Kirjoittaja Aihe: DJI purkkien vinkit/kysymykset  (Luettu 357174 kertaa)

Poissa WB

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #150 : 14 Kesäkuu, 2012, 21:14:52 »
Sain viestin Espanjasta, että Javier oli pistänyt GPS:n jo postiin!

Ilmeisesti vääntö ei vaan riitä noitten kanssa. Eli siirryn ihan suosiolla noitten uusien mottien kanssa 4S akuille ja 8" potrureille. Alaspäin tulo on ilmeisesti purkille kaikkein vaativinta, koska kopteri on silloin epävakaimmillaan. Kierrokset on matalia ja sitä rataa.

Heti kun huomasin, että nyt kävi jotain, niin vaihtoin jo ilmassa ATTI -modeen. Eipä se osannu korjata. Aikasemman purkin kanssa sain pari kertaa seivattua silleen, että lykkäsin hanat täysille, mutta nyt mulla ei oo muistikuvia miten tossa tein.

Jotain torpin laajuudesta kertoo se, että jokainen varsi on murtunut. Torppipaikalla oli myös nippusiteitä siellä sun täällä. Sähköset laitteet näyttää olevan ehjiä. Moottorin on kaikki soikeena ainakin nopee katottuna.

Surkuhupasinta tässä on vielä se, että joku nappasi huoltoasemalla mun kortin, eli en pääse tilaamaan uutta tavaraa mistään ennen kun uus kortti tulee parinviikon päästä. Toinen vaihtoehto on sitten siirtää tonne PayPal -tilille rahaa mutta siinäkin menee se noin 3 pankkipäivää. Eli ei menny ihan putkeen.

Yhteenvetona tässä voisi olla se, että pienenmmät potkurit on lompakolle parempia. Mitä korkeempi on kierrosluku, sitä enemmän myös hyrräefekti vaikuttaa, jonka ainakin jossain väärin lisää vakautta.

Esku: Mulla tuli vastaavasta tilanteesta ihan sammalille asti. Tuolla edellisellä sivulla on ihan videokin tapauksesta.

WB
-Hexa, Dji Nasa
-HK450 GT
-Esky Honey Bee King 4 (RIP)
-Esky Lama 3 (RIP)
-Menoa tahditaa Futaba FG8S ja tunnelman tallentaa GoPro2

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #151 : 14 Kesäkuu, 2012, 21:30:06 »
Mites nyt sitten tämän nazan gps:än kanssa?
miten tuo niinkun suomennettuna toimii? tikuista ohjataan ja gps hoitaa suuntavakauden?
miten lie sotkee tuota attimodea tuohon kepsin yhteyteen ja jatkuuko vikurointi nopeessa ajossa...

Esku

  • Vieras
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #152 : 14 Kesäkuu, 2012, 21:31:52 »

Esku: Mulla tuli vastaavasta tilanteesta ihan sammalille asti. Tuolla edellisellä sivulla on ihan videokin tapauksesta.

WB

Auts, niinpä näköjään tekee :( Mulla ei flipannu ympäri asti vaikka melko jyrkän kulman se otti taaksepäin.

Katotaan saanko tänään vielä editoitua jotain lentopätkää. Motivaatio kuvailemiseen vähän hukkunu taas; kone on alkanu täriseen niin että kuva on kuraa (no ompa jännä kun kopu toimii välillä ruohonleikkurina...) ja fpv-lähettimen antenni taittuu tärinästä osittain eteen. No, ei muutakun uutta potkuria tilaukseen ym.

Tietääkö kukaan muuten mistä sopivia laakereita nuihin DJI:n omiin moottoreihin?

Poissa ToniH

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #153 : 14 Kesäkuu, 2012, 21:32:18 »
Ja olet saletti, että kaikki lavat oli roottoreissa alas asti?

Se ei vaan ottanut kiekkoja tarpeeksi nopeasti? Se tosiaan viittaa siihen, että "välitys" oli liian pitkä eli tässä tapauksessa roottorit liian isoja.
Walkera MX400 Mutant -konversioprojekti + Devo 10 ***  450 Naza -quadprojekti + Futaba 7C

Poissa ToniH

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #154 : 14 Kesäkuu, 2012, 21:35:11 »
Mites nyt sitten tämän nazan gps:än kanssa?
miten tuo niinkun suomennettuna toimii? tikuista ohjataan ja gps hoitaa suuntavakauden?
miten lie sotkee tuota attimodea tuohon kepsin yhteyteen ja jatkuuko vikurointi nopeessa ajossa...

