Kirjoittaja Aihe: Mitä kopteristit tekevät työkseen.  (Luettu 33530 kertaa)

Poissa joppe

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Amig 450
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #50 : 07 Helmikuu, 2013, 15:38:35 »
Siemenssin Comos ohjelmiston kanssa päiväni kulutan, välillä sähkö/instrumentti suunnittelua tehden ja välillä uusia ominaisuuksia koodaillessa. Myös koulutuksia ko. ohjelmaan tulee pidettyä.

Muita harrastuksia (kopterien lisäksi :) ) sulkapallo, valokuvaus ja erilaiset soittimet (saksofoni,klarinetti,piano).
Amig 450 + BeastX
Trex-550 + Vbar
DJI F550 + Naza Lite M + kiina 2-axis gimbaali & GoPro 4s + Immersion RC Rx & Tx

kuvia joppe.kuvat.fi

Poissa Moro

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #51 : 07 Helmikuu, 2013, 16:43:28 »
Moro, täältä löytys Vesiviljelijä eli kasvatan kalaa.

Poissa 4D Pilot

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Näissä hommissa tieto vähentää tuskaa!
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #52 : 14 Helmikuu, 2013, 20:59:24 »
Yllätys yllätys!  ;D Nokia myös edustettuna: Eli mekaniikkasuunnittelijan a matkapuhelinpuhelimien tuotekehityksessä.
Jiuchon Pro, Genius CP V2, Walkera V200d03, RealFlight.

Poissa EM

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #53 : 10 Maaliskuu, 2013, 11:10:52 »
Runkoviemäreitten & haarayhteiden saneerausta sukittamalla.

JCA

  • Vieras
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #54 : 11 Maaliskuu, 2013, 15:24:02 »
Työnkuva muuttunut, firma sama kun aikasemmin.
Nykyään istun sohvalla ja kattelen telkkaria, sekä juon kahvia. Odottelen että jos joku ei jaksais tulla töihin ja pääsis itte tekemään jotain. Ovelasti uudessa toimipisteessäkin mikä on 5 kertaa kauempana kuin alkuperäinen.
Ainoa haittapuoli on että ikinä ei tiiä mitä huomenna on tai monelta huomenna pääsee tai monelta tänään pääsee tai monelta edes pitäs töihin mennä. Morjens!
Unohtamattakaan sitä että kun käyn uudessa paikassa duunissa yhden päivän niin polttoainekulut vastaa samaa kuin viikon työmatkat aikasempaan. Älkääkä ehdottako joukkoliikennettä, se ei kulje vielä ennenku me kuljettajat ollaan töissä..

Poissa mad moose

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #77
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #55 : 24 Maaliskuu, 2013, 17:31:02 »
Särmärinä ruukilla, kohta vuosi täynnä.
-Hirobo shuttle+ -Protos mini -Gaui hurricane425 -Mcpx bl -Hisky hcp100 -Futaba 9c -Spektrum dx7

Poissa avei

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #56 : 03 Huhtikuu, 2013, 19:11:59 »
Valtiolla, T&K
"Meni sekin kunnioitus"

Poissa Tepipetteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #57 : 03 Huhtikuu, 2013, 20:22:46 »
Tunnelipuolella porarina suomessa, ruotsissa ja tällä hetkellä norjassa!
2X TBS Discovery, Futaba T8FGS & T8J

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #58 : 03 Huhtikuu, 2013, 20:32:40 »
Mie oon noitten tankojen, reikien ja suojavaatteiden myynnin lisäksi tuottanut, kuvannut ja editoinut tunneliporausta ???
(en voinut välttää kiusausta ja olla vastaamatta tähän :) )
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #59 : 03 Huhtikuu, 2013, 20:37:16 »
Mie oon noitten tankojen, reikien ja suojavaatteiden myynnin lisäksi tuottanut, kuvannut ja editoinut tunneliporausta ???
(en voinut välttää kiusausta ja olla vastaamatta tähän :) )
Hyvin sanottu :)

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #60 : 03 Huhtikuu, 2013, 20:39:10 »
Mie oon noitten tankojen, reikien ja suojavaatteiden myynnin lisäksi tuottanut, kuvannut ja editoinut tunneliporausta ???
(en voinut välttää kiusausta ja olla vastaamatta tähän :) )

Sun tunnelisi on vaan vähän lyhyempiä mutta porausta on tehty vaan useammin samassakin tunnelissa  :o
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #61 : 03 Huhtikuu, 2013, 20:51:06 »
Sun tunnelisi on vaan vähän lyhyempiä mutta porausta on tehty vaan useammin samassakin tunnelissa  :o

No, Nyt mä "repesin" ihan "sikana" nauramaan....  ;D
Anssi vei mun sanat mun suusta................ ???
Kun tsiigaa Sammyn profiilia, niin hänhän on nuorekas "ikäisekseen"  ::)
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #62 : 03 Huhtikuu, 2013, 20:52:38 »
Sun tunnelisi on vaan vähän lyhyempiä mutta porausta on tehty vaan useammin samassakin tunnelissa  :o
Toiset vaan ovat markkinoineet tunnelinsa paremmin kuin toiset.
Osasta tunneleista tietää heti julkaisun jälkeen, että nämä ei tuu olemaan suosittuja kun taas toisia käytetään yllättävänkin paljon erilaisissa riennoissa?

Yhtä kaikki, tunnelit on kivoja, niistä tykkää lähes kaikki :)
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #63 : 03 Huhtikuu, 2013, 20:57:44 »
Toiset vaan ovat markkinoineet tunnelinsa paremmin kuin toiset.
Osasta tunneleista tietää heti julkaisun jälkeen, että nämä ei tuu olemaan suosittuja kun taas toisia käytetään yllättävänkin paljon erilaisissa riennoissa?

