Kirjoittaja Aihe: DJI purkkien vinkit/kysymykset  (Luettu 354629 kertaa)

Poissa hire

  • Opetteleva torppari
  • **
  • RC-Kopterit Ry #59
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #75 : 04 Kesäkuu, 2012, 17:23:25 »
Äsken kävin yhden akun lentelemässä uudella Firmware v2.01:sellä. Manuaali tilassa en mitään eroa huomannut mutta Atti tilassa tuntui vakaammalta.

Taitaa tuon GPS:än toimintaan saaminen DX6I mankalla olla mahotonta. Säätö ei riitä viemään kursoria GPS:sään asti. Pitää yrittää säädellä uudestaan kun kerkeää tai jos jollain on hyvää vinkkiä niin antaa tulla. Toisaalta en ole vielä tilannutkaan sitä GPS:sää mutta......

Blade 130 X, T-REX 450 Sport, Kiinteäsiipisiä.....

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #76 : 04 Kesäkuu, 2012, 18:43:27 »
Ainakin tuubista löytyy videoita missä ajetaan wkm dx6i, joten kyllä se jollain ilveellä onnistuu.
Valitettavasti en enään muista dx6i asti mitään ohjelmointeja  :'(
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa WB

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #77 : 04 Kesäkuu, 2012, 19:11:26 »
Olin lukevinaan että jos käyttää noita s3 akkuja niin pitäs olla noi "10 potkurit?
Nyt tuli pikku tauko lento harjotuksiin kun tuli aika totaalinen troppi :)

Mankka on kolmessa osassa mutta hexa on ehjä. ;D voi se näköjään joskus mennä näinkin..

10x4,5 potkureilla potkua on enemmän, mutta tällöin vääntömomentti vaatimus nousee, koska potkurin kärki on kauempana origosta. Multikopteria lennettäessä on hyvä pohtia moottorin vääntömomentin, tarvittavan nostovoiman ja massan sijaintia kopterissa yms. Mikäli massa on keskittynyt kauaksi MK:n keskipisteestä vaikuttaa tämä oikaisuun vaikuttavaan tehoo/vääntöön arvoja nostavasti. Jos taas massa on hyvin keskellä keskittyneenä origoon tarvitaan lentotilan muutokseen vähemmän työtä.

Eli vaikka paperilla työntövoiman riittää, niin oleellisempaa on lentotilan muuttamiseen tarvittava hetkellinen tehon tarve kierrosluvun nostamiseen tietyssä ajassa. Tähän vaikuttaa potkurin massa. Mitä vähemmän potkuri painaa sitä suurempaa potkuria voit käyttää. Uskoisin, että jos tilaat RCtimerista nuo hiilikuitu 10" vispilät, niin hyvä tulee =). Pohdiskelen tässä vielä sitä, mikä vaikutus materiaalilla on.

Pohdiskelen jatkossakin mk:den sielunelämää.

Tässä muutama ajatus jotka on tullut huomattua:
-tasapainota potkurit (teipin palaa kärkeen)
-älä ylikuormaa
-laskeudu ajoissa
-massa mahdollisimman keskelle ogiroa ainakin XY-suunnassa
-parhaan vakauden saa silloin, kun säätää gyrojen herkkyyden("gaini") ylimmälle mahdolliselle tasolle, jossa mk ei "wägää".
-joka kelissä ei ole pakko lennättää, tuulessa mk vaatii luonnollisesti enemmän tehoa ja riskit tulla multiin on suurempi.

WB

Edit1:
Laitoin hieman kevyemmän akun ja tasapainotin potkurit. Ero oli huomattava aikaisempaan nähden. Nähtävästi KK:n multiboard eikä NASAkaan tykkää hirmuisesti värinästä. Lensin 10" potkureilla ja moottoreinan 1200kv HK:n NTM:n 250W moottorit. Nätisti lensi. Nyt tajusin myös sen, että kun kaasu on 50% niin kopteri pitää korkeutensa. Tämänkin olisi voinut tajuta aikaisemmin, mutta nyt lentämistä ja lentotilakäyttäytymistä on helpompi ymmärtää.

Semmoinen lisäys tuohon potkureihen koko juttuun. Oikean kokoisen potkurin valintaan vaikuttaan tietysti mikän on kv-luku. Selvennyksenä kerrottakoon, että kv tarkoittaa sitä montako kierrosta moottori kiertää ilman vastusta per yksi voltti. eli jos jännite on 10v ja moottorit 1200kv niin tällöin moottori kiertää 12000 kierrosta minuutissa. Mitä alempi on tuo luku voidaan teoriassa käyttää isompaa potkuria.

