Kirjoittaja Aihe: DJI purkkien vinkit/kysymykset  (Luettu 357278 kertaa)

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #750 : 21 Kesäkuu, 2013, 08:44:22 »
sillä oon s800 käskyttänyt ja hyvin on pelannu.

Toimiiko sinulla RTH ilman ongelmia, paljon kirjoituksia että on bugi kyseisessä toiminnossa.
Itse en ole vielä päässyt toimintoa testaamaan.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #751 : 21 Kesäkuu, 2013, 10:45:22 »
Toimiiko sinulla RTH ilman ongelmia, paljon kirjoituksia että on bugi kyseisessä toiminnossa.
Itse en ole vielä päässyt toimintoa testaamaan.

Ei oo tarvinu kokeilla... (uskaltanu)

Poissa Nipa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #752 : 23 Kesäkuu, 2013, 21:09:11 »
Nyt tänään esiintyi tällä uudellakin firmiksellä karkausyritys. Sain sentään tallennettua videolle kun olin tota uutta kameratelinettä säätämässä. Normaalisti odottelin herätys ledit ja satelliittien haut ennen lentoon nousua ja ATTI päällä tapahtui ihan niinkuin ensimmäiselläkin kerralla kuukausia sitten.

Eli näin tapahtui... Olin kaartamassa loivaa käännöstä oikealle ja kopteri kaarron jälkeen sekosi. Huomasin heti että nyt ei tule tuo vauhti omasta tikun käytöstä kun se lähti "kohti" tulemaan. Ei reagoinut tikkuun millään tavalla. Manual mode päälle ja 90 asteen äkkijarrutus kun puut alkoivat uhkaavasti lähestyä. Gimbaalikin tuosta liikkeestä sekosi ja videossakin  foamista näkee kyllä jarrutuksen kulman ;D Hetken leijuttelin manual päällä ja kokeilin takas ATIlle ja taas lähti samaan suuntaan pyrkimään kun videolla mutta otin taas manuaalilla takaisin. Hetken päästä uudestaan kokeilemalla pelasi taas normaalisti.

Tässä video
DJI F550 nazalla ja kepsillä
Spektrum DX7S

Poissa harhag

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Eka kopteri 1986 hirobo shutle sitten eagle jne
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #753 : 24 Kesäkuu, 2013, 23:38:52 »
mä menin tossa ja ostin ton naza v2 ja heti ongelmii ei meinanut armaa millään ainoastaan manuaali moodissa, no sit kävin lukemassa että jos on simonk esc niin pitää pistää idlen high asetukseen.
No sillähän tuo korjaantu naza 1 en moiseen ongelmaan törmänyt. että sellaista jos jollain on ollut samoja ongelmii.









Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #754 : 25 Kesäkuu, 2013, 08:00:56 »
Kyllä se armaa normaalisti myös ATTI-moodissa. Moottorit eivät vain lähde pyörimään ennen kuin nostat tikun puoliväliin tai sen yläpuolelle. Jos on tottunut vanhaan systeemiin, on tuo todella hämäävään! Mutta ei haittaa käyttöä millään tavalla (jos pientä turvallisuusriskiä armattuina pyörimättömistä moottoreista ei lasketa).

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #755 : 30 Kesäkuu, 2013, 11:53:42 »
Manuaaliilla kannattaa myös opetella lennättään, niinkuin jesi aikanaan kirjoitti sillä saattaa vielä pelastaa multin jos naza/gps/kompassi sekoaa.
Ei ainakaan lennä toiseen hiippakuntaan, alashan nää tulee ihan varmasti  :)

Poissa Nipa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #756 : 30 Kesäkuu, 2013, 12:06:05 »
Manuaaliilla kannattaa myös opetella lennättään, niinkuin jesi aikanaan kirjoitti sillä saattaa vielä pelastaa multin jos naza/gps/kompassi sekoaa.
Ei ainakaan lennä toiseen hiippakuntaan, alashan nää tulee ihan varmasti  :)

Olen samaa mieltä. Itse olen nyt kaksi kertaa manuaalin avulla tilanteen pelastanut.
DJI F550 nazalla ja kepsillä
Spektrum DX7S

Poissa harhag

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Eka kopteri 1986 hirobo shutle sitten eagle jne
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #757 : 01 Heinäkuu, 2013, 10:27:44 »
Mitäköhän mankkoja te käytätte? oon lennelyt nazalla yli vuoden eikä koskaan oo edes koittanut karata ardu on parikertaa yrittänyt ;)

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #758 : 01 Heinäkuu, 2013, 11:08:19 »
Ennen oli Flysky radiot, nyt kaikki Futaballa.
Ei mullakaan ole karkuun yrittänyt, mutta varuiksi harjoittelen välillä manuaalilla lennätystä.

