Kirjoittaja Aihe: Vastareiden kesto  (Luettu 9844 kertaa)

Poissa Castrol

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Kopterit Ry:#0139
Vastareiden kesto
« : 14 Elokuu, 2011, 12:55:07 »
Onko kukaan koskaan tutkinut kuinka monta tonttausta kestää normivastarit? Jotenkin tuntuu että tarpeeksi monta tonttausta niin vastari pimenee vaikka toinen samaan aikaan tonttaamaton kestää aina vaan...

Tämä taas sarjassamme sunnuntaipvä ja tuulee omille taidoille liikaa juon energiajuomaa.net
HK-450 Remix aluminium edition+4 muuta sekasotkua
Walkera CB180Z
GAUI 425,GAUI 425 Evo 550 pitkällä putkella
Mini Titan
Phantom 1

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #1 : 14 Elokuu, 2011, 13:12:00 »
Niin sehän vähän riippuu torpista, ei sitä voi oikeen sanoa. Ei ne ylensää mene hajalle pahemmassakaan torpissa, toki niiden sisällä on kolvauksia ja paljon kaikkea pientä sälää, jotka voi huomolla säkällä damagea ottaa.

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #2 : 14 Elokuu, 2011, 13:21:38 »
Mulla on vastari tommosen sisällä,  ja kerran torpissa oli haljennu yhden kulman kohalta toi kotelo. Vastari ehjä. http://www.rcmarket.org/Receiver-Strong-Box.html

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #3 : 14 Elokuu, 2011, 14:11:05 »
Enpä ole moista huomannut, yhtään vastaria en ole rikkonut...
ar7000 oli 450 kyydissä varmaan 100 kertaa joskus tonttiin kovempaa ja hiljempaa eikä se mitään huonoa tykännyt... samaten 6100 250 kyydissä..
Se on niin tuurista kiinni ja miten vastari on sijoitettu..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #4 : 07 Tammikuu, 2013, 01:35:31 »
Mulla sensijaan on hajonnut vastareita useampikin ja olenkin ottanut sen linjauksen että vakavaman torppauksen jälkeen vastari menee aina vaihtoon.

Trex450:ssä lapa murjoi peräputkessa olleen satelliitin kappaleiksi => vaihdettava kun ei ollu kuorista paljoa jäljellä

Multissa puunoksa tai propelli siirsi vastaria nippusiteen alta ja kuori hajosi => mahdollisesti pääsee vielä johonkin toisarvoiseen käyttöön jos toimii. Jolle niin roskikseen.

Siitä pirullisia noi vastarit kun niissä ei välttämättä mitään selkeetä vikaa näy ja ovat kuitenkin kohtalaisen tärkeitä ilmassa pysymisen kannalta...

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #5 : 07 Tammikuu, 2013, 15:14:32 »
Yksi on mennyt. Luultavasti perälavat lensi suoraan rungon takaosaan ja hajotti vastarin, samalla meni servon johdosta liittimiä yms.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #6 : 07 Tammikuu, 2013, 16:06:31 »
Mulla ei oo tainnu hajota ku yks vastari 'torpissa' ja sekin oli tonne pikkujouluihin tuomani orangen vastari simstickiä varten.
Vastaria ei vissiin saatu bindattua ku ei ollu piuhaa kellään mukana, joten torhtoriR vissiin söi siitä kuoret ja antennin :o

Ihmettelin snadisti kun sain 'puretun' vastarin ;D


nm. mä syön kevätleirillä yhen goblinin :P
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #7 : 07 Tammikuu, 2013, 16:19:17 »
Mulla ei oo tainnu hajota ku yks vastari 'torpissa' ja sekin oli tonne pikkujouluihin tuomani orangen vastari simstickiä varten.
Vastaria ei vissiin saatu bindattua ku ei ollu piuhaa kellään mukana, joten torhtoriR vissiin söi siitä kuoret ja antennin :o

Ihmettelin snadisti kun sain 'puretun' vastarin ;D


nm. mä syön kevätleirillä yhen goblinin :P

mitään en myönnä ::) et kai saanu siitä hampaanjälkiä?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #8 : 07 Tammikuu, 2013, 16:29:45 »
mitään en myönnä ::) et kai saanu siitä hampaanjälkiä?
Jotain corecatabsin jämiä oli pinnassa, mutta eräs anonyyminä pysyä haluava henkilö silminnäkijä on kertonut näin tapahtuneen ihmetellessäni aavistuksen vastarin uusittua ulkoasua :D
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #9 : 07 Tammikuu, 2013, 16:33:43 »
Jotain corecatabsin jämiä oli pinnassa, mutta eräs anonyyminä pysyä haluava henkilö silminnäkijä on kertonut näin tapahtuneen ihmetellessäni aavistuksen vastarin uusittua ulkoasua :D

se on nähny hallusinaatioita! :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #10 : 07 Tammikuu, 2013, 16:50:29 »
Mulla on muutamia torppeja tullut reksä 450:n kanssa ja kerran torppasin todella rajusti.
Tuli maahan kuin N a t o - o h j u s . Vastarina ar6200 ja hyvin pelittää.
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #11 : 07 Tammikuu, 2013, 18:11:36 »
Jotain corecatabsin jämiä oli pinnassa, mutta eräs anonyyminä pysyä haluava henkilö silminnäkijä on kertonut näin tapahtuneen ihmetellessäni aavistuksen vastarin uusittua ulkoasua :D

mulla taitaa itseasiassa olla yksi tollanen puruluu ylimääräisenä ja puremattomana. täytyy muistaa tuoda sulle. mä en niin noista välitä ku maistuvat turhan halvoilta!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #12 : 07 Tammikuu, 2013, 18:20:41 »
Onko kukaan koskaan tutkinut kuinka monta tonttausta kestää normivastarit?