Vielä yksi huomio. Kun MK:ta tuo alaspäin, niin potkurien ilmavirta muuttuu turbulenttisemmaksi kierrosluvun laskiessa. Tällöin pienempi potkuri on parempi, koska kierrosnopeus on suurempi ja porkurin aiheuttama turbulenttinen ilmavirtaus kopterin ympäristössä vähenee.
« Viimeksi muokattu: 06 Kesäkuu, 2012, 00:26:47 kirjoittanut WB »
-Hexa, Dji Nasa
-HK450 GT
-Esky Honey Bee King 4 (RIP)
-Esky Lama 3 (RIP)
-Menoa tahditaa Futaba FG8S ja tunnelman tallentaa GoPro2

Poissa hire

  • Opetteleva torppari
  • **
  • RC-Kopterit Ry #59
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #78 : 05 Kesäkuu, 2012, 20:41:18 »
Aikani säädeltyä sain GPS tilan toimimaan myös DX6i:llä mutta vaikiaksi menee kun joutuu laittamaan kolmen kytkimen taakse nuo lentotilat.
Blade 130 X, T-REX 450 Sport, Kiinteäsiipisiä.....

Poissa WB

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #79 : 06 Kesäkuu, 2012, 19:49:52 »
Huh huh, tulipa tänään lennettyä vähän turhankin kauas. Melkein kävi niin, että tulevaisuuden arkiologit olisivat saaneet ihmetellä, että mitä täältä suosta löytyikään? Ajattelin, että jos vaikka ihan suosiolla laittaa tuon GPS:n tilaukseen nasan kaveriksi, niin voi ei tarvitse kiroilla, jos käy huono mäihä. Tuo on kuitenkin halpa vakuutus.

Näköjään Espanjan putiikin päivämäärä on siirtynyt muutamalla päivällä. Ehköhän se sieltä jossain välissä kuitenkin tule.

Onko Hirellä WK vai Nasa?
-Hexa, Dji Nasa
-HK450 GT
-Esky Honey Bee King 4 (RIP)
-Esky Lama 3 (RIP)
-Menoa tahditaa Futaba FG8S ja tunnelman tallentaa GoPro2

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #80 : 06 Kesäkuu, 2012, 20:29:43 »
Huh huh, tulipa tänään lennettyä vähän turhankin kauas. Melkein kävi niin, että tulevaisuuden arkiologit olisivat saaneet ihmetellä, että mitä täältä suosta löytyikään? Ajattelin, että jos vaikka ihan suosiolla laittaa tuon GPS:n tilaukseen nasan kaveriksi, niin voi ei tarvitse kiroilla, jos käy huono mäihä. Tuo on kuitenkin halpa vakuutus.

Näköjään Espanjan putiikin päivämäärä on siirtynyt muutamalla päivällä. Ehköhän se sieltä jossain välissä kuitenkin tule.

Onko Hirellä WK vai Nasa?

aika äkkiä menee sen rajan yli että ei hahmota mitenpäin vekotin on ja mihin päin se on menossa :D
ite ajattelin kans tilata tuon gps:än ihan vaan varuiks juurikin nuita tilanteita varten.

Vierotus oireet on pahat kun ei oo päässy lentämään moneen päivään kun ei oo mankkaa... no huomenna pitäs posti paavon kiikutta aurora 9. :)

Poissa hire

  • Opetteleva torppari
  • **
  • RC-Kopterit Ry #59
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #81 : 06 Kesäkuu, 2012, 20:51:48 »

Onko Hirellä WK vai Nasa?

Naza täällä on. Juurikin tuon kauemmaksi lentelyn takia mie oon sitä GPS:sää kanssa suunnitellu että olisi edes jonkinlainen mahdollisuus pelastaa kopteri jos orientaatio katoaa  Siinnä vaihessa kun vielä just erottaa ni ei tartte kuin kerran räpsäyttää silmiä niin kopun orientaatio katoaa hyvinkin helposti.
Blade 130 X, T-REX 450 Sport, Kiinteäsiipisiä.....

