Kirjoittaja Aihe: Caliber 4  (Luettu 73189 kertaa)

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Caliber 4
« : 16 Huhtikuu, 2012, 18:10:23 »
Mistäköhän mahtaisi löytyä caliber 4 noi lapakulma ja kaasu käyrät. Ohjeissa ei ollut mitään. Simmoiset varmaan jostain löytyy kuhan osaisi hakea. moottorina toi suositeltu  GX36H.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Caliber 4
« Vastaus #1 : 02 Toukokuu, 2012, 19:50:45 »
Nyt rupeaa kone olemaan valmis. yksi jatko johto täytyy hakea vielä tohon pyrtörootoriin. samalla vois ottaa yhden y-jodon jolloin näkis aina paljonko on vastarin akkua jäljellä kun virta päällä.

Elikkä koneessa on kyoshon GX36H moottori.
Gyrona Futaban GY701 (sarja governor+servo BLS251)
kaasuservona Futaban digital servo mallia FBS3135
muina servoina digital FBS 3050 3kpl
Radiona T8FG super

Sit kun kaikki kaiki johdot saatu kiinni tarvisi saada joku kokenut kaveri säätämään noi lapakulma ja kaasu käyrät kohilleen alkajalle. Siihenkin on annettu puh:numero joka kuulemma osaa noi hommat. Itsellä ei kokemusta siitä kaverista. mutta on työkaverin tuttu joten luultavasti osaa homman. Ainakin paljon kehuttu tyyppi.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Caliber 4
« Vastaus #2 : 03 Toukokuu, 2012, 20:03:36 »
Muutama kuva laitteistosta ;D. Lavantaina koneella on näillä näkymin ensi lento jos toi yksi vaan ehtii kattomaan sen silloin.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Caliber 4
« Vastaus #3 : 04 Toukokuu, 2012, 19:31:27 »
Hiukan päivitin osaa lisää siirsin tulpan holille ja sit on rakenteilla noi harjoitusjalakset. Maanantaina tarvis kattoa ehtiskö sorvaamaan siihen sen ristikon mitä tarviin. Sen ajattelin tehdä alumiinista. Tietty samalla yksi ruuvvi poikki. tänään ei ehdi kaivaa sitä pois joten täytyy toivoa sitten että kestää ton yhden lennon tain muutamia.... sen jälkeen kotiin ja poikkimennyt ruuvvi vaihtoon.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Caliber 4
« Vastaus #4 : 04 Toukokuu, 2012, 20:58:11 »
Onko toi gyron anturi kiinni tuossa vaahtomuovissa?

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Caliber 4
« Vastaus #5 : 04 Toukokuu, 2012, 21:49:24 »
Se on 3M tarranauhalla kiinni tuntuu aika jykevältä, mut katotaan hyväksyykö mestari sitä kiinnitystä vai ei. Joten varuksi kaksipuolinen teippi mukaan...
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Caliber 4
« Vastaus #6 : 04 Toukokuu, 2012, 22:11:01 »
Se on 3M tarranauhalla kiinni tuntuu aika jykevältä, mut katotaan hyväksyykö mestari sitä kiinnitystä vai ei. Joten varuksi kaksipuolinen teippi mukaan...
Maikko tossa varmaan ajaa takaa sitä, että se gyro pitää laittaa gyroteipillä suoraan kiinni kopterin runkoon - ilman mitään muuta sinne väliin.

EDIT: Siis, tarkoitin, että 'mitään ylimääräistä' ei saa olla siellä gyron ja kopterin rungon välissä ::). Joissakin tapauksissa teräslevy kahden gyroteippi kerroksen välissä gyron ja kopterin välissä poistaa perän vägäyksen
« Viimeksi muokattu: 05 Toukokuu, 2012, 08:10:46 kirjoittanut pilot4fn »
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Caliber 4
« Vastaus #7 : 05 Toukokuu, 2012, 07:58:56 »
Kiitos vinkistä. Nyt on sensori alkuperäsellä teipillä kiinni. Nyt on pohdinnan alla että onko kaikki tarvittava mukana kassissa jos tänään kone säädetään asetuksiin. Harmi kun harjoitus jalakset eivät ole kunnossa että pääsisi itsekkin kokeilemaan jos nnin on.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Caliber 4
« Vastaus #8 : 05 Toukokuu, 2012, 08:30:14 »
Katsoin profiilistasi, että olet Turusta. Missä koelennätys tarpahtuu? Olisi mielenkiintoista olla sivustaseuraajana ensilentoa suoritettaessa...

