Kirjoittaja Aihe: Juuso's ( jkkmobile ) log  (Luettu 71394 kertaa)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #75 : 21 Maaliskuu, 2012, 20:44:54 »
oisko sun SD kortti liian hidas.. soittele kun ehdit niin setvitaan.

ääni menee kännykän ruudussa oikein eli ei se siitä ole
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #76 : 22 Maaliskuu, 2012, 00:09:15 »
Nyt siis CopterX 3x1000 ( tarot zyx, HK zyx, Helicox TG-1, ALZRC 3GYS ) fbl purkilla lennetty about 30 akullista..

Mielestäni edelleen ihan ok. Noi HTX900 servot ( ja 3 taalan lavat ) toki huonontaa tuntumaa, mutta lentää niilläkin... tosin yksi servoista hajosi 12. lennolla. Niitä ei taida olla tehty tohon hommaan mutta näillä mennään vielä hetki kunnes budjetti antaa myöten.. budjetti siirretty 500seen jotta pääsis kohta paiskoon kunnolla.

Ainoa pienehkö "outous" ollut kerran kun kopu alkoi driftaamaan heti noususta ja kääntämään perää hitaasti.. otin alas, akku irti ja takaisin ja taas toimi.

29 taalaa siis ollut ok sijoitus  ;D Yritän saada kuvattua vähän parempaa videota, toi tän päivanen video oli juuri tuon driftaus jutun jälkeen joten siinä leijuttelen aika paljon ja toi focuskin karkaa usein.... ja niin toi audio synkka myös kateissa..

Tossa vielä tuo video:

http://www.youtube.com/watch?v=YmrYDvyVS5w#ws



Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #77 : 22 Maaliskuu, 2012, 10:02:01 »
Pitää kai itekki koittaa porossa sitte tota gyroa ku eräs N..*köh* tilasi vahingossa niitä gyroja kaks itelleen nii pitänee ostaa toinen pois jossei ota molempia käyttöön.  :D Vähän vaan epäilyttää pistää hyvään koneeseen tuommone, mutta kai se sitte toimii. Minä ku en osaa puoliakaan tuosta mitä sä tossa videolla pyörittelit ja jos se tuossaki pysy mukana..

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #78 : 22 Maaliskuu, 2012, 10:34:45 »
Pitää kai itekki koittaa porossa sitte tota gyroa ku eräs N..*köh* tilasi vahingossa niitä gyroja kaks itelleen nii pitänee ostaa toinen pois jossei ota molempia käyttöön.  :D Vähän vaan epäilyttää pistää hyvään koneeseen tuommone, mutta kai se sitte toimii. Minä ku en osaa puoliakaan tuosta mitä sä tossa videolla pyörittelit ja jos se tuossaki pysy mukana..

Ota yhteyttä kun oot asetuksia hieromassa niin autan mielelläni jos tarvitsee.. kuten sanottu, niin ihan ok, ei yhtä hyvä/helppo saada kohdilleen kuin beasti mutta lentää kyllä... kovassakin tuulessa ( 9m/s ) testattu hyvin toimivaksi.

Mitkäs servot sulla?

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #79 : 22 Maaliskuu, 2012, 11:19:10 »
Ota yhteyttä kun oot asetuksia hieromassa niin autan mielelläni jos tarvitsee.. kuten sanottu, niin ihan ok, ei yhtä hyvä/helppo saada kohdilleen kuin beasti mutta lentää kyllä... kovassakin tuulessa ( 9m/s ) testattu hyvin toimivaksi.
Mitkäs servot sulla?
Tulen mahdollisesti myös kyselemään apuva kunhan vaan saan nupin kotiutettua. Jos oikein hienosti käy, niin saattaapi nuppi tulla jopa huomenna tai alkuviikosta.
Servot on nupissa Emaxin ES08D (Sil_shopista), eli suht nopeat digiservot.
Tällä hetkellä olen kahlannut Helifreakin tarot zyx säiettä ja pyöritellyt tota softaa tietokoneessa tutustumis mielessä hieman.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #80 : 22 Maaliskuu, 2012, 12:14:25 »
Ota yhteyttä kun oot asetuksia hieromassa niin autan mielelläni jos tarvitsee.. kuten sanottu, niin ihan ok, ei yhtä hyvä/helppo saada kohdilleen kuin beasti mutta lentää kyllä... kovassakin tuulessa ( 9m/s ) testattu hyvin toimivaksi.