Yhtä kaikki, tunnelit on kivoja, niistä tykkää lähes kaikki :)

Jos luit viime viikolla B.Gates*n jutun netistä, niin sä voisit muokkaa sitä tuotetta ihan uudenlaiseksi ja voittaa miljoona taalaa..... 8)
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #64 : 04 Huhtikuu, 2013, 15:06:01 »
Kirjoitan vaikkapa tähän ketjuun, kun tuossa jossain välissä tuli mainittua, että olen vähän pidemmällä työmatkalla.

Tämä kopteristi sijaitsee tällä hetkellä Dallasissa. Vielä 2,5kk menee täällä ja lunta on varsin vähän ;)
Aamut on ollut varsin aikaisia ja päivät pitkiä. Ensin pitää tulla toimistolle ajoissa, että ehtii Suomen juttuja hoitamaan, ja vastaavasti sitten ilavuorossa ehtii tekemään jotain keskeneräisiä asioita.

Liikenne on aika siedettävää, bensa halpaa n. 0,75€ / l ja ruuhkat ihan miehekkäitä. Ensimmäisenä aamuna tein virheen etten lähtenyt riittävän ajoissa töihin, niin meni 12km matkaan sellainen vajaa tunti. Jos lähtee tuntia aikasemmin, niin sama matka taittuu reilussa vartissa.

Kopteritouhuihin en ole vielä ennättänyt täällä sotkeentumaan. Tarkoitus olisi viikonloppuna tilailla jotain itternetistä, ja etsiä myös joku paikallinen lennokkikenttä. Sinänsä ensisijaisesti olen tekemässä tiukkaa duunia, ja muut huvit sitten jälkeenpäin.

Olen kyllä varannut reilun viikon lomaa tämän reissuni päätteeksi. Las Vegasiin olisi tarkoitus mennä käymään jo vähän aikasemminkin. Siellä vissiin on Pera ja Tsabot. Jonkin verran olen yrittänyt tavoittaa näitä jotain paikallisia suurnimiä onnistumatta saamaan mitään vastausta.

Mitäs muuta sitä osasisi kertoa... No säät on ihan kohdallaan. Päivisin on ollut lämmintä 22-27 ja yölämpötilat jotain 10-16. Pari päivää sadellut vettä ja 12 asteen hujakoilla lämmöt, että ihan normi Suomen kesä menossa. Toistaiseksi ei ole ollut allergiaoireita, mikä on ihan mainio juttu.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #65 : 04 Huhtikuu, 2013, 15:20:36 »
Kirjoitan vaikkapa tähän ketjuun, kun tuossa jossain välissä tuli mainittua, että olen vähän pidemmällä työmatkalla.

Tämä kopteristi sijaitsee tällä hetkellä Dallasissa. Vielä 2,5kk menee täällä ja lunta on varsin vähän ;)
Aamut on ollut varsin aikaisia ja päivät pitkiä. Ensin pitää tulla toimistolle ajoissa, että ehtii Suomen juttuja hoitamaan, ja vastaavasti sitten ilavuorossa ehtii tekemään jotain keskeneräisiä asioita.

Liikenne on aika siedettävää, bensa halpaa n. 0,75€ / l ja ruuhkat ihan miehekkäitä. Ensimmäisenä aamuna tein virheen etten lähtenyt riittävän ajoissa töihin, niin meni 12km matkaan sellainen vajaa tunti. Jos lähtee tuntia aikasemmin, niin sama matka taittuu reilussa vartissa.

Kopteritouhuihin en ole vielä ennättänyt täällä sotkeentumaan. Tarkoitus olisi viikonloppuna tilailla jotain itternetistä, ja etsiä myös joku paikallinen lennokkikenttä. Sinänsä ensisijaisesti olen tekemässä tiukkaa duunia, ja muut huvit sitten jälkeenpäin.

Olen kyllä varannut reilun viikon lomaa tämän reissuni päätteeksi. Las Vegasiin olisi tarkoitus mennä käymään jo vähän aikasemminkin. Siellä vissiin on Pera ja Tsabot. Jonkin verran olen yrittänyt tavoittaa näitä jotain paikallisia suurnimiä onnistumatta saamaan mitään vastausta.

Mitäs muuta sitä osasisi kertoa... No säät on ihan kohdallaan. Päivisin on ollut lämmintä 22-27 ja yölämpötilat jotain 10-16. Pari päivää sadellut vettä ja 12 asteen hujakoilla lämmöt, että ihan normi Suomen kesä menossa. Toistaiseksi ei ole ollut allergiaoireita, mikä on ihan mainio juttu.
Sun pitää jotai blogia tänne kirjotella. :D

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Mitä kopteristit tekevät työkseen.
« Vastaus #66 : 04 Huhtikuu, 2013, 16:26:15 »
Kopteritouhuihin en ole vielä ennättänyt täällä sotkeentumaan. Tarkoitus olisi viikonloppuna tilailla jotain itternetistä, ja etsiä myös joku paikallinen lennokkikenttä.
Varmaan jo tiesitkin, mutta kannattaa tsekkailla ennakkoon kenttien säännöt ja tutustua www.modelaircraft.org :)

Tsemppiä sinne  8)
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
261 Vastauksia
111228 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Syyskuu, 2014, 21:26:46
kirjoittanut Jussi.
23 Vastauksia
8747 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Marraskuu, 2013, 23:47:18
kirjoittanut varis
21 Vastauksia
9003 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Heinäkuu, 2018, 16:53:53
kirjoittanut HJK
8 Vastauksia
5443 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Joulukuu, 2014, 06:45:20
kirjoittanut Latikainen
28 Vastauksia
15030 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Syyskuu, 2016, 18:59:14
kirjoittanut hukkapätkä