Kirjoittaja Aihe: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.  (Luettu 46861 kertaa)

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« : 01 Heinäkuu, 2011, 18:50:32 »
Olisi tarkoitus tässä hankkia ensimmäinen RC-kopteri, olen aikaisemmin ajanut rc autoa ja tottunut purkamaan ja kokoamaan sen ym, mutta se on jo käynyt hieman helpoksi ja siksi tylsäksi.
Siksi haluaisin siirtyä vaikeampiin, joten tarkoitus olisi hankkia rc-kopteri, olen lukenut täältä aiheita mitä aloittelija tarvitsee ym ja mielipiteet tuntuu jakautuvan jne.

Olisko ihan typerä idea hankkia esimerkiksi T-Rex 500 E Super Combo (http://www.trex-store.com/trex-super-combo-p-2235.html) ensimmäiseksi kopteriksi, tarkoituksena ei ole lennättää kopteria sisällä vaan ulkona, ja koska asun suht lähellä merta täällä on harvemmin aivan tyyntä joten kopteria tulisi voida lentää myös jos tulee hieman.

Olen ajatellut että isompi kopteri voisi siksi olla hyvä vaihtoehto, ja lukemani perusteella se on myös vakaampi kuin pienemmät(?)

Koska rc-auton 2-kanavainen ohjain ei tuohon sovi, mikä noista ohjaimista olisi pätevin ja mitä muuta minun tulisi hankkia jotta pääsee harrastuksessa alkuun?

Kokemus rc-koptereista on oikeastaan olematon koska olen ajanut vain autoja, mutta jostain sitä on lähdettävä aloittamaan?

Arvostan paljon sitä, että kopteriin saisi hyvin varaosia koska alas se varmasti tulee ennenkuin oppii lennättämään kunnolla.
Simulaattori voisi olla kans hyvä, mutta tulee koneella oltua turhan paljon, paremmin oppii kun itse koittaa ja epäonnistuu ja yrittää sitten uudestaan.

Toivotaan, että saitte tästä selvää ja anteeksi uusi topic.

Kiitos.

EDIT: Olisi hyvä jos paketti sisältäisi kaiken tarvittavan.

« Viimeksi muokattu: 16 Elokuu, 2011, 10:51:24 kirjoittanut Sammy »

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #1 : 01 Heinäkuu, 2011, 18:54:23 »
Itse aloitin juuri tuollaisella kopterilla ja juurikin sen takia, että täälläkään ei juuri tyyntä ilmaa näy. Mutta ennen kuin hankin kopun ostin lähettimen (DX6i, joka on hyväksi havaittu peruslähetin joka riittää pidemmällekkin) ja simulaattorin (phoenix rc) näillä vehkeillä tosiaan reenasin kuukauden päivät ennen kuin edes ostin kopteria.


Tässä pikavastaus ja selaa foorumia ajan kanssa, sillä näitä keskusteluja on tälläkin alueella aika monta.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #2 : 01 Heinäkuu, 2011, 19:19:28 »
Jos on mahdollista, niin käy jossain lähimmällä kopterinlennätyskentällä katselemassa ja tekemässä kysymyksiä.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #3 : 01 Heinäkuu, 2011, 19:23:44 »
Olisi tarkoitus tässä hankkia ensimmäinen RC-kopteri, olen aikaisemmin ajanut rc autoa ja tottunut purkamaan ja kokoamaan sen ym, mutta se on jo käynyt hieman helpoksi ja siksi tylsäksi.
Siksi haluaisin siirtyä vaikeampiin, joten tarkoitus olisi hankkia rc-kopteri, olen lukenut täältä aiheita mitä aloittelija tarvitsee ym ja mielipiteet tuntuu jakautuvan jne.