Mitkäs servot sulla?
Joo kyllä apu kelpaa varmasti sitte ku on kopu tossa palasina ja mietin et mites tää ny...  ;D Joku lenteli nitroa youtubes tommosella Tarotin merkkisellä ja siinä kehuivat, että vaikeampi saada säätöihin mutta hyvin säädettynä ei paljoa häpeä kalliimmille. Kuvasivat eka gyroa ja sitte ottivat lentoon katkasematta videoa nii kyllä siellä se tarotti kiinni oli. Mulla on Hitec HS-65HB:t nupissa. Ku sais semmosen 450 DFC nupin..  ::) Mikäs FBL nuppi sulla muuten on tuossa?

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #81 : 22 Maaliskuu, 2012, 12:28:02 »
Joo kyllä apu kelpaa varmasti sitte ku on kopu tossa palasina ja mietin et mites tää ny...  ;D Joku lenteli nitroa youtubes tommosella Tarotin merkkisellä ja siinä kehuivat, että vaikeampi saada säätöihin mutta hyvin säädettynä ei paljoa häpeä kalliimmille. Kuvasivat eka gyroa ja sitte ottivat lentoon katkasematta videoa nii kyllä siellä se tarotti kiinni oli. Mulla on Hitec HS-65HB:t nupissa. Ku sais semmosen 450 DFC nupin..  ::) Mikäs FBL nuppi sulla muuten on tuossa?

Mulla on toi ALZ nuppi: http://www.rc711.com/shop/alzrc-3g-flybarless-main-rotor-pro-setblack-p-4336.html?cPath=166_216_242

100% kopio allun pro v1 nupista.. ollut mainio.


Toi allun v2 nuppi ois kivempi kun siinä on swash followerin kiinnitys kiinteä.. ei tartte säätää. http://www.fast-lad.co.uk/store/h45117a_main_rotor_housing_set/black-p-15669.html ( ALZ:n vastaava http://www.rc711.com/shop/alzrc-450-pro-v2-fbl-metal-rotor-housing-set-black-p-5868.html?cPath=166_216_242 )

Tuo: http://www.rc711.com/shop/alzrc-450-pro-fl-main-rotor-full-flybarless-upgrade-setsilver-one-piece-design-p-5032.html?cPath=166_216_242 ois myös hieno.. itse ostaisin mielummin noita 100% kopioita tai aitoja että saa osia nopeesti..

DFC ois kanssa kiva mut voi mennä vielä muutama viikko ennen kuin sitä saa...


Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #82 : 22 Maaliskuu, 2012, 12:43:00 »
Mulla on toi ALZ nuppi: http://www.rc711.com/shop/alzrc-3g-flybarless-main-rotor-pro-setblack-p-4336.html?cPath=166_216_242

100% kopio allun pro v1 nupista.. ollut mainio.


Toi allun v2 nuppi ois kivempi kun siinä on swash followerin kiinnitys kiinteä.. ei tartte säätää. http://www.fast-lad.co.uk/store/h45117a_main_rotor_housing_set/black-p-15669.html ( ALZ:n vastaava http://www.rc711.com/shop/alzrc-450-pro-v2-fbl-metal-rotor-housing-set-black-p-5868.html?cPath=166_216_242 )

Tuo: http://www.rc711.com/shop/alzrc-450-pro-fl-main-rotor-full-flybarless-upgrade-setsilver-one-piece-design-p-5032.html?cPath=166_216_242 ois myös hieno.. itse ostaisin mielummin noita 100% kopioita tai aitoja että saa osia nopeesti..

DFC ois kanssa kiva mut voi mennä vielä muutama viikko ennen kuin sitä saa...


