Kirjoittaja Aihe: Futaba T8FG Super  (Luettu 69627 kertaa)

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #25 : 05 Toukokuu, 2012, 10:32:39 »
Tuota nyt ihmettelen miksi perä servossa ei tapahdu mitään?
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #26 : 12 Heinäkuu, 2012, 10:26:47 »
Mitenköhän noi napiskat kannataa pistää toimintaan. pohjassa on sliderit. vasen kuulemma lapakulman säätöihin ja oikea neulan säätöön (näin ainakin luin). Oikealla päällä on idlet valikot. Muita ei vielä kytketty.

Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #27 : 12 Heinäkuu, 2012, 11:39:31 »
Ne kannattaa säätää siten, kuten itse parhaaksi näkee. :)

Eikö tuo vasemman ylänurkan kytkin ole kolmiasentoinen? Miksei siihen voisi vetää kaikkia kolmea idle-tilaa? Suhtaudun myös hieman skeptisesti slidereiden käyttöön, koska ne eivät muista tilaansa. Jos siis lennättää jotain vehjettä jossa slideri vaikka kääntää kameraa ja toista vehjettä jossa se vaikuttaa lapakulmiin, saa aina lentoon lähtiessä tarkistaa jokaisen vivun, ruuvin ja sliderin asennon erikseen, ettei tule yllätyksiä. Vastaavasti esim. gyron gainin hienosäätö ruuvissa on kiva asia, jos sitä kyseistä ruuvia ei käytä koskaan mihinkään muhun ja hienosäätö on käytössä vain yhdellä lentovehkeellä jne. Toki samaan ongelmaan päädytään silloinkin, kun slideri tai ruuvi kääntyy toiseen asentoon esimerkiksi kuljetuksen aikana.

Olisi sangen upeaa, jos radio muistaisi valitun lentolaitteen (tai jopa lentotilan!) mukaan noiden ruuvattavien ja liu'utettavien säätimien asennot ja aina vehjettä tai lentotilaa vaihdettaessa surruuttaisi sisäisellä moottorilla ne siihen asentoon, johon ne jätit. Näin vältyttäisi monelta ongelmalta ja kyseisistä numikoista saisi aidon hyödyn.

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #28 : 12 Heinäkuu, 2012, 12:42:51 »
Joo on se 3 asentoinen. Unohdin kirjoitaa siihen sen nomal jutun. Tossa toisessa lähetimessä on noi jutut pistetty simmotti että oikeessa nurkassa on puolittaja  SD ja gyron asetukset SC. idleup 3 olisi autorotaatio. SH olisi opettaja/oppilas valitsin. No täytyy tutkia mitkä olisivat mielyttävät jutut tohon kopteriin.... :-[
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #29 : 12 Heinäkuu, 2012, 16:21:59 »
Mulle kävi 10c:n ja tuon samaisen kolmiasentoisen kytkimen kanssa silleen et kun ohjelmoin siihen kaikki kolme idleä niin kun sitten käynnistin mankan seuraavan kerran niin sehän alkaa hälyyttää sit joka kytkimen asennosta et idle päällä kun vaikka normimode on säädettynä toiselle kanavalle ni idlet menee siit yli ja hold on "hälytystila" myös. En muista miten sen sit sai ohitettua mut ekana kyllä pieni säikähys et hetkinen,miten pääsen nyt tän ohi. Kasissa saat tietääkseni hälyt pois Noilta mut se tuo omat riskinsä..
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #30 : 12 Heinäkuu, 2012, 16:33:28 »
Mulle kävi 10c:n ja tuon samaisen kolmiasentoisen kytkimen kanssa silleen et kun ohjelmoin siihen kaikki kolme idleä niin kun sitten käynnistin mankan seuraavan kerran niin sehän alkaa hälyyttää sit joka kytkimen asennosta et idle päällä kun vaikka normimode on säädettynä toiselle kanavalle ni idlet menee siit yli ja hold on "hälytystila" myös. En muista miten sen sit sai ohitettua mut ekana kyllä pieni säikähys et hetkinen,miten pääsen nyt tän ohi. Kasissa saat tietääkseni hälyt pois Noilta mut se tuo omat riskinsä..