Poissa WB

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #82 : 06 Kesäkuu, 2012, 23:09:38 »
Naza täällä on. Juurikin tuon kauemmaksi lentelyn takia mie oon sitä GPS:sää kanssa suunnitellu että olisi edes jonkinlainen mahdollisuus pelastaa kopteri jos orientaatio katoaa  Siinnä vaihessa kun vielä just erottaa ni ei tartte kuin kerran räpsäyttää silmiä niin kopun orientaatio katoaa hyvinkin helposti.

Jep. Näköjään täällä on muutkin samoilla linjoilla. Onneksi tuo Nasa pitää kuitenkin suuntansa hyvin, joten tällä kertaa "peruuteltiin" takaisin ja sydämmetykytyksien kanssa laskuun. Uskon, että tuo gps maksaa itsensä takaisin nopeasti. Jos ei heti rahassa, niin ainakin ajassa, kun ei tarvitse odotella varaosien saapumista. Joskus rahaakin tärkeämpi on oma mielenterveys. Jos lentämään haluaa, niin lentämään pitää myös päästä!!

Toinen juttu tossa vikatilanteessa on vielä se, että vaikka nasa ilman gps:sää osaa laskeutuakkin, niin paljonko tämä lohduttaa, jos alla on Saimaa tai Vantaan joki? Itse en ainakaa, ajatellu spärdäreiden kanssa alkaa virittelemään ja vielä vähemmän haluaisin perustella uteliaille, että miksi mk on kuorrutettu kortongeilla. Eli, se että mk osaa palata kotiin itsestään on pelkästään positiivinen asian, varsinkin kun hintaa on kertynyt ihan kivasti.

Niin ja kesällä sitten(täällä ei vielä ole) haluan vetää vivun ylös(kotiin paluu) ja maistella olutta samaan aikaan, kun mk tulee isukin luo.  8)


Hämäränäöstä
Yhden huomion HK450 kopterin kanssa tein. Silloin kun alkaa tulla hämärä, niin helposti luulee, että tämä on se etäisyys, jolla voi vielä hyvin liikehtiä. Asia on kuitenkin niin, että kun valon määrä laskee, aktivoituu silmän sauvasolut, jotka havaitsee kyllä liikettä, mutta asennon hahmottaminen on vaikeampaa. Eli vaikka kopterin näkee, niin on vaikea uskotella itselle, että näen, mutta en hahmota. No nyt täällä on valoa 24/7, mutta keväämmällä näin oli.

Miten määritellään härämä, että uskaltaako vielä lennättää?
jos kysy että onko, niin on. Näin ainakin isojenpoikien ilmailussa.

Hire: pohdiskelin vain, että tekeekö sillä gps tilalla vielä mitään, jos motikoita ei vielä kellään ole...  :P
-Hexa, Dji Nasa
-HK450 GT
-Esky Honey Bee King 4 (RIP)
-Esky Lama 3 (RIP)
-Menoa tahditaa Futaba FG8S ja tunnelman tallentaa GoPro2

Poissa hire

  • Opetteleva torppari
  • **
  • RC-Kopterit Ry #59
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #83 : 07 Kesäkuu, 2012, 15:55:57 »

Hire: pohdiskelin vain, että tekeekö sillä gps tilalla vielä mitään, jos motikoita ei vielä kellään ole...  :P

Yritin vaan saada tuolla DX6I mankalla toimimaan ennenkuin tilaan sen GPS mokkulan. Nyt kyllä taidan mennä aluksi mankkakauppaan ennenkuin GPS:sän tilaan...
Blade 130 X, T-REX 450 Sport, Kiinteäsiipisiä.....

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #84 : 07 Kesäkuu, 2012, 16:35:06 »
NAMI NAMI! nyt toimii :)

gaini säätyy hienosti kapulasta ja gimbal kohtalaisesti... servot aiheuttaa vaan pientä tärinää joten pitää vielä siihen perehtyä.