Voi mennä muutama kuukaus ennenku pääsen laittamaa poroa FBL:ks eli ei sinänsä haittaa.  ;D

Poissa Tonsku

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit ry #31
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #83 : 22 Maaliskuu, 2012, 13:41:51 »
Nyt siis CopterX 3x1000 ( tarot zyx, HK zyx, Helicox TG-1, ALZRC 3GYS ) fbl purkilla lennetty about 30 akullista..

Mielestäni edelleen ihan ok. Noi HTX900 servot ( ja 3 taalan lavat ) toki huonontaa tuntumaa, mutta lentää niilläkin... tosin yksi servoista hajosi 12. lennolla. Niitä ei taida olla tehty tohon hommaan mutta näillä mennään vielä hetki kunnes budjetti antaa myöten.. budjetti siirretty 500seen jotta pääsis kohta paiskoon kunnolla.

Ainoa pienehkö "outous" ollut kerran kun kopu alkoi driftaamaan heti noususta ja kääntämään perää hitaasti.. otin alas, akku irti ja takaisin ja taas toimi.

29 taalaa siis ollut ok sijoitus  ;D Yritän saada kuvattua vähän parempaa videota, toi tän päivanen video oli juuri tuon driftaus jutun jälkeen joten siinä leijuttelen aika paljon ja toi focuskin karkaa usein.... ja niin toi audio synkka myös kateissa..


Olisko ideaa, että laitettas näiden halpisgyrojen asetuksista, säätämisestä ja kokemuksista yms. kokonaan oma ketjunsa? Ellei sellaista jo ole...  ;D Minulla on myös tuo CopterX:n gyro 450 Pro:ssa ja 250 SE:ssä. Kummatkin vielä hienosäätöä vailla, mutta muutamia akkuja kyllä päässyt molemmilla koittamaan.
MSH PRÔTOS stretch -  Brain | MSH Mini PRÔTOS stretch - Brain
Skaala: Bell AH-1W Super Cobra
Futaba 14SG
Facebook

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #84 : 22 Maaliskuu, 2012, 14:11:48 »
Komppaan edellistä. Mulle on tulossa copterx mallinen purkki ja Toehille toinen. Eikä mulla taida olla kaikkea tarvittavaa ymmärrystä säätämiseen,ainakaan vielä.

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #85 : 22 Maaliskuu, 2012, 15:49:44 »
Olisko ideaa, että laitettas näiden halpisgyrojen asetuksista, säätämisestä ja kokemuksista yms. kokonaan oma ketjunsa? Ellei sellaista jo ole...  ;D Minulla on myös tuo CopterX:n gyro 450 Pro:ssa ja 250 SE:ssä. Kummatkin vielä hienosäätöä vailla, mutta muutamia akkuja kyllä päässyt molemmilla koittamaan.

Tuollahan tuo ketju on: http://www.kopterit.net/index.php?topic=13958.0

Poissa Tonsku

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit ry #31
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #86 : 22 Maaliskuu, 2012, 16:13:07 »
Tuollahan tuo ketju on: http://www.kopterit.net/index.php?topic=13958.0

Juu tuo ketju olikin jo tiedossa, mutta ei ihan aiheeltaan tai ainakaan nykyisellä sisällöltään ollut ihan sitä mitä ajoin takaa. Toki voihan niitä asetuksia yms. alkaa tuonnekin postailemaan. Laita toki omat asetuksesi myös sinne :) Erityisesti mua ainakin kiinnostaa kaikki perään liittyvät säätöarvot, vaikka ne tietysti paljon riippuvat kopusta itsestään.
MSH PRÔTOS stretch -  Brain | MSH Mini PRÔTOS stretch - Brain
Skaala: Bell AH-1W Super Cobra
Futaba 14SG
Facebook

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #87 : 22 Maaliskuu, 2012, 16:32:55 »
Juu tuo ketju olikin jo tiedossa, mutta ei ihan aiheeltaan tai ainakaan nykyisellä sisällöltään ollut ihan sitä mitä ajoin takaa. Toki voihan niitä asetuksia yms. alkaa tuonnekin postailemaan. Laita toki omat asetuksesi myös sinne :) Erityisesti mua ainakin kiinnostaa kaikki perään liittyvät säätöarvot, vaikka ne tietysti paljon riippuvat kopusta itsestään.