Joo siellä jossain asetuksissa on sellanen et mistä se hälyyttää alussa.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #31 : 23 Heinäkuu, 2012, 15:46:21 »
Mitenkäs toi mootorin sammutus tossa polttis koneessa. Käsitääkseni on se thr cut homma. valitsin katkaisijan ja mitään ei toimi..... Mitenkä se pitäis oikeesti toteuttaa kun toin englanti taituu heikosti.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #32 : 23 Heinäkuu, 2012, 16:21:22 »
Oliko kaasutikku alhaalla kun koetit kytkintä, jos ei, niin cut ei mene päälle. Sit kun alkaa toimimaan niin thr cut valikosta prosentit sellaseksi ettei kaasuservo bindaa ja kaasari menee kokonaan kiinni.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #33 : 23 Heinäkuu, 2012, 16:25:06 »
Tohon en nyt pysty varmaa tietoa antamaan. mutta eikun kokeilemaan tohon alakertaa tota säätöä. Voipi olla että kaasutikku ei ollut alhaala.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #34 : 23 Heinäkuu, 2012, 16:51:39 »
Nyt saatu servo liikumaan katkaisimen avulla prosentin jouduin pistämään nollaksi..... Saa sit kattoa samuttaako koneen. Tikun asennon tunnistus prosentti laitettu 16% elikkä nyt ei olla vielä lentokaasuissa. Toiminan laitoin vain tolle norm tilalle. oliskos hyvä olla myös hold tilassa?
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #35 : 07 Joulukuu, 2012, 17:28:46 »
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa awde

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #36 : 07 Joulukuu, 2012, 17:48:50 »
Ja sitte tuossa rumiluksessa on vielä telemetriakin sisäänrakennettuna..  :o
HK450
mCP X
DX7

Poissa opa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #37 : 01 Helmikuu, 2013, 21:00:00 »
Apua kanavaongelmaan!

Radio T8fgs + vastari R6208SB. Vastari kytketty s-bus:sin kautta Dji nazaan.

Onko mahdollista ajaa s-bus linja nazaan samalla kun otetaan kolme kanavaa käyttöön kameran vakautukseen (normikanavia).

Naza tarvii sen 7 kanavaa. Nazan oma kameravakautus on aikas kehnon oloinen ja tekis mieli laittaa parit gyrot + kameran laukaisu.

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #38 : 01 Helmikuu, 2013, 21:23:04 »
Onko mahdollista ajaa s-bus linja nazaan samalla kun otetaan kolme kanavaa käyttöön kameran vakautukseen (normikanavia).
Onnistuuhan tuo. Vastarin voit laittaa B-modeen, jolloin outputit tottelee kanavia 9-16. S-bus toimii koko ajan täydellä kanavamäärällä. Tuosta ohjeesta voipi lukea tarkemmat tiedot: http://manuals.hobbico.com/fut/r6208sb-manual.pdf

Poissa opa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #39 : 18 Helmikuu, 2013, 20:18:46 »
Onnistuuhan tuo. Vastarin voit laittaa B-modeen, jolloin outputit tottelee kanavia 9-16. S-bus toimii koko ajan täydellä kanavamäärällä. Tuosta ohjeesta voipi lukea tarkemmat tiedot: http://manuals.hobbico.com/fut/r6208sb-manual.pdf

Ei auennut toi asia mulle. Sain kyllä vihreen valon vilkkumaan niin kuin ohjeessa kerrotaan mut tarviskos siihen olla niitä s-bus servoja mitä ohjataan?

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #40 : 18 Helmikuu, 2013, 21:44:02 »
Mä tulkitsin tuon ohjeen niin, että B-moodissa nimenomaan mitään s-bus -servoja ei tarvita, vaan vastarin portit toimivat suoraan servojen käskyttäjinä. Siis aivan kuten normaalistikin, mutta sillä erotuksella, että servot viuhuvatkin (lähettimen) kanavissa 9-16 eikä 1-8. Jos siis tuuppaa ohjaimesta signaalia ulos esimerkiksi kanavalla 9 ja liität servon vastarin porttiin 1, se tottelee singaaliasi.

S-bus -servoilla tai -laitteilla konffataan kanavat erikseen siihen "kuuntelevaan päähän" ja kaikki laitteet kytketään sopivan haaroitusverkon kautta vastaanottimen s-bus -reikään. S-bus -servoilla päätät siis servoa ohjelmoimalla, minkä kanavan signaali sitä ohjaa.

