Kirjoittaja Aihe: Uutta ratiota  (Luettu 48137 kertaa)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #25 : 19 Elokuu, 2012, 12:51:23 »
Onhan tuossa vaiheessa vielä helppo vaihtaa, kun ei oo ku 2 vastaria vaihdettavaks. Itelläni on jo 6-7 laitetta Spektrumina nii eipä huvita alkaa vaihtamaan. Futaba on varmasti laadukas, mutta veikkaisin että Spektrumillakin on nuo "lastentaudit" ohitettu jo. Kyllä monia tiedän jotka DX8:lla lentelee huolettomasti.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #26 : 19 Elokuu, 2012, 13:04:25 »
Spektrumissa on pakotettu mallimuisti jota Futessa ei ei ole. Se on mielestäni must kun omistaa useampia lentolaitteita.
Mielestäni tossa Futten T8FGS:ssä on toi mallimuisti, näin ainakin joku mulle mainitsi ::)
En ole kerennyt niin pitkälle vielä perehtymään tuohon ohje KIRJAAN, mutta kaikki aikanan. Osaisko joku muu valaista tätä hieman?
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #27 : 19 Elokuu, 2012, 13:04:29 »
Onhan tuossa vaiheessa vielä helppo vaihtaa, kun ei oo ku 2 vastaria vaihdettavaks. Itelläni on jo 6-7 laitetta Spektrumina nii eipä huvita alkaa vaihtamaan. Futaba on varmasti laadukas, mutta veikkaisin että Spektrumillakin on nuo "lastentaudit" ohitettu jo. Kyllä monia tiedän jotka DX8:lla lentelee huolettomasti.

niinkuin sanottu noi munkin molemmat DX8 mankat on myynnin jälkeen toiminu moitteetta aktiivikäytössä!

mulla nyt oli vaan huonoa tuuria niiden kanssa. toisen kanssa oli kyse lastentaudeista ja toisen kanssa sitte ihan lähettimen hajoamisesta sähkösesti.

ei ollu missään nimessä tarkotus haukkua DX8 mankkaa mitenkään huonoksi koska se ei sitä ole.

kaikessa on hyvät puolensa mutta kun on kalliita värkkejä ilmassa niin itse ainakin painotan luotettavuuteen.
futaballa on kyllä luotettavamman värkin maine ja onhan se vanha ja kokenut japanilainen radiovalmistaja.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #28 : 19 Elokuu, 2012, 13:07:47 »
Mielestäni tossa Futten T8FGS:ssä on toi mallimuisti, näin ainakin joku mulle mainitsi ::)
En ole kerennyt niin pitkälle vielä perehtymään tuohon ohje KIRJAAN, mutta kaikki aikanan. Osaisko joku muu valaista tätä hieman?

tottakai mallimuisti on mutta modelmatch puuttuu!

eli jos sulla on väärä malli valittuna ja laitat kopteriin sähköt voi tapahtua ihan mitä vaan koska harva kopteri on kytketty samalla lailla!

toi onkin spektrumin isopimpia etuuksia!

tosin futteen saa niin että joka käynnistyksellä pitää valita malli erikseen ja siinä saa kyllä sählätä aika ajatuksissaan että menee väärin. itse käytän sitä mutta olen ottanu myös tavaksi kattoa mankan ruudulta juuri kun olen kytkemässä akkua että on oikea malli ja holdi valittuna :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #29 : 19 Elokuu, 2012, 13:26:40 »
tottakai mallimuisti on mutta modelmatch puuttuu!

eli jos sulla on väärä malli valittuna ja laitat kopteriin sähköt voi tapahtua ihan mitä vaan koska harva kopteri on kytketty samalla lailla!

toi onkin spektrumin isopimpia etuuksia!

tosin futteen saa niin että joka käynnistyksellä pitää valita malli erikseen ja siinä saa kyllä sählätä aika ajatuksissaan että menee väärin. itse käytän sitä mutta olen ottanu myös tavaksi kattoa mankan ruudulta juuri kun olen kytkemässä akkua että on oikea malli ja holdi valittuna :)
No sehän se tietysti oli :o Modelmatch eikä mikään mallimuisti, mitä tässä hain... olen matkalla nurkkaan häpeämään ::)
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa tomppu7