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Caliber 4
« Vastaus #9 : 05 Toukokuu, 2012, 12:28:35 »
Liedossa on erään työkaverin tutunluona ensilento tänään noin klo jotain menen kyl paikalle 15.00 jolloin ensiksi säädetään noi kaikki jutut varmasti kohalleen. Kaveri ketä ne säätää on harrastanut koptereita kauvan joten saa kattoa että mahtaako jo enne viittä olla ensilento.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Caliber 4
« Vastaus #10 : 05 Toukokuu, 2012, 20:39:05 »
Ensilento suoritettu ja setukset asenettu. Uutta tietoa tuli niin paljon että mahdanko puoliakaan muistaa. No pää asia että jotain jäi kaaliin. Kaasukäyrää täytyy vielä hioa kohilleen taikka sit on parempi kun hiukan kone kuluu. Itse en kyllä kokellut konetta ollenkaan vaan seurasin sivusta. Suurin ongelma oli toi gyron asetuksien haku mutta sekin kohilleen saatiin.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: Caliber 4
« Vastaus #11 : 05 Toukokuu, 2012, 20:58:37 »
Siitä se lähtee ja kyllä ne pikku hiljaa alkaa
muistumaan miten kaveri teki säädöt.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Caliber 4
« Vastaus #12 : 05 Toukokuu, 2012, 21:17:22 »
Onneksi ei tarvitse usein gyron säätöihin koskea torpeissa. Onnea uuteen kopukkaan, ja pelko pois, ei sitä opi lennättämään jos se vain lojuu hyllyllä!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Caliber 4
« Vastaus #13 : 07 Toukokuu, 2012, 17:22:02 »
Tänään piti heti töiden jälkeen tehdä noita harjoitus jalaksia että pääsisi itsekkin kokeilemaan saako kopua yhtää leijutelluksi. No siihen tarvitsemaani putken vääntöjousea toimitetaan vasta ehtoolla. Joten eipä pääse huomennakaan kokeilemaan kopua. Tänään hain sit kunnon starin jatkon jossa on toi yksisuunta laakeri sisällä. Lisäksi ostin samalla ton tankkaus haaroituksen tohon kopuun. Elkkä varikkopakkki rupee olemaan kassassa kunnon vehkeillä. Vain akun kiinitys tarvisi miettiä kunnolla. Lisäksi tarvii ostaa parempi löpö bumppu jossain vaiheessa. Joten taas silloin on suuntana toi RC SABE.....
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Caliber 4
« Vastaus #14 : 07 Toukokuu, 2012, 18:49:13 »
Osta heti se parempi pumppu! Älä osta sitä mikä on vitosen halvempi veivattava, ellet sitten halua ostaa tänävuonna vielä uutta pumppua..   ;)

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Caliber 4
« Vastaus #15 : 07 Toukokuu, 2012, 19:02:59 »
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Caliber 4
« Vastaus #16 : 07 Toukokuu, 2012, 19:40:49 »
Joo, tota pumppua näkyy kentällä. Kait se sitten on hyvä..

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Caliber 4
« Vastaus #17 : 08 Toukokuu, 2012, 19:36:01 »
Työkaverilta pyysin firabelin hitsauksesta nyt sit tommosen palkaksi! Saa kattoa koska saa hommatuksi? Hitto kun tuntuu etää se imusarja jota sille väsään ei tule koskaan valmiiksi.....

Nyt melkein harjoitus jalakset valmiit. Reijät vielä porata putkiin ja sokat paikallen. Sit pääsis harjoittelemaan tota leijutusta. Tietty sinne paatisten kentällekin vois joku päivä sinkahtaa kattomaan kummonen kenttä siellä on.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Caliber 4
« Vastaus #18 : 08 Toukokuu, 2012, 20:06:42 »
Joo, tuu sinne vain mukaan lennättämään. Mä laitoin harjoitusjalakset nippusiteillä landareihin kiinni...