mä oon torpannu kymmeniä kertoja ja vissiin koskaan en ole saanut vastaria siinä rikki. vastarit on kuitenkin niin kevyitä eikä niissä ole painavia komponentteja että jos nyt ei satu kastumaan tai mekaanisesti osumaan johonkin niin aika epätodennäköstä on että hajoaa. futabalaisissa saattaa sietysti pitkät antennit hajota mutta niitä saa irrallisina alle kympillä pari.

kyllä noi siis hyvin kestää jossei niitä pureskele! :D

pari spektrumin vastaria mulla on hajonnu ittekseen niin ettei kylmässä starttaa ollenkaan vaan jää vaan tuikkimaan epämääräsesti. molemmissa tapauksissa hajosivat omia aikojaan eikä siihen liittyny torppauksia. toisella kertaa kyseessä oli AR8000 ja toisella kertaa satelliittivastari.

muillakin on spektrumin kanssa ollu sama ongelma. Maikko ainakin joskus joutui toteamaan saman ja maailmalla noita on ollu paljonkin. takuu kyllä hoitaa noi tapaukset hyvin.

tolleen:
http://www.youtube.com/watch?v=0pJApX0X0Ic#ws
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #13 : 07 Tammikuu, 2013, 21:08:42 »
[quotemä en niin noista välitä ku maistuvat turhan halvoilta! ][/quote]

Täysin off mutta en voi välttää kuisausta.
Eli
Maistuuko MKS:n täys alukuorinen brusless servo paremmalle kun HXT 900. ;)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #14 : 07 Tammikuu, 2013, 21:27:20 »
Joskus parikymmentä vuotta sitten suositeltiin aina torpin jälkeen vaihtamaan vastari, vähintään kide. Sillon analogi tekniikan aikaan niissä oli painavia passiivikomponentteja. Joku kela saattoi torpissa jopa irrota kokonaan vastarin sisällä. Nykysillä osilla piirilevyssä ei ole juurikaan massaa. Nykyään vastarin kastuminen tai selvä mekaaninen vaurio saa ainakin minut epäilemään luotettavuutta. Tuollaisten jälkeen siirrän sen suosiolla toissijaiseen käyttöön.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #15 : 07 Tammikuu, 2013, 23:05:19 »
[quotemä en niin noista välitä ku maistuvat turhan halvoilta! ]

Täysin off mutta en voi välttää kuisausta.
Eli
Maistuuko MKS:n täys alukuorinen brusless servo paremmalle kun HXT 900. ;)

en ole maistanut. tiedä mitä tauteja noissa HTX:ssä on  ;D

mutta nyt loppu offari tai bannaan itseni :P
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #16 : 08 Tammikuu, 2013, 01:52:27 »
Kerran syysleirillä tehtiin oluenmaistelutesti eräälle henkilölle, kevätleirin eräs ohjelmanumero vois olla vastarienmaistelutesti Tohtorille, pidetäänpä mielessä ;D
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #17 : 08 Tammikuu, 2013, 13:17:32 »
Kerran syysleirillä tehtiin oluenmaistelutesti eräälle henkilölle, kevätleirin eräs ohjelmanumero vois olla vastarienmaistelutesti Tohtorille, pidetäänpä mielessä ;D
Eli vastaanotetaan lahjoituksena erilaisia vastareita nitrokoptereista, että saadaan valmiiksi marinoituja vastareita Tohtorille ;D
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #18 : 08 Tammikuu, 2013, 13:23:26 »
Eli vastaanotetaan lahjoituksena erilaisia vastareita nitrokoptereista, että saadaan valmiiksi marinoituja vastareita Tohtorille ;D

mä luulen että mä oon allerginen nitrolle ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Vastareiden kesto
« Vastaus #19 : 08 Tammikuu, 2013, 13:28:14 »
mä luulen että mä oon allerginen nitrolle ;)
Siedätyshoidolla tuo vaiva voitetaan.

Mä voin lähettää sulle DVD'llisen erilaista vaiheittain voimistuvaa nitrokopterin pörinää MP3-muodossa ja sitten haet honkkarista sellasen ultraäänihörystinsuihkul ähehässäkän, jonka ripustat tuolin niskatuelle pöhistelemään aina simuloidessasi.
Kesään mennessä sulla on jo vahva vastustuskyky sähkökoptereihin ja syksyllä simuloit ultraäänihöyristimen kera sillä erolla, että veden sijaan pannussa pöhisee nitrometsku tai jos oikein inostut ni polttoöljy ;D
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
11724 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2008, 16:48:31
kirjoittanut Vispilä
18 Vastauksia
11395 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2008, 11:27:51
kirjoittanut seppomikael
8 Vastauksia
15719 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Heinäkuu, 2013, 00:15:50
kirjoittanut Teo Mähar
2 Vastauksia
2840 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Heinäkuu, 2015, 12:38:14
kirjoittanut Perusmalli QRX-350
4 Vastauksia
3559 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2017, 16:36:06
kirjoittanut madog2mad