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #30 : 19 Elokuu, 2012, 14:22:28 »
itse painin samassa tilanteessa ja tarkoitus olisi ostaa luotettava ja pitkäikäinen radio, jolla alkuun olis tarkoitus lennellä hexacopteria ja mistäs sitä tietää mitä seuraavaksi.

budjettikin on melko sama ja olen miettinyt seuraavien merkkien kanssa.

futaba t8fg
hitec aurora9
graupner mx-16

mitään kokemusta ei ole, olen vain googlannut ja kysellyt myyjiltä.
tuntuu olevan melkoista salatiedettä monet ominaisuudet ja varsinkin puutteet ja lisäpalikat.

futabasta selvisi, että ulkomailta jos tilailee saa samaan hintaan, mutta uudemmalla r63xxxx vastarilla jossa on tuo telemetria ominaisuus. Mutta tarkempi kysely selvitti, että futabaan pitää ostaa erillinen telemetry screeni, ja ei tiedetä koska saapuu myyntiin.
ja ilmeisesti futabaan ei tule saamaan telemetriaa radion omaan ruutuun. 
suomesta jos ostaa niin saa vanhalla vastarilla ja siihen telemetrian hommaaminen onkin jo futaban hinnoilla melkein puolet uuden mankan hinnasta.

hitecissä ja graupnerissa taitaa tuo telemetria olla valmiina ja toimia.
tietääkö kukaan pitääkö näihin ostaa jotain lisäpalikkaa hubeja sensoreita tms...

olin jo tilaamassa tuota t8fg:tä mutta kun myyjä paljasti tuon telemetria homman.  sitten kallistuin hitecin tai graupnerin puoleen, mutta nyt menin täältä lukemaan ylistystä futaban laakeroinnista ja yltäkylläisestä laadun määrästä.... prkles...

pitäisi kai vaan ostaa jo joku. varmasti ei säädöt ja ominaisuudet lopu mun käytössä mistään.
innostuin vaan tuosta telemetriasta, mutta toisaaltaan haluaisin pitkäikäisen kestävän ja laadukkaan radion.

huoh...

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #31 : 19 Elokuu, 2012, 15:03:05 »
Hitecissä kaikki info tulee mankan ruudulle, vastarin/akun jännite on vastareissa valmiina ominaisuutena, kaiken muun infon ruudulle saamiseksi joutuu ostamaan sensoreita.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #32 : 19 Elokuu, 2012, 15:03:23 »
hitecissä ja graupnerissa taitaa tuo telemetria olla valmiina ja toimia.
tietääkö kukaan pitääkö näihin ostaa jotain lisäpalikkaa hubeja sensoreita tms...
Hitec:iin tarvii tällaisen tai tällaisen ja lisäksi vielä ne anturit. Eli toinen noista on sähkövehkeitä varten ja toinen nitroja. En nyt muista mitä eroja oli, mutta tais olla suunnilleen vaan, jotta sai eri antureita kiinni eri hubiin tyyliin fuili anturi ja toiseen virta-antureita tjsp. Hitecin hyvä puoli on valmiina oleva vastarin jännitteen valvonta eli siihen ei tartte hubia, kuten Sandu kertoikin.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #33 : 19 Elokuu, 2012, 18:17:07 »
niinkuin sanottu noi munkin molemmat DX8 mankat on myynnin jälkeen toiminu moitteetta aktiivikäytössä!

mulla nyt oli vaan huonoa tuuria niiden kanssa. toisen kanssa oli kyse lastentaudeista ja toisen kanssa sitte ihan lähettimen hajoamisesta sähkösesti.

ei ollu missään nimessä tarkotus haukkua DX8 mankkaa mitenkään huonoksi koska se ei sitä ole.

kaikessa on hyvät puolensa mutta kun on kalliita värkkejä ilmassa niin itse ainakin painotan luotettavuuteen.
futaballa on kyllä luotettavamman värkin maine ja onhan se vanha ja kokenut japanilainen radiovalmistaja.

