Kirjoittaja Aihe: Walkera V120D02S  (Luettu 71123 kertaa)

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #25 : 26 Heinäkuu, 2012, 20:18:17 »
Tossapa tuon 6-axis koneen manuska ja räjäytyskuva:
https://www.dropbox.com/sh/rthzqtcss6jvmbx/YaDErOkDNS

Nostelin ne tuonne talteen, kun paikotellen elämää hitaampi tuo walkeran serveri...



Tulipahan konekkin ajettua turpeeseen tänään..
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa esa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #26 : 27 Heinäkuu, 2012, 20:24:53 »
Sain lopulta servoarmit aika tarkasti kohdalleen vaihtamalla niiden paikkaa keskenään. Aileron servo oli rikki paketista otettaessa ja jouduin heti säätöpuuhaan tietämättä siitä yhtään mitään. Subtrimmeihin en enää koskenut.

Mutta vähitellen alkaa kahdeksikko kulkemaan. Hieno fiilis. Aluksi ei vaan usko riitä simulaatorilla hankittuun taitoon.

Kadotin jo toisen perän servotangon. Ei pitänyt ilmastointiteippiviritys tangon hahlossa. Katkaisi teipin ja pomppas kadoksiin. Seuraavaksi laitan nippusiteen hahlon ja TT:n ympäri. Tangot on loppu VH:ssa joten jostain pitäisi keksiä oikean paksuista tankoa (pianolankaa ?) väliaikaiseksi viritykseksi. Ei malta odottaa.

- Esa

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #27 : 29 Heinäkuu, 2012, 21:07:30 »
Nuin, vaihdettu haljennut tt peränpäinen ratas.
Purkasin samalla pääroottorin altakin rattaan esille että onko ehjä.

Maingear otti vähän osumaa tontinttaessa, ei puutu hampaita mutta pientä kariesta, sointi on vähän raskas :)

Ei muuten oo tän koneen mekkaus tehty aurakuskin käsille, sanon mä  :o


Viimeks tosiaan latasin mankkaan setupit walkeran sivuilta ja aika hv oli ja nyt kattelin manuskasta niin yhtä huttua nekin.

Esim normal -> idle1 on niin erillä kulmilla että pomppaa jäniksen lailla metrin pari ja gyro3 tais olla 30%...
Oiskos arvon raadilla winkata hyviä asetuksia?
Googlen syövereissä varmasti myös olisi...
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Ilkka K

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • YouTube
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #28 : 30 Heinäkuu, 2012, 00:05:28 »
Mulla on omassa ne mukana tulleella paperilla olevat asetukset. Ehkä niistä vois vähän säätää... mutta ei ole vielä muodostunut mielipidettä että mihin suuntaan mitäkin. Paitsi että expot oli todella rauhalliset ja niitä joutui kaikkia muuttamaan varsinkin perästä että se alkoi reakoimaan ollenkaan, mutta riippuu niin mistä tykkää.

Muutama akullinen tuli eilen ja tänään ajettua, molemmilla kerroilla aurinko oli jo kovasti laskussa ja vei mukanaan sekö valon että lopunkin rohkeuden, eli tosi varovaista ja rauhallista ajoa.

Akkuina on vakion lisäksi muutama Dualskyn 520mAh 1s joka passaa aikasen hyvin, liimasin pienen ykspuoli foam teipin pintaan ettei ole väljä. Nyt kun vielä pääsis valosaan aikaan ajelemaan...
  tauko   päällä    YouTube/AxsFin2
ex: Hornet460, LadyBird, GeniusCP, Lama4F200LM, V120D01, V450D01, TaliH500, Devo 7, F7, 10, F12, DX7

Poissa esa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #29 : 01 Elokuu, 2012, 21:00:39 »
Tilasin perän servotankoja helipalista. Niitä odotellessa tein väliaikaisen itse. Sopivaa teräslankaa löytyi fillarin päällirenkaan reunavahvikkeesta ja pikaliimalla muovinupit päihin kiinni. Nippusidevarmistus on pitänyt tangon mukana torpeissa toistaiseksi vaikka onkin irronnut torpeissa.

Peräputki oli mennyt torpeissa löysän oloiseksi. Se kiertyi selvästi pituusakselin ympäri leijutuksessa. Tarkemmin syynätessä siinä oli pitkittäiset hiushalkeamat kummallakin sivulla keskellä. Liimasin pikaliimalla nippusiteen pätkät kummallekin puolelle. Auttoi selvästi.

Kardaanista meni jo kolmas eturatas: kopu putosi kaurapeltoon ja peräroottori hirttäytyi ensin. Peräpään rattaat tuntuu kestävän.

