Kirjoittaja Aihe: Kuluminen  (Luettu 4101 kertaa)

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Kuluminen
« : 21 Elokuu, 2011, 12:28:47 »
Pitäisiköhän tällaiselle perällä jo tehdä jotain?
http://www.youtube.com/watch?v=gf5aht3lKbY#ws

Vertailuksi uusi trex 250:n perä.
http://www.youtube.com/watch?v=jrXkeEIhfYY#ws

Entäpä, onko tällainen hölskyminen aiheen korjata (uudessa trex 250-nupissa hölskymistä ei tapahdu)?
http://www.youtube.com/watch?v=JYH_2Lk7Q18#ws

ps. Olisi kiva nähdä muidenkin videoita tyypillisimmistä laakeri yms. kulumisongelmista. Ja vähän vinkkejä mikä on hyväksyttävää ja mikä vaatii toimenpiteitä.

pps. Ei jaksanut lähteä Henttaalle kyselemään, josko siellä tänään ketään trex 250 -spesialistia ollutkaan.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Karl

  • Vieras
Vs: Kuluminen
« Vastaus #1 : 26 Elokuu, 2011, 20:48:14 »
Videon mukaan näyttäisi vähän siltä,että sliderin linkissä olisi väljää ?  :-\



Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kuluminen
« Vastaus #2 : 26 Elokuu, 2011, 21:11:17 »
Minun hankkimissani HK-versioissa (450,500) tuollainen klappi on ihan normaalia. Nuppiinkin oli vaihdettava heti jo uutena  washout base, niin klappi jopa puolittui!!
Nyt kohta pari vuotta vanhassa orkkis SEV2-versiossakaan ei ole niin paljon välyksiä, kuin uudessa HK 450 kopterissa! No, onhan sitä Alignia torppailtu, mutta perusosat, vaikkapa swashplate on kumminkin vielä alkuperäisiä.
« Viimeksi muokattu: 26 Elokuu, 2011, 21:16:05 kirjoittanut Dutchman »

Karl

  • Vieras
Vs: Kuluminen
« Vastaus #3 : 26 Elokuu, 2011, 21:27:08 »
Kaikkien välyksien kanssa ei kannata aina "hifistellä".Yleensä homma toimii aina 6-0.
Laakerit kunnossa,linkistöt ei irtoile ->kovaa ajoa !
Näin ainakin joskus 90-luvulla  8)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kuluminen
« Vastaus #4 : 26 Elokuu, 2011, 21:46:05 »
No joo, mä en koe olevani se hifistelijä, eli koitan loppuun asti oiota peräputket ja stabbaritangon lentävään kuntoon, ja jos romut lentää oikomisen jälkeen niin en vaihda osia uusiin, mutta klapille ei voi mitään muuta kuin vaihtaa klapittomaan osaan. Jossain kohtaa se raja kulkee kumminkin, on sitten hifistelijä tai ei.. ;D

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kuluminen
« Vastaus #5 : 26 Elokuu, 2011, 22:38:28 »
Tuo perä tuntuu toimivan ihan ok, vaikka onkin väljä. Nupin kanssa tuli ongelmia, eli viimeisen torpin ja korjauksen jälkeen ohjaustuntuma ei ole ollut niin hyvä kuin ennen, joten jostain täytyi vikaa lähteä etsimään. Miksi sitä muuten...
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kuluminen
« Vastaus #6 : 26 Elokuu, 2011, 23:17:00 »
Jotenkin on tullut parin vuoden aikana näitä perusromuja ropanneena, että mitä vähemmin klappia ja driftaamista, niin kentällä on vähemmin murhetta, säätämistä ja pähkäilyä yms.
« Viimeksi muokattu: 27 Elokuu, 2011, 08:03:15 kirjoittanut Dutchman »

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kuluminen
« Vastaus #7 : 27 Elokuu, 2011, 02:12:50 »
Jotenkin on tullut parin vuoden aikana näitä perusromuja ropanneena, että mitä vähemmin klappia ja driftaamista, niin kentällä on vähemmin murhetta, säätämistä ja pähkäilyä yms.
Kiitos, juuri tälläistä kommenttia tällä säikeellä kaipailin. Ei tuollaista tietoa saa kuin pitkän ajan kokemuksella. Sitten pitäisi yrittää vielä päätellä, missä osassa klappi haitallisinta ja mistä ei tarvitse vielä huolestua.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2212 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Toukokuu, 2009, 12:27:55
kirjoittanut Vispilä