Itse olen vierestä nähnyt kuinka täysi mittainen fani lennokki tulee tonttiin radiohäiriön takia ja kyseessä oli futten 10C.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #34 : 19 Elokuu, 2012, 19:47:26 »
Itse olen vierestä nähnyt kuinka täysi mittainen fai lennokki tulee tonttiin radiohäiriön takia ja kyseessä oli futten 10C.

....niiin.. tapaushan on siis mikan stuntin kanssa ja mika kirjotteli lennokit.netissä näin:

 "Niinkuin kaikki ainakin F3A piirissä tietää niin toi mun rakentama Nurlar tuhoutui täysin viime kesänä. Tuhon syy on vieläkin vähän mysteeri suurimpana epäilynä on YS CDI;n rikkoutunut tulpan johto joka ois sit antanu niin kovat häiriöt että jopa Giganen radio ois seonnu, mene ja tiedä. "

mikallakaan ei oo ollu tuon radion kanssa yhtään mitään ongelmia tuon tapauksen jälkeen ja tuo samainen vastariki on ollu käytössä ilman mitään ongelmaa..että niiinn...

tosin futteen saa niin että joka käynnistyksellä pitää valita malli erikseen ja siinä saa kyllä sählätä aika ajatuksissaan että menee väärin. itse käytän sitä mutta olen ottanu myös tavaksi kattoa mankan ruudulta juuri kun olen kytkemässä akkua että on oikea malli ja holdi valittuna :)

täähän pitää ottaa käyttöön kanssa kunhan täs pääsee tutustuun tuohon uuteen mankkaan,just kävin kärkkäiseltä hakeen 8fg:n. 8)
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #35 : 19 Elokuu, 2012, 20:07:01 »
Itse olen vierestä nähnyt kuinka täysi mittainen fani lennokki tulee tonttiin radiohäiriön takia ja kyseessä oli futten 10C.

jopa ratakiskot voi mennä poikki ja sitä sattuu! :D mikään ei ole täydellistä.

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #36 : 19 Elokuu, 2012, 20:41:16 »
....niiin.. tapaushan on siis mikan stuntin kanssa ja mika kirjotteli lennokit.netissä näin:

 "Niinkuin kaikki ainakin F3A piirissä tietää niin toi mun rakentama Nurlar tuhoutui täysin viime kesänä. Tuhon syy on vieläkin vähän mysteeri suurimpana epäilynä on YS CDI;n rikkoutunut tulpan johto joka ois sit antanu niin kovat häiriöt että jopa Giganen radio ois seonnu, mene ja tiedä. "

mikallakaan ei oo ollu tuon radion kanssa yhtään mitään ongelmia tuon tapauksen jälkeen ja tuo samainen vastariki on ollu käytössä ilman mitään ongelmaa..että niiinn...

täähän pitää ottaa käyttöön kanssa kunhan täs pääsee tutustuun tuohon uuteen mankkaan,just kävin kärkkäiseltä hakeen 8fg:n. 8)
[/quote)


Jep, moottori kyllä kävi maahan asti että tiedä sitten tulpan johdosta. Oli mikän oli niin yhteys meni ja piste. Toistaiseksi en ole kuullut esim dx8:sta olisi yhteys mennyt, Tohtorin ongelmat toki olivat todella mystisiä, mutta uskon syyn olleen muualla.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #37 : 19 Elokuu, 2012, 21:26:54 »
Paljon selkeemmin noi tohtorin ongelmat kertoo radion laadun heikkoudesta ku mikan tapaus! Tohtorilla tuli useampi kone tonttiin ja mikalla ei ole ollu millonkaan muullon ongelmia yhteyden kanssa,samalla radiolla ajaa vielä tänä päivänäki.

Mutta ei nyt viitti sotkee enempää tätä säijettä turhalla vääntämisellä,tuo mikan tapaus ei vaan todista radion viallisuutta tai huonoutta mitenkään.

[/Offtopic by me]
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #38 : 19 Elokuu, 2012, 22:53:48 »
Paljon selkeemmin noi tohtorin ongelmat kertoo radion laadun heikkoudesta ku mikan tapaus! Tohtorilla tuli useampi kone tonttiin ja mikalla ei ole ollu millonkaan muullon ongelmia yhteyden kanssa,samalla radiolla ajaa vielä tänä päivänäki.