Kuvioon tuli myös oudot pomput kesken lennon. Yleensä ylöspäin, n. puoli metriä. Sitten mennään kuin mitään ei olisi tapahtunut. Tosin neljän viimeisen akullisen aikana niitä ei tapahtunut kun olin vaihtanut kardaanin eturattaan. Oiskohan tuo voinut johtua katkenneen hampaan aiheuttamasta tärinästä gyrolle ? Joka tapauksessa harmittavaa. No, seuraillaan.

Mikä mahtaa olla sopiva välys moottorin rattaan ja päärattaan välissä ? Rungon muovipinnalle rattaiden lähelle on alkanut kertymään messinkipölyä. Vai liekö tuo normaalia kulumista ? Olen sinne pienen havaittavan välyksen jättänyt.

- Esa

Poissa esa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #30 : 03 Elokuu, 2012, 18:55:28 »
Vastaan itselleni.

Kardaanista meni jo kolmas eturatas: kopu putosi kaurapeltoon ja peräroottori hirttäytyi ensin. Peräpään rattaat tuntuu kestävän.

Jos nyt oikein ymmärsin ainakin helipalista saa eturattaita kolmen settinä.

Mikä mahtaa olla sopiva välys moottorin rattaan ja päärattaan välissä ? Rungon muovipinnalle rattaiden lähelle on alkanut kertymään messinkipölyä. Vai liekö tuo normaalia kulumista ? Olen sinne pienen havaittavan välyksen jättänyt.

Ilmeisesti päärattaan lohkeilleet hampaat syövät messinkiä.

- Esa

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #31 : 03 Elokuu, 2012, 20:48:14 »
Mikä mahtaa olla sopiva välys moottorin rattaan ja päärattaan välissä ?
Semmonen sopivan löysä ;D Nupin pitää pyörähtää kohtuu keveästi, kannattaa ihan kokeilemalla hakea tuntuma siihen milloin se alkaa kirraamaan. Itselläni pääratas heiluu jonkin verran kun pitää motista kiinni.

Rungon muovipinnalle rattaiden lähelle on alkanut kertymään messinkipölyä. Vai liekö tuo normaalia kulumista ?
Motin pinjoni kuluu ajan kanssa. Ei vaarallista, kyllä se muutaman sata lentoa kestää. Pääratasta kannattaa välillä putsata vaikka hammasharjalla ettei siellä ole hiekkaa tms hampaiden koloissa.

Poissa Ilkka K

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • YouTube
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #32 : 04 Elokuu, 2012, 01:14:00 »
Moikka,

Tässä vähän videota omasta harjoittelusta V120D02S:lä, piti jatkaa siitä mihin Geniuksellä jäin - se kun on osina tällä hetkellä. Parit eka lennot menikin tosi varovaisesti, sitten aloin päästä sinuiksi kopterin kanssa ja nyt menee jo ihan hienosti, oikeastaan todella hienosti omalla mittapuulla. Video on naturelli, ei musaa tai muutakaan kikkailua, vain akullinen lennätystä. Iltahämärä vaan haittasi vähän kuvaamista.

http://www.youtube.com/watch?v=UE19eddvrfI#ws
  tauko   päällä    YouTube/AxsFin2
ex: Hornet460, LadyBird, GeniusCP, Lama4F200LM, V120D01, V450D01, TaliH500, Devo 7, F7, 10, F12, DX7

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #33 : 04 Elokuu, 2012, 08:06:37 »
Kyllä se meni mallikkaasti täältäkin nähtynä.

Rustailes joutessas vähä noita sun asetuksias....
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa esa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #34 : 04 Elokuu, 2012, 10:22:14 »
Hieno veto. Tuohon tähdätään. Toivottavasti ensi kesänä menee selällään.



Poissa esa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #35 : 04 Elokuu, 2012, 23:30:14 »
Motin pinjoni kuluu ajan kanssa. Ei vaarallista, kyllä se muutaman sata lentoa kestää. Pääratasta kannattaa välillä putsata vaikka hammasharjalla ettei siellä ole hiekkaa tms hampaiden koloissa.
Mikäs näissä pikku moteissa tyypillisesti hajoaa ekana ja kannattaako varautua pinjonin vaihtoon hankkimalla ulosvetäjän ja pinjoneita ? Laakerit ja pinjoni ovat ilmeisesti ainoat kuluvat osat. No täytyy ajella motti loppuun, purkaa moottori osiin ja katella netistä sopivia osia. Pinjonia voi varmaan yrittää irrottaa myös lämmittämällä.

- Esa

Poissa Ilkka K

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • YouTube
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #36 : 05 Elokuu, 2012, 17:55:23 »
Oma tavoite oli kans selällään leijutus, se on nyt jotakuinkin saavutettu. Eli nyt sitten tarkoitus ajella tuota samaa settiä ja jos polte jää päälle niin ehkä investoida Phoenixin simu talveksi ja alkaa harjoittelemaan niitä oikeasti kinkkisiä orientaatioita.

