Kirjoittaja Aihe: Moottori, nopari, vastari, lähtetin, mikä on hajalla?  (Luettu 4723 kertaa)

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Moottori, nopari, vastari, lähtetin, mikä on hajalla?
« : 16 Lokakuu, 2012, 22:02:16 »
Eli nyt on suuren luokan ongelma (ainakin mun silmissä) eli moottori pätkii samalla tavalla kuin se pätki alkukesästäkin. Tätähän selviteltiin pitkään ja hartaudella kunnes vika paikallistui moottoriin.

Oireina on siis että moottori ikään kuin sammuu tai pätkäisee ja lyö sen jälkeen lujaa täydet kiekat. Kuten arvata saattaa, päärattaasta lähtee hampaat siinä leikissä. Täysin samanlaista kuin kesällä.

Homman juju on nyt siinä, että ensin ohjelmoin noparia uudelleen useita kertoja (hobby wing 80A), yritin kaikki ajoitukset eli low, medium ja high. Ei vaikutusta.

Sen jälkeen vaihdoin moottorin kun olin varma että vika on mootorissa, mutta ei mitään vaikutusta. Sama jatkuu. Tämän jälkeen otin vanhan noparin, joka hylättiin becin takia käytöstä. Olin varma että nyt täytyy onnistua mutta ei. Edelleen sama vika. WTF

Seuraavaksi irrotin vastarista kaikki muut johdot paitsi noparin johdon. Edelleen sama vika. Vastarissa näyttää palavan valo kaiken aikaa eli nyt palaa vihreä valo, ei vilku, pätki eikä sätki. Toimii juuri niin kuin kuuluukin.

Missä ihmeessä nyt voi olla vika. Lensin tällä kopterilla kaksi akullista viikonloppuna ja oireet alkoi kun yritin ohjelmoida noparia uudelleen. Ennen kuin menin koskemaan, homma toimi juuri kuten kuulukin. Eka kerta meni siis täysin pieleen, luin vähän hätäisesti ohjeet.

Mankkana siis Futaba T8FG super ja siihen telemetria vastari.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Moottori, nopari, vastari, lähtetin, mikä on hajalla?
« Vastaus #1 : 17 Lokakuu, 2012, 17:55:10 »
Onko kellään edes ideaa mistä vois olla kyse tai mitä kannattaa seuraavaksi kokeilla.  :(
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Moottori, nopari, vastari, lähtetin, mikä on hajalla?
« Vastaus #2 : 25 Lokakuu, 2012, 06:25:46 »
Nyt sitä eilen kokeiltiin ristiin kaverin laitteiden kanssa. Vika paikallistui moottoriin jälleen kerran. Eli mun noparilla kaverin moottori pyöri kuten kuuluu, kaverin noparilla mun moottori ei toimi.

Rikki mikä rikki, ei siitä sen kummempaa. Kiinnostavampaa nyt onkin mikä ne rikkoo. Voiko huono nopari rikkoa moottoreita tuolla tavalla. En millään jaksa uskoa että mulla olis niin huono tuuri, että saan aina valmistusviallisen moottorin, joka särkyy aina täysin samalla tavalla. Eli nyt niitä on särkynyt tuolla tavalla kolme kappaletta. Yksi niistä olis scorpionin aito moottori, kaksi oli mustia gauin möykkyjä vailla mitään logoja.

Onko ideoita mikä näitä rikkoo. En ole lentänyt sateessa enkä keksi mitään muutakaan sellaista mun toiminnassa, joka näitä särkisi. Kaverilla on ollut pitkään halpis turnigy, lentoja paljon enemmän kun mun moottoreilla ja se toimii edelleen kuin junan vessa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Moottori, nopari, vastari, lähtetin, mikä on hajalla?
« Vastaus #3 : 25 Lokakuu, 2012, 11:26:06 »
Lainaus
Rikki mikä rikki, ei siitä sen kummempaa.

Olisi hyvä tietää, että miten se on rikki - ehkä siitä saisi lisää ideaa syihin. Onko niitä tutkittu tarkemmin?
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Moottori, nopari, vastari, lähtetin, mikä on hajalla?
« Vastaus #4 : 25 Lokakuu, 2012, 13:19:01 »
Olisi hyvä tietää, että miten se on rikki - ehkä siitä saisi lisää ideaa syihin. Onko niitä tutkittu tarkemmin?
Ei ole sen tarkempaa tutkimusta tehty. Edellinen lähti takaisin myyjälle ja sain uuden tilalle ja tämä on myös menossa takaisin.

Kieltämättä olis kiva tietää mikä ne voi noin rikkoa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Moottori, nopari, vastari, lähtetin, mikä on hajalla?
« Vastaus #5 : 25 Lokakuu, 2012, 16:26:38 »
Ei ole sen tarkempaa tutkimusta tehty. Edellinen lähti takaisin myyjälle ja sain uuden tilalle ja tämä on myös menossa takaisin.

Kieltämättä olis kiva tietää mikä ne voi noin rikkoa.

mittaappa onko vaiheet yhteydessä runkoon.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Moottori, nopari, vastari, lähtetin, mikä on hajalla?
« Vastaus #6 : 25 Lokakuu, 2012, 17:00:45 »
mittaappa onko vaiheet yhteydessä runkoon.
Eipä ollut yhteyttä vaiheiden ja rungon välillä. Myös vaiheiden väliset resistanssit oli samat kummassakin moottorissa ja kaikkien vaiheiden välillä.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2414 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Elokuu, 2008, 01:00:55
kirjoittanut Nube
4 Vastauksia
3611 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Joulukuu, 2008, 01:00:29
kirjoittanut sWaltsu
17 Vastauksia
6883 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2009, 12:37:09
kirjoittanut Niemma-2
10 Vastauksia
6909 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Kesäkuu, 2009, 13:29:06
kirjoittanut Tuomas Syrjäniemi
5 Vastauksia
3056 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Maaliskuu, 2012, 07:39:06
kirjoittanut nurmipora