Olisko ihan typerä idea hankkia esimerkiksi T-Rex 500 E Super Combo (http://www.trex-store.com/trex-super-combo-p-2235.html) ensimmäiseksi kopteriksi, tarkoituksena ei ole lennättää kopteria sisällä vaan ulkona, ja koska asun suht lähellä merta täällä on harvemmin aivan tyyntä joten kopteria tulisi voida lentää myös jos tulee hieman.

Olen ajatellut että isompi kopteri voisi siksi olla hyvä vaihtoehto, ja lukemani perusteella se on myös vakaampi kuin pienemmät(?)

Koska rc-auton 2-kanavainen ohjain ei tuohon sovi, mikä noista ohjaimista olisi pätevin ja mitä muuta minun tulisi hankkia jotta pääsee harrastuksessa alkuun?

Kokemus rc-koptereista on oikeastaan olematon koska olen ajanut vain autoja, mutta jostain sitä on lähdettävä aloittamaan?

Arvostan paljon sitä, että kopteriin saisi hyvin varaosia koska alas se varmasti tulee ennenkuin oppii lennättämään kunnolla.
Simulaattori voisi olla kans hyvä, mutta tulee koneella oltua turhan paljon, paremmin oppii kun itse koittaa ja epäonnistuu ja yrittää sitten uudestaan.

Toivotaan, että saitte tästä selvää ja anteeksi uusi topic.

Kiitos.

EDIT: Olisi hyvä jos paketti sisältäisi kaiken tarvittavan.


Moi tervetuloa tähän hulluuden mailmaan joka vie kaikki rahat ja ajan, mutta on se sen arvosta.

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #4 : 01 Heinäkuu, 2011, 19:29:43 »
Tuota kyseistä lähetintä etsinyt, mutta en löydä sitä tuolta Trex-storesta, varmaan saisi jos tilaa, olisi hyvä saada kaikki samastapaikasta sitten kun hankkii kopterin, pitkään mietitty ja edelleenkin mietin mikä olisi se paras minulle.

Olisi hauska käydä ja kysellä, mutta se ei taida itsellä oikein onnistua erinäisistä syistä..  :(


Kuinka paljon teillä meni opetellessa noita lapoja? Ja kuinka ne kestävät ? Minulle on sanottu, että hanki vain nitro kopteri, mutta minusta sähkö olisi parempi koska se on varmasti turvallisempi aluksi ja uskaltaa jopa lennättää sitä ja pystyy myös lennättämään jos tulee hieman.

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #5 : 01 Heinäkuu, 2011, 19:31:41 »
Moi tervetuloa tähän hulluuden mailmaan joka vie kaikki rahat ja ajan, mutta on se sen arvosta.

Kiitos, kyllähän sitä harrastukseen kuin harrastukseen saa rahaa menemään, ja ei nämä kyllä ole yhtään hullunpia harrastuksia jos minulta kysytään, ja mielekkään tekemisen parissa sitä jopa rentoutuu ja unohtaa ajankulun.  :)

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #6 : 01 Heinäkuu, 2011, 19:46:54 »
Tuota kyseistä lähetintä etsinyt, mutta en löydä sitä tuolta Trex-storesta, varmaan saisi jos tilaa, olisi hyvä saada kaikki samastapaikasta sitten kun hankkii kopterin, pitkään mietitty ja edelleenkin mietin mikä olisi se paras minulle.

Olisi hauska käydä ja kysellä, mutta se ei taida itsellä oikein onnistua erinäisistä syistä..  :(


Kuinka paljon teillä meni opetellessa noita lapoja? Ja kuinka ne kestävät ? Minulle on sanottu, että hanki vain nitro kopteri, mutta minusta sähkö olisi parempi koska se on varmasti turvallisempi aluksi ja uskaltaa jopa lennättää sitä ja pystyy myös lennättämään jos tulee hieman.