Poissa ovt

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #759 : 12 Heinäkuu, 2013, 17:20:33 »
Mitäs olette laittaneet tohon first ja second level protection kohtiin. Mulla on ne tehtaan vakio arvot tällähetkellä ja 3s 2200mah akkuina mutta lento aika jää n. 4 min paikkeille onko siis syytä muuttaa arvoja vai onko lyhyeen lentoaikaan syynä 1350g paino ja laitteena on siis dji f450

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #760 : 12 Heinäkuu, 2013, 18:02:58 »
Mitäs olette laittaneet tohon first ja second level protection kohtiin. Mulla on ne tehtaan vakio arvot tällähetkellä ja 3s 2200mah akkuina mutta lento aika jää n. 4 min paikkeille onko siis syytä muuttaa arvoja vai onko lyhyeen lentoaikaan syynä 1350g paino ja laitteena on siis dji f450
Lentelin ennen Nazaa hälytimen kanssa ja se piippaili kun oli 3.3v kohdilla per kenno. Nazan kanssa lentelin kummallakin ja laitoin viimeiseksi arvoksi 9.9v 3S:llä. Punanen välkkyi aikaisemmin kun hälytin pärähti. 5000mAh akkuun meni ladatessa jotain 4600 sisään. Nyt alan lentelemään 4S:llä sekä välillä myös 3S:llä ja otan koko Voltage varoituksen pois päältä. Omilla 2200mAh 3S akuilla saan noin 6 minsaa aika rälläävää lentoa. Runkona nyt DJI:n jaloilla spider quad, jossa fpv kamat sekä Aee SD20 kamera.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Tomkopter

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #761 : 12 Heinäkuu, 2013, 22:16:56 »
Mulla kans naza v2 ilman gps ja lennetty on joku 20 lentoo eli noob ::). Mut pari kertaa nousun jlk n.20sek. atti modessa tullut ittekseen alas tonttiin, ilman että kerkesin reakoida manuaalille. Mulla ajatus että pidempi lento tauko aiheuttaa vian, eli kun olen uudelleen kytkenyt virrat ja taas lentänyt ei ongelmaa ole ollut. Ja heti perään uus akku niin ei ongelmia! Onko Vastaavia ilmennyt??

Lomat Rules 8)

Vika saattaa olla ohjaimessa spectrum dx6i, jonka aileron liike temppuilee ainakin nyt, tarvii yrittää korjata, ei vissiin eka kerta maailmalla :o >:(
« Viimeksi muokattu: 02 Elokuu, 2013, 20:40:04 kirjoittanut Tomkopter »
Spektrum DX8i

DJI F550, gopro2

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #762 : 12 Heinäkuu, 2013, 23:17:38 »
Lentelin ennen Nazaa hälytimen kanssa ja se piippaili kun oli 3.3v kohdilla per kenno. Nazan kanssa lentelin kummallakin ja laitoin viimeiseksi arvoksi 9.9v 3S:llä. Punanen välkkyi aikaisemmin kun hälytin pärähti. 5000mAh akkuun meni ladatessa jotain 4600 sisään. Nyt alan lentelemään 4S:llä sekä välillä myös 3S:llä ja otan koko Voltage varoituksen pois päältä. Omilla 2200mAh 3S akuilla saan noin 6 minsaa aika rälläävää lentoa. Runkona nyt DJI:n jaloilla spider quad, jossa fpv kamat sekä Aee SD20 kamera.

ite en päästäs 3s akkuja kennoja alle 3.5v

Poissa EM

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #763 : 12 Heinäkuu, 2013, 23:44:47 »
Taas se tapahtu. Eka akulla nousussa mitään ongelmia, akun vaihdon jälkeen tämä helevetin hieno automaattinen nousu kippasi kopterin samantien naamalleen.