Laitan asetukset, mutta ajattelin ensin vielä hieroa vähän ja testata pari juttua että oon varmasti ymmärtänyt kaiken oikein... tarkoitus on tehdä videokin setupista ja asetuksista.

Perän säädöistä, ainoat mihin mun oli pakko koskea, oli Yaw D Gainiä alas jotta perä pysähtyisi paremmin ja RC Dead Bandiä alas 10:neen koska suurempi dead band ( alue jolla tikun liikettä ei huomioida ) tuntui oudolta.

Nämä siis vain perus lähtökohdat jotta voi lentää... nyt vasta alkaa tarkempi säätö kun on ensin lennelty ja testailtu.

Mulla siis perällä allun DS520 ja perä akselin modi tehty ( keskiötä siirretty about milli ulos jotta sai lisää liikettä )



Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #88 : 23 Maaliskuu, 2012, 21:22:37 »
Tänään taas veivattu 5 akullista 450sellä.. vähän skarpimmaksi saatu hienosäädöillä.. pitää keskittyä paremmin ensviikolla testailuun kun nyt oli 5v paviaani mukana joka huusi lower! koko ajan  ;D

Ei riittänyt mun lower sille kun olis halunnut että pöllytän lunta tai leikkaan risuja niin kuin Tohtori  ::)



Akut alkaa olee ihan loppu, mutta on niissä syklejäkin:



Täytyy tilailla uusia kunhan 500nenn ensin lentää...

Jotenkin tänään lentofiilarit ja itse lennot tuntui tosi hyviltä ja kivaa oli.. paiskoinkin paljon kovemmin kuin aikaisemmin...  htx:sät kesti ehjänä ;D katotaan kuinka kauan..
« Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu, 2012, 21:29:44 kirjoittanut jkkmobile »

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #89 : 23 Maaliskuu, 2012, 21:52:35 »
ai niin...

.. oon huomannut että välillä tönäsen tikkua vahingossa vähän vasemmalle kun vedän elevaattoria alas.. kiristin tänään kierroksella dx8:n tikkua aile suunnassa ja johan loppu toi vahinko liike.. nyt mainio :)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #90 : 24 Maaliskuu, 2012, 01:48:59 »
Rajua menoa HXT900:silla.  :D Onkos nuo sun servot muute digit vai mitä nuo on? Ku en äkkiseltään HK:n sivuilta huomannu että onko ne analogiset vai digitaaliset. Ku mietin vaa, että mitähän ton poron servojen kans ku siellä on ne HS-65HB:t jotka on analogiset, mutta ulkomaan äijät on taas kerran koittaneet ja ovat BeastX:än kanssa tykänneet kovasti lentää vaikka digithän siellä pitäis olla.

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #91 : 24 Maaliskuu, 2012, 11:19:53 »
analogisethan noi... 3x1000 tukee molempia.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #92 : 24 Maaliskuu, 2012, 12:04:28 »
analogisethan noi... 3x1000 tukee molempia.
Jaa no hyvä juttu. Antaa mennä sitte Hiteceillä. Pitää joskus varmaan kokeilla päivittää niihin ALZRC DS45MG servoihin.

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #93 : 26 Maaliskuu, 2012, 20:17:17 »
Olipas upee ilma tänään!

Tuli vedettyä 450:sellä 6 tai 7 akullista, säätöjä kiristellen.. alkaa alla hyvä.

Oon kyllä edelleen positiivisesti yllättynyt tosta 3x1000:sta.. ei se Beasti ole mutta ei kalliskaan  ;D ( maksoin siis 29 taalaa )

Panin vihdoin ton motinki palasiksi että saa uudet laakerit ja akselin sisään.. oli jo aika huolella syönyt tota akselia ::)



Kun noita laakereita joutu tilailemaan niin ostin samalla allun 3g lavat.. sen verran edukkaat nykyään etta pakko testaa (1 x 325D 3G Carbon Fiber Blades (HD320DT) = 16.43 eur ) ja toi mun kiinan lapa pussi alkaa olee kohta tyhjä..

