Kirjoittaja Aihe: Trex 500esp tonttiin...  (Luettu 41740 kertaa)

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #75 : 15 Marraskuu, 2011, 09:36:05 »
Jos ei löydy maasta, niin sitten puusta. Onnea etsinnöille!!
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #76 : 15 Marraskuu, 2011, 10:38:25 »
mitä mä oon tota omaa 500 rekkulaani sekä kivikon sepeleihin että vuosaaren lumen dumppauspaikan peltoon roiskinut niin ei siitä koskaan ole mitään kunnon pamausta kuulunu! se on aina sellanen kalliin kuulonen mossahdus/rusahdus... viimeksi vetäsin ihan 10m päähän itsestäni eikä sillonkaan oikein mitään ääntä!

mulla on vielä 3000 rundia nupissa ja oon aina onnistunu vetämään aika vauhdilla turpeeseen ;D

eli:

kyllä se varmaan on osunu puuhun, kiveen tms muuhun kovaan koska maahan ajamalla ei vaan tunnu saavan kunnollista pamausta aikaseksi...
tuolla näkyy jotain taloja/hökkeleitä jne eihän se ole voinut mihinkään katolle mennä? siitä ainakin luulis kuuluvan pamaus!
siellä taitaa mennä myös joku tie... noh siitä olisit varmaan jo kuullu jos jonku tuulilasista olis tullu tervehtimään ::)

mä oon myös huomannu että kun torppipaikkaa arvioi niin aina sitä meinaa kävellä puolet liian kauas! oikeasti kopteri on paljon lähempänä joka kerta! 500 on niin pieni kopteri että kun luulet lentäväsi vaikka 200m päässä niin ei se kyllä mitä luultavimmin sitä ole ku ei siitä enää mitään erottais siinä vaiheessa ;)
« Viimeksi muokattu: 15 Marraskuu, 2011, 10:40:40 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #77 : 15 Marraskuu, 2011, 10:55:47 »
Joo, olisko rakennukset tarpeeksi lähellä, peltikattoon jos on kolahtanut niin varmasti pamahtaa.
Ja viissatkua ei tosiaan kovin kauas näe alkuunkaan, mutta jos se on sitten sen jälkeen jatkanut omaa matkaa kauaskin. Onhan se saattanut vaihtaa mahdollisesti jonkun verran, jos jotain häiriötä kerran saanut.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

JCA

  • Vieras
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #78 : 15 Marraskuu, 2011, 11:17:48 »
Ei ole ne rakennukset kyllä lähellä. Ei tuolla ole yhtään mitään ja toi "tie" on sellanen lenkkeilijöiden hiekkatie. Mutta puiden juurissa lenbätysalueen puolella on kaikenlaista työmaaromua. Yhtenä veikkauksena että se ei olekkaan lentänyt puiden yli ja on tipounu sinne. Siellä on mm. iso metallinen tiekyltti. Se meinaan voi näyttää siltä että meni puiden yli kun sitä ei erota puita vasten.

Puiden jälkeen siellä meinaan ei kyllä mitään kovaa missään ole, pelkkää puskaa.
Mulla on sellanen viilis että mä löydän sen tänään. Tai sitten en...

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #79 : 15 Marraskuu, 2011, 12:00:05 »
No paas löytäen. Tämä on ollut mielenkiintoinen torppi :-\
Pakkohan sen on löytyä.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #80 : 15 Marraskuu, 2011, 12:01:34 »
Mulla on sellanen viilis että mä löydän sen tänään. Tai sitten en...
Pahoittelut offtopikista, mutta jotenkin vaan tuli mieleen toi kuntosali-sketsin loppuosan tunne ;D

3:50 paikkeilla ite lausahdus
http://www.youtube.com/watch?v=ZdgSir6Q1lc#ws
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

mrsaila

  • Vieras
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #81 : 15 Marraskuu, 2011, 14:50:49 »
Tietäen millaista ryteikköä tämä etsintä alue on, niin silti laajentaisin etsintäsektoria 400-450 metriin.
Mulla lähti aikoinaan T-Rex 500:n tuulen mukana niin kauas etten enää pystynyt hahmoittamaan orientaatiota. Syynä oli oma osaamattomuus. Eipä auttanut muuta kuin ottaa kaasu pois ja antaa kopterin pudota peltoon. Google Earthillä mitattuna löytöpaikka oli 450 metrin päässä siitä pisteestä missä itse seisoin. Eli tuo teidän etsintäalue noin 200m säteellä on aika suppea -> Kopteri voi olla huomattavasti kauempana.