Saldona tälläkertaa gimbaalin ohjainkortista irti revennyt liitin ja vain yksi potkuri..no, potkurit vaihtuu nyt joka tapauksessa isompiin ja gimbaali saa lähteä..värkätään nyt sitten puhdasverinen fpv-kopukka kun laitteistokin tuli.
« Viimeksi muokattu: 12 Heinäkuu, 2013, 23:48:50 kirjoittanut EM »

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #764 : 13 Heinäkuu, 2013, 00:07:37 »
ite en päästäs 3s akkuja kennoja alle 3.5v
3.3v on vielä ihan turvallista. Tuota tuli käytettyä vuosia autopuolella. Mutta siis tarkoittaa että tuossa lasken samantien alas. Noi hälyt on kaikki oletuksella 3.3v ja tilasin uuden ohjelmoitavan. Tuossa ajattelin laittaa vähän korkeamman että on mehuja palata takasin...
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Pursi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #765 : 13 Heinäkuu, 2013, 05:18:30 »
Lipo akun alin mahdollinen kennojännite on 2.8V ja jos menee sen alle niin kenno saattaa vaurioitua. Hyvillä kennoilla lentää turvallisesti 3.0V per kenno ja ehtii vielä laskeutua rauhallisesti. Mittasin FPV kopun (6s) aiheuttaman jännitteen muutoksen täydellä kaasulla ja se oli 0.6V, jonka asetin Naza varoittimeen. GensAce 2600mAh 6s 30c akuilla saan lentoajaksi 17min. (1.5kg lentomassa)
Trex 550E FBL | 450 pro DFC | 250 pro DFC
Walkera M120D01 | Walkera Mini CP
TBS 3D Disco | TBS Disco Pro | Sky Hero Spider Little
Futaba T8FG | dji RC-system | Walkera Devo 8s | Devo 8
PhoenixRC simu

Poissa ovt

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #766 : 13 Heinäkuu, 2013, 13:11:31 »
Nyt laskin vähän akkuvahdin arvoja siten että first on No load: 11.55V loss: 1.10V loaded: 10.45V ja second on no load:11.10 Loss:1.10V ja second:10.00V
ja lisäksi otin pois laskutelineen ja lentopaino asettui n.1kg niin lento aika muuttui n. 4 minuutista huimaan 12 minuuttiin. vieläkö noilla asetuksilla uskaltaa lentää että akut ei mene sököksi vai olisiko syytä nostaa vähän?

Poissa Räpeltäjä

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry, RC-Nummela Ry
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #767 : 13 Heinäkuu, 2013, 13:35:05 »
Nyt laskin vähän akkuvahdin arvoja siten että first on No load: 11.55V loss: 1.10V loaded: 10.45V ja second on no load:11.10 Loss:1.10V ja second:10.00V
ja lisäksi otin pois laskutelineen ja lentopaino asettui n.1kg niin lento aika muuttui n. 4 minuutista huimaan 12 minuuttiin. vieläkö noilla asetuksilla uskaltaa lentää että akut ei mene sököksi vai olisiko syytä nostaa vähän?

Hommaa laturi jolla näät paljonko lyöt virtaa akkuun ladattaessa. Mikäli virtaa menee sisään yli 80% niin oot purkanu liikaa :)

1000mah akkua saa turvallisesti purkaa siis 800mah.
SAB Goblin 630 Competition (V-Bar Silverline)
SAB Goblin 630 (Spartan VX1e)
Futaba T8FGS

Poissa ovt

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #768 : 13 Heinäkuu, 2013, 13:56:30 »
Laturi onkin seuraavana ostos listalla. Tällä hetkellä latailen hoten x:sän laturilla jolla menee akun lataukseen n. 4h  :P

Poissa Räpeltäjä

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry, RC-Nummela Ry
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #769 : 13 Heinäkuu, 2013, 18:20:05 »
Laturi onkin seuraavana ostos listalla. Tällä hetkellä latailen hoten x:sän laturilla jolla menee akun lataukseen n. 4h  :P

Jeppis, ei kummonen tarvii olla että saa syötetyn virran näkymään :) Noista jännitteistä kun ei saa kuin sinnepäin arvioita.

Yritin itse viritellä akkuvahtia RC-autoon ja pelas "hienosti" Turnigyn akuilla joissa tippuu jännite helposti. Sitten testasin Gens:llä jossa huomasin kellosta etten uskalla ajaa enempää. Lataillessa huomasin että Gens oli paljon kuivempi kuin Turnigy vaikka Turnigyllä hälytin oli piippaillut.
SAB Goblin 630 Competition (V-Bar Silverline)
SAB Goblin 630 (Spartan VX1e)
Futaba T8FGS

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #770 : 06 Elokuu, 2013, 21:31:17 »
BT säätämistä Naza M:lle. Tosin vaan iLuurille.