Pikku moteista en teidä, aina on vehkeestä riippumatta hajonneet muut osat siitä ympäriltä ;)

Mutta tässä näitä mun asetuksia, nämä ei siis ole kenenkään pro pilotin sertifioimat :) joten varauksin...

TRAVEL ei koskettu, eli +-100% kaikissa

DUALRATES / EXPO
 ELEV 100%  -15%
 AILE 100%  -15%
 RUDD 100% -70%

THROTTLE HOLD päällä

THROTTLE CURVE
 NORM 0%   50%   100%
 SUNT1 100%   50%   100%
 STUNT2 100%   100%   100%

MIXTH ei koskettu

GYRO 75% käytössä

PITCH CURVE
 NORM -20%   0%   +55%
 STUNT1 -50%   0%   +50%
 STUNT2 -50%   0%   +50%

Tuossapa nuo, ainakin Jesi moitti että kopteri pomppaa kun vaihtaa modea, mulla se alunperin tipahti, mutta nyt on tasapainoinen vaihto, STUNT1 on ohjekirjan mukainen, ja STUNT2 isojen poikien mukainen ;)
  tauko   päällä    YouTube/AxsFin2
ex: Hornet460, LadyBird, GeniusCP, Lama4F200LM, V120D01, V450D01, TaliH500, Devo 7, F7, 10, F12, DX7

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #37 : 08 Elokuu, 2012, 20:45:12 »
Mitenhän tämänkin topikin missasin...

Eniveis, pitänee koittaa noita seuraavalle kerralle, suuri kiitos!
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Ilkka K

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • YouTube
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #38 : 11 Elokuu, 2012, 23:09:19 »
Nonih, tuli äskettäin koikattua kopteri korjausten jäljiltä. Muutama päivä tuon video postauksen jälkeen ajelin suunnalleen samaa settiä mutta torppailin kopterin heinikkoon 4-5 kertaa. Viimeisellä tuli melkoisen korkealta ja kun sen sieltä kaivoin esille niin nuppia pyörittäessa rattaat rutisi. Taisi olla niitä huonoja päiviä kun keskittyminen ei riittänyt, olisi pitänyt tajuta jättää kesken jo aikaisemmin.

Mutta itse korjaus sujui loppuseltaan hyvin. Oli tarkoitus hieman dokumentoida tapahtumaa mutta sellaista hapuilua se oli kun ensimmäistä kertaa korjaili, joten seuraavalla kerralla sitten. Vähän mysteeeriksi jäi että mikä siinä rutisi, yhdessäkään hampaassa ei ollut jälkeäkään. Kaikki ehyttä... liekkö pääakselin kollari antanut periksi ja pääratas pudonnut sitten alemmas eikä enään pyörittänyt kardaania kunnolla. Niin tai näin, samat osat takaisin ja kopteri nippuun.

Äsken siis ajoin ja hyvin pelasi. Eikä tuo perän purkaminen paha homma ole, nyt kun tietää mitä tekee luulisi seuraavan kerran sujuvan aika nopsaa... ja sitten otetaan jotain videota tms. niin pääsevät tulevat torppajat hieman oikomaan :)
  tauko   päällä    YouTube/AxsFin2
ex: Hornet460, LadyBird, GeniusCP, Lama4F200LM, V120D01, V450D01, TaliH500, Devo 7, F7, 10, F12, DX7

Poissa esa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #39 : 14 Elokuu, 2012, 23:19:59 »
Jäi viikonloppuna lennot vähiin kopulla. Toisella akullisella alkoi hyppimään ylös alas hervottomasti ilman mitään ulkoista syytä. Noparia epäiltiin. Laitoin uuden tilaukseen. Saas nähdä.

No onneksi oli Phoenix 2000 liidokki mukana ja lentosää mitä parhain Jämsässä. Akullisella (1700mAh) ajeli lähes tunnin. Isojen petolintujen muutto oli meneillään ja kone kaarteli niiden mukana nosteissa. Niska kipeytyi mutta hermo lepäsi.

