Kirjoittaja Aihe: pleikkari 3 simulaattori  (Luettu 7988 kertaa)

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
pleikkari 3 simulaattori
« : 27 Maaliskuu, 2012, 20:22:16 »
Yritin etsiskellä löytyiskö tuohon pelikonsoliin simulaattia. Siinähän olis ohjaimessa kaksi vipua joten periaatteessa se vois toimia hyvinkin jos sellainen vaan on olemassa.

Houkutelis iso tv ruutu kun mulla ei ole tässä koneessa hdmi-lähtöä ja kaiken kukkuraksi vielä eri huoneessa kun tv. Ei vähääkään huvittais vetää pitkiä piuhoja ympäri asuntoa. (kissa syö johdon kuitenkin)

Ei sillä on tietsikan ruutukin jonkin kokoinen mutta jää silti tuumissa varsin paljon.

Jos sellainen simu löytyy niin tekeekö sillä sitten mitään edes. Ei kuitenkaan vois ohjata sillä ohjaimella jolla kopteria ohjataan.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: pleikkari 3 simulaattori
« Vastaus #1 : 27 Maaliskuu, 2012, 20:28:48 »
Oon mää monasti lentäny ps3 tyylisillä manuaalitateilla simua.

Mutta tuskimpa pleikkariin ittessään on tommosia markinaaliluokan pelejä.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: pleikkari 3 simulaattori
« Vastaus #2 : 27 Maaliskuu, 2012, 22:10:20 »
Ei oo simuja pleikalle... laita pc kiinni töllöön.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: pleikkari 3 simulaattori
« Vastaus #3 : 27 Maaliskuu, 2012, 23:11:11 »
Pitää siirtää koko systeemi silloin, liikaa vaivaa. Eikä tuo pleikkarisysteemikään olis kovin realistinen.

Tähän asti olen yrittänyt pitää tietokoneen tiukasti irti tv:stä ja etenkin streoista. Pientä säröilyä on havaittavissa mutta jatkan viivytystaistelua.  :P

Ainoa keino, jolla tämän sais kiinni telkkuun taitaa olla komposiittivideo ja se taas taitais antaa aika surkean kuvan yli 10 metrisellä johdolla.

Tämä nyt oli sellainen heitto vailla sen suurempaa yritystä. Varsinkin kun juuri tilasin lähettimen niin haluan sillä myös simulaattoria ohjata.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: pleikkari 3 simulaattori
« Vastaus #4 : 28 Maaliskuu, 2012, 06:50:44 »
Eikö nykyään pitäs olla jo hdmi  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: pleikkari 3 simulaattori
« Vastaus #5 : 28 Maaliskuu, 2012, 11:16:29 »
Eikö nykyään pitäs olla jo hdmi  ;D
Pitäis tietysti, mutta kun ei ole  :-\

Toisaalta mulla on pleikkari mutta ei yhtään peliä eikä ole tulossakaan. Se vaan on pirun hyvää kuvaa tekevä dvd-soitin ja nopea ja halpa blue-ray soitin. Eräs vanha pappa ajeli kauppaan aina ajettavalla ruohonleikkurilla, poliisit vaan eivät tykänneet kun ajeli aina niin perse olalla  :P En muista oliko sillä edes enää nurmikkokaan.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: pleikkari 3 simulaattori
« Vastaus #6 : 28 Maaliskuu, 2012, 15:39:19 »
Oletan että töllö on ihan fullhd jos bluerayta katellaan.. uskon myös että sulta löytyy pc:stä DVI-liitin=HDMI?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: pleikkari 3 simulaattori
« Vastaus #7 : 28 Maaliskuu, 2012, 15:47:34 »
+1 tuolle.

Toki äänen joutuu Paneen erikseen.

Mut tuskimpa tässä harrastuksessa joku pirkka-näytönohjain paljoa painaa, ei sen tarvi olla se 1500e näyttis.
Ite simuloin ja pelailen sen mitä jaksan, läppärillä. Jaksaa just ja just siirtää telkkarin liki.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: pleikkari 3 simulaattori
« Vastaus #8 : 28 Maaliskuu, 2012, 16:26:28 »
Joo, kyllä se full hd on, siis tv. Pleikkarista menee optisella piuhalla av-vahvariin, se ei ymmärrä uusien häviöttömien kodekkien päälle.

Tietsikasta en muista kuinka vanha tämä on. Mulla on periaatteena että kun kone kaatuu, soitan kaverille että jääkaappi on täynnä kaljaa, tuu pistään hammastahna takaisin tuubiin. En ymmärrä näiden tekniikasta mitään ja kiinnostaa vielä vähemmän. Kunhan saan ja osaan käyttää ohjelmaa riittävästi mun tarpeisiin.