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Caliber 4
« Vastaus #19 : 08 Toukokuu, 2012, 20:18:21 »
Ristikon sorvasin ja hitsasin töissä alumiinista. Jalakset ajattelin kiinnitää remmeillä....
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Caliber 4
« Vastaus #20 : 10 Toukokuu, 2012, 20:12:14 »
Ensilentoa kokeilu aluksi oli lupaavaa hommaa. sit karkas vähän käsistä ja kappaleet lensi. kuvat lisään joskus..... Nyt tarvii tutkia mitä varaosia tarvin ja saako. Vaihtoehtona että haken sabesta kokonaan uuden jos varaosat liian kalliit..... Oma töppihän toi oli kun liianaikaisin sitä yritin leikkiä :(
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Caliber 4
« Vastaus #21 : 12 Toukokuu, 2012, 15:15:17 »
Nyt on lähetetty varaosa tilaus eteen päin. saa sit kattoa saako kaikkia osia helposti vai ei? hintaa osille kertyi rapiat 200 ekeä. Nyt seuraaksi täytyy miettiä jäykemmät harjoitus jalakset jotta ei tule saman laista tuhoa toisella kertaa kun tekee tota leijunta harjoitusta. Noi jalkset olivat liian löysät kun tuli hiukan liikaa yhdellä jalalla alspäin. taipui aika sikana ja sit kappaleet lensi..... :'(. Onneksi lento korkeus oli vajaan metrin kun nyt jo tohuitui noin sikana kamaan. miten sitten kunnon lentokorkeudesta tapahtuu.....
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Caliber 4
« Vastaus #22 : 13 Toukokuu, 2012, 08:17:54 »
lavan kinni otto kohta viitaa siihet että asfaltiin kärki ei ole koskenut.... siinä ei ole kärjessä mitään jälkiä! Nyt harkinnassa että hankkisi toisen kohtalaisen kopterin RC sabesta missä olisi puolet halvemmat varaosat. Mitäs jengi suosittelee?
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Caliber 4
« Vastaus #23 : 13 Toukokuu, 2012, 08:22:50 »
Mitinnässä toi : https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=36836&grpid=5008&order_id=WO1336886283 tai https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=36836&grpid=5008&order_id=WO1336886283. Tietty vois kanssa harkita sähkökopua, jolloin pääsisi tonne sisälennätys tapahtumiin mukaan..... Kuhan tonne kerhoon liityisi ;D
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Caliber 4
« Vastaus #24 : 13 Toukokuu, 2012, 08:37:20 »
Mitinnässä toi : https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=36836&grpid=5008&order_id=WO1336886283 tai https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=36836&grpid=5008&order_id=WO1336886283. Tietty vois kanssa harkita sähkökopua, jolloin pääsisi tonne sisälennätys tapahtumiin mukaan..... Kuhan tonne kerhoon liityisi ;D
En ole itse Shuttlea omistanut, mutta kuullut pelkkää hyvää tuosta, aloittelijan kuin myös osaavammankin kopterina. Varaosiakin saa todella sopivasti.
Nitro / sähkö valinta on sitte oma väittelynsä. Sisähallissa ei kyllä mielestäni kannata lähteen lentään mitään 450 kokoista suurempaa (riskit kasvaa turhan suuriksi torpin sattuessa) - joten jos shuttle kokoluokkaa etsit, niin ulkokopteri se mielestäni on.
Sekin vielä, että tuo Shuttle on jo sen kokoinen, että ei enään ole niin älyttömän herkkä tuulelle - kun taas 450 kokoinen menee tuulen viemänä kunnes sitä oppii kunnolla hallitseen ;)
Just my 2 cents...
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
13 Vastauksia
7318 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Lokakuu, 2007, 19:31:00
kirjoittanut Mikaelni
13 Vastauksia
8704 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Tammikuu, 2011, 07:01:54
kirjoittanut 1m4s0_
2 Vastauksia
10097 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Marraskuu, 2013, 23:23:44
kirjoittanut TAlho
12 Vastauksia
6102 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Toukokuu, 2014, 21:09:54
kirjoittanut jarmokuittinen
0 Vastauksia
11795 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Tammikuu, 2015, 21:29:49
kirjoittanut omatemä