- Esa

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #40 : 27 Elokuu, 2012, 09:59:39 »
Genius kun oli rikki niin tämä sai luvan olla harjoittelu kohde selälleen viemisessä. Viikon verran on nyt harjoteltu. Videon lopussa käyään tutustumassa naapurin pihlajaa.

http://www.youtube.com/watch?v=k8ONbxrA9SA#ws

*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #41 : 14 Syyskuu, 2012, 20:17:07 »
Jadelta sais tuon uuden 6-axis vastarin. Kannattaako tuota panostaa?
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa Ilkka K

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • YouTube
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #42 : 14 Syyskuu, 2012, 20:21:50 »
Tyyppi veti just blade scrapet ja meinaa panostaa 6-axis vastarin, Belttiinkö ajattelit sen laittaa ? :D
  tauko   päällä    YouTube/AxsFin2
ex: Hornet460, LadyBird, GeniusCP, Lama4F200LM, V120D01, V450D01, TaliH500, Devo 7, F7, 10, F12, DX7

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #43 : 14 Syyskuu, 2012, 21:00:54 »
Tyyppi veti just blade scrapet ja meinaa panostaa 6-axis vastarin, Belttiinkö ajattelit sen laittaa ? :D

Kuhan aattelin :D Beltti o pelkkä koriste, lennetty viime talvena viimeksi. Ikinä ees idleä käyttäny päällä :D Voi kun sais hävitettyä.

Tuli myös kokeiltua Turbo Acen 215 moottoria. Pinjonia irrottaessa hajotin hieman moottorin kaulusta, vakio moottorista otin sit pinjonin ja asensin sen 215een. Aika tiukka oli sovitus ja ehkä hieman liian kovakourasesti sain sen paikoilleen. Tässä vaiheessa ei vielä sen kummempia ongelmia ollu mut eka testi lento. 3min kohalla akseli poikki ja kone tipahti kenttään. Sen verran matalalla olin että koneeseen ei tullut mitään. Vakio mottia en nyt voi laittaa paikoilleen ku pinjoni lensi minne lie.
Mut voimaa tuntu olevan :) Uus moottori taas tilauksessa.
« Viimeksi muokattu: 14 Syyskuu, 2012, 21:15:54 kirjoittanut iman85 »
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa Teemu K

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #46, Kainuun lennokkiseura, SIL
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #44 : 14 Syyskuu, 2012, 21:23:39 »
Lainaus
Voi kun sais hävitettyä
Helppoa mene isolle kentälle kokeile kuinka hienosti beltti pärskähtää maahan kun nostat kupun ekaks noi 50m ja sitten syöksykierteellä tonttiin :D
lopuksi lakaiset katuharjalla beltin jämät roskikseen :P

Sori offtopic
2013 DX8, T-rex 600E Pro, Icharger 4010 Duo
2012 Gaui 425, I charger 106b
2011 T-rex 450 pro FBL BeastX, Phoenix 4.0, Spektrum dx6i
2009 Big lama

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #45 : 24 Syyskuu, 2012, 17:23:57 »
Nyt tuli uus moottori -> http://www.wowhobbies.com/turboace71618brushlessmotorhp07-2exceptionallyhighperformancethermo-coolbloutrunner18tpinioninstalle-3.aspx
Tarvis vaan pikaisesti jostain pinjonin. Mielellään suomesta. Ja minkäkokonen pinjoni kannattas olla?

Mulla ei oo vakio mosassakkaa pinjonia nii ei pääse lentään edes sillä.
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #46 : 11 Lokakuu, 2012, 21:35:12 »
Ensimmäinen akullinen leijuteltu olkkarissa. Ihan mukavalta peliltä tuntuu, tosin perä vaatii hieman säätöö.
Josko viikonloppuna ehtis pihalla kokeileen.
Millä virralla ootte noita orggisakkuja latailleet ?

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Walkera V120D02S
« Vastaus #47 : 12 Lokakuu, 2012, 17:31:13 »
Millä virralla ootte noita orggisakkuja latailleet ?

Täällä ihan tuolla perus 1C lataus periaatteella.
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Re: Walkera V120D02S
« Vastaus #48 : 13 Lokakuu, 2012, 07:59:55 »
2-3c.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Re: Walkera V120D02S
« Vastaus #49 : 13 Lokakuu, 2012, 10:03:49 »
2-3c.

Joo, kuulostais semmoiselta että 4:llä akullakin vois lennellä hieman enempi kuin nyt  :)
Eipä noi akut kauheesti maksa jos menevät pilalle ennenaikojaan.
Pari akullista lennätin äsken pihalla, hyvin pelaa, sormet vaan meinaa mennä jäykiksi  >:(

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2696 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Huhtikuu, 2009, 08:09:37
kirjoittanut 0lli
0 Vastauksia
1922 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Lokakuu, 2009, 07:35:35
kirjoittanut Jussi.
Walkera 4G6 ?

Aloittaja Picofly « 1 2 » Walkera

26 Vastauksia
63892 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Tammikuu, 2012, 09:27:05
kirjoittanut vee73
2 Vastauksia
2662 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Helmikuu, 2011, 20:36:17
kirjoittanut Jerkku
5 Vastauksia
4023 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Toukokuu, 2012, 19:59:48
kirjoittanut Pursi