Sähkö ei ole yhtään sen turvallisempi ku polttiskaan jos sen kanssa toimii väärin ja tällähetkellä sähkökone on tehokkaampiki ku polttis.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #7 : 01 Heinäkuu, 2011, 19:59:06 »
Kuinka paljon teillä meni opetellessa noita lapoja? Ja kuinka ne kestävät ?
Lapoja ja muita varaosia menee varmasti jonkun verrankin. Akseleita ja lapoja ja peräputkia melkein kannattaa hankkia alkuun vaikkapa 5 settiä. Ei muutama landarisettikään pahaksi ole.
Pistä asuinpaikkasi esille, niin joku voi jopa tulla vastaan esittelemään kalustoa.
500nen kopteri on vallan oiva aloitukseen.
Välillä noita DX6 ja DX7 radioita on myydään-osiossa tyrkyllä ihan sopivaan hintaan...

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #8 : 01 Heinäkuu, 2011, 20:11:08 »
Kun lasket budjettia, muista myos akut ja kunnon laturi/t.

Kivampi lentaa kun on 3 - 5 akkuu ja tehokas laturi jolla lataa nopeasti.


Oma suositus olisi ( ja tassa jarjestyksessa ) Phoenix simu ja Trex 100 sisaleikkiin ..

.. sit joko toi 5satku tai 450 pro ( 450 huomattavasti edullisempi aloittaa, esim akut 3 kertaa halvempia ) .. 450:lla lentaa taalla meren rannalla hienosti ( paitsi jos on kovia puuskia niin sitten aloittelijaa jannittaa.. )

Tervetuloa torppaamaan ;)

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #9 : 01 Heinäkuu, 2011, 20:27:47 »
Tuota kyseistä lähetintä etsinyt, mutta en löydä sitä tuolta Trex-storesta, varmaan saisi jos tilaa, olisi hyvä saada kaikki samastapaikasta sitten kun hankkii kopterin, pitkään mietitty ja edelleenkin mietin mikä olisi se paras minulle.



Sabe.fi ainakin jokin aika sitten lähetintä oli, jos olet Turun suunnalta niin kannattaa asioida ihan siellä kivijalkaliikkeessä. On meinaan epäilemättä _paras_ liike! Sieltä on aina saanut apua ja todella hyvää palvelua. Kerran hain jopa omaan kitaraankin osia, ja he vielä itse tekivät paikan päällä ne kun sopivia ei löytynyt!
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Iceheart

  • Pro torppari
  • ****
  • Rc-Kopterit Ry #0189
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #10 : 01 Heinäkuu, 2011, 20:38:05 »
Tervetuloa harrastukseen mikä syö kaiken mahdollisen liikenevän ajan sekä rahat (silti ei muuten kaduta että aloitin) ;D

Kuten jkkmobile sanoi, kyllä tuo 450:nenkin lentää vaikka vähän tuulisikin eikä torppien hinnat kurita lompakkoa ihan suunnattomasti. Se miten kovassa tuulessa uskaltaa tuolla lentää on lähinnä omista taidoista kiinni, itse en enää pientä puhuria hätkähdä enkä todellakaa ole mikää mestarilentäjä. Myydään osiolta löytyy aina välillä käytettynä noita DX6 ja DX7:aa ihan sopuhintaan.

Budjetoinnissa kannattaa tietenkin huomioida akut, laturit yms. tarpeellinen sälä + roipe ja tarjouksia kannattaa kysellä sähköpostilla esim. rekkulastoresta jne...

Ja mainittakoon että päädyt sitten kumpaan tahansa, 450:seen tai 5satkuun, tältä foorumilta saa aina apua kun sitä kysyy (tyhmiä kysymyksiä ei ole) ;D

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #11 : 01 Heinäkuu, 2011, 21:01:16 »
Paljonkos noi kunnon akut, laturit ja DX6 olisi about? Jos tosiaan tuulessa pystyy lentämään tuolla 450:lla ja osat halvempia niin voisi olla jopa järkevämpi ostos.

