Kirjoittaja Aihe: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II  (Luettu 10378 kertaa)

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« : 08 Tammikuu, 2011, 22:29:21 »
Vihdosta viimein Hirobolta sai conversio setin sähköllä ja samalla posti toi myös uuden koko kopan FunTechin Staysee II:sen. Conversio setillä hieman suolainen hinta kun verrataan esim Trex 700e F3C koneeseen. Mutta nyt kun paketti tuli kasattua niin laatu on kyllä erinomainen. Välillä on ihmetelty miksei Hirobolta ole tullut tätä tuotetta aiemmin mutta aina heillä on ollut se periaate ettei markkinoille päästetä kuin lopullinen tuote. Protoja pääsevät kokeilemaan tehtaan kuskit ja harvat valitut. Tässä kitissä tulee Eagleen uudet runkolevyt kokonaan ja osa rungon osista. Vanhasta käytettiin lähinnä cross membereitä ja muutama laakeripukki. Positiivinen yllätys oli että mukana tuli 3 pinjonia 9t, 10t ja 11t. Kasaamisessa eniten otti aikaa vanhan purkaminen kun servot ym. tarvi siirtää sekä ne muutama osa mitä tarvittiin. Ohessa muutama kuvatus päivältä kun sitä kasasin.

Staysee II koppa on ollut haaveissa jo pidempään ja nyt se sitten vihdoin tuli hankittua. Koppa on valmiiksi maalattu ja mukana myös laskutelineet tuohon sopivina. Itse käytän iilikuitulandareita mitkä olen Eaglen aiemmin jo hankkinut. Koppa tuntui osuvan aika heittämällä päälle ja hieman hirvittää dremeliä näyttää swashplatelle tilan tekemisessä, varret kun tulevat hieman SWM:ssä ulommassa kuin perinteisessä.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #1 : 08 Tammikuu, 2011, 22:34:34 »
Ahaa eli se tuli sulle minkäs lainen toi oli asentaa toi staysee joutuko tekee yhtä paljo duunia ku Nova 4 kaa ja oliko tiukka hinta?
« Viimeksi muokattu: 08 Tammikuu, 2011, 22:37:41 kirjoittanut Ege »

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #2 : 08 Tammikuu, 2011, 22:37:25 »
Tämä Eagle on mun vanha johon vaihdoin tuon conversio kitin vaan eli se kone josta sulle Nova lähti.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa jorge

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #3 : 08 Tammikuu, 2011, 22:41:03 »
mites tohon akut nyt tulee

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #4 : 08 Tammikuu, 2011, 22:44:39 »
Alakautta näillä näkymin. Mahtuu menemään eteen radiolevyn alle ja liittimet taakse pakoputken aukolle. Tuossa conversiossa edessä on enemmän tilaa kuin vakiossa. Huomaa kuvissa kuinka iso ero tilassa.

Esko: se kitti on edelleen Sabessa, siitä vaan on johonkin ihmeeseen joutunut osia...  :o
« Viimeksi muokattu: 08 Tammikuu, 2011, 22:46:36 kirjoittanut Anssi »
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #5 : 08 Tammikuu, 2011, 22:55:49 »
Anssi on tainnut olla kilttinä kun lahjoja tulee vielä joulun jälkeenkin.  ;D

Hyvännäköistä hiilikuitua! Hienoa jos saa oikein jotain pitkään himoitsemaa. Mitenkäs tämä konversio eroaa Arin tekemästä ja pääseekö se lähelle sitä suorituskyvyssä :)

-

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #6 : 08 Tammikuu, 2011, 23:08:20 »
Hyvälaatua kyllä kaikki osat, sitä ei käy kiistämään. Arin ja tämän ero on lähinnä se että Arilla rungon rakennne erilainen ja yksistä runkolevyistä tehty kun tässä Hirobollo tyypillisellä ylä-ja alarunkolevy yhdistelmällä. Sehän tässä on vähän hullua että joutuu näin talvellakin harrastamaan kun kalustoa pitää päästä kokeilemaan. Enään ei malta kevättä odotella  :D
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #7 : 10 Tammikuu, 2011, 13:34:40 »
Tuo Staysee koppa on kyllä sika magee... kyllä tuo 700 eskoo on ihan kohtuu korvaus valmiiksi maalatusta kopasta.