"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Lassi

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • LassiVVV videos's - Youtube
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #771 : 07 Elokuu, 2013, 11:38:20 »
Noh nyt olis Nazan suuntaan vähän negatiivista palautetta. Vaihdoin tuossa ropellit uusiin ja sen jälkeen ongelmat alkoi nazan (naza-m) kanssa.. (ropellit samankokoiset kun vanhat ja tasapainossakin pitäiis olla)

Tilanne tapahtui kahteen kertaan. Jokaisessa tilanteessa sama tilanne. Kopteri lähtee siis yhtäkkiä vaan haluamaansa suuntaan tikkujen isotkaan liikkeet ei juuri vaikuta kopteriin ollenkaan tai eivät vaikuta yhtään, jos puhutaan oikean tikun ohjaus liikkeistä. Kaasu kahvan veto alas toimii mielestäni normaalisti korkeuden nostosta en ole varma.

Laite tullut nyt kaks kertaa melkosen kovaa tonttiin. Yleensä ottaa suunnaaksi vaan jonkun ilmansuunnista ja lähtee kallistettuna ns täysiä sinne suuntaan, siinä vaihtoehdot on sitten toivoa että tikuilla sais vielä jotain tehtyä tai sitten vaan vetää kaasu sauvaa alas ja katsella mikä on tulos.

Sen verran kerkesin viimesessä tilanteessa näkemään että vaikka lensin attissa. Niin ihan kun nazassa olisi vilkkunut nopeasti punainen/oranssi vuorotellen varmaan alle 1sekunnin syklillä toisiinsa voi olla että oli myös joku muu väri esim keltainen tuon oranssin tilalla oli sen verran auringon paistetta ettei kunnolla nähnyt. Siitä olen kuitenkin varma ettei oranssi vilkahdellut satunnaisesti niinkun pitäisi. GPS pitäs olla löydettynä, koska 2minuuttia ennen tota crashia oranssi vilkkui normaalisti eli gps oli löydetty.

Toinen torppi oli gps päällä ja toisessa ei ollu gps päällä eli en usko että siellä on syytä. Sanotaan näin että kaikki vinkit ja ideat otetaan vastaan mistä vikaa lähtisi ettimään.

Ekassa torpissa ihmeen kaupalla osuttiin isoon pusikkoon ja laite pysyi täysin ehjänä. Tässä viimesemmässä mistä videokin tuli jo hieman kalusto tappioita eli kamerajalustan kortti, jalka ja 2kpl potkureita. Muuten näyttäisi että osat selvisi, mut sen toki näkee vasta kun on takaisin kasassa.

Tässä lyhyt video viimesimmästä tippumisesta, vaikka ei siitä erikoisia nää, mutta ehkä te näette :)



Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #772 : 07 Elokuu, 2013, 11:52:31 »
naza-m ominausuus on mennä sekasin jos lennät johonkin suuntaan atti modella yli 35asteen kulmassa.


Poissa Lassi

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • LassiVVV videos's - Youtube
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #773 : 07 Elokuu, 2013, 11:59:04 »
En kyllä oikein tuohon usko. Tällä on lennetty kyllä tikku tapissaan monet kerrat ongelmitta se 50-100akullista ja kaveri paiskonu vielä kovempaa toll temppu kopterillaan tikut kaakossa menemään minne sattuu eikä mitään ongelmia. Nazahan ite rajottaa kallistumisensa sopivaksi, tuossa lopussa kun crashaus tapahtuu niin laitehan tulee jo melkein 90asteeen kulmassa, mutta siinä vaiheessa on jo peli ollut poikki tuolta asti kun asiasta kommentin kirjotin videon päälle.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #774 : 07 Elokuu, 2013, 12:06:44 »
Oottaako Naza virran miten? Rcgroupissa oli parilla sekoillu kun otti virtaa VU:sta sekä ESC:stä.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
5295 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Joulukuu, 2008, 19:22:51
kirjoittanut Vispilä
63 Vastauksia
26320 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Helmikuu, 2010, 22:40:06
kirjoittanut Dutchman
21 Vastauksia
9802 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2009, 09:22:06
kirjoittanut znake
6 Vastauksia
3512 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Lokakuu, 2009, 09:25:57
kirjoittanut Rotary
6 Vastauksia
4032 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Elokuu, 2011, 00:38:41
kirjoittanut Sammy