Pitää näköjään itse osata ostaa ja asentaa servot ym, miten vaikeaa tämä on jos vertaa esim rc-autoihin vau voiko edes verrata? Ei varmaan ole missään näissä kaikkea valmiina pakettina, kokoaminen varmaan ei ihan mahdoton haaste ole, mutta ajatus siitä, että jokin asenettu väärin ja homma menee pieleen hieman vaivaa.

EDIT: Trex-storesta jos tilaa niin onko nuo "Valinnaiset ominaisuudet"  nuo jotka tarvii kopteriin ja laitetaan itse paikalleen?

Sitten vain vielä akut, laturit, vastaanotin ja lähetin?

Tuossa simulaattorissa tuo DX6 toimii sitten ohjaimena?

Tunnen itseni tyhmäksi kun kyselen joka asiasta, mutta parempi kysyä.  ::)
« Viimeksi muokattu: 01 Heinäkuu, 2011, 21:14:58 kirjoittanut Zenda »

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #12 : 01 Heinäkuu, 2011, 21:30:00 »
Paljonkos noi kunnon akut, laturit ja DX6 olisi about? Jos tosiaan tuulessa pystyy lentämään tuolla 450:lla ja osat halvempia niin voisi olla jopa järkevämpi ostos.

Pitää näköjään itse osata ostaa ja asentaa servot ym, miten vaikeaa tämä on jos vertaa esim rc-autoihin vau voiko edes verrata? Ei varmaan ole missään näissä kaikkea valmiina pakettina, kokoaminen varmaan ei ihan mahdoton haaste ole, mutta ajatus siitä, että jokin asenettu väärin ja homma menee pieleen hieman vaivaa.

EDIT: Trex-storesta jos tilaa niin onko nuo "Valinnaiset ominaisuudet"  nuo jotka tarvii kopteriin ja laitetaan itse paikalleen?

Sitten vain vielä akut, laturit, vastaanotin ja lähetin?

Tuossa simulaattorissa tuo DX6 toimii sitten ohjaimena?

Tunnen itseni tyhmäksi kun kyselen joka asiasta, mutta parempi kysyä.  ::)
Leluja.net myy DX6i:tä ja vastaanotinta 129,95€. Tulee myyntiin 5.7.2011. DX6i käy simulaattoriin ohjaimeksi. Itse olen Belttiä leijuttanut (450 kokoluokan kone) pienessä tuulessa ja tullut ehjänä alas (mikä oli melko jännittävää kiikkeryyden ja muutenkin huonon koneen takia) eli aito Trex kykenee tähän varmasti jos vähänkin on harjoitusta alla esim simulaattorilla mutta eihän se rentouttavaa ole jos kone heittelee 2metrin väliä korkeudessa. Aina isompi on vakaampi mutta pienemmälläkin pärjää. Simulaattorilla oikeasti kannattaa harjotella. Phoenixiin en vielä oo panostanu vaan noilla ilmasilla vasta ja on niistäki ollu jo parin sadan euron säästö.

Ja kyllä kannattaa kysyä. Itekki oon pyytäny välillä lähes rautalangasta väännettynä selostusta ja kyllä sitä on täältä saanu.  ;D Tosin opittavaa on aivan mieletön määrä vieläkin mutta pyritään nyt jakamaan tätä olematonta tietoa mitä on kertyny.

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #13 : 01 Heinäkuu, 2011, 21:42:22 »
Tulee koneella oltua paljon jne, ja tämä harrastus kinnostaisi todella paljon ja saisi vielä samalla raitista ilmaa.
Melkeen huvittaisi vaan kokeilla ilman simulaattoria joka kuullostaa pöljältä, tuntuu että tekemällä ja virheiden kautta oppii aina parhaiten, ja ei nuo lavat näytä niin kauhean kalliilta, toisaalta tuossa simulaattorissa on paljon hyvääkin ym.

Jos alustavasti laskee niin harrastuksen aloitus 450-500 luokan kopterilla olisi jotain 600-700e vai meneekö pahasti metsään? Ja tarkoitus olisi ulkona lennätys, ei sisällä.