Mitäs Anssi ajattelit tehdä tuolle Eagle3 EP:stä jääneelle rungolle?

Eihän siita Sabe:n AOCC koneesta puutu kun perä, joka tuli mulle8)

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #8 : 02 Helmikuu, 2011, 21:06:42 »
Vihdoin ja viimein pääsin kokeilemaan pikaisesti Eaglea ja Stayseetä. Konehan toimi odotetusti ja tuntui istuvan varsin hyvin. Lento jäi vaan paikan ja pimeä vuoksi lähinnä tekniikan kokeiluksi. Seuraavaksi pitää tutkailla onnistuuko samanlainen akku systeemi tähänkin minkä Trexiin tein. Alla muutama kuvanen.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

mika a

  • Vieras
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #9 : 03 Helmikuu, 2011, 08:59:48 »
On siinä pikkusen magee parivaljakko. Kateeks käy, kyllä nuo ny on kiva kesällä kantaa kisakentälle. On ne hienoja. Pistähän kunnon raporttia sittee kun pääset kunnolla lentämään molempia, et miten noi eroaa toisistaan ilmassa. Odotamme mielenkiinnolla.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #10 : 03 Helmikuu, 2011, 09:02:35 »
Eroa on torpin hinta;)
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Moderator
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #11 : 03 Helmikuu, 2011, 17:08:51 »
Eroa on torpin hinta;)

F3C koptereita ei yleensä torppailla  ;)

Jopa lähes lennätystaidoton (minä) on onnistunut pitämään Eurosport kisa Haribonsa nipussa monta vuotta (en oo kyllä paljo lennättänytkää...) Alkaa vaan olemaan kaikin puolin niin kulunut ja helisevä, että uusi on tulossa...ollu jo pari vuotta.Kesken.

Siinä vanhassa vaan on joku hyvä karma, se aina vaan lentää ja pysyy nipussa. Uuden torppaan varmaan ensilennolla. Ja en oo taikauskoinen, en...
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #12 : 04 Helmikuu, 2011, 11:41:42 »
F3C kopterikin voi kärsiä teknisestä ongelmasta, servothan voi hajota, niin kuin ihan mikä muukin elektroniikka?
Eikä se katso onkos sillä kokopuku vai vaan takkipäällä;)

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #13 : 04 Helmikuu, 2011, 12:12:27 »
Näiden teknisten vikojen poissulkemiseksi onkin mietittävä miten sähköt ja muut laittaa niin että mahdollisimman luotettava systeemi. Esim. missään nimessä en pelkästään ajoakusta ota virtaa vaan pitää olla vähintää varasysteemi kuten Kontronikin säätimellä voi tehdä, että ajoakun lisäksi on pieni NiMh pakka rinnalla varmistuksena. Tai sitten kahdennettu ja virtakatkaisimesta riippumaton systeemi sähkösyöttöön. Servot ei ole kisakoneessa kiinni kuin kesän korkeintaan niin kulumisen vuoksi ei pitäisi tulla ongelmaa. Ja jos joku ei toimi kunnolla maadoittuu kone heti eikä kokeilla jos vika oireilua on ollut ennenkuin syyt selvillä.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #14 : 04 Helmikuu, 2011, 13:41:40 »
kuten Kontronikin säätimellä voi tehdä, että ajoakun lisäksi on pieni NiMh pakka rinnalla varmistuksena.

osaatko neuvoa miten tämä tehdään?
mulla siis tällähetkellä 120 jive ja tulee virrat vain ajoakusta.
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #15 : 04 Helmikuu, 2011, 13:53:07 »
Jonkinmoinen kytkentäkaavio olis hieno, jos joku voisi sen piirtää jollain MS Visiolla tms.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #16 : 04 Helmikuu, 2011, 15:22:09 »
http://rc.runryder.com/helicopter/t629181p1/

Tein Logooni tuommoisen virityksen (kuvia 2. sivulla)
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #17 : 04 Helmikuu, 2011, 15:33:50 »
Moikka,

Ei kai tuollaisen varmennetun virransyötön tekeminen vaadi kytkentäkaaviota. Heikkilän Juho esimerkiksi käyttää Jiveä tuomaan sähköä vastarille. Vastariin on samalla kytkimen kautta liitetty 4 kennon NiMh akku. Nopari syöttää 5.2V jännitettä vastarille jolloin Lentoakku lataa ihan pienellä virralla NiMh akkua koko ajan jolloin se pysyy täynnä. Mikäli virransyöttö vastarille katkeaa toisesta, niin toinen jatkaa virransyöttöä.