-T

Poissa zodiak

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #82 : 15 Marraskuu, 2011, 16:47:56 »
Kyllä tuo alue oli silloin etsinnöissä paljon suurempi. Laite oli tosiaan kallistuneena vasemmalle, ettei se ole voinut siitä oieta? Sen verran tuo kopteri vielä kiinnostaa, että jos se löytyiskin niistä lammikoista. Silloin se olisi mekaniikaltaan melko hyvä.
« Viimeksi muokattu: 15 Marraskuu, 2011, 17:33:02 kirjoittanut zodiak »
Align Trex 700G FBL, Zenoah G290RC, Futaba R6203SB ja CGY750
Ohjain Futaba T-14MZ

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #83 : 15 Marraskuu, 2011, 17:45:13 »
Tässä reitti josta etsittiin liitettynä kartaan.

JCA

  • Vieras
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #84 : 15 Marraskuu, 2011, 18:04:37 »
Kävin itekkin pikaseen äsken taas pyörähtämässä siellä.
Kyllä se on varmaan tullu siihen lähelle hiekkatietä ja joku lenkkeilijä on vieny sen mukanaan. Sitte puhelua löytötavaratoimistoon, kaukaa haettua mutta miksei..

http://www.sports-tracker.com/#/workout/JohnyAsikainen/78cqtt8hs74ofihm

Eilen kävelin paljon laajemman alueen, nyt kävin vaan kattelemassa noita puiden latvoja ja juuria.

Poissa zodiak

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #85 : 15 Marraskuu, 2011, 18:20:00 »
Hyviä nuo gps systeemit. Tuota sportstrackeria on ikävä sitä käytin rc bajassa. Melkee pitäs tehdä se lammikoiden naaraus ja olen melkosen varma, ettei se ole tielle pudonnut.
Align Trex 700G FBL, Zenoah G290RC, Futaba R6203SB ja CGY750
Ohjain Futaba T-14MZ

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #86 : 15 Marraskuu, 2011, 18:26:48 »
Kesällä tippui 2m sähköliidokki ihan kohtalaisen suoran näköyhteyden päähän puolikesannolla olevalle rypsipellolle. Silti etsitytti ihan jonkin verran. Kahden henkilön voimin haravoitiin peltoa vajaa tunti, vaikka putoamispaikka oli varmaankin 50x50m tarkkudella varmasti tiedossa. Siis aivan uskomatonta, miten jokin sen kokoinen voi moiselle läntille kadota. Minulla oli lähetin matkassa ja vähän väliä heiluttelin tikkuja ja kuuntelin. Kerran jo kuulin servon rahinaa, mutta kävelin silti ohi. Löytyi kuitenkin lopulta servon äänen perusteella. Näin koneen kun olin parin metrin päässä.

Pentuna vaparilennokkikisoissa esittiin koneita milloin mistäkin hatelikosta. Porukkaa oli paljon ja tottuneita hommaan. Silti tuollaisen kirkkailla väreillä varustetun kahden metrin koneenkin löytyminen oli tuuripeliä, vaikka putoamissuunta ja etäisyys katsottiin erityisen huolella ja maamerkit huomioitiin tarkkaan, sillä se kuului lajin luonteeseen.

Siis johdatuksena siihen, että onnea vaan etsintöihin. Pieni kopteri ja tuollainen ryteikkö. Ei käy kateeksi, mutta ajanvietteenähän se on otettava.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #87 : 15 Marraskuu, 2011, 22:52:35 »
Hei!

Tämä etsintätapa voisi ehkä auttaa (?): pelastus- ja etsintäkoulutuksessa muodostetaan rivi tasaisin välimatkoin olevien ihmisten kanssa. Reunimmaisena kulkevat kietovat tasaisin välimatkoin jotakin (vaikkapa talouspaperia oksien ympäri, jolloin muodostuu linja etsintäketjun molempiin päihin. Sitten kuljetaan rivissä eteenpäin. Näin jokin sektori tulee haravoitua läpi ja alueen läpi kuljettua voidaan viereen muodostaa uudelleen ihmisharava. Viisikin voisi tuossa riittää, mutta mitä enempi sen parempi.
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #88 : 16 Marraskuu, 2011, 07:38:31 »
Lähtisin mukaan, mutta melkein 1000 kilometrin päässä asun :-\
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #89 : 16 Marraskuu, 2011, 09:29:14 »
Intissähän me tuohon tyyliin etittiin aina jonku kypäriä/hanskoja/lippaita/rynkkyjä. Minä kyllä veikkaisin, että se on lentänyt lenkkipolun yli tuonne pieneen metikköön. Perusteluja en osaa sanoa mutta tuntuu vaan siltä.

