27:47 »
Ehditkin jo laittaa ostoilmoituksen, mitä meinasin ehdottaa.

Sitten ihan vaan netistä hakua, esim. Ebayssa myydään rc-kauppojen lisäksi.

P---- tilanne, itsellä X50 nitrona. Ei oikein kiinnosta osien metsästys.
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Silli

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • VLK, KELKO, Loviisan ilmailijat
    • Galleria
Vs: Vieläkö lennätät raptoria ?
« Vastaus #34 : 10 Marraskuu, 2017, 22:36:12 »
Jotain osia voi meikäläiseltä kysellä. Ostin yhden kauppiaan loppuvaraston taannoin.

petri1971

  • Vieras
Vs: Vieläkö lennätät raptoria ?
« Vastaus #35 : 11 Marraskuu, 2017, 09:21:58 »
täytyy pitää mielessä. alkaa ilmeiseti nää raptorit olemaan vanhan aikasia ja osien saanti vaikeutuu koko ajan. itse olen lennelly omalla kohta 9 vuotta. mulla on ylimääräsenä polttis osat sähköistyksen jäljiltä, ehjä moottori, kytkimet ja kilkkeet.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
5862 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Tammikuu, 2008, 00:51:41
kirjoittanut Ege
28 Vastauksia
40026 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Helmikuu, 2015, 15:57:19
kirjoittanut VERTICAL
8 Vastauksia
3600 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2016, 17:05:36
kirjoittanut Koippa
15 Vastauksia
6436 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Maaliskuu, 2016, 16:31:02
kirjoittanut Koippa