Vähän kyllä syö mietä tuo 5min lento aika 3s 2200mah akulla :'(

Poissa ToniH

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #85 : 07 Kesäkuu, 2012, 16:51:22 »
gaini säätyy hienosti kapulasta ja gimbal kohtalaisesti... servot aiheuttaa vaan pientä tärinää joten pitää vielä siihen perehtyä.
Voi olla, että perehtyminen ei tee sinua tyytyväiseksi. Melkein ainoa moite mitä Naza tuolla maailmalla saa on kelvoton gimball-ohjaus. Siellä on porukka tapellut kuukausi toisensa jälkeen ja vaihtanut toinen toistaan parempia (lue:kalliimpia mega-) servoja vain lopulta todetakseen, että se ei vaan pelaa samalla tasolla kuin mitä lennonvakautus ja muut antaisivat odottaa. En ymmärrä tekniikkaa niin hyvin mutta ongelma oli jotain tyyliin DJI:n gimball-ohjaus toimii 100Hz kun sen pitäisi toimia 400+Hz, jotta se toimisi hyvin (tjsp). Voiko tota fw-päivityksellä fiksata onkin sitten eri juttu.

Ainoaksi vaihtoehdoksi tällä hetkellä, ennen kuin DJI korjaa gimball-ohjauksen jos se yleensä on mahdollista, jää erillinen gimbal-ohjain.

Tämä taas saa lähes varauksetonta kehua sillä sektorilla mutta toimivuudesta saa maksaa: HoverflyGimbal
« Viimeksi muokattu: 07 Kesäkuu, 2012, 16:56:30 kirjoittanut ToniH »
Walkera MX400 Mutant -konversioprojekti + Devo 10 ***  450 Naza -quadprojekti + Futaba 7C


Poissa WB

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #87 : 07 Kesäkuu, 2012, 20:47:27 »
Käykö tuo akku tohon f550 vekottimeen???
Hyvä vai huono?  AAAPUVAAA!

https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=10551&productId=298105&langId=-11&parent_category_rn=20417&top_category=20362&selectedTopCategory=20438&selectedSecondLevel=20362&selectedThirdLevel=20417&categoryId=20417&searchMethod=

Jotenkin sellanen fiilis on, että tuo saattaa olla liian painava? Tuo on neljäkennoinen, joten välttämättä tuolla ei saavuta sellaista hyötyä mitä tavoittelet. Oman käsityksen ja kokemuksen mukaan S3 settiin, ei ihan suoriltaa kannata laittaa S4 -akkua ilman, että kiinnitetään huomiota koko voimansiirtoon potkuri mukaanlukien. Tuosta kuvan mukaan puuttuu liittimet, joten kolvin käyttötaitoa vaaditaan. Itse akun laadusta ja hinnasta en osaa sanoa.

BDJ: Joo mulla on kans lentoaika siinä 5min gopron kanssa. Itse käytän pääasiassa 2200mAh 3S akkuja. Tilauksessa on 3000mAh akku. F450 tuo on varmasti liian painava gopron kassa, mutta uskon, että hexan ja jalustan kanssa toimii.

hire: mitä mankkaa oot katellu? 
-Hexa, Dji Nasa
-HK450 GT
-Esky Honey Bee King 4 (RIP)
-Esky Lama 3 (RIP)
-Menoa tahditaa Futaba FG8S ja tunnelman tallentaa GoPro2

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #88 : 07 Kesäkuu, 2012, 21:48:13 »
Nyt koitin noilla 8" ropsuilla (3s akuilla) niin leijuttelu oli paljon tasasempaa ja leni ihan yhtä nätisi mutta vastaa kaasuun hitaamin.

taidan kallistua noihin 4s 4000mah akkuihin ja 8" ropsuihin.


Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #89 : 07 Kesäkuu, 2012, 22:48:29 »
Ekat oikeat lennot takana heksalla, jota käskyttää Naza. ArduCopteriin tottuneena ei voi sanoa kuin että huhhuh! Pientä voblaamista tuulessa esiintyy vaikka gaineja säätää mihin, mutta muuten vehje jättää hieromaan päätä siitä, mitä ihmettä Ardu-jengi tekee väärin, kun eivät pysty(neet puoli vuotta sitten) samaan. Alt hold toimii silmämääräisesti arvioituna alle puolen metrin tarkkuudella!

Esku

  • Vieras
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #90 : 07 Kesäkuu, 2012, 23:19:14 »

BDJ: Joo mulla on kans lentoaika siinä 5min gopron kanssa. Itse käytän pääasiassa 2200mAh 3S akkuja. Tilauksessa on 3000mAh akku. F450 tuo on varmasti liian painava gopron kassa, mutta uskon, että hexan ja jalustan kanssa toimii.


Täällä lennetään F450:ta 3600mAh 3s akulla, gimbalin ja contour gps:n kans timeri 10min ja +20% jää reserviin virtaa. Potkureina vielä tällähetken DJI:n omat 10". Seuraavaksi otan 4000mAh kieppeiltä akun, tai siirryn 4s - setuppiin.

