Kirjoittaja Aihe: Kaasu jäi pohjaan kesken lennon  (Luettu 16740 kertaa)

TTM

  • Vieras
Kaasu jäi pohjaan kesken lennon
« : 22 Huhtikuu, 2008, 21:21:37 »
Joopa joo, sattuu ja tapahtuu, kaasu heitti jostain syystä täysille kesken lennon >:(  Sain kepan kyl maahan, perän vispoessa niin hel**** ku gyron vahvistus tietty liikaa noille kierroksille. Jännä et kaikki muut servot toimi normaalisti, mut kaasu tuuppas bindaten pohjaan, vaikka fail safe on asetettu tyhjäkäynnille tarkistaen vielä. Ei auttanu vaikka veti radiosta virrat veke, prkl.
Onneks päätankki oli just tyhi joten kone huusi sen pari minuuttia mitä headeriin menee. Mikä pe***** sille tuli? Koneessa on paikalla rce-g600 govi, jota en tod laittanu päälle. Kaasuservona DS821. Voiko se servo kyrvähtää noin et se hukkaa paikan ja tekee mitä sattuu?

TTM

  • Vieras
Vs: Kaasu jäi pohjaan kesken lennon
« Vastaus #1 : 22 Huhtikuu, 2008, 22:01:02 »
Joo, govi ohitettunaki servo hyppää laitaan. Toisella servolla thro-kanavassa, toimii. Eli se siitä DS821:n hyvyydestä.. :-\ Eipähän tarvii toista enää ostaa.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kaasu jäi pohjaan kesken lennon
« Vastaus #2 : 03 Elokuu, 2008, 19:41:08 »
Vähän niinkuin s3001, spekseiltään sopiva mutta mutta hajoaa itsekseen..


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaasu jäi pohjaan kesken lennon
« Vastaus #3 : 03 Elokuu, 2008, 19:49:14 »
Noissa futten halpis servoissa 3001 ei ole kuin yksi vika, jännite syötön häiriön poisto konkka on "huonosti" juotettu.
Konkan jalat on liian pitkät konkan painoon nähden ja tärinästä väsyvät ja konkka irtoo.
Tästä johtuen servo tekee mitä sattuu.
Ite oon korjannut servot heti uutena, kuori auki ja kuumaliimalla aunkkuroinut konkat kiinni levyyn, eikä vikoja ole ilmennyt.
Saman asian oon tarkistanut kaikista mulla olevista ja mulle tulevista servoista.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kaasu jäi pohjaan kesken lennon
« Vastaus #4 : 03 Elokuu, 2008, 20:36:55 »
Ahaa, siitä se varmaan mullakin johtui kun muuttui toiminta epätasaiseksi. Nykyään tosin käytän nopeempia digejä kaasulla joten ei tartte murehtia 3001:sten takia..

ps. viesti nro 999  :)
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

mrsaila

  • Vieras
Vs: Kaasu jäi pohjaan kesken lennon
« Vastaus #5 : 12 Syyskuu, 2010, 10:33:34 »
Noissa futten halpis servoissa 3001 ei ole kuin yksi vika, jännite syötön häiriön poisto konkka on "huonosti" juotettu.
Konkan jalat on liian pitkät konkan painoon nähden ja tärinästä väsyvät ja konkka irtoo.
Tästä johtuen servo tekee mitä sattuu.
Ite oon korjannut servot heti uutena, kuori auki ja kuumaliimalla aunkkuroinut konkat kiinni levyyn, eikä vikoja ole ilmennyt.
Saman asian oon tarkistanut kaikista mulla olevista ja mulle tulevista servoista.
MJP
Ahaa,
mulla eilen lakkasi kyseinen servo toimimasta. Pitääpä avata kuoret ja tarkastaa juotokset. Onneksi käytän servoa seoksen säätämiseen  :D

Edit: Tämähän siinä sitten oli ongelmana. Polttimella hieman lämpöä juotoksiin ja servo lähti toimimaan.

-T
« Viimeksi muokattu: 12 Syyskuu, 2010, 13:25:55 kirjoittanut mrsaila »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
18 Vastauksia
6138 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Syyskuu, 2009, 16:26:12
kirjoittanut Iski
4 Vastauksia
2202 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Lokakuu, 2009, 20:27:26
kirjoittanut 1m4s0_
13 Vastauksia
6326 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Heinäkuu, 2010, 17:39:55
kirjoittanut Villa
4 Vastauksia
30168 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Maaliskuu, 2021, 21:05:06
kirjoittanut Gemmi
9 Vastauksia
6474 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Huhtikuu, 2015, 16:26:51
kirjoittanut oskuk