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #41 : 18 Helmikuu, 2013, 22:22:44 »
Ei auennut toi asia mulle. Sain kyllä vihreen valon vilkkumaan niin kuin ohjeessa kerrotaan mut tarviskos siihen olla niitä s-bus servoja mitä ohjataan?
Mä tulkitsin tuon ohjeen niin, että B-moodissa nimenomaan mitään s-bus -servoja ei tarvita, vaan vastarin portit toimivat suoraan servojen käskyttäjinä. Siis aivan kuten normaalistikin, mutta sillä erotuksella, että servot viuhuvatkin (lähettimen) kanavissa 9-16 eikä 1-8. Jos siis tuuppaa ohjaimesta signaalia ulos esimerkiksi kanavalla 9 ja liität servon vastarin porttiin 1, se tottelee singaaliasi.
Juuri näin mitä Trnquill sanoo. A-mode kanavat 1-8 ja B-mode kanavat 9-16 (tietty 8FGS:ssä on "vain" 14 kanavaa).

Poissa opa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #42 : 19 Helmikuu, 2013, 16:46:32 »
Mä tulkitsin tuon ohjeen niin, että B-moodissa nimenomaan mitään s-bus -servoja ei tarvita, vaan vastarin portit toimivat suoraan servojen käskyttäjinä. Siis aivan kuten normaalistikin, mutta sillä erotuksella, että servot viuhuvatkin (lähettimen) kanavissa 9-16 eikä 1-8. Jos siis tuuppaa ohjaimesta signaalia ulos esimerkiksi kanavalla 9 ja liität servon vastarin porttiin 1, se tottelee singaaliasi.

Juuri näin tein, mutta jostain syystä en saanut tottelemaan kanavia yhdeksästä eteenpäin vaikka tappelin jonkun tunnin sen asian kanssa.
Mut tarvii perehtyy joskus uudestaan kun aika on otollinen. >:(

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #43 : 19 Helmikuu, 2013, 20:45:42 »
Juuri näin tein, mutta jostain syystä en saanut tottelemaan kanavia yhdeksästä eteenpäin vaikka tappelin jonkun tunnin sen asian kanssa.
Mut tarvii perehtyy joskus uudestaan kun aika on otollinen. >:(

Olihan lähettimessä oikea mode päällä? Ja servonäytössä näkyi kanavien palkit?

- 4D -
fourdee

Poissa opa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #44 : 19 Helmikuu, 2013, 21:54:00 »
Olihan lähettimessä oikea mode päällä? Ja servonäytössä näkyi kanavien palkit?

- 4D -

Tuossapa ilmeisesti vastaus ongelmaan. Laitoin MLT2 käyttöön niin servot näkyi ainakin "servo" valikossa.

Hautasin sen vastarin Dji:n rungon sisään niin ei pääse nopeesti kokeileen.

Markki

  • Vieras
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #45 : 21 Helmikuu, 2013, 00:46:32 »
Minkälaisia akkuja käytätte lähettimissänne,vai mukana tullutta?

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #46 : 21 Helmikuu, 2013, 06:06:05 »
Minkälaisia akkuja käytätte lähettimissänne,vai mukana tullutta?

Minulla on toistaikesi pelannut hyvin tuo linkittääsi originaali akku.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Futaba T8FG Super

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #48 : 21 Helmikuu, 2013, 10:15:08 »
Testailen juuri 2 cell LiFeä. Aika paljon mankan kanssa turannut ja vieläkin näyttää samaa volttia. Eli katsotaan nyt josko tuon kanssa mennään. P
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Markki

  • Vieras
Vs: Futaba T8FG Super
« Vastaus #49 : 23 Helmikuu, 2013, 20:48:25 »
Muutaman päivän ollut testissä tommonen,hyvin tuntuu virtaa piisaavan.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10868__Turnigy_800mAh_2S_20C_Long_Lipo_Pack.html

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
4213 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Helmikuu, 2012, 08:56:03
kirjoittanut artta
5 Vastauksia
3859 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Huhtikuu, 2012, 13:30:12
kirjoittanut Picea
2 Vastauksia
1902 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Syyskuu, 2013, 20:32:13
kirjoittanut Prosky
4 Vastauksia
1935 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Joulukuu, 2014, 19:49:52
kirjoittanut Picea
3 Vastauksia
530 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Huhtikuu, 2022, 20:14:23
kirjoittanut Heky