Kuukausia ja vuosia ajatuksena ollut tämä, mutta silti hieman epävarmaa..

Olisi hieman pienempi kynnys aloittaa jos menisi tuosta autosta nuo lähettimet ja ohjain, mutta niistä ei ole mitään iloa tässä..  :-\

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #14 : 01 Heinäkuu, 2011, 21:45:30 »
laitetaas nyt ku tuli jo osittain esille...

itse suosittelen juurikin tota phoenixia tai jotain muuta "kunnollista" simua!
phoenixia puoltaa monikin asia ja itse olen ollut siihen todella tyytyväinen :)
aika monta sataa tuntia on tullu sitä hinkattuakin ;)

joskus koitin (2min) tollasta ilmais simua (FMS) ja voivoi eihän sillä tee yhtään mitään! :-\

se että jotkut sanoo ettei jaksa simuttaa voi ihan hyvin johtua siitäkin että niillä on vaan huono simu!  ;)

phoenix vastaa aika tarkkaan reaalimaailmaa miinus jännitysmomentti eli sillä lentely on ainakin omasta mielestä ihan hauskaa niinkuin oikealla kopterillakin lentely :) ja ilman kun on oppiminen niin kauhean hidasta ainakin jos vähänkään jotain erikoisempaa liikehdintää haluaa osata...

phoenix käy suoraan DX6i mankkaan ilman mitään adaptereita :)

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #15 : 01 Heinäkuu, 2011, 21:47:04 »
Kannattaa perus jutut ainakin opetella simulla, se kopterilla kokeilu voi tulla äkkiä kalliiksi kun saa korjata kokoajan. Oppimenkin hidastuu kun joutuu kokoajan rappaamaan latteita.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #16 : 01 Heinäkuu, 2011, 21:50:46 »
...
Pitää näköjään itse osata ostaa ja asentaa servot ym, miten vaikeaa tämä on jos vertaa esim rc-autoihin vau voiko edes verrata? Ei varmaan ole missään näissä kaikkea valmiina pakettina, kokoaminen varmaan ei ihan mahdoton haaste ole, mutta ajatus siitä, että jokin asenettu väärin ja homma menee pieleen hieman vaivaa.

...

Juu, kyllä se kopteri kannattaa itse rakentaa, että tietää sitten, mitä se on syönyt ja onko esim. ruuvilukitteet varmasti oikeissa paikoissa. Ja koska torppeja on varmasti tiedossa, pitää se kopteri sitten rakentaa ja säätää uudestaan lentokuntoon, jolloin kopterin rakenteen ja säätöjen tunteminen on välttämätontä.
Simulaattori säästää aikaa ja rahaa pitkässä juoksussa, joten se on kyllä, kuten jo täällä on sanottukin, ihan perushankintoja.
Kyllä se kopu tutuksi tulee, kun riittää kärsivällisyyttä ja sehän on yksi tämän harrastuksen mukavia puolia, kun huomaa oppivansa aluksi vaikeiltakin tuntuvia asioita.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #17 : 01 Heinäkuu, 2011, 21:56:46 »
Kopterilla ei ole mitään tekemistä rc-auton kanssa, teknisestikkin ihan erinlaisia loppupeleissä... rakenteluun voinut saada tuntuman autoista.
Kiintesiipinenkin on autoista todella.. todella kaukana, kopteri kiinteä siipisestä "kaukana"

Lennätyksestä nyt puhun, servot yms komponentit osaa valkata helposti kun tutkii vähän mitä muilla on ja minkä tyyppisiä kokoluokkasi koneeseen suositellaan.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #18 : 01 Heinäkuu, 2011, 21:57:37 »
Pitää näköjään itse osata ostaa ja asentaa servot ym, miten vaikeaa tämä on jos vertaa esim rc-autoihin vau voiko edes verrata? Ei varmaan ole missään näissä kaikkea valmiina pakettina, kokoaminen varmaan ei ihan mahdoton haaste ole, mutta ajatus siitä, että jokin asenettu väärin ja homma menee pieleen hieman vaivaa.