Kaikkein vaikeinta tässä koko hommassa on hallita voita virtasuuntia. Esimerkiksi jos Juhon tapauksessa olisi 5 kennon NiMh akku jonka jännite olisi täytenä noin 6,5V, niin noparin pitäisi tarjota vähintään tuon verran vastarille. Se noparin becci ei välttämättä tykkää jos se tarjoaa 6V ulos ja vastarilta tungetaankin noparin suuntaan 6,5V.

Anssilla taas on sydeemi jossa kaksi erillistä akkua tuottaa kahden erillisen rekulaattorin kautta samaa jännitettä vastarille. Tällöin toisen akun hajotessa toinen pitää ohjauskyvyn vielä hengissä. Tosin Anssin sydeemissä nuo rekulaattorit on samassa boxissa ja jotenkin kytketty kai toisiinsa.

Itselläni taas regulaattorilta lähtee kaksi erillistä virtajohtoa vastarille ja ne menee eri reittejä ja eri puolille vastaria jolla varmistan ettei virtajohto irtoaisi kesken kaiken. Akkuna on sitten 2P2S akku joka on juotettu suoraan rekulaattorin johtoihin. Eli jos siitä akusta menee 1 - 2 kennoa pimeeksi, niin vielä pitäisi riittää virtaa vastarille.

Näissä kaikissa on omat etunsa ja haittansa, alla niistä joitakin

Juho setti:
+ Kevyt kun pieni NiMh, alle 1500mAh akku mukana.
+ Luotettava.
+ Ei tarvitse erillistä vastariakun lataamista koska lentoakku lataa lennon aikana.
- Vaikea tietää NiMh akun kuntoa jollei silloin tällöin pura ja lataa vastariakkua.
- Ei voida oikein käyttää yli 5.2V jännitteitä vastarille.
- Kuluttaa vähän lentoakkua joka on pois lentokapasiteetistä 150mAh kun varsinainen lento viel noin 3800mAh. Eli noin 4% lentoajasta häviää, ei juuri merkitystä nykytilanteessa.

Anssin setti:
+ Kaksi erillistä regulaattoria lisää toimintavarmuutta
+ Kahden vastariakun käyttö mahdollista.
+ Ei kuluta lentoakkua
+ Regulaattorit ilmoittelevat jos akuissa on vikaa
- Painavampi mitä Juhon ratkaisu
- Vaatii vastariakun lataamista.
- Kahden erillisen akun lataaminen on työläämpää kuin yhden vastariakun lataaminen.

Timon Setti:
+ Ei kuluta lentoakkua
+ Melko kevyt
- Kahdentaa ainoastaan virransyötön regulaattorilta vastarille
- Vaatii vastarinakun latausta

--
Timo

Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Hirobo Eagle 3WC EP ja Staysee II
« Vastaus #18 : 21 Maaliskuu, 2011, 17:42:53 »
Tänään Matin kanssa käytiin Eaglejä kokeilemassa ja uudempi sai ensi lentonsa. Hyvin näkyi suoraan paketista lentävän  ;) Annoin Matille kameran ja kuviahan siitä syntyi. Ohessa muutama. Kalusto alkaa olemaan kesää varten valmiina kun vaan tämä talvi menisi ohi...
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Vanha SST Eagle

Aloittaja Julle « 1 2 » Vintage

34 Vastauksia
29231 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2014, 22:32:18
kirjoittanut Einari Lindberg
Eagle 3

Aloittaja Ege « 1 2 3 4 5 » Hirobo Nitro

101 Vastauksia
50042 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Maaliskuu, 2011, 15:38:53
kirjoittanut Ege
Eagle has landed

Aloittaja Juho « 1 2 » MyFleet

34 Vastauksia
12792 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Kesäkuu, 2010, 19:14:48
kirjoittanut Juho
1 Vastauksia
4220 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Huhtikuu, 2009, 06:57:35
kirjoittanut ija
4 Vastauksia
5046 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Maaliskuu, 2016, 23:12:22
kirjoittanut jukka