Kirjoittaja Aihe: Viriä dt700 mosaan  (Luettu 2017 kertaa)

Poissa cartti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Viriä dt700 mosaan
« : 21 Syyskuu, 2012, 12:13:03 »
En ole ihan varma kuuluisiko protoiluun, mutta multikopu kun on tulossa ja hyötysuhde näissä on kaikki kaikessa niin kirjoittelen tänne.

Eli. HK:n dt700 mosa lähtötilanteena. Nykyisessä hexassa jo painoa kertynyt niin paljon, että jotain oli tehtävä. Nykyisen setupin yhteenvetoa:

6x dt700 700kv myllyt
11x4.7 muovihuiskat
5000mAh 4s
2600g auw sisältäen vakautettua jalustaa, gopro, videolinkki ja telemetria yms värkit

Lentää mukavasti 10min

Tuleva setuppi on:

4x Dt700 käämittynä 354kv arvoon
17x5.5 hiilikuituhuiskat
5000mAh 4s

Kaikki samat sähkövärkit olisi tarkoitus istuttaa kyytiin. Nyt itse asiaan:

Vakio dt700 700kv ja 11x4.7 huiskat tehdaskäämeillä antaa tuolla painolla 6.4g/W, mutta uusilla käämeillä ja potkureilla mittasin 700g nostetta/moottori hyötysuhteeksi 12.8g/W!

Ei aivan hukille työ siis mennyt. Nyt vain käämittävä lisää moottoreita sekä rakennettava uusi runko kasvaneen potkurikoon takia. Aion myös uudesta tehdä mahdollisimman kevyen mahdollisesti istuttaen toisen 5k 4s akun kyytiin.

Ajatuksia?

Poissa okallio

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Viriä dt700 mosaan
« Vastaus #1 : 21 Syyskuu, 2012, 12:48:40 »
Mielenkiintoisia tuloksia. Saatko mitattua kierroksia täyskaasulla ja paljonko silloin työntöä, siis tuolla uudella käämillä? Missä kohtaa kaasua tuo 700g tuli? Ja paljonko silloin kierroksia? Mun ajatus on siis, että vaikka työntöä tuleekin hyvin, onko tuon moottorin säädettävyys (reagointinopeus) riittävän hyvä kun kierroksia lasketaan alkuperäisestä näin paljon?

Haen siis tässä yhtäläisyyksia vaikkapa Microdronen MD4-1000seen jossa kanssa on aika isot melat ja kerran tuollaisen lennossa nähneenä niin korvinkuullen aika vähän kierroksia. Tästä kertoo myös ehkä Microdronen lentoaika. No kuitenkin. Tuolloin kun sen näin niin kahden ihmisen suusta tuli kommenttia tuuliherkkyydestä. Muistelen myös Mikaelnin täällä foorumilla tuosta tuuliongelmasta puhuneen.

Tää siis vaan mun mutua.

Poissa cartti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Viriä dt700 mosaan
« Vastaus #2 : 21 Syyskuu, 2012, 13:05:47 »
Kierroslukumittarin voin kaverilta hakea lainaksi tänä vkl, mutta tuo 700g noste tuli noin 40-45% kaasulla. Hana lattiassa 1320g noste ja hyötysuhde 8.4g/W. Alkuperäisellä tippui kaasu pohjassa 3.6 tienoille. Nostetta toki alkuperäisessä oli reilusti enemmän. Sillä härskisti ylimääräisellä ei vaan kuvausmultikopuissa tee mitään.

Yllätyin todella itsekin, että meni noin korkealle kun kyseessä kuitenkin on vain 12n14p moottori. Käämityksen laatu on tietty aivan eri laatua verrattain koneellisesti sinnepäin tehtyyn tehdaskäämiin.

Protopajan puolella onkin minun tiedusteluni staattoreiden tekijästä. Kyseessä olisi siis 42n50p moottori, koska juurikin nämä microdronesin jampat pihtaavat omia mosiaan... ;)

Tuo tuuliongelma on kyllä tiedossa. Sitä hupilentelyä varten on sitten pienemmät laitteet :)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
5880 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Joulukuu, 2015, 09:41:22
kirjoittanut TeroS