Joo kaikki asennetaan itse ja vaikka kopu olisi jo kasassa, se puretaan ja kaikki ruuvit liimataan itse kiinni.

Kokoonpano ei ole hirvean hankalaa mutta saadot yleensa aiheittavat harmaita hiuksia.. about 1000 kertaa ""vaikeampaa" kuin autot..  siksi kannattaa hankkiutua muiden kopteristien seuraa.. vaarin saadetty kopu ei lenna.

Simu on tosi tarkee.. opit huomastavasti nopeammin.. itsekaan en halunnut simua alkuun mutta muiden neuvomana hankin,, ja huomasin oppivani paljon nopeammin... valilla rahan kaytto saastaa rahaa.. ja hermoja!

600 - 700 ei ihan riita.. siis jos lasket kopu + ohjain + akut ja laturit ( 400-500 + 100-300 + 100 + N x 50 - 150 ) + tyokalut ( kuusio kolot, lapakulma mittari, swash leveler, linkki pihdit ym )
« Viimeksi muokattu: 01 Heinäkuu, 2011, 22:00:17 kirjoittanut jkkmobile »

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #19 : 01 Heinäkuu, 2011, 22:00:36 »
Kopterilla ei ole mitään tekemistä rc-auton kanssa, teknisestikkin ihan erinlaisia loppupeleissä... rakenteluun voinut saada tuntuman autoista.
Kiintesiipinenkin on autoista todella.. todella kaukana, kopteri kiinteä siipisestä "kaukana"

Lennätyksestä nyt puhun, servot yms komponentit osaa valkata helposti kun tutkii vähän mitä muilla on ja minkä tyyppisiä kokoluokkasi koneeseen suositellaan.

Juu, tuota justiinsä mietin ja olisi hauska saada uusia haasteita ym kun tuon auton ohjaaminen, purkaminen ja kasaaminen on jo tuttua.
Tuossa vaan harmittelin kun ei ole iloa auton servoista ym kun niillä ei tee mitään kopterissa, että sellasta vaan..  :)

Pitää vielä harkita, kiitos kuitenkin jelpistä.

EDIT: Tuleeko ohjeet säätöihin kopterien mukana?
« Viimeksi muokattu: 01 Heinäkuu, 2011, 22:05:58 kirjoittanut Zenda »

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #20 : 01 Heinäkuu, 2011, 22:09:20 »
Tuossa mun aloitus: http://www.kopterit.net/index.php?topic=5966.0
Jos aloittaisin uudestaan niin valitsisin kopteriksi 500 Alignin rauhallisuuden vuoksi,

Valitse minkä valitset, niin anna kuitenkin se lopputarkastus kokeneelle lennättäjälle, niin valmiiksi lentävä kopu ei ole sitten pilotista kiinni.

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #21 : 01 Heinäkuu, 2011, 22:18:57 »
laitetaas nyt ku tuli jo osittain esille...

itse suosittelen juurikin tota phoenixia tai jotain muuta "kunnollista" simua!
phoenixia puoltaa monikin asia ja itse olen ollut siihen todella tyytyväinen :)
aika monta sataa tuntia on tullu sitä hinkattuakin ;)

joskus koitin (2min) tollasta ilmais simua (FMS) ja voivoi eihän sillä tee yhtään mitään! :-\

se että jotkut sanoo ettei jaksa simuttaa voi ihan hyvin johtua siitäkin että niillä on vaan huono simu!  ;)

phoenix vastaa aika tarkkaan reaalimaailmaa miinus jännitysmomentti eli sillä lentely on ainakin omasta mielestä ihan hauskaa niinkuin oikealla kopterillakin lentely :) ja ilman kun on oppiminen niin kauhean hidasta ainakin jos vähänkään jotain erikoisempaa liikehdintää haluaa osata...