JCA

  • Vieras
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #90 : 16 Marraskuu, 2011, 09:32:42 »
Se on kyllä helvetin kaukana se metikkö siellä takana. Tuntuis jotenkin hassulta.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #91 : 16 Marraskuu, 2011, 10:26:14 »
Se on kyllä helvetin kaukana se metikkö siellä takana. Tuntuis jotenkin hassulta.
Jos se on tehny loivan autorotaation niin kyllähän 500 aika pitkälle menee? Sitte vauhti loppunu ja puun kylkeen kruts. Onko tuossa lenkkipolulla katuvalaistus? Semmoseen tolppaan jos lapa paukahtaa niin kyllä kauas kaikuu kolaus. Tai emminä tiiä kunhan nyt täältä satojen kilometrien päästä kirjottelen.  ;D Harmi kyllä jos ei löydy. Aikaakaan ei oo enään kauaa ku lumi tipahtaa varmaan kohta maahan. Seki mahis ku on olemassa, että joku on sen nähny ja tuumannu että kalliilta näyttää ja vieny mukanaan. Pitäs omaan koneeseen pistää kyllä numeroa runkoon tai johonki näkyvään paikkaan just tälläsiä tilanteita varten, että jos sattus olemaan rehellinen löytäjä nii vois takasikki soittaa.

mrsaila

  • Vieras
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #92 : 16 Marraskuu, 2011, 12:21:24 »
Veikkaan että on vain etsitty väärästä paikasta

Itse tsekkaisin vielä nämä alueet:

JCA

  • Vieras
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #93 : 16 Marraskuu, 2011, 12:44:42 »
Menen tänään ettimään illalla noilta paikoilta. Pistän taas träkkerin päälle :P

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #94 : 16 Marraskuu, 2011, 12:49:46 »
three more thoughts, a dime a dozen...
  • Print a couple of "Wanted" posters and nail them to some trees. Most likely the finder just doesn't know where to return it to.
  • Go to the police and file a lost property report
  • Check the "lost and found".

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #95 : 16 Marraskuu, 2011, 13:00:20 »
Tuli tuossa ohimenne mieleen, että osa tuoreemmista harrastajista ei välttämättä ole törmännyt tuohon ritarin pois ratsastamisesta kertovaan säikeeseen.

http://www.kopterit.net/index.php?topic=357.msg2376#msg2376

Siinä tosin ei kopsahdusta kuulunut, mutta kommenteissa on pari juttua hävinneistä romppeista.
Tuo suolta löytynyt lennokki on positiivinen ylläri, vaikkei romppeista juurikaan käyttökelpoista ole, mutta saa hyviä muistoja noinkin.


Toivottavasti rekku löytyy.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa speed

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #96 : 16 Marraskuu, 2011, 15:40:50 »
Aikamoinen jännitysnäytelmä  ;D

Toivotaan, että kopu löytyy  :)
Nykyiset: Hbk3, CopterX 450, Hk450, HK500CMT, Blade mCPx V2
Entiset: 2x Zap 400, T-rex 450, HT Raptor 50

Poissa zodiak

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #97 : 16 Marraskuu, 2011, 18:40:21 »
Tuo toinenkin ketju on aivan törkeen hyvä, mahtaisi keljuttaa jos tietäisi, että kopterin jonkun jälkijättöisen kylähullun hallussa! Nää torpit pitää tän foorumin kyllä mielenkiintoisena! :-) Nyt alkaa itselleni varmistua, että kopteri on lätäkössä! Mahdollisesti menen sinne lauantaina naaraamaan, kunhan keksisi jonkin kätevän systeemin.
Align Trex 700G FBL, Zenoah G290RC, Futaba R6203SB ja CGY750
Ohjain Futaba T-14MZ

JCA

  • Vieras
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #98 : 16 Marraskuu, 2011, 18:50:25 »
Alkaa jäätymään ne lätäköt ihan justisa, ne oli pinnalta jo jäässä ne pienet lammikot eilen illalla kun kävin. Siis sellanen hyvin ohut kerros.
Aamulla oli +5C Kilonpuistossa..

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Trex 500esp tonttiin...
« Vastaus #99 : 16 Marraskuu, 2011, 18:56:01 »
Magneetti varmaan tarrais motin kylkeen aika lujaa. Isoa magneetti laattaa jos upottelis lätäkköön niin vois jotain tuntua. Tai sitte ei.  ;D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
17 Vastauksia
5605 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Tammikuu, 2009, 00:58:10
kirjoittanut geeni
3 Vastauksia
2611 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Heinäkuu, 2009, 21:56:26
kirjoittanut Toontza
13 Vastauksia
7087 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Heinäkuu, 2010, 08:51:25
kirjoittanut Trnquill
7 Vastauksia
3757 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Elokuu, 2010, 12:49:54
kirjoittanut floodi
9 Vastauksia
3893 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Marraskuu, 2014, 21:05:34
kirjoittanut zak69