Edes dvi-liitäntää ei ole. Pöytäkone, kasattu tuollaiseen minilaatikkoon. Kaveri kasasi sen kun tiesi minkälaisia ohjelmia mun sillä tarvii pyörittää. Näyttönä joku balttia rallaa 20 tuumainen, riittävästi näyttää tähän. kaveri osti ja kasasi, minä ladoin kaljaa ja rahaa tiskiin.  ;D

Tehoa on kuulemma mun tarpeisiin riittävästi eikä tämä nyt kyllä näytä tökkivänkään.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: pleikkari 3 simulaattori
« Vastaus #9 : 28 Maaliskuu, 2012, 17:24:44 »


Eikö tosiaan oo koneen persiissä moista että adapterilla saisit nykästyä hdmi:llä töllöön... ebayssa joku 15m hdmi piuha maksaa joku euron metri ^^
Kohtuu vanha kone ja ihme osat jos ei moista löydy.... no jos ei niin sitte "live with it" :D
Laita toinen pc olkkariin  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: pleikkari 3 simulaattori
« Vastaus #10 : 28 Maaliskuu, 2012, 18:45:05 »
Juu ei ole, katsoin juuri. Hain netistä kuvan ja vertailin koneen taakse, ei ole.

Yritän pitää tietsikan erillään noista sterkoista. Levyt ostan fyysinsinä levyinä, en harrasta piraatteja musiikkina enkä leffoina. Levyistä arvostan fyysisiä kansia.

Lisäksi mulla on sen verran hyvä cd-soitin, että käytän sitä mielummin muuttamaan digisignaalin ääneksi kuin pistän jonkin halpis da-muuntimen (kuten tv:n tai pleikkarin) tekemään muunnoksen. En ole jaksanut edes värkätä  streamausta koneelta pleikkarille.

Mutta nyt on ohjain ja simulaattori tulossa. Eli phoenix 3.0 ja spektrum DX6i ja pari vastaria. Ajetaan tältä ruudulta ja oikeaa konetta sitten joskus ihan livenä.

Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa xXx-84

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Trex 500E Pro
Vs: pleikkari 3 simulaattori
« Vastaus #11 : 19 Heinäkuu, 2012, 22:39:31 »
Itse pelailen simua 46'' Led/3D töllöstä :) 3D laseilla myös ja ihan jees :)
T: Pete

Trex 500E Pro (Sähkö)
Mini Saturn 3D F3A (Sähkö)

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: pleikkari 3 simulaattori
« Vastaus #12 : 20 Heinäkuu, 2012, 06:47:43 »
Ainut kopteri peli näyttäis olevan tuo: http://www.youtube.com/watch?v=jqOwJ2HbkvU#ws . voi kyllä muitakin löytyä, mut oli ainut minkä mä löysin. ohjauksista ei tietoa. Luultavasti kyllä miljoona kertaa helpompi kuin toi aito rc simulaatori.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: pleikkari 3 simulaattori
« Vastaus #13 : 20 Heinäkuu, 2012, 10:34:25 »
Ei kylläkään ps 3:selle, mutta ensimmäiselle pleikkarille oli tällainen peli:

https://www.youtube.com/watch?v=Wk9ED_843lk

Ei nyt mikään varsinainen simulaattori, mutta muistaakseni ohjaus oli varsin autenttinen. Pikkuveljellä oli joskus tuo peli aikoinaan ja eipä sitä silloin tullut pelattua kun oli niin pirun vaikea :)
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: pleikkari 3 simulaattori
« Vastaus #14 : 20 Heinäkuu, 2012, 11:20:40 »
Itse pelailen simua 46'' Led/3D töllöstä :) 3D laseilla myös ja ihan jees :)
Tuota vois kokeilla joskus, tosin pitäis hommata se hdmi-lähtö koneeseen ja lasit töllön kaveriksi. Katotaaan tuleeko joskus päivitettyä systeemiä. Olishan se mukava vetää isolla ruudulla.

Tosin skeptisesti suhtaudun tuohon 3d kuvaan tv-ruutukoossa. Jos olis tykillä oikein iso kuva niin se olis jol
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: pleikkari 3 simulaattori
« Vastaus #15 : 20 Heinäkuu, 2012, 13:22:11 »
Itselläni tuo ps1 stunt copter oli, ihan hauska peli kyllä ja kuten jo aikaisemmin mainittiin niin haastetta useammallekin illalle.

Mukana oli jotain avaruusratoja, joissa painovoima oli muutettu erilaiseksi ja tehtävien suorittamiseksi piti totutella taas kertaalleen erilaiseen kopterin käyttäytymiseen.
Erilaisia koptereita sisältyi peliin ja Agusta taisi olla niissä loppupään vaikeimmissa kentissä pelivälineenä.
Ohjauksesta en muista että miten oli toteutettu, ties maikka mode2 ois löytyny valikosta :D
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
9 Vastauksia
5805 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Kesäkuu, 2008, 11:22:30
kirjoittanut skigge
4 Vastauksia
2655 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Heinäkuu, 2008, 11:01:56
kirjoittanut timberjack
14 Vastauksia
7357 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Helmikuu, 2009, 09:22:48
kirjoittanut newbie78
6 Vastauksia
5827 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Elokuu, 2016, 19:57:15
kirjoittanut jyrip
0 Vastauksia
2097 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Lokakuu, 2016, 15:52:24
kirjoittanut NoFuel