Tuo linkin 4s akku voi tosiaan olla F450 liian raskas.
« Viimeksi muokattu: 07 Kesäkuu, 2012, 23:22:07 kirjoittanut Esku »

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Re: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #91 : 08 Kesäkuu, 2012, 07:39:39 »
Mun purkkavirityksessä on 4s 6000mah kyydissä, tarvii vielä tutkailla että lisää vai vähemmän..
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa hire

  • Opetteleva torppari
  • **
  • RC-Kopterit Ry #59
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #92 : 08 Kesäkuu, 2012, 18:40:43 »
Minä oon lennellyt 3s ja 4s akuilla. 3s riittää rauhalliseen kaarteluun mutta vähänkin kovemmassa ryöpytyksessä 4s akut tulee tarpeeseen. Tosin tossa mun hexassa tuota painoakin on lentokunnossa karvan yli pari kiloa. Tänään muutaman voltin ja rajumman muunkin liikkeen jälkeen hexa tuli tonttiin kun moottorin ulkokehä propelleineen lähti omalle lentoradalleen akselin sokan lähdettyä irti. Onnettomuustutkintalauta kunta mustaa laatikkoa ja moottoria tutkittuaan päätteli kiinan pojan asenentaneen akselin liian ylös jonka takia sokka ei mennyt uraansa.
Vaurioita ei tullut onneksi kuin yksi propelli :)
Blade 130 X, T-REX 450 Sport, Kiinteäsiipisiä.....

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #93 : 08 Kesäkuu, 2012, 21:47:26 »
Nyt kyllä lentää ihan mukavati.
Perus gainit on 155 paikkeilla ja allti gainit 182.
akut on nuo 2200mah s3 ja 8" potkurit ja lentoaika 5min +-30s
tilasin 5kpl 4s 4500mah 55C akkuja... ensi viikolla selvii menikö rahat hukkaa.

Jotain raaka mössö videoo:


Poissa WB

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #94 : 10 Kesäkuu, 2012, 03:05:37 »
Nyt mä voisin puolestani kysyä, että mitä tässä tapahtuu?


Ääni voi olla aika kovalla. Varokaa.
« Viimeksi muokattu: 10 Kesäkuu, 2012, 03:14:55 kirjoittanut WB »
-Hexa, Dji Nasa
-HK450 GT
-Esky Honey Bee King 4 (RIP)
-Esky Lama 3 (RIP)
-Menoa tahditaa Futaba FG8S ja tunnelman tallentaa GoPro2

Poissa Pursi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #95 : 10 Kesäkuu, 2012, 06:55:35 »
Tere kaikille...

Oon keräilly osat 550:seen X4 quadroon ja eilen asensin softan läppäriin, jossa win7, 32bit versio.

Osat:
-Turnigy Talon Quadcopter (V2.0)
-Naza FC + VU
-Naza GPS upgrade
-DJI ESC 30A
-Ardun vakio moottorit + 10" potkurit
-Futaba s-bus RX
-Futaba T8FG TX

Ajurit latasin myös 32bit versiona, oletin että olis oltava samat PC:kanssa?

En saanu ohjelmaa toimimaan, mut olin kytkeny kaapelin USB 3.0 porttiin ja tänään kokeilen USB 2.0:aa

Tavoitteet:
-FPV lentoa
-HD kuvausta
-jatkossa Y6 tai Hexa laajennus

Eki
« Viimeksi muokattu: 11 Kesäkuu, 2012, 05:04:25 kirjoittanut Pursi »
Trex 550E FBL | 450 pro DFC | 250 pro DFC
Walkera M120D01 | Walkera Mini CP
TBS 3D Disco | TBS Disco Pro | Sky Hero Spider Little
Futaba T8FG | dji RC-system | Walkera Devo 8s | Devo 8
PhoenixRC simu

Poissa WB

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #96 : 10 Kesäkuu, 2012, 09:18:04 »
Tuli listattua, että mitä kaikkea tuossa torpissa vaihtoi olomuotoaan.