Mutta ei nyt viitti sotkee enempää tätä säijettä turhalla vääntämisellä,tuo mikan tapaus ei vaan todista radion viallisuutta tai huonoutta mitenkään.

[/Offtopic by me]

Eihän siitä mitään ole faktaa edelleenkin ole oliko mankassa vika vai ei, korjatkaa jos olen väärässä. DX8 maksaa 300 egeen niin verrataan saman hintasia myös.... ei löydy kilpailijaa ei.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #39 : 19 Elokuu, 2012, 23:17:52 »
Eihän siitä mitään ole faktaa edelleenkin ole oliko mankassa vika vai ei, korjatkaa jos olen väärässä. DX8 maksaa 300 egeen niin verrataan saman hintasia myös.... ei löydy kilpailijaa ei.

on. spektrumin/horizonin lappu jossa lukee että lähetinmoduli oli kärvähtänyt ja se on vaihdettu.

mutta ei tää johda mihinkään. kaikki saa ostaa just sen laitteen kun haluaa. en usko että kenellekkään osuu ihan äkkiä yhtä huonoa tuuria ku mulle noiden spektrumien kanssa.
« Viimeksi muokattu: 19 Elokuu, 2012, 23:19:37 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #40 : 19 Elokuu, 2012, 23:20:52 »
on. spektrumin lappu jossa lukee että lähetinmoduli oli kärvähtänyt ja se on vaihdettu.

mutta ei tää johda mihinkään. kaikki saa ostaa just sen laitteen kun haluaa. en usko että kenellekkään osuu ihan äkkiä yhtä huonoa tuuria ku mulle noiden spektrumien kanssa.

Ok, no oliko aiheuttajasta tietoo?
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #41 : 19 Elokuu, 2012, 23:24:32 »
Ok, no oliko aiheuttajasta tietoo?

ei mitään hajua. se toimi kyllä mutta lähetysteho oli ihan olematon ja ohjaus pätki täydenkantaman vastareillakin ihan lähellä.

antennin vaihdoin ja ei auttanu joten laitoin mankan huoltoon jossa vaihtoivat sen pienen lähetinmodulin sinne sisään. sen jälkeen on toiminut hyvin kaverilla.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #42 : 20 Elokuu, 2012, 00:13:03 »
Älkääs nyt kiihtykö liikaa. Hyviä pointteja on tullut monesta merkistä ja ennen kaikkea asiaa eikä muttua. Pistän kovasti kyllä painoarvoa Ranen ja Tohtorin kommenteille ja kokemuksille. Kummallakin on ollut näitä ja hienoa että pystytty pistämään kiihkotonta juttua. Arvostan kovasti noita kommentteja. Ranen olen nähyt livenä lentävän, Tohtorin  videoita taas katsellut, on siinä sen verran näyttöä että voin luottaa ettei heidän vehkeillä en voi kovin metsään mennä.

Näillä näkymin olen kallistumassa tuon spektrumin puolelle ja otan riskin että Tohtorilla oli vaan tosi paska tuuri. Mulla on varmasti vielä paskempi kun katselee tämän kopuharrastuksen historiaa, mutta taidan ottaa riskin. Eipä sillä, on sitä huonoa mäihää ollut muillakin, en ole ainoa. Seurailin Tohtorin painia kun kaikkia meni munilleen, koput oli rikki, mankka huollossa yms. ja totesin että mulla menee kuitenkin vielä hyvin. Siitäkin huolimatta että olin omasta mielestäni kokenut vääryyttä kun torpasin omani.

Näillä näkymin päätös syntyi, nyt jos joku haluaa siihen vaikuttaa ja perustella että miksi menee perseelleen, nyt on viimeinen hetki ennen kuin tilaan tuon.

Kiitokset kaikille, tämä auttoi paljon.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #43 : 20 Elokuu, 2012, 07:37:51 »
No ihan sivullisena todettakoon, että DX8:sta on esim rcgroupsilla aivan tajuttomasti raportoitu kaikenlaisista vioista/bugeista. Lueskelin ahkerasti, kun jossain vaiheessa olin sellaista ostattelemassa. Lieko taudit korjattu nyt kaupoissa olevista yksilöistä. Jotkut pitävät syynä sitä, että vanhat Spektrumit, kuten maineikas DX7 oli tiedon mukaan tehty JR:n tehtaalla ja nää uudet mallit Kiinassa. Sinällään se ei ole mikään syy. Toisaalta taasen rcgroups on 95% jenkkifoorumi ja jenkeissä spektrum on varmasti yleisin radio, koska emoyhtiössä on tähtilippu oven pielessä.