Eiku GPS:llä ei ole mitään tekoa suuntavakauden kanssa, sehän on paikannusjärjestelmä niinkuin varmasti tiedät ;) Attimode hoitaa edelleen vakavuudet. GPS tuo mukanaan position holdin ja kotiinpaluut jne. Eli kun lennät GPS modessa ja päästät tikut niin kopteri jää leijumaan paikalleen (kunhan on GPS lukko). Kun lähdet lentämään niin GPS:n avulla tallennetaan lähtöpaikka ja tämän perusteella se tulee himaan - ellei tielle satu puita, yli 20m mäkiä tms...
Walkera MX400 Mutant -konversioprojekti + Devo 10 ***  450 Naza -quadprojekti + Futaba 7C

Poissa WB

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #155 : 14 Kesäkuu, 2012, 21:43:40 »
Ja olet saletti, että kaikki lavat oli roottoreissa alas asti?

Se ei vaan ottanut kiekkoja tarpeeksi nopeasti? Se tosiaan viittaa siihen, että "välitys" oli liian pitkä eli tässä tapauksessa roottorit liian isoja.

En oikeen jaksa uskoa, että potkurit olis hajonnu ilmassa, sillä kaikki sälät löyty ihan maahantulopaikan vierestä. Veikkaan tosiaan, että ongelma on juurikin nuissa 10" propseissa. Oon tulla aikasemmin puhunut muutamaan otteeseen tuosta moottorin väännöstä, että sinänsä tässä ei oo kauheesti uutta. Siitä oon kuitenkin hämmästynyt, että noinkin kevyellä setillä tuli tonttiin!!! Näköjään prosikoolla on vakauteen enemmän vaikutusta, kun mk:n massalla. Jotenkin musta pikkuhiljaa tuntuu, että oon saanu multikopterin kaikilla mahdollisilla tavoilla torppaamaan. Toivottavasti tästä eteenpäin on vain "smuutteja lentoja" ja "chillejä ländejä".

Esku: kävikö sulle about just noin, niinkuin tuossa videossa?
-Hexa, Dji Nasa
-HK450 GT
-Esky Honey Bee King 4 (RIP)
-Esky Lama 3 (RIP)
-Menoa tahditaa Futaba FG8S ja tunnelman tallentaa GoPro2

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #156 : 14 Kesäkuu, 2012, 22:13:46 »
Eiku GPS:llä ei ole mitään tekoa suuntavakauden kanssa, sehän on paikannusjärjestelmä niinkuin varmasti tiedät ;) Attimode hoitaa edelleen vakavuudet. GPS tuo mukanaan position holdin ja kotiinpaluut jne. Eli kun lennät GPS modessa ja päästät tikut niin kopteri jää leijumaan paikalleen (kunhan on GPS lukko). Kun lähdet lentämään niin GPS:n avulla tallennetaan lähtöpaikka ja tämän perusteella se tulee himaan - ellei tielle satu puita, yli 20m mäkiä tms...

aivan. mutta hoitaako kepsi modi kuinka hyvin hommansa kun ajat asetta kovenpaa eteenpäin ja päästät tukut keskelle niin asettuuko kopu heti vai tuleeko sama ongelma kuin attimodella eli menee sekasin... tosin korkeus pitäis kuitenkin teoriassa pysyä samana gps modilla.
atti modissa tuo hörö kun tulee niin kopu korjaa aika rajusti ja samalla jos ei anna lisää kaasua niin tulee ainakin minulla 1-2m alaspäin.
tuo härö on ainakin minulla ollut korjattavissa tikulla ja ei vielä ole puuhun tökänny...
niin ja tämä härö tulee yleensä jos ajaa noin 30km/h ja alle sen toimii moitteetta.

Poissa ToniH

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #157 : 14 Kesäkuu, 2012, 22:45:46 »
Luulen, että GPS-modessa käytetään Atti-moden vakautusta eli kaikki Attin probleemat lienevät edelleen olemassa, myös GPS-modessa - ellei DJI sitten ole korjannut jotain uusimmassa firmwaressaan.

Ajattele siis GPS:ää vain Attin lisäominaisuutena tai laajennuksena.