.. ja 500:nenkin sai pikku sälää.

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #94 : 10 Huhtikuu, 2012, 15:21:46 »
Ilmoitus:

Olen piroflippikunu ;D


[spoiler].. siis ekat piroflipit vedetty.. tosin 1 piro/flippi eli ns. half piro flip... pysy yllättävän hyvin paikallaan, mutta sitten kun rupesin testaa useampaa putkeen pysähtymättä niin leviää aika lailla ..  siiiiiiiistiiiiiii! [/spoiler]

Poissa marqush

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • 0269 East Side
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #95 : 10 Huhtikuu, 2012, 16:11:37 »
Ilmoitus:

Olen piroflippikunu ;D


[spoiler].. siis ekat piroflipit vedetty.. tosin 1 piro/flippi eli ns. half piro flip... pysy yllättävän hyvin paikallaan, mutta sitten kun rupesin testaa useampaa putkeen pysähtymättä niin leviää aika lailla ..  siiiiiiiistiiiiiii! [/spoiler]

Loistavaa. Toi on just upee fiilis kun onnistuu
DX8
Lampôrtsini
Videoita

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #96 : 10 Huhtikuu, 2012, 16:18:07 »
Mää oon niin jäljessä tässä touhussa.  :D Taisin pyöriä täällä foorumilla ja pörrätä jo kuukauden ennen jkkmobilea ja MÄ EN OSAA EES VIELÄ MITÄÄ PERUS TAIVASLENTELYÄ. Ja marqush kans toine joka vetelee mua paremmin.  :D

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #97 : 29 Toukokuu, 2012, 17:40:17 »
450sellä lennellään vielä halpis setupilla ja ihmeen hyvin on htx900set kestänyt. CopterX 3x1000 edelleen toiminut moitteetta. Ostos listalla uudet akut .. ja ehkä kuitenkin servotkin..

500HV saanut nyt kyytiä 40 akullista ja meno maistuu :) rundit tasattu idle ykkösellä 3 tonttuun ja kakkosella 3200.. toi 3400 oli vähän hurja ja kävi akkujenkin päälle..


Kivointa uutta oli tän päiväinen Sipoon kentällä käynti kun Tohtorin yllyttämänä rupesin rotaatio reeniin 450sellä.. ( Kivikossa moinen ei olis ollut kivaa )  maistuu hyvältä kun oppii uutta!


Muille rotaatioita aloitteliville jaan Tohtorin opetuksista toistaiseksi tärkeimmältä tuntuisen eli "ohjaa rotaatio loppuun asti".



Ainiin: Se on kesä taas!


Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #98 : 04 Kesäkuu, 2012, 23:08:29 »
taas on veivattu..

Porolla melkein joka paiva tossa vieressa ja 500sella taas Sipoossa.. alan paasta ton 500sen kanssa jo jyvalle eli kohta se alkaa saamaan arvolleen sopivampaa kyytia :) Super siistii silla vetaa!

450 sai pari uutta 65C akkua eli rupee sekin poistumaan.. viela noi servot ja lavat uusiksi niin paasee kiristaa ton FBL purkin saatoja..

Ai niin.. EC3 liittimet kay XT60:siin  :o 





Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Juuso's ( jkkmobile ) log
« Vastaus #99 : 21 Kesäkuu, 2012, 11:24:43 »
Kerrankin joku jaksoi kuvata kun mä lennän... focus ei oikein fokusoidu alussa mutta näkeehän tuosta jotain.

http://www.youtube.com/watch?v=HhG9GBb9ujQ#ws

« Viimeksi muokattu: 21 Kesäkuu, 2012, 12:05:16 kirjoittanut jkkmobile »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
4213 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Joulukuu, 2012, 23:50:21
kirjoittanut jkkmobile