   -ainakin 3 potkuria
   -kaksi DJi-moottorivartta
   -2-3 moottoria soikeaksi
   -gibmalin servon johto
   -itseluottamus

Sinänsä hupaisaa, että HK:sta on jo tuloillaan uudet moottorit, mutta torppi on aina torppi ja ketuttaa. Onneksi GoProlle eikä F550 main boardille ei käynyt mitään. Laskeutumistelija ja gimbal servoa lukuunottamassa säilyivät iskussa. Ja onneksi tuli tuohon metsään eikä viereiseen suohon tai Kemijokeen.

Näitä torppeja on tullut erisyistä niin paljon, että voisin kertoa puoli-iltaa millä eritavoilla on mahdollista saada romua aikaiseksi. Voisiko jokainen tätä viestiketjua lukeava kertoa millaisilla erillaisilla seteillä on tullut lennättyä ja kokemukset niistä?

Minkäverran porukalla on ollut nuo gimbalin gainit?
-Hexa, Dji Nasa
-HK450 GT
-Esky Honey Bee King 4 (RIP)
-Esky Lama 3 (RIP)
-Menoa tahditaa Futaba FG8S ja tunnelman tallentaa GoPro2

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #97 : 10 Kesäkuu, 2012, 11:03:51 »
niinkun jesi sano niin tuo gimball ei toimi oikeen hyvin tuon nazan kanssa... eilen sitä hierottiin ja säädettiin ja tultiin siihen tulokseen että gimbal aiheutta enemmän tärinää mitä kopu ja varsinkin tuo "roll" vähiten tärinää tuli 40% gainin kassa ja lopuksi otin tuon roll johdon pois kokonaan.

Eilisen testailuja:


Toinen asia minkä huomasin eilen on se että kun auto modilla ajaa suoraa eteenpäin kovalla vauhilla ja reilulla eteenpäin kallistuksella niin siinä vaiheessa kun jarruttaa ja päästää tikut keskelle niin kopu jatkaa tuota eteenpäin kallistusta voimakaasti ja joutuu tikulla pitämään suorassa ja menee hetki ennenkun kopu alkaa taas leijumaan. manuaali modilla tätä ei käyny.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #98 : 10 Kesäkuu, 2012, 11:22:34 »
ATTI-moodilla vikurointi on tunnettu NAZAn ominaisuus. ATTI-moodissa ei pitäisi lentää pitkiä matkoja ja/tai kovaa, vaan se on vain leijuntaa varten. Hurjastelu pitäisi suorittaa manuaalimoodissa.

Voisiko tuo olla syynä WB:n torppiinkin? Pitkä matka etuperinlentoa ja pysähdyksessä komponsoinnit vähän ristiin -> kukkerpalli? Vähän oudolta kyllä kuulostaa, mutta kaippa se voisi mahdollista olla...

Poissa Tepaja

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #99 : 10 Kesäkuu, 2012, 13:14:06 »
Ihmettelinkin, miksi tuo hexa attitude moodilla välillä oli levottoman tuntuinen. Pari kertaa oli vauhtia enemmän kuin normaalisti, niin sai rauhoitella  tikulla edestakaisin että sai sen leijuntaan.

Tässä olisi lyhyt video perjantain lentelystä. Oli tyyni keli joten uskalsi ottaa korkeutta. Video ei ole erikoinen, kasasin vain muutamat pätkät yhteen. Tarkoituksena oli kuvata vanhemmille niiden taloa... Ehdin jopa kääntää kameraakin kesken lennon yhdessä vaiheessa. Ja videon lentelyt on suoritettu attitude moodilla.  Vielä olisi gainien säätöä vähän joka puolelle..



Minkäverran porukalla on ollut nuo gimbalin gainit?
Itsellä on gainit tuossa ylläolevassa videossa pitch 20 ja roll 70. Seuraavaksi yritän 30/78.

Mites näissä multikoptereissa teidän mielestä tuo kääntyminen luonnistuu? Kun quadrossa ihmettelin kun kääntyy vasemmalle mielestäni herkemmin kuin oikealle. Ja tässä hexassa on sama tunne. Voisiko johtua gainin säädöstä?


 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
5198 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Joulukuu, 2008, 19:22:51
kirjoittanut Vispilä
63 Vastauksia
25923 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Helmikuu, 2010, 22:40:06
kirjoittanut Dutchman
21 Vastauksia
9688 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2009, 09:22:06
kirjoittanut znake
6 Vastauksia
3453 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Lokakuu, 2009, 09:25:57
kirjoittanut Rotary
6 Vastauksia
3954 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Elokuu, 2011, 00:38:41
kirjoittanut Sammy