Ks. liite.
« Viimeksi muokattu: 14 Kesäkuu, 2012, 22:47:33 kirjoittanut ToniH »
Walkera MX400 Mutant -konversioprojekti + Devo 10 ***  450 Naza -quadprojekti + Futaba 7C

Esku

  • Vieras
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #158 : 14 Kesäkuu, 2012, 23:51:53 »

Esku: kävikö sulle about just noin, niinkuin tuossa videossa?

Tosi vaikea sanoa, ensin tosiaan väänsi koneen vaakaan ja sitten heitti takakenoon. Löysäsin kaasua ihan reilusti heti kun kone heitti takakenoon.

Poissa Pursi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #159 : 15 Kesäkuu, 2012, 02:58:27 »
Hei, nyt olis ehkä syytä lukasta muutama rivi manuaalista...

Kumpaa cut-off typeä käytätte ja millä lento-modella ajatte?

Intelligent Mode: By using this mode, different control mode has different way of stopping motors.
In Manual Mode, only executing CSC can stop motors. In Atti Mode or GPS Atti. Mode, any one
of following four cases will stop motors:
a) You don’t push throttle stick after motors start in three seconds;
b) Executing CSC;
c) Throttle stick under 10%, and after landing 3 seconds.
d) The slope angle of multi-rotor is over 70°, and throttle stick under 10%.

Jos teillä käytössä em. tyyppi ja Atti/GPS Atti mode niin kohta d) saattaa aktivoitua kun lennetään kovaa ja pysäytetään äkisti.
Kopteri saattaa kallistua tuon 70* rajoille ja aiheuttaa moottori stopin, jos kaasutikku ei ole calibroitu oikein ja liikutaan 10% rajalla.

Manual modella ko. vaaraa ei ole ja kun valitsee Motor Idle Speed riittävän korkeaksi pysyy kopteri vakaampana vaikka kaasu olisikin alle 10%

Sitten vielä se potkurin koko, 8" potkuri tarttee enemmän kierroksia kuin 10" ja siksi ollaan ns. turvallisemmalla alueella kaasun suhteen. (ei niin lähellä 10% alarajaa)

Eki
Trex 550E FBL | 450 pro DFC | 250 pro DFC
Walkera M120D01 | Walkera Mini CP
TBS 3D Disco | TBS Disco Pro | Sky Hero Spider Little
Futaba T8FG | dji RC-system | Walkera Devo 8s | Devo 8
PhoenixRC simu

Poissa ovuori

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #160 : 15 Kesäkuu, 2012, 10:52:43 »
Hops,

Kas täällä uusi tunnari. En ole ennen kirjoittanut tänne, mutta seurannut kyllä keskustelua. Kiitos kirjoittajille tähänastisesta annista.

Sitten asiaan:

WB: minulle on tuo Nazan vikurointi tuttu juttu. Saan sen toistettua systemaattisesti, kun lennän atti modessa ehkä 50-100m vähän "reippaammin". Jos yrittää himmailla antamalla hanaa vastakkaiseen suuntaan, niin vekotin alkaa päätelmöimään outoja ja sitten pitää muutama sekunti korjailla tikulla asentoa. Tuo stoppaus näyttää aika "urheilulliselta" touhulta :)

Luulen, että atti mode laskee vakaata asentoa jotenkin liukuvalla keskiarvolla muutaman viimesekunnin gyrojen palauttamista arvoista ja menee sitten tavallaan sekaisin, jos asento on ollut riittävän kauan kallellaan. Eli yrittää sitten stopatessa palauttaa vekotinta kallelleen edeltäneeseen ajosuuntaan, tai ainakin laskee tavoiteasentoa suhteessa siihen.

Katselin tuon hexan niittauksen juutuupista. Minusta ei vaikuta tälle jutulle tuo. Meno oli ihan vakaan näköistä siihen asti kunnes kippasi. Tietty jos siinä olisi gimbal, joka tasoittaa kameraa, niin vaikeahan tuota olisi arvioida.

Oma veikkaukseni olisi ihan videon perusteella huiskan pettäminen (ei liene syy), escin feilaaminen (pitkää ajoa, oliko kova kuorma ja painopiste kohdallaan) tahi moottorin pettäminen. Noista kaikki lienevät sellaisia, että olet ne kyllä sulkenut pois. Hexa ei välttämättä tule alas yhden armin mentyä pois pelistä, joten outoa on....

Edit: edellisiin arveluihin lisään mukaan vielä mahdollisen lipon purkukapasiteetin loppumisen. Kuudella huiskalla saattaa kulua ampeeri, jos toinenkin.