phoenix käy suoraan DX6i mankkaan ilman mitään adaptereita :)



Phoenix vastaa aika tarkkaan reaalimaailmaa kunnollisen säädön jälkeen. Ilmaisellakin simulla voi opetella suunnat, ja jos opettelee simua enemmän kuin 2 minuuttia niin varmasti saa siitä jotain irti. Mutta kyllä phoenix rc on todella hyvä kunhan jaksaa siihen perehtyä, kaikille tosin ei sovi tuo simuttelu (itsekkin talvikauden olin ilman simuttelua, kun ei vaan kiinnostanut kun ei päässyt kokeilee myös oikeaa kopua)


Ja se mitä 450 ja 500 vertailuun tulee niin itse en olisi lentänyt viime kesänä puoliakaan mun lennoista jos olisin 450 hankkinut. Olen kokeillut molempia koptereita ja ainakin _minun_ mielestä 450 oli niin paljon epävakaampi, etten olisi alkumetreillä sitä tuulessa uskaltanut ylös nostaa.

Mutta muuten juuri trex on oiva aloittajan kopteri, koska varaosat saa todella nopeaan trex-storesta ja niitä on muutenkin paljon, sitten taitojen karttuessa voi/jos haluaa niin tutustua muihin merkkeihin..
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #22 : 01 Heinäkuu, 2011, 22:42:03 »
Phoenix vastaa aika tarkkaan reaalimaailmaa kunnollisen säädön jälkeen. Ilmaisellakin simulla voi opetella suunnat, ja jos opettelee simua enemmän kuin 2 minuuttia niin varmasti saa siitä jotain irti. Mutta kyllä phoenix rc on todella hyvä kunhan jaksaa siihen perehtyä, kaikille tosin ei sovi tuo simuttelu (itsekkin talvikauden olin ilman simuttelua, kun ei vaan kiinnostanut kun ei päässyt kokeilee myös oikeaa kopua)


Ja se mitä 450 ja 500 vertailuun tulee niin itse en olisi lentänyt viime kesänä puoliakaan mun lennoista jos olisin 450 hankkinut. Olen kokeillut molempia koptereita ja ainakin _minun_ mielestä 450 oli niin paljon epävakaampi, etten olisi alkumetreillä sitä tuulessa uskaltanut ylös nostaa.

Mutta muuten juuri trex on oiva aloittajan kopteri, koska varaosat saa todella nopeaan trex-storesta ja niitä on muutenkin paljon, sitten taitojen karttuessa voi/jos haluaa niin tutustua muihin merkkeihin..

Tuossa simussa olis kyllä hyvä jos saa tuolla DX6 käyttää siinä ohjaimena, vissiin olis kunnon simu tuo!

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #23 : 01 Heinäkuu, 2011, 23:08:01 »
Phoenix on kyllä ehdottomasti hinta laatu suhde simuista paras heli käyttöön ja päivitys on ilmanen. Suosittelen ekaks kanssa simua.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ensimmäinen RC-Kopteri, apua kaivataan.
« Vastaus #24 : 01 Heinäkuu, 2011, 23:12:21 »
Mutta muuten juuri trex on oiva aloittajan kopteri, koska varaosat saa todella nopeaan trex-storesta...
Tuohon voisi lisätä loppuun että: Aamen ;D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
3473 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Huhtikuu, 2008, 23:15:43
kirjoittanut Vispilä
8 Vastauksia
3496 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Tammikuu, 2009, 18:58:32
kirjoittanut -DaMulQ-
11 Vastauksia
5430 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Maaliskuu, 2011, 22:24:39
kirjoittanut peksa
6 Vastauksia
3187 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Tammikuu, 2011, 22:34:21
kirjoittanut tuhlaajapoika
9 Vastauksia
8668 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Elokuu, 2014, 22:58:19
kirjoittanut VERTICAL