Jos olisin nyt sijoittamassa 300-400€ uuteen radioon, 8FG olisi 100% varmasti se mankka, jollei mitään mullistavaa sitä ennen tule kaupan. Futaballa on maine ollut aina pomminvarmana tekniikaltaan ja Spektrumilla erittäin ristiriitainen.  Osa tykkää kuin hullu puurosta ja toinen puoli ei koske pitkällä tikullakaan (enää).
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #44 : 20 Elokuu, 2012, 10:04:53 »
Lainaus
No ihan sivullisena todettakoon, että DX8:sta on esim rcgroupsilla aivan tajuttomasti raportoitu kaikenlaisista vioista/bugeista. Lueskelin ahkerasti, kun jossain vaiheessa olin sellaista ostattelemassa. Lieko taudit korjattu nyt kaupoissa olevista yksilöistä. Jotkut pitävät syynä sitä, että vanhat Spektrumit, kuten maineikas DX7 oli tiedon mukaan tehty JR:n tehtaalla ja nää uudet mallit Kiinassa. Sinällään se ei ole mikään syy. Toisaalta taasen rcgroups on 95% jenkkifoorumi ja jenkeissä spektrum on varmasti yleisin radio, koska emoyhtiössä on tähtilippu oven pielessä.


Kukas noita vehkeitä, varsinkaan edullisemmasta hintapäästä, foorumeilla kehuu.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #45 : 20 Elokuu, 2012, 11:10:22 »
Kannattaa kysyä tarjousta Kärkkäinen.com / Ylivieska Futte 8FGS voi irrota aika edullisesti:)

Osta Futte, Osta jo...

Niin ja just tänään laitoin tilaukseen Futaban R6203SB vastarin 65eur+6.80Eur postit
Sabessa ei ole hyllyssä ja Fast-lad on 80eur ja World-of-heli 75eur+pp

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #46 : 20 Elokuu, 2012, 11:58:38 »
Kannattaa kysyä tarjousta Kärkkäinen.com / Ylivieska Futte 8FGS voi irrota aika edullisesti:)

Osta Futte, Osta jo...

Niin ja just tänään laitoin tilaukseen Futaban R6203SB vastarin 65eur+6.80Eur postit
Sabessa ei ole hyllyssä ja Fast-lad on 80eur ja World-of-heli 75eur+pp

-Samppa

ainakin mun futabaan siirtymisen aikana ei ollu tai ei löytyny saben paskoilta nettisivuilta mutta niillä oli niitä silti. hintakin oli edukas ja tulivat nopeasti! suosittelen soittamaan jos tarvii.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #47 : 20 Elokuu, 2012, 12:54:52 »
Perhana, teette tästä vaikeaa
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Airforcepower

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Mika Vuori
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #48 : 20 Elokuu, 2012, 13:12:32 »
Ei oo vaikeeta. Osta Futaba. Et kadu.
Align T-REX 100X
Align T-REX 600 EFL PRO - Futaba CGY 750

Futaba 8FG Super

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Uutta ratiota
« Vastaus #49 : 20 Elokuu, 2012, 13:53:26 »
Eipä oo tarvinnut DX8 päivääkään katua, ja saa kaikkin taimerit throtleen ja värinähälytykset ym. :)
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Hitec:ltä uutta!

Aloittaja Jussi Savolainen Yleinen keskustelu

11 Vastauksia
6136 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Huhtikuu, 2010, 12:47:13
kirjoittanut TAlho
6 Vastauksia
5585 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Tammikuu, 2010, 18:46:15
kirjoittanut Jussi.
8 Vastauksia
4410 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Huhtikuu, 2011, 20:37:18
kirjoittanut Falconi
16 Vastauksia
6569 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Heinäkuu, 2011, 12:12:24
kirjoittanut Eelis
2 Vastauksia
5014 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2012, 17:46:34
kirjoittanut jupe