Nazan gps muuten saapui eilen. Toivottavasti viikonloppuna tulee saumaa testata :P


« Viimeksi muokattu: 17 Kesäkuu, 2012, 22:00:46 kirjoittanut ovuori »
--Oskari

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #161 : 15 Kesäkuu, 2012, 12:14:04 »
....
 Hexa ei välttämättä tule alas yhden armin mentyä pois pelistä, joten outoa on....

Nazan gps muuten saapui eilen. Toivottavasti viikonloppuna tulee saumaa testata :P

Onko tuosta muuten kellään mitään faktaa, miten Naza reagoi, jos yksi sarvi feilaa? Hexastahan tulisi vielä lentokelpoinen quad, jos kontrolleri osaisi sammuttaa vastakkaisen moottorin yhden moottorin sammuessa. Muuten menee vaikeaksi, koska feilanneen koneen kummallakin puolella olevat propellit pyörii vastakkaiseen suuuntaan. Jos kallistusta korjataan pelkästään kiihdyttämällä niitä, syntyy aika iso vääntö yaw-akselin suunnaassa. Jos tätä vääntöä sitten kontrolleri kompensoi kiihdyttämällä toisella puolella olevia moottoreita, niin taas mennään volttia...

Propellin puolikkaan murtuessa ilmassa onkin oskillointi varmaan sitä luokkaa, että tantereeseen tullaan nopeasti.

Täällä vielä venaillaan gepsiä. Electoricarc:n sanastossa "tomorrow"  tarkoittaa näköjään n. 5 päivän sisällä. Viimeset 3 tilausta sieltä joka kerta sama juttu postituksen kanssa.
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa Tuomas P.

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #162 : 15 Kesäkuu, 2012, 13:40:35 »
GPS kolahti postiin. Ei kun asentamaan.. :P.

TP.
Hiivaleipä + maapähkinävoi + Pepsi Max

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Re: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #163 : 15 Kesäkuu, 2012, 13:48:54 »
Mulla ollu harrastus ja koneella näppäily vähissä, pitäsköhän sitä koittaa saiskos tuota mainittua bugia ajettua pihalle...
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Esku

  • Vieras
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #164 : 15 Kesäkuu, 2012, 13:53:23 »
GPS kolahti postiin. Ei kun asentamaan.. :P.

TP.

Äh, mulla menee sen saanti ens viikolle näköjään :( kirjotelkaahan kokemuksia hetikun niitä kertyy!

Pistin FPV-laitteistonkin myyntiin, joutuu nyt kyllä päivittämään akkupaketit 4-kennosiin ja hommaan e-propit. Kannattaako 4s kans käyttää nuita 8x5 e-propeja vai miten porukka on nuita ajellu?

Poissa Tuomas P.

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #165 : 15 Kesäkuu, 2012, 15:14:11 »
Gps koestettu! Ei hullumpi. Itse asiassa todella hyvä!
TP.
« Viimeksi muokattu: 15 Kesäkuu, 2012, 16:03:38 kirjoittanut Tuomas P. »
Hiivaleipä + maapähkinävoi + Pepsi Max

Poissa hire

  • Opetteleva torppari
  • **
  • RC-Kopterit Ry #59
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #166 : 15 Kesäkuu, 2012, 22:53:22 »
No kertokaas ny lisää että onko se GPS tilaamisen arvoinen kapistus :) Niin ja jos jollain on hyvät vinkit miten dx6i:llä saisi parhaiten toimimaan tuon gps:sän ni tulisi tarpeeseen kun en viitsisi turhaan mankkaa vaihtaa kun tollakin lennättää koptereita yli omien taitojen :)
Blade 130 X, T-REX 450 Sport, Kiinteäsiipisiä.....

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #167 : 16 Kesäkuu, 2012, 01:20:19 »
4500mah 4s lentoaika 15min  ja vielä jäi reserviin  8)
laiton 1kg ylimäärästä painoa hexaan 8" ropsuilla ja lento aika 5min. ei huono sekään. 2.8kg kokonaispaino.

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #168 : 16 Kesäkuu, 2012, 11:20:55 »
Mitähän tuosta gpsästä nyt tarinoisi.

- pysyy sijoillaan, ei vaella tuulessa karkuun kuten altilla.
- return to home.
- apinamoodi lentämiseen, olkoon kopteri mitenpäin vaan ilmassa, kun haluat kopterin liikkuvan oikealle, keppiä oikealle ja sinne menee.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #169 : 16 Kesäkuu, 2012, 11:33:03 »
Mitähän tuosta gpsästä nyt tarinoisi.

- pysyy sijoillaan, ei vaella tuulessa karkuun kuten altilla.
- return to home.
- apinamoodi lentämiseen, olkoon kopteri mitenpäin vaan ilmassa, kun haluat kopterin liikkuvan oikealle, keppiä oikealle ja sinne menee.

Toi apinamoodi on tälle apinalle lottovoitto!!  ;D

Esku

  • Vieras
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #170 : 16 Kesäkuu, 2012, 11:35:59 »
Toi apinamoodi on tälle apinalle lottovoitto!!  ;D

Sama juttu ;D kadotkoon orientaatio!

Muok: Tilasin kokeeksi nuita Gens Ace - akkuja, 2x2200mAh 3s 55c, nämä kytken sitte rinnan. Syy miksi otin kahdella erillisellä pakalla -> toimitusaika tähän hätään. Nuohan käsittääkseni uppoaa 450-luokan koptereihin, lienee helppo myydä jos paino kasvaa noiden myötä liiaksi eikä lentoaika lisäännykään, jota kyllä epäilen koska tein painovertailuja:

2x184g=368g vrt. Turnigy 3s 4000mAh pakka 347g olettaen että nuo on kans mitattuja painoja. Nykynen 3600mAh 3s 30c Turnigyn pakka painaa 301g jolla lentoaikaa ~10min. Summa summarum, kapasiteetti kasvaa 800mAh ja paino sitä myötä 67g+mahdolliset ylimääräset liittimet.

EuroRC:lle kiitos todella nopeasti sähköpostittelusta vaikka onkin lauantai!

Heti perään kysymys. Kannattaako rinnan kytketyt pakat ladata erikseen vai yhdessä? Voinko ladata balanceri laudalla saman kennomäärän (3s) mutta eri kapasiteetin omaavia akkuja? Minkälaiset asetukset laitan laturiin, lähinnä kennomäärää ajatellen, ilmeisesti sen 3s vaikka balanceri lauta kytketään laturin 6s porttiin?
Muok2: Järjellä ajateltuna pitää olla identtisiä akkuja mitä ladataan samaan aikaan.
« Viimeksi muokattu: 16 Kesäkuu, 2012, 12:41:21 kirjoittanut Esku »

Poissa ovuori

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #171 : 16 Kesäkuu, 2012, 16:33:43 »
Eka lento takana gps:n kanssa. En ollut vielä ihan loputtoman vaikuttunut, sillä näytti kyllä karkailevan tuulen mukaan edelleen. Kovasti se kyllä näytti välillä korjailevan, mutta aika satunnaisesti kylläkin. Sain vekottimen laskussa jopa nurin, kun päätti juuri ennen maakosketusta vielä lähteä omiin suuntiinsa :)

Ehkäpä luen manuaalit ja tutkin, josko konfiksessa olisi pulmaa...

edit: ainakin z -akseli oli väärin asetettu.
« Viimeksi muokattu: 17 Kesäkuu, 2012, 22:01:25 kirjoittanut ovuori »
--Oskari

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Re: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #172 : 16 Kesäkuu, 2012, 17:36:50 »
Saman mullakin teki että gpsällä tuulessa haki tonttiaan, mutta Remotena gaineja niin alko pysyyn.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #173 : 16 Kesäkuu, 2012, 20:08:53 »
nonii... tänään tuli eka kunnon torppi 30m ja syy on potkurin katkeaminen.
kovasti tuo hexa yrittää pysyä ylhällä mutta ei ohjaa ja tulee kentään pikkuhiljaan tosin pysyy kuitenkin oikein päin.

no lopputulos kuitenkin sukellus 3m syvyydestä...  :'(
onneks piippaili niin löyty äänen perusteella kun aikansa sukelteli.
ihanan kallista!

Poissa ovuori

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #174 : 16 Kesäkuu, 2012, 20:15:38 »
Aijaijai...  :-[
--Oskari

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
5288 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Joulukuu, 2008, 19:22:51
kirjoittanut Vispilä
63 Vastauksia
26306 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Helmikuu, 2010, 22:40:06
kirjoittanut Dutchman
21 Vastauksia
9796 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2009, 09:22:06
kirjoittanut znake
6 Vastauksia
3509 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Lokakuu, 2009, 09:25:57
kirjoittanut Rotary
6 Vastauksia
4026 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Elokuu, 2011, 00